Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Adoptiehond - even voorstellen
Moderator: moderatorteam
- Ventru
- nieuw lid
- Aantal honden: 1
Adoptiehond - even voorstellen
Na heel lang aarzelen, lezen, googelen en nogmaals overwegen hebben wij de stap genomen: we adopteren een hondje via een stichting, Dutchy Adoptions. We vielen voor Keksik. Volgende week zondag komt hij met nog wat kennelgenoten naar NL. We hebben een goed gevoel bij de adoptieprocedure en hopen dat het een goed besluit is geweest. Liever hadden wij het hondje al in NL willen zien, maar dat was helaas niet het geval. Laat ik maar voor deze ene keer vanuit gaan dat mijn gevoel goed is. Keksik, wij en onze kleinkinderen kijken naar je komst uit en we hopen dat wij je een fijn hondenleven kunnen geven. Je bent meer dan welkom.
Aangezien het heel lang geleden is dat ik een hond had, hoop ik hier veel tips en informatie te vinden.
Aangezien het heel lang geleden is dat ik een hond had, hoop ik hier veel tips en informatie te vinden.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Re: Adoptiehond - even voorstellen
Welkom hier op het forum, ik hoop dat jullie heel veel plezier van jullie nieuwe hond zullen hebben.
Edith, ik ben natuurlijk nieuwsgierig en heb ik Keksik ff opgezocht, wat een leuk hondje lijkt me dat, een knapperd ook nog.
Edith, ik ben natuurlijk nieuwsgierig en heb ik Keksik ff opgezocht, wat een leuk hondje lijkt me dat, een knapperd ook nog.
Laatst gewijzigd door Ptje op 09 dec 2017 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Welkom. Wat een leuke hond is Keksik. Veel geluk en plezier met hem.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
wat een leuke hond daar ga je vast veel plezier mee hebben
een raad
koop alsjeblieft een heel goed passend ontsnappingsproof tuig voor hem
t zal niet de eerste zijn die ergens ontzettend van schrikt en de benen neemt helemaal in deze vuurwerk tijd
een raad

koop alsjeblieft een heel goed passend ontsnappingsproof tuig voor hem
t zal niet de eerste zijn die ergens ontzettend van schrikt en de benen neemt helemaal in deze vuurwerk tijd
Fenneke en Baloe

- Ventru
- nieuw lid
Goed idee! We moeten eerst weten hoe groot hij is enz. Las net op FB dat een hondje dat vanuit Spanje gisteren arriveerde, idd ontsnapt is.
- dagmar88
- Zeer actief
Ventru schreef:Goed idee! We moeten eerst weten hoe groot hij is enz. Las net op FB dat een hondje dat vanuit Spanje gisteren arriveerde, idd ontsnapt is.
Een webmaster tuig kun je heel goed afstellen. Hier kunnen ze tot -+ 15 kilo verschil in hetzelfde tuig.
Al met ophalen heb je hem nodig.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Tenzij het dier aan huis afgeleverd wordt moet het ook in en uit de auto en vanaf de uitlaatstrook kan hij ook ontsnappen. Dus niet overvragen is helemaal goed, maar een goed tuig m.i. een must.Cleva schreef:De eerste dagen hoef je niet verder dan de tuin en de uitlaatstrook.Ventru schreef:Goed idee! We moeten eerst weten hoe groot hij is enz. Las net op FB dat een hondje dat vanuit Spanje gisteren arriveerde, idd ontsnapt is.
Een tuig is geweldig, je nieuwe hond niet overvragen is nog veel beter.
Eerst maar eens zacht laten landen maar dat had je vast zelf ook al wel bedacht.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Welkom op het forum.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Ventru
- nieuw lid
Dank je wel voor de reacties. Ik ga uiteraard de hond voorlopig rust geven en ga eens kijken voor een tuigje. Er zit een grote Pets' place in de buurt en ik ga ook eens op de Markt kijken. Tips zijn meer dan welkom!
- klaproos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse boxermix
Welkom op het forum, wat een leukerd is Keksik! 

- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Een veiligheidstuig heeft een extra band bij de rug/buikVentru schreef:Dank je wel voor de reacties. Ik ga uiteraard de hond voorlopig rust geven en ga eens kijken voor een tuigje. Er zit een grote Pets' place in de buurt en ik ga ook eens op de Markt kijken. Tips zijn meer dan welkom!
http://www.galgoproject.nl/veiligheidstuig-galgo/ hier staat wat meer info.
Ruffwear webmaster, anny-x safety, ferplast heeft ook een dergelijk tuig, bij speurlijn.nl verkopen ze ook een dergelijk tuig, etc.
Doe het alsjeblieft, zeker in deze tijd van het jaar met al het geknal.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Rollef
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Welkom op dit forum, Ventru, en veel plezier hier. Keksig is mooi, find ik.
Soms werkt iets, soms niet en soms leren we ervan
Wolfgan Niedecken
Wolfgan Niedecken
- Ventru
- nieuw lid
Ik ga zeker ee tuigje en een halsband gebruiken! We zullen Keksik Cees gaan noemen. We verheugen ons en nopen dat de lieverd zich snel veilig zal voelen.
- Ventru
- nieuw lid
Keksik heet nu dus Cees en hij woont pas 6 dagen bin onsmaar het gaat fantastisch. Hij is zindelijk, slaapt de hele nacht door, blaft niet (behalve een sonore woefff waarvan hij zelf schrok haha). Hij loopt keurig aan de riem mee en hij steekt zelfs zijn pootje uit om zijn tuigje om te doen. We geven hem veel rust en aandacht, hij loopt steeds vrijer door het huis en gister heeft hij de kinderen ontmoet. Hij vond het prachtig. Hij is soms onzeker, speelt (nog) niet maar je ziet hem genieten. Na het wandelen een vast ritueel, lekker op je rug in het gras.
We zijn ontzettend blij met hem en als je overweegteen adoptiehond te nemen, denk dan eens aan dutchyadoptions.com de vrijwilligers verrichten prachtig werk en begeleiden alles fantastisch.
We zijn ontzettend blij met hem en als je overweegteen adoptiehond te nemen, denk dan eens aan dutchyadoptions.com de vrijwilligers verrichten prachtig werk en begeleiden alles fantastisch.
Wat een leuke update. Nogmaals veel plezier en geluk met Cees.
Geweldige update! 

- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Klinkt super zeg!
Dutchy Adoptions heb ik ook goede ervaring mee, maar dan als gastgezin zijnde. Wat ik ook fijn vond is dat ze daar in Polen ook al soms met de honden wandelen. De honden die naar Nederland komen zijn daardoor bijna altijd al bekend met het lopen aan de lijn.
Ps: heb je de aanmeldprocedure al helemaal doorlopen? Er staat hier namelijk nog geen berichtje van een modje dat je nu ook op andere plekken op het forum berichten kan plaatsen. Als je daar updates plaatst over Cees dan krijg je vast en zeker meer reacties

Dutchy Adoptions heb ik ook goede ervaring mee, maar dan als gastgezin zijnde. Wat ik ook fijn vond is dat ze daar in Polen ook al soms met de honden wandelen. De honden die naar Nederland komen zijn daardoor bijna altijd al bekend met het lopen aan de lijn.
Ps: heb je de aanmeldprocedure al helemaal doorlopen? Er staat hier namelijk nog geen berichtje van een modje dat je nu ook op andere plekken op het forum berichten kan plaatsen. Als je daar updates plaatst over Cees dan krijg je vast en zeker meer reacties

~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~