Nu is mijn idee hoe kan ik het nu het beste aanpakken met hem om hem te leren korte tijd alleen thuis te zijn. Langere tijd ook leuk, en beter nog. Maar kortere tijd is gewoon noodzaak.
Verder reageerd ie soms wel vreemd. Puppy's bijten oke, maar meneertje lijkt nu al een mening te hebben over hoe lang dingen duren hier. Bij het dragen begint ie nu te spartelen. En ookal dat ik hem pas op de grond zet als ie rustig is, toch ben ik bang dat ie straks echt niet meert toelaat en ook dat ie me een keer te wild word. Zou hem niet graag laten vallen. Ook met botje eten beet ie een keer met een grommetje in mijn hand. Echt zo van laat los. Ik weet dit hoort niet bij een pup nog niet, maar soms lijkt het toch wel menens van zijn kant.
Ja en botjes en kluifjes. Welke gebruiken jullie voor kleine hondjes. Volgens de eigenaar van de dierenwinkel was ie er nog te jong voor, maar om de tafel en de stoelpoten te sparen ben ik er toch maar aan begonnen.
Nu denk ik erover om op puppycursus te gaan. Nooit gedaan bij de vorige puppys. 4 keer al een puppy opgevoed. En ging altijd goed, maar ik vind deze maar een moeilijk ventje. En ik zit eigenlijk nog met een gedachte. Maylo heeft een navelbreukje. Volgens de fokker klein en eerder een schoonheidsfoutje. Maar toch ben ik bang dat het met wild spelen erger word. Zijn er mensen hier die met een navelbreukhondje op puppycursus geweest zijn. Maak me misschien wel onterecht zorgen wat betreft met andere puppys spelen en navelbreukje.