Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nieuwe wet UK
Moderator: moderatorteam
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Re: Nieuwe wet UK
Daarbij, wie gaat dat "controleren" ?
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Nou dan zit je mooi met een nest waarvan ma dood is. Of je hebt 2 puppen aangekocht voor vers bloed en wilt de mindere verkopen. Hoe gaan die buitenlandse hondenredders dat dan doen met een nestje gevonden pups.?
Ook zo'n doekje tegen het bloeden . Hef dan die hele handel en broodfok op of geef goede fokkers een voordeeltje.
Ook zo'n doekje tegen het bloeden . Hef dan die hele handel en broodfok op of geef goede fokkers een voordeeltje.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Want zolang moeders in hetzelfde kuthokje zit met haar kroost is broodfok helemaal oké? Wat een klucht.
Als dat gepaard wordt met een verplichte DNA test om te bewijzen dat moeder ook echt wel moeder is (en vader de echte vader) snap ik de opzet er wel van.
Je hoeft maar een korte blik te werpen op het aanbod van broodfokkers om te zien dat de helft van die pups onmogelijk uit de vermelde ouders kan komen.
Wat dat betreft zou het positief zijn als mensen die met 10kg aan dwergpinscher naar huis zijn gegaan ook echt een stok hebben om mee te slaan.
Dat heeft me trouwens altijd al verbaasd aan broodfok: in de wetgeving wordt tig keer het woord 'rassen' of 'rashonden' gebruikt, sterker nog: het is ze verboden kruisingen te fokken. Maar de handhaving daarvan? Die ontbreekt.
Als dat gepaard wordt met een verplichte DNA test om te bewijzen dat moeder ook echt wel moeder is (en vader de echte vader) snap ik de opzet er wel van.
Je hoeft maar een korte blik te werpen op het aanbod van broodfokkers om te zien dat de helft van die pups onmogelijk uit de vermelde ouders kan komen.
Wat dat betreft zou het positief zijn als mensen die met 10kg aan dwergpinscher naar huis zijn gegaan ook echt een stok hebben om mee te slaan.
Dat heeft me trouwens altijd al verbaasd aan broodfok: in de wetgeving wordt tig keer het woord 'rassen' of 'rashonden' gebruikt, sterker nog: het is ze verboden kruisingen te fokken. Maar de handhaving daarvan? Die ontbreekt.
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Definiëren wat een goede fokker is, is wel een dingetje... maar eens dat het fijn zou zijn als er bij stamboompups een uitzondering gemaakt kan worden. Niet alleen hiervoor maar ook voor de 15 weken regeling m.b.t. rabiës. Want op dit moment gaat de broodfok gezellig door en hebben stamboomfokkers er wel last van.bouvierpoedel schreef:Nou dan zit je mooi met een nest waarvan ma dood is. Of je hebt 2 puppen aangekocht voor vers bloed en wilt de mindere verkopen. Hoe gaan die buitenlandse hondenredders dat dan doen met een nestje gevonden pups.?
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ja dat word moeilijk. Maar begin bij nest van geteste ouders met of zonder stamboom , DNA profiel en en en en vul in.Eilfy schreef:Definiëren wat een goede fokker is, is wel een dingetje... maar eens dat het fijn zou zijn als er bij stamboompups een uitzondering gemaakt kan worden. Niet alleen hiervoor maar ook voor de 15 weken regeling m.b.t. rabiës. Want op dit moment gaat de broodfok gezellig door en hebben stamboomfokkers er wel last van.bouvierpoedel schreef:Nou dan zit je mooi met een nest waarvan ma dood is. Of je hebt 2 puppen aangekocht voor vers bloed en wilt de mindere verkopen. Hoe gaan die buitenlandse hondenredders dat dan doen met een nestje gevonden pups.?
Helemaal opgeschoond krijg je het toch niet maar je kunt wel meer in de richting komen dan nu.
Maar er word ook zat verdiend met de belasting die afgedragen word door broodfokkers dus die gaan ze niet lam leggen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
laat me toch niet lachen.
ze kunnen de oude wetten niet eens handhaven, laat staan zo'n nieuwe
ze kunnen de oude wetten niet eens handhaven, laat staan zo'n nieuwe

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love