Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke hond had jij eigenlijk moeten hebben?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Welke hond had jij eigenlijk moeten hebben?

Ongelezen bericht door wolvster »

Naar aanleiding van dit topic:
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=322024

Een aantal mensen geeft aan (soms door schade en schande wijzer) dat een ander ras/kruising/type hen achteraf beter had gelegen dat de hond die ze nu hebben.
Nu was ik wel benieuwd welke hond dat dan zou zijn en waarom.

Ter verduidelijking; ik zeg dus niet dat je moet 'bekennen' dat je huidige/ vroegere hond niet ok is, of een erg slechte match ofzo. Je hond is uiteraard je beste maatje en je doet je uiterste best om samen een mooi koppel te vormen. Maar als je puur op potentieel beste match moest gaan, wat zou het dan zijn? En waarom? Ongeacht de andere kenmerken.

Ik denk dat voor mij een wat minder drukke hond een betere match was geweest. Murdock is een schat, maar hij kan vreselijk hyperen (al wordt dat naarmate hij ouder wordt minder) en dan kan hij het bloed onder mijn nagels vandaan halen.
Ik zou denk ik beter matchen met een wat actievere lobbes. Ik denk dan aan een Spinone, een Otterhound of een Grand Griffon.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Re: Welke hond had jij eigenlijk moeten hebben?

Ongelezen bericht door Domor »

Ik zou voor een stabieler, minder gevoelig ras zijn gegaan. Maat, zowel gewicht als grootte, bevallen nog steeds perfect, net als het niet verharen. Maar ik denk dat ik uiteindelijk beter af was geweest (en de hond ook) als ik een hond zou hebben waarvan je de pis niet lauw zou maken. Maar het geschikte ras heb ik nog niet gevonden. Tot nu toe komen Puli's het dichtst in de buurt, denk ik. Maar zeker weten doe ik het niet.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik kan helaas niet meepraten in dit topic :P
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Ik heb vooral heel veel moeite met het zelfstandig jagen wat mijn honden doen. En ook wel met het reactieve karakter van mijn reu. Eigenlijk lijkt een baasgerichte hond me de hemel op aarde, eentje die rustig is, niet zo'n opgewonden standje. Ik zou hierna graag een x herder hebben, geen hele herder maar echt een kruising. Dat haalt vaak de scherpe kantjes van het herderkarakter. Maar absoluut baasgericht en liefst zero jachtinstinct :lol1:

Maar toch denk ik dat je ook een portie geluk moet hebben. Tenzij je de kans hebt om een bepaalde hond (als je geen pup wilt) eerst enige tijd te volgen om te zien of je een match hebt. Maar dat zal vaak niet aan de orde zijn.
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Leuk onderwerp!

Ik heb net pas sinds een week een hond, maar ik hoop dat dit wel een goede match is.

De korthaar collie, border collie, mechelse en hollandse herder hebben altijd op mijn 'lijstje' gestaan.
Nadat ik via een vriend had kennisgemaakt met een mechelse herder was ik daar helemaal verliefd op geworden, maar wat een ontzettend onstuimig beest zeg. En luisteren... :denken:

Dat leek me toch eigenlijk wel heftig als eerste hond, voor mij toch liever een meer rustige en 'gehoorzame' hond om mee te starten :engel:
Dan maar iets minder 'stoer'.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik heb een rare combinatie van honden, maar ze passen wel allemaal heel goed bij me.
Mila is voor mij een perfecte collie, maar ik denk niet dat er hierna nog een collie komt, of dan misschien een korthaar of een Amerikaan. De meeste collies vind ik toch te weinig pit hebben, dus het kan dan ook een (kruising) border collie worden of iets in die richting. De combinatie van gevoelig, elegant, actief, speels en graag samen willen werken past wel echt bij mij, en dat hebben Amoz en Amy ook. Taartje past vooral goed bij de rest en is daardoor perfect als hond erbij, maar als enige hond zou ik bij haar wel wat missen. Een podenco(mix) zal er hier echter altijd wel rondlopen; hun creativiteit, vindingrijkheid en gevoel voor humor zou ik niet meer willen missen en al doende ben ik er achtergekomen dat dit type hond me toch wel erg goed ligt.
Wat niet bij me past zijn jolige allemansvrienden of honden die nergens echt voor te porren zijn.
Pienda
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pienda »

Mijn Dobermann is eigenlijk veel te groot, te sterk en te hard voor me. Voor hem moet ik echt uit mijn comfortzone komen om het in goede banen te leiden. Mijn korthaar Collie past veel beter bij me, dat gevoelige, dat intelligente en het baasgerichte. Al moet ik bij haar erg op mijn eigen gedrag letten, omdat ze werkelijk waar alles spiegelt. Het onafhankelijke, het absolute gebrek aan angst en het tomeloos energieke van de Dober trekt me wel heel erg. Een hond die er tussen in zit had ik eigenlijk moeten hebben :P
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik denk dat ik wellicht iets beter af was geweest met een iets baasgerichtere vorm van mijn honden. Niet dat ik ze wil ruilen hoor :) Maar dat is wel iets waar ik volgende keer nog meer naar ga zoeken (en misschien ook anders aan ga pakken haha)
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Bij mij passen terriërs het beste. Ik ben nogal van de laissez-faire wat bij een terriër vaak prima werkt, die laten zich niet drillen. Ik hou van een hond met een eigen mening, zolang het uiteindelijk maar wel duidelijk is dat ik de baas ben. Met een terriër kan ik zo'n afspraak maken!
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Mijn beagle was veel te volhardend voor mij. Als je hem tien keer had verteld dat het niet echt de bedoeling was, zo, dan liet hij je met liefde de elfde keer zien dat hij het toch wel zo zou doen. Hij vond mijn mening - zeker in het begin - gewoon niet echt de moeite waard. Later heb ik met veel geduld, begrip en ook dingen loslaten wel een en ander voor elkaar gekregen, maar ook een heel aantal dingen niet. Hij is bijvoorbeeld altijd overmatig blijven blaffen en hij vrat ook alles wat los of vast zat, hoe lief of hoe boos ik ook had gezegd dat hij dat mocht laten. Dat frustreerde me altijd enorm en daarom ben ik echt wel eens minder aardig geweest dan ik had willen zijn. Daar heb ik wel veel spijt van gehad, maar dat leerde me ook dat rassen als de beagle niet bij me passen.

Mijn poedel is fantastisch, hij past zo goed bij me. In alles. Makkelijk, meegaand, hij heeft humor, hij is altijd vrolijk, hij heeft zin om dingen te doen samen, etc. Hij is vandaag negen maand geworden en ik merk sinds een tijdje wel dat hij af en toe voor moeilijke keuzes staat (kiest hij voor luisteren, of voor de andere hond/interessant iets wat er te doen is) en dat hij daarin nog niet altijd de (in mijn ogen) beste keus maakt. Ook zijn alle geurtjes buiten nu wel even heel interessant, maar dat ligt denk ik gewoon aan alle lichamelijke/mentale veranderingen van babyhondje naar jonge hond. Ik heb er veel vertrouwen in dat het goed komt :)
Afbeelding
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Faye was de perfecte match :I: Enige jammere was dat ze nog ouder bleek dan van te voren geschat en ze snel echt oud werd. Maar ze was in alle opzichten het perfecte hondje voor mij. Hopelijk kan ik dat bij de volgende hond ook weer zeggen.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Ik vind het nog te vroeg om te zeggen dat Triss niet goed bij mij past. We boeken nog zo veel vooruitgang, en ze is nog zo jong. Nu ik er goed over nadenk past ze eigenlijk voor een groot gedeelte wel goed bij me. Maar een iets stabieler en minder gevoelig/angstig karakter zou me wel beter passen. Alhoewel ik wel heel veel van haar leer, en er steeds beter mee om leer te gaan.
Afbeelding
Groetjes Marja
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik heb geen idee.
De honden die ik nu heb passen me omdat ik me heb aangepast. Ik heb ook nooit bewust voor mijn honden gekozen, het is gewoon zo gelopen en ik ben alsnog heel erg gek op hen.
Ik denk dat een herder met zacht karakter mij goed had gepast, of een retriever wellicht. Ik heb niet veel ervaring met honden überhaupt dus ik denk dat het maar gewoon proberen wordt. Ik vind een hond als Uma echt heel fijn, jammer van die angst wel. Zij is dan weer niet zo sportief, nergens fanatiek in en dat mis ik wel bij haar.
Manu is best gecompliceerd. Hij heeft een heel groots karakter, is heel veel hond en is zo uitgesproken en zelfverzekerd en ik mis daar echt een stukje zelfverzekerdheid en beide voeten in de grond. Ik ben gewoonweg niet genoeg baas voor hem en ook dat jachtinstinct vind ik vreselijk moeilijk. Elk initiatief dat hij toont heb ik moeten leren overwegen of ik het toe sta of niet. Dat kost me veel energie.

Een hond als opvanger Cody paste me perfect. Dat was vanaf de eerste week samen meteen duidelijk voor mij. Ondanks zijn angst was het een heel fijne hond voor mij. Samen wandelen maar ook samen even zitten, niet continu om hoeven kijken en ik kon hem overal mee naartoe nemen en relaxed wandelen zonder dat ik rekening moest houden met jagen. Hij speelde met me en wachtte op me. Ik vind Cody een fantastische hond en als hij niet zo bang was geweest voor mijn vriend was hij zeker gebleven. En toch miste ik ook aan hem wel iets. Dat zelfstandige en zelfverzekerde vind ik ook wel heel prettig. Ik denk dat ik gewoon altijd meerdere honden wil hebben.

Ik weet dus niet zo goed wat me past. Ik heb ook maar zelden een hond gezien die ik niet zelf zou willen hebben qua karakter. Ik vind ze allemaal zo leuk.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik weet niet of je van de perfecte hond kan spreken, maar ik heb wel altijd de perfecte hond gehad op dat moment. Dushi vind ik nu een enorme dramaqueen. Dat irriteert me soms. Toen we haar kregen, net samenwonend, beide werkend en man die nog nooit een huisdier had gehad, was ze perfect. Die hond is nooit stout geweest. Lizzie is voor mij een perfecte hond. Ze past ook in een gezin met kinderen. Nu ik weer een pup heb, vind ik het wel weer pittig. Ik blijf toch onzeker of het deze keer weer lukt. Poedels zijn natuurlijk meester om op een gezellige manier vooral hun eigen zin te doen. Dan verlang ik wel weer maar een Dushipup. Gewoon niet te veel karakter, maar ik weet dat als Keetje volwassen is ik er een geweldige hond aan heb.
Laatst gewijzigd door Miezemuis op 05 dec 2017 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Ik heb terriers en die horen wel bij me. Na parsons nu een borderterrier vanwege toch een wat lager energielevel, wel zo fijn bij een onbetrouwbare enkel maar soms mis ik het stoutere van de parson wel, Spetter is best héél braaf.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Hmmmm. Eerst dacht ik een Golden. Wat relaxter dan mijn huidige rassen. Lekker ongecompliceerd.

Maar nu merk ik dat ik een extreem baasgerichte hond echt heel leuk vind. Dus misschien komt er toch ooit een Border of iets anders herderachtigs. Als ik ooit geen Toller meer wil dan, want die zijn toch wel geweldig.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Die heb ik al :I:

Nadat Baco was overleden en ben ik langzaam op zoek gegaan voor een speelmaatje voor Truus en heb ik heel lang alles in de gaten gehouden, contact gezocht met stichtingen waarvan de honden me wel wat leken, ik wilde een keer een heel makkelijk hondje waar je bij wijze van geen omkijken naar hebt, als het maar klikte met Truus en Madam. Maar nergens echt een klik mee tot ik Dirk zag :I: en het is een gouden match met de dames hier en niet het makkelijkste hondje, of eigenlijk wel op het jagen na, maar blijkbaar trekt me dat gewoon aan. :mrgreen:
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik heb de honden die ik eigenlijk had moeten hebben al en dat zijn Laila en Shira. Herderkruisingen, baasgericht maar toch met speelsheid, zachte karakters maar op een bepaalde manier weer veel pit.

Wat totaal niet mijn soort hond is heb ik ook. :wink: Jack(husky). Hij is me heel dierbaar en ik wil hem niet missen. Maar waar ik van herderkruisingen bijvoorbeeld wel 5 tegelijk kan hebben is 1 husky genoeg :mrgreen: Hij is nu 6 maanden en waar ik van Shira zei dat het zo'n braaf pupje was ben ik nu na 4,5 maand Jack helemaal moe. Wij allemaal hier trouwens :LOL:
Laatst gewijzigd door Jackira op 05 dec 2017 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik zou wel een hond met iets meer kalmte hebben gekozen.
Iets minder snel geprikkeld door externe factoren zou mooi zijn.
Anderzijds is ze hartstikke sociaal, gezellig met ieder mens, heel leuk met de kat en luistert ze als het erop aankomt altijd wel. Dus dat zijn allemaal ook hele fijne eigenschappen.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Beide rassen die ik heb/heb gehad, Franse bulldog en Tibetaanse terrier passen perfect hier. Als de Franse Bulldog niet zo ongezond was geworden, was ik daar bij gebleven. Na veel zoeken en lezen bij de Tibetaan terecht gekomen en het is een heerlijke hond. Alles is goed, veel wandelen, kort wandelen, niet wandelen, alleen thuis blijven heerlijk. Mocht ik nog fit genoeg zijn om na Lotje weer een hond te kunnen nemen, grote kans dat het weer een Tibetaan wordt.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik zou waarschijnlijk, nee zeker weten, in dit topic hebben kunnen posten als ik destijds mijn verstand had gevolgd. Omdat het om mijn eerste eigen hond ging (toch anders dan honden thuis en van familie) leek het mij verstandig om voor een makkelijke hond te gaan. Niet te veel pit dus. En toen kwam Oor en ik werd op slag verliefd en heb totaal impulsief en tegen alle boekjes in de beslissing genomen dat ze mijn hond werd, zonder te weten welke rassen er precies in zaten of wat voor implicaties dat had of kon hebben. Oor barst van de pit. En ze is echt geen makkelijke hond, dat wil zeggen, ik zou haar niet makkelijk met iemand meegeven zonder goeie ervaring, en dan nog zou er een lijst met instructies bij zitten. En ik heb er bloed, zweet en tranen in zitten. Maar voor mij is ze perfect. Ik vind het juist heerlijk dat ze me uitdaagt, ookal kon ik haar soms achter het behang plakken en beende ik de eerste jaren haar explosieve energie vaak niet goed bij. Ik weet absoluut zeker dat een brave, makkelijke hond dodelijk saai was geweest. Ik zou er geen klik mee hebben. Dat was ook zo met onze tweede hond thuis. Lief dier, stikbraaf, deed nooit een stap verkeerd, dodelijk saai! Er is dan geen lol aan, geen kleur in de relatie. Van Oor heb ik zo ontzettend veel geleerd, en nog steeds. En Oor is zo precies honds zoals ik het logisch vind, dat wil zeggen hoe ze leert en communiceert en hoe ik haar logica en gedachtes leer doorgronden, hoe ze reageert op de dingen die ik doe, dat is precies hoe ik het verwacht bij een hond. Dus ik ben erg blij dat ik destijds geen verstandige beslissing heb genomen, maar een onbezonnen beslissing puur op gevoel. Anders was ik waarschijnlijk een teleurgesteld hondenbaasje geweest.
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

Eerste hond lagotto romagnolo, tweede grand basset griffon vendeen en nu een grote zwitserse sennen paste allemaal in mijn leven op dat moment. Ik was er steeds tevreden over. De eerste twee gingen helaas vroegtijdig dood. Daarom steeds een ander ras gekozen. Bente (grote zwiterse) past van alle het beste. Denk ik maar we kennen elkaar ook langer. Misschien groei je naar elkaar toe, is het het ras, karakter, de achtergrond van de hond? Geen idee. Dit ras wilde we in eerste instantie maar werd als eerste hond afgeraden en daar luisterde we braaf naar. Nu denk ik, kul,ze is eigenzinnig en manipulerend en doet wat je wil. Soms onder duidelijk protest maar met humor. Daar geniet ik zo van. het enige minpunt is haar waaksheid thuis (goed hanteerbaar) en soms op onverwachte momenten buiten. Ze valt gelukkig niemand aan maar moet ik altijd allert op zijn. De mensen schrikken dan zo. De basset luisterde perfect ( kon ook makkelijk loslopen, liep meters voor je uit maar kwam altijd bij je als je haar floot) maar was veel minder op ons gericht en leefde meer haar eigen leven, erg jammer maar echt een allerminst vriend, totaal niet waaks heerlijk. Toch als ik moet kiezen past nu helemaal Bente. Voor nu zeg ik ... een Bente omdat ik niet een tweede van haar soort heb gehad en niet weet of het specifiek haar raseigenschappen zijn of haar achtergrond en karakter
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Zorro was de perfecte match als eerste hond. Zó ontzettend goedaardig, daar kon je je geen buil aan vallen. En heerlijk actief en vrolijk maar wel vaak met heel andere dingen bezig dan met mij.

Dalí heb ik het meest bewust gekozen van mijn honden en hij is stom genoeg verreweg het lastigst. Maar als Dalí een goede start had geweest was het denk ik een perfect hondje voor me geweest. Baasgericht, actief, slim, lui in huis. En heel antrekkelijk om te zien (vind ik).

Lucca is een schot in de roos en ze past me als een handschoen. Ik had geen betere keuze kunnen maken. Ik maak zo makkelijk en onvoorwaardelijk contact met haar dat al het andere niet meer uitmaakt. Het enige probleem aan Lucca is dat ze door een trauma in het verleden een slechte rug heeft. Klotezooi.

Resumerend kan je dus zeggen dat ik precies mijn honden had moeten hebben, maar dan van pups af aan. En dat is nou net weer iets dat van mij niet hoeft. Geef mij maar mijn herplaatsers met hun imperfecties. We maken er samen het beste van.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Mijn huidige honden passen uitstekend bij me (net als de vorige 2 mechels). Het is echt t type hond waar ik mee kan lezen en schrijven, wat ik nodig heb.
Niet altijd makkelijk maar er moet ook altijd wel een uitdaging zijn.
Ik heb dobers gehad maar nee dat is niet mijn ras. Het past niet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
lotje&famke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel

Ongelezen bericht door lotje&famke »

De honden die ik nu heb :I: Flo, waarschijnlijk een schapendoes kruising, past goed bij mij. Zachtaardig, sociaal, koppig en eigenwijs als ze iets 'moet' en meegaand als het 'mag'. Flo heeft best zo haar streken, maar nooit op een gemene manier. Hartelijk en zorgzaam passen ook bij haar. Gek op de door haar gekozen mensen. Als ze bepaalde mensen in de wijk tegen komt is haar dag weer goed. En ze kan in groengebieden 1 a 2 uur los meelopen, daar kunnen we samen van genieten.
En dan Pleuntje (teckel:) Ik had haar graag vanaf een klein pupje van 8 weken bij me gehad, dan had ik haar beter kunnen socialiseren in mijn manier van leven. Maar wat ben ik gek op dat beest. Ik hou van haar expressieve manier van doen, van dat uitbundige vrolijke als ze blij is, haar enorm innemende liefdesbetuigingen als ze je aardig vindt en rare zuchten en steunen en gemopper als ze het ergens niet mee eens is. Ik vind haar in de basis ook een sociaal hondje, alleen komt dat niet helemaal uit de verf vanwege haar slechte start. Ik moet elke dag wel een keer om haar lachen.

Honden die graag de boel regelen zoals het type herder passen niet goed bij mij, ik ben daar niet duidelijk genoeg voor. Van pittige honden of agressieve honden wordt ik niet blij. Ook de echte werkhonden kan ik niet bieden wat ze nodig hebben. Maar dan nog blijft er een hele grote groep honden over waar ik het wel goed mee kan vinden:) En dat zijn dan vooral het type zachtaardig, sociaal, beetje eigenwijs en sportief in de zin van dat ze 1 a 2 uur mee kunnen lopen. Ook vind ik het een groot pluspunt als ze los kunnen lopen. Ik heb een zwak voor kleine grappige kruisingen.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

De Jack Russell past mij perfect. Maar ook alle dogachtigen die ik gehad heb pasten me, Boxers, Mastiff, Bullmastiff. De Duitse Herder ook een hond voor mij.
Ik ben allergisch voor herders met een TE grote Will to Please, kssst ga weg, ga wat voor jezelf doen. Mijn huidige xMechelaar heeft een hele dikke middelvinger, heerlijk, en zijn zoon lijkt ook dat heerlijke relaxte eigenwijze karakter te hebben, ik hou ervan.
Waar ik niets mee kon tot nu toe waren de xHollandse herders die ik gehad heb, toeval misschien maar niets voor mij.

Een hond past bij mij als ie stevig op zijn poten staat (figuurlijk) en niet al te gevoelig is. Hij moet brutaal zijn en vooral een eigen mening hebben. En sportief. Dat ook. En o ja hij moet absoluut los kunnen lopen, dat is een absolute voorwaarde.
Gr. Aniek

Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik ben nu eigenlijk gewoon tevreden met mijn stel, maar vind wel mee honden leuk om mee te leven.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Er zijn heel veel honden die bij mij zouden passen. Maar dat is niet mogelijk in een mensenleven. En dan moet je je beperkingen opleggen. Karakterhonden heb ik een sterke voorkeur voor. Bij mijn ouders thuis ben ik opgegroeid met standaard teckels, rooie langharen. Heerlijke hondjes, doen precies wat ze zelf willen. Ze zijn altijd vrolijk. Wat ze ook doen, je kunt er gewoon niet kwaad op worden want hun gedrag werkt je gelijk op de lachspieren. Vandaar dus dat ik Fleurtje heb. Diverse soorten Terriërs, ook weer vanwege hun eigen heel specifieke karakter. Geweldige honden die Airdale en de ruwharige Foxjes die ik ooit had. De Dwergschnauzer die ik gehad heb hangt tussen deze twee rassen in. Ook niets op aan te merken vandaar dat ik nu een Riesenschnauzer heb. Die is dan weer wat rustiger dan de Dwerg versie. Een red devil staat ook op mijn verlanglijstje. Of het er ooit van komt betwijfel ik. Mijn voorkeur gaat toch steeds meer uit naar hondjes tot circa 7 kilo. Maar dat is dan, gelet op mijn leeftijd, puur voor het gemak. Een rood langhaar Dwergteckeltje acht ik op termijn dan ook niet uitgesloten.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Csiva past mij als een warme handschoen. Die hond is alles wat ik zoek en meer. Al heeft ze echt dr dingen die lastig zijn. Voor mij is ze ze beste. Fiji gaat haar achterna maar ik denk dat zij iets zelfstandiger is. Mijn volgende hond wordt een kruising :)
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Heb eerlijk gezegd geen idee wat ik anders zou moeten hebben. Ik hou van deze formaatjes, hoewel ze best groter mogen zijn, dat vind ik handiger (minder bukken). Maar qua temperament en karakters passen ze als een handschoen. Als ik een baan had met vaste werktijden zou ik waarschijnlijk voor een Mechelaar(-x) zijn gegaan om daar ipo mee te doen bijvoorbeeld, dat lijkt me ook mooi.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”