Hoe ervaren jullie dit in de praktijk?
https://schotseherdervrienden.nl/wp-con ... ievers.pdf
Mag je hier linken eigenlijk?

Zo niet, dan mag het verwijderd worden hoor!
Moderator: moderatorteam
malinois schreef:Yep... ik heb t idee dat ze elkaars taal totaal niet spreken. Over t algemeen is mijn ervaring dat herders houden van 'ordung' dus bij een vreemde kennismaking netjes op afstand kijken wat voor vlees je in de kuip hebt en dan kennismaken.
En dat is het ook denk ik. Het gaat om dat plankvoordekopoversocialedoordruk gedrag. Helaas wel t gedrag wat ik hier veelal zie van labs. Goldens weer niet overigens.samantha! schreef:Ik heb met mijn honden nooit problemen met herders.
Maar ik herken mijn labradors dan ook niet in de omschrijving zoals in het artikel.
Maar ik vind zelf kelpies op sociaal vlak erg makkelijk, niet een doorsnee herder. Als in de zin: Ze hebben niet een groot gevoel voor persoonlijke ruimte en zijn ook niet snel op hun teentjes getrapt. En als ze dat wel zijn, dan reageren ze mild en eerlijk.
Rex ook, die beukt graag een potje mee.Heavy schreef:Heavy is gek op beukende labradors
Dat was dan in elk geval een leerzame middag voor haar. Das ook wat waard, niet?Gollum schreef:Ik krijg gelijk beelden van een doldwaze jonge Gollum die zo een roedel herders in duikt om ze eens even lekker te zoenen![]()
En nee dat ging niet goed. Ze heeft het ook nooit meer gedaan. Nu negeert Gollum herders en zij negeren haar
Nou voor mij ook, jesses. Ze heeft een week moeilijk gelopen, ze was zo hard in haar kont gebeten.Soooof schreef:Dat was dan in elk geval een leerzame middag voor haar. Das ook wat waard, niet?Gollum schreef:Ik krijg gelijk beelden van een doldwaze jonge Gollum die zo een roedel herders in duikt om ze eens even lekker te zoenen![]()
En nee dat ging niet goed. Ze heeft het ook nooit meer gedaan. Nu negeert Gollum herders en zij negeren haar![]()
Ach, arme GollumGollum schreef:Nou voor mij ook, jesses. Ze heeft een week moeilijk gelopen, ze was zo hard in haar kont gebeten.Soooof schreef:Dat was dan in elk geval een leerzame middag voor haar. Das ook wat waard, niet?Gollum schreef:Ik krijg gelijk beelden van een doldwaze jonge Gollum die zo een roedel herders in duikt om ze eens even lekker te zoenen![]()
En nee dat ging niet goed. Ze heeft het ook nooit meer gedaan. Nu negeert Gollum herders en zij negeren haar![]()
En nu heb ik een stuiterbeuk Rani, die krijgt gek genoeg wel de meeste herders aan het spelen. Maar het allerleukste zijn huskies en dan het liefst reuen. Kontenbeuken, potenbijten en keihard rennen.
Ja wat een doos he, ik ook hoor, ik heb daarna gelijk een tuig gekocht waar ze niet zo snel uit kon komen. Gelukkig is ze rustiger verstandiger geworden en maakt ze nu op een beleefde manier kennis. Ze houdt nog wel van zoenen maar doet dat niet meer ongevraagdDeDiana schreef:Ach, arme GollumGollum schreef:Nou voor mij ook, jesses. Ze heeft een week moeilijk gelopen, ze was zo hard in haar kont gebeten.Soooof schreef:Dat was dan in elk geval een leerzame middag voor haar. Das ook wat waard, niet?Gollum schreef:Ik krijg gelijk beelden van een doldwaze jonge Gollum die zo een roedel herders in duikt om ze eens even lekker te zoenen![]()
En nu heb ik een stuiterbeuk Rani, die krijgt gek genoeg wel de meeste herders aan het spelen. Maar het allerleukste zijn huskies en dan het liefst reuen. Kontenbeuken, potenbijten en keihard rennen.Dat is ook wel zo ongeveer het domste wat je als jonge lab kunt doen
Maar gelukkig heeft ze er wat van geleerd en gaat ze het nu heel verstandig uit de weg.
Amoz is ook behoorlijk van het beuken tijdens het spelen, zeker als hij met grote reuen speelt, maar er moet wel een enigszins beschaafde kennismaking aan voorafgaan.
Gollum schreef: Ja wat een doos he, ik ook hoor, ik heb daarna gelijk een tuig gekocht waar ze niet zo snel uit kon komen. Gelukkig is ze rustiger verstandiger geworden en maakt ze nu op een beleefde manier kennis. Ze houdt nog wel van zoenen maar doet dat niet meer ongevraagd![]()
Dat had ik de eerste week gelijk, pupje Gollum in een pitbullbekdagmar88 schreef:Gollum schreef: Ja wat een doos he, ik ook hoor, ik heb daarna gelijk een tuig gekocht waar ze niet zo snel uit kon komen. Gelukkig is ze rustiger verstandiger geworden en maakt ze nu op een beleefde manier kennis. Ze houdt nog wel van zoenen maar doet dat niet meer ongevraagd![]()
![]()
Ik ben ooit de eigenaar van de kuthond geweest. Kwam zo'n vrije blije pup even gezellig bij tibbe slijmen.
En hap! Vol in z'n kontje. Gillend terug naar de baas![]()
Leuk is het niet, maar beter bij hem dan dat pup in al z'n onbevangenheid in een pitbullbek hangt.
Het is echt een schatje maar het opgroeien was dramatisch. Ze is echt vaak de lul geweest bij andere honden. En ik als beginnende hondeneigenaar wist soms gewoon niet hoe of wat ik moest doen. Gelukkig hebben we het allebei overleefd, ik was erg blij dat ik haar verzekerd had. Ik heb gelukkig veel geleerd van het hondenforum en is ze alsnog uitgegroeid tot een lieve en stabiele hond.Ri@ schreef:Gollum heeft wel een harde leerschool gehaden ze lijkt me juist zo lief
Maar ik ben zo gek op Labradors, ik vind ze zo leuk! Maar ik zie zo vaak dat het van die debielen zijn als pup/ jonge hond. Ik heb geen idee hoe Samantha dat doet hoor, een hele roedel brave Labjes. Misschien dat het aan de lijnen ligt maar ik ben ook geen SamanthaNanna schreef:Je kunt rustig aan een pup beginnen maar bij het ene ras zijn de pups makkelijker dan bij het andere, geheel door de bank genomen dan.Gollum schreef:Het is echt een schatje maar het opgroeien was dramatisch. Ze is echt vaak de lul geweest bij andere honden. En ik als beginnende hondeneigenaar wist soms gewoon niet hoe of wat ik moest doen. Gelukkig hebben we het allebei overleefd, ik was erg blij dat ik haar verzekerd had. Ik heb gelukkig veel geleerd van het hondenforum en is ze alsnog uitgegroeid tot een lieve en stabiele hond.Ri@ schreef:Gollum heeft wel een harde leerschool gehaden ze lijkt me juist zo lief
Ik weet alleen niet of ik ooit nog aan een pup begin
Ik heb zelf nu ook een pup en geen centje pijn. Ze gedraagt zich netjes en vliegt nergens als een kanonskogel op af om zich op te dringen.
Het is denk ik niet eens de schuld van de bazen maar van de fokkers die vooral bij de Labrador van die vliegende totaal respectloze halve garen fokken.
Ik zou dat ook niet trekken hoor