Volgende week wordt er bloedonderzoek gedaan en foto's van de longen gemaakt. Ik mocht een verwijzing naar Utrecht hebben voor de oncologie-afdeling maar ik ben daar huiverig voor. Dana is 11, en om zo'n traject in te gaan lijkt me nou op z'n zachtst gezegd niet prettig.
Maar ik ga dus even van het worst case scenario uit en moet even mijn gedachten ordenen.
Aanprikken doen ze niet veel meer, zei de DA, omdat het uitzaaien kan veroorzaken. Ze raadde me een MRI aan in Utrecht, maar hoeveel zin heeft dat als ik toch geen behandeling wil starten? Op dit moment weet ik natuurlijk nog niks zeker, de DA zei dat zij zelf geen sluitende diagnose kon geven ivm het niet hebben van alle apparatuur, maar dat er wel kans was dat er uit het bloedonderzoek afgeleid kon worden of er daadwerkelijk kanker aan de binnenkant van het lijfje zit. De longfoto is vooral voor mijn gemoedsrust; ik wil weten of er iets zit.
Weghalen was ze ook niet heel positief over (en ik eerlijk gezegd ook niet) omdat het op in ieder geval 3 plaatsen zit (zijkant ribben, voorkant borst, onder een oksel en de klieren in de knieholte van de achterpoot waren opgezwollen, plus een bultje bij de melkklieren) Ze zei dat dit plekken van de lymfeklieren waren, maar daar ben ik over in de war, zie mijn andere topic.
Ze zei wel dat het ook een vertekend beeld kan zijn en dat de klieren door iets anders opgezwollen zijn, bijv Lyme oid. Maar dat verklaart natuurlijk de (harde) bultjes niet echt.
Mijn moeder is erg van de alternatieve geneeswijzen, maar dan bij mensen. Ik ben er in het geheel niet zo in thuis, maar is er een behandeling oid die verlichting brengt/verergering voorkomt/iets anders positiefs?
Kortom; wat zouden jullie doen, en zijn er buiten de reguliere geneeskunde dingen die kunnen helpen/rekken?