Mijn naam is Wim , gelukkig getrouwd en vader van 2 kinderen .
Wij hebben onze yorckshire na 17 jaar moeten laten inslapen en na een drietal jaren zonder trouwe viervoeter zijn we nu stilaan op zoek naar een nieuwe pup , liefst een dogo argentino .

Moderator: moderatorteam
Als kind kochten mijn ouders mij een boek met alle honden rassen in , toen ik de dogo zag en de eigenschappen van de hond las was ik meteen verkocht , maar mijn ouders waren er niet voor te vinden . Hun uitleg was van , als je later groot bent , koop je wat je wilt... maar toen ik ging samenwonen met mijn vrouw , was dat op een appartementje , dus werd het een yorckshire die gelukkig bijna 18jaar is geworden . Ondertussen hebben we een eigen huis met tuin , dus nu kan het wel!wolvster schreef:Welkom!
Van een Yorkshire naar een Dogo Argentino, dat is nog al een verschil!
Hoe zijn jullie tot dat besluit gekomen?
zwammen schreef:Ik ben de laatste dagen op tientallen sites geweest , en qua karakter zijn er voor mij geen minpunten te vinden ?
Of ben ik mis ? Alle info is meer dan welkom !
Rasbeschrijvingen schetsen vaak een wel érg rooskleurig ideaalbeeld.zwammen schreef:Ik ben de laatste dagen op tientallen sites geweest , en qua karakter zijn er voor mij geen minpunten te vinden ?
zwammen schreef:Ik ben de laatste dagen op tientallen sites geweest , en qua karakter zijn er voor mij geen minpunten te vinden ?
Laat ze maar kletsen! de meesten hier hebben nu eenmaal een hekel aan de zogenoemde HR rassen, dus geven ook niet echt eerlijk advies.zwammen schreef:Ik ben de laatste dagen op tientallen sites geweest , en qua karakter zijn er voor mij geen minpunten te vinden ?
stoffeltje schreef:Laat ze maar kletsen! de meesten hier hebben nu eenmaal een hekel aan de zogenoemde HR rassen, dus geven ook niet echt eerlijk advies.zwammen schreef:Ik ben de laatste dagen op tientallen sites geweest , en qua karakter zijn er voor mij geen minpunten te vinden ?
Ok, dan nu het advies van iemand met een Stafford...Is dat beter?stoffeltje schreef:Laat ze maar kletsen! de meesten hier hebben nu eenmaal een hekel aan de zogenoemde HR rassen, dus geven ook niet echt eerlijk advies.zwammen schreef:Ik ben de laatste dagen op tientallen sites geweest , en qua karakter zijn er voor mij geen minpunten te vinden ?
Ok, dan nu het advies van iemand met een Stafford...Is dat beter?stoffeltje schreef:Laat ze maar kletsen! de meesten hier hebben nu eenmaal een hekel aan de zogenoemde HR rassen, dus geven ook niet echt eerlijk advies.zwammen schreef:Ik ben de laatste dagen op tientallen sites geweest , en qua karakter zijn er voor mij geen minpunten te vinden ?
Brigitte schreef:Ik ken er ook een aantal en stuk voor stuk hele fijne honden, ik vind ze zelf ook schitterend, wel zonder oren dat dan weer welsucces met je zoektocht...
Kimmie schreef:nou ontzettend slim...dat is wel een beetje te positief hoor,ze zijn slim,maar ontzettend slim vind ik border collies wel als ik soms sommige filmpjes zie wat die allemaal kunnen en leren.
ze zijn minder stug en daardoor komen ze slimmer over als de rottweilers in ieder geval.
Wat een gelul. De meesten die hier reageren hebben helemaal geen hekel aan HR rassen.stoffeltje schreef:Laat ze maar kletsen! de meesten hier hebben nu eenmaal een hekel aan de zogenoemde HR rassen, dus geven ook niet echt eerlijk advies.zwammen schreef:Ik ben de laatste dagen op tientallen sites geweest , en qua karakter zijn er voor mij geen minpunten te vinden ?
Liefst een reu , bij deldogueros verwachten ze een nest dezer dagen en ook bij del grande casador branco .Kimmie schreef:nou ontzettend slim...dat is wel een beetje te positief hoor,ze zijn slim,maar ontzettend slim vind ik border collies wel als ik soms sommige filmpjes zie wat die allemaal kunnen en leren.
ze zijn minder stug en daardoor komen ze slimmer over als de rottweilers in ieder geval.
gringo ,mijn 2de reu was een pieper/fluiter of tikker ( mijn zijn poten op de grond tikken) ,ik zei altijd "hij moet en zal zichzelf horen" , de andere dogo's hadden dat weer helemaal niet.
wil je een reu of teefje? en heb je al een kennel op het oog ? ( volgens mij worden ze niet heel veel meer gefokt? )
Wel , beschermend voor het gezin , sterk ,blaft weinig , geen of weinig onderhoud aan de vacht , aanhankelijk , kan overdag alleen zijn als we uit werken zijn , mooi , ...sirene schreef:Zwammen, wat zijn de raseigenschappen die je zo aanspreken in de dogo?
Dat kunnen ze niet. Dat moet je ze leren.zwammen schreef:Wel , beschermend voor het gezin , sterk ,blaft weinig , geen of weinig onderhoud aan de vacht , aanhankelijk , kan overdag alleen zijn als we uit werken zijn , mooi , ...sirene schreef:Zwammen, wat zijn de raseigenschappen die je zo aanspreken in de dogo?
Je weet dat de HR regels er komen in 2018?zwammen schreef:Wel , beschermend voor het gezin , sterk ,blaft weinig , geen of weinig onderhoud aan de vacht , aanhankelijk , kan overdag alleen zijn als we uit werken zijn , mooi , ...sirene schreef:Zwammen, wat zijn de raseigenschappen die je zo aanspreken in de dogo?