Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Er zit wat in z'n keel

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Yvonne
Actief
Contacteer:

Er zit wat in z'n keel

Ongelezen bericht door Yvonne »

Toy moet steeds hoesten tot aan braken toe. Ik heb al een paar keer in z'n keel gekeken maar kan niets zien. Droog brood te eten gegeven, maar het helpt niet
De nacht is dus een paar keer onderbroken door deze hoestbuien en ik heb de dierenarts gebeld. Moet om 9 uur er zijn. Ik heb hem maar geen eten gegeven want hij moet denk ik wel een roesje. Zo heb je niets en dan komt er zoiets.. Hoop dat ze het er gauw uitkrijgen :?
Power to the people off good will!!
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Heeft hij geen kennelhoest?
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

ik zat ook te denken aan kennelhoest, mijn basenji heeft het eens gehad en ik dacht ook dat er wat in haar keel zat, z ehoefde niet over te geven maar wel vreselijk hoesten, bleek kennelhoest te zijn, gelukkig was het gauw over.
jij ook sterkte ermee!!!
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
casper
Actief

Ongelezen bericht door casper »

Zoals je het beschrijft denk ik toch ook aan kennelhoest en niet aan iets in zijn keel. Dat zou je ook moeten voelen als je langs zijn keel gaat, volgens mij.

Succes bij de DA
Groetjes,

Ellen
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Tommie heeft het 1 dag lang gehad dat hij steeds moest hoesten en daarna kokhalsen. Braakte af en toe wat water en slijm uit, maar verder niets. De dag erna was het over...
EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

Ik denk ook kennelhoest. Als ze ergens in 'stikken' of er iets vast zit in hun keel, dan gaan ze met hun poot over hun snoet.
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Mijn eerste reactie is ook kennelhoest. Taar heeft het twee weken geleden gehad, ondanks inenting. Ze heeft een antibiotica-kuurtje meegkregen en ik heb haar driemaal daags een hoestdrankje gegeven. Na een paar dagen was het hoesten weer voorbij.
De eerste dag was het bij Tara ook zo erg dat het hoesten overging in braakgeluiden en ze gaf ook wit slijm op (net opgeklopte melk).

Laat effe weten wat de da heeft gezegd.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

en, wat zei de dierenarts?
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

is zwaar geirriteerde luchtwegen, door eoe invectie zoals kennelhoest
Yvonne
Actief
Contacteer:

I.d.d, het is kennelhoest.
Snap alleen niet hoe hij er aan komt.
Heb een antibioticakuur gekregen en moet de ander honden ook in de gaten houden. Hoop dat het hier bij blijft.
Hij was zo braaf, liet zich in de bek kijken, rustig laten prikken en het was geen lekkere prik. Best trots op mijn kanjer
Afbeelding
Afbeelding
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Beterschap ermee!
AfbeeldingAfbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Yvonne schreef:I.d.d, het is kennelhoest.
Heb een antibioticakuur gekregen en moet de ander honden ook in de gaten houden. Hoop dat het hier bij blijft.
Hij was zo braaf, liet zich in de bek kijken, rustig laten prikken en het was geen lekkere prik. Best trots op mijn kanjer
Afbeelding
Ja zie je, dachten we het toch goed ;) daar komen ze zo aan hoor, hoeven ze niets voor te doen het is namelijk erg besmettelijk ook.
Thijmsiroop wil ook wel goed helpen, verzacht de keel.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Yvonne
Actief
Contacteer:

cloris schreef:
Afbeelding
Ja zie je, dachten we het toch goed ;) daar komen ze zo aan hoor, hoeven ze niets voor te doen het is namelijk erg besmettelijk ook.
Thijmsiroop wil ook wel goed helpen, verzacht de keel.
Ik probeer hem al comboecha te geven is ook goed mocht dat niet helpen probeer ik de thym siroop, bedankt.
Ga ook maar niet van het erf nou met de honden :?
Afbeelding
Martha
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Martha »

Beterschap Yvonne met je hond.

Ik heb nog een vraagje: Kan een puppie ook al kennelhoest krijgen? Ik zou zaterdag mijn pup op gaan halen en nu kreeg ik gisteren een telefoontje van de fokker dat dat helaas nog niet door gaat. Onze Boris is namelijk ziek geworden. Hij geeft over en had een zere, opgezette keel is mij verteld. Hij heeft medicijnen gekregen en vandaag hoop ik weer wat meer te horen. Maar ik zat me dus al af te vragen of het misschien kennelhoest zou zijn.
Veel liefs van Martha en aanhang.

<A HREF="http://members.home.nl/boris-vom-eggetraum">Afbeelding </A>
Yvonne
Actief
Contacteer:

Martha schreef:Beterschap Yvonne met je hond.

Ik heb nog een vraagje: Kan een puppie ook al kennelhoest krijgen? Ik zou zaterdag mijn pup op gaan halen en nu kreeg ik gisteren een telefoontje van de fokker dat dat helaas nog niet door gaat. Onze Boris is namelijk ziek geworden. Hij geeft over en had een zere, opgezette keel is mij verteld. Hij heeft medicijnen gekregen en vandaag hoop ik weer wat meer te horen. Maar ik zat me dus al af te vragen of het misschien kennelhoest zou zijn.
Als grote honden het kunnen krijgen kunnen puppy's dat ook denk ik. Laat hem maar eerst goed gezond worden voor je hem haalt want de veranderingen nemen heel wat energie van zo'n jong dier.
Noeg even wachten dus.
Met Toy gaat het goed en hij hoest al veel minder.
Afbeelding
Martha
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Martha »

Nou gelukkig maar. Fijn voor je. Je maakt je toch altijd zorgen hè.
Ik heb nu begrepen dat het bij Boris een amandelontsteking is. Ik ga hem ook niet eerder ophalen hoor. Hij moet eerst weer gezond en op krachten zijn. Ik krijg hem ook niet eerder mee. Dat is maar goed ook. Weer een pluspuntje voor de fokker.
Veel liefs van Martha en aanhang.

<A HREF="http://members.home.nl/boris-vom-eggetraum">Afbeelding </A>
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

zou pup inderdaad even bij de fokker laten, als pups dit krijgen kan het zijn dat het hoesten ze te veel wordt en dat ze van pure uitputting het loodje leggen, wat ook kan is dat het hoesten chronisch gaat worden en dat ze zeg maar slappe luchtwegen gaan krijgen, dus uitgelubberd.

wat je een hond ook kunt geven is een kleine beetje kinder hoestsyroop van natterman, gebruik ik al jaren bij dit soort euvels. heb je ook codeiene tabletten gekregen? naast de antibiotica, deze onderdrukken het gekriebel, waardoor de keel rust krijgt.
Yvonne
Actief
Contacteer:

Martha schreef:Nou gelukkig maar. Fijn voor je. Je maakt je toch altijd zorgen hè.
Ik heb nu begrepen dat het bij Boris een amandelontsteking is. Ik ga hem ook niet eerder ophalen hoor. Hij moet eerst weer gezond en op krachten zijn. Ik krijg hem ook niet eerder mee. Dat is maar goed ook. Weer een pluspuntje voor de fokker.
:ok:
Afbeelding
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Afbeelding
*Nu maar hopen dat Billie het ook niet krijgt.
Bowie heeft het een paar jaar terug gehad en Mickey heeft er toen helemaal geen last van gehad,dat hoop ik voor jou ook.
Afbeelding
Yvonne
Actief
Contacteer:

Bea. schreef:
Afbeelding
*Nu maar hopen dat Billie het ook niet krijgt.
Bowie heeft het een paar jaar terug gehad en Mickey heeft er toen helemaal geen last van gehad,dat hoop ik voor jou ook.
Thuya heeft niks, rodoe heeft een paar keer gehoest maar nu niet meer.
De dokter zei dat het ook een virus kan zijn. Antibiotica en afwachten.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”