Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ierland - tips gevraagd

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Gos
Zeer actief

Ierland - tips gevraagd

Ongelezen bericht door Gos »

Ierland staat al een lange tijd op ons verlanglijstje voor een vakantie met de honden maar het is er steeds niet van gekomen. Nu zou ik graag eens wat concretere plannen maken voor dit jaar of volgend jaar. We gaan met 2 (waarschijnlijk) of 3 mechelse herders, eigen auto zodat ze in hun eigen autokennels kunnen onderweg en we benches mee kunnen nemen voor als ze alleen moeten blijven (als je ergens gaat eten ofzo).

Maar Ierland lijkt zo ontzettend mooi dat we het moeilijk vinden om te zien wat haalbaar is in een week of 2 en welke regio('s). Ook wat afstanden/tijd die je nodig hebt om van x naar y te komen, hebben we weinig referentie, dus dan is hte ook lastiger om in te schatten wat leuk/haalbaar is. Dus ik hoop dat er forummers zijn met ervaring in Ierland die daar iets van willen delen en tips/adviezen kunnen geven.

Wat zoeken we? We wandelen allebei graag, en dan liefst wandelingen van een paar uur. De honden zijn gewend op vakantie aangelijnd te wandelen, ook in de bergen, en als ze niet los mogen is dat geen enkel probleem. Er zijn prachtige huisjes in the middle of nowhere, maar we vinden het ook wel prettig om in de buurt van wat voorzieningen te zitten (eetgelegenheden, supermarkt) en ik wil niet iedere dag zelf koken. We willen niet iedere dag naar een nieuwe accomodatie verhuizen, maar hoeven ook niet de hele vakantie op dezelfde plek te blijven. Een stukje rijden naar een nieuwe wandelplek of iets anders wat de moeite is, is prima. We willen niet kamperen omdat manlief vanwege zijn rug wat meer comfort nodig heeft om goed te kunnen slapen.

Hopelijk kunnen jullie ons een beetje op weg helpen.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Re: Ierland - tips gevraagd

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik zag dat in de Kampioen een heel stuk over Ierland staat deze maand.
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Miezemuis schreef:Ik zag dat in de Kampioen een heel stuk over Ierland staat deze maand.
Ja dat zag ik ook maar dat hielp niet echt :wink: Mooie plaatjes en een klein beetje tekst. Ik zag de vorokant en dacht, ha! dat is handig. Mwa...... dus niet.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Gos schreef:
Miezemuis schreef:Ik zag dat in de Kampioen een heel stuk over Ierland staat deze maand.
Ja dat zag ik ook maar dat hielp niet echt :wink: Mooie plaatjes en een klein beetje tekst. Ik zag de vorokant en dacht, ha! dat is handig. Mwa...... dus niet.
Ik had het nog niet gelezen. Sorry voor de nutteloze tip.
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Miezemuis schreef:
Gos schreef:
Ik had het nog niet gelezen. Sorry voor de nutteloze tip.
Dat kon je toch niet weten, niks sorry, toch bedankt!
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Echt tips heb ik ook niet maar weet wel dat ik als kind 3 weken in Ierland ben geweest en dat we echt zo'n beetje rond zijn geweest in die tijd. We hebben toen 1 week met de auto getoerd, 1 week gefietst (80 km per dag) en 1 week gewandeld. Ik weet dat ik het er super mooi vond maar welke plekken en waar? Sorry....dat zou ik echt niet meer weten..
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Op Facebook is een pagina genaamd Ierland die regelmatig leuke dingen plaatst, net zag ik een rondrit van de Ring of Beara voorbij komen. Misschien dat je daar nog tips kunt vinden?

https://www.facebook.com/ierland/

Verder ben ik even stikjaloers, ik wil al minstens 20 jaar er eens heen :Q:
Groetjes,
Wendy
Olivededingo
nieuw lid
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Olivededingo »

Als je naar Ierland gaat is behalve alle mooie natuurparken de Howth cliffwalk ook echt de moeite waard. Ook is Bray prachtig, en Glendalough / Wicklow mountains moet je echt gezien hebben. Ik heb er 3 jaar gewoond dus mocht je nog vragen hebben :P
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”