Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaringen Flexadin Advanced?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ervaringen Flexadin Advanced?

Ongelezen bericht door Tring »

Heeft iemand ervaring met Flexadin Advanced? Het is een gewrichtssupplement. Mijn dierenarts heeft me dit zojuist geadviseerd maar ik had er nog nooit van gehoord dus ben eerst op zoek naar ervaringen :) Heb al wel wat gelezen online en het klinkt op zich veelbelovend.
xx Marr en Keeff
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Re: Ervaringen Flexadin Advanced?

Ongelezen bericht door renee-uk »

ja, ik heb het gebruikt voor rita indertijd.
in de eerste maanden zag ik wel wat verschil en omdat ook gezegd werd dat het even zou duren voordat het ging werken, leek het goed aan te slaan, maar verder dan dat eerste verschil is het jammer genoeg nooit gekomen.
uiteindelijk ben ik er weer mee gestopt en heb ik haar toch maar op een halve tablet previcox per dag gezet.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Behalve een gat in mijn portemonnee heb ik er niks van gemerkt
Heb het toen uit het buitenland gehaald, dat scheelde een stuk.
Ik dacht dat je het een maand of 3 de tijd moest geven.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik heb het een flinke tijd aan Tapas gegeven ivm artrose in haar knie. Ben er een paar maanden terug mee gestopt om te kijken of ik verschil zou merken na het stoppen, maar dit bleek bij haar niet het geval dus ik ben niet meer begonnen.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik ken het niet, maar vind het vrij prijzig.

Een aantal maanden geleden heb ik Luuk op een supplement gezet toen hij strammer en zo werd. Hij liep duidelijk niet echt vrij meer en de DA schreef die pijnstiller voor om te zien of dat hielp.
Dus eerst een pijnstiller van de DA en later Dog Mobility Plus erbij. De pijnstiller kon er af door dat supplement. Toen de pot Dog Mobility Plus leeg was overgestapt op Flexi Life Platinum en daar doet Luuk het net iets beter op.
Ik zou eens moeten stoppen om te zien of hij ook zonder nog lekker loopt, maar ik ben bang dat hij weer meer last gaat krijgen als ik dat doe.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tring
Zeer actief
Contacteer:

Liesbeth schreef:Ik ken het niet, maar vind het vrij prijzig.

Een aantal maanden geleden heb ik Luuk op een supplement gezet toen hij strammer en zo werd. Hij liep duidelijk niet echt vrij meer en de DA schreef die pijnstiller voor om te zien of dat hielp.
Dus eerst een pijnstiller van de DA en later Dog Mobility Plus erbij. De pijnstiller kon er af door dat supplement. Toen de pot Dog Mobility Plus leeg was overgestapt op Flexi Life Platinum en daar doet Luuk het net iets beter op.
Ik zou eens moeten stoppen om te zien of hij ook zonder nog lekker loopt, maar ik ben bang dat hij weer meer last gaat krijgen als ik dat doe.
Ja ik heb het niet meteen meegenomen, wou eerst even meer info lezen. Schrok van de prijs :schrik: Iemand liet mij het supplement voor mensen zien, met dat collageen type 2. Dat was een stuk goedkoper, zit alleen dan niet de omega 3 enzo in, maar volgens de dierenarts ging het om dat collageen type 2 en de rest was bijzaak maar mooi meegenomen. Ga nog overleggen of ik de capsules voor mensen mag geven, heeft inhoudelijk net zoveel collageen type 2 per capsule als de snoepjes.

Mijn hondje heb ik anderhalve week geleden een week lang op pijnstilling gehad want hij liep niet lekker. Met pijnstilling ging het stuk beter en sinds maandag gestopt en het bleef best goed gaan. Tikje minder dan met pijnstilling, maar veel beter dan de week ervoor dus ik dacht dat er vooruitgang in zat. Alleen bij de controle bij de dierenarts bleek hij toch nog behoorlijke last te hebben van z'n heupje, dus moet weer minimaal 2 weken op pijnstilling en dan afbouwen. Wist niet eens dat Chi'tjes het op zo'n late leeftijd nog aan hun heupen konden krijgen...

Ik ga eens kijken naar de supplementen die je hebt genoemd, dankjewel!
xx Marr en Keeff
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Umi krijgt het sinds een kleine maand. Volgens m’n dierenarts moet je het minimaal 2 maanden geven om er wat van te kunnen zeggen of het wat doet.
Ze is 14, heeft artrose in 1 knie en enkel pijnstilling was niet meer voldoende (met supplementen en massage)
Ze krijgt het dus pas een maand maar vind haar toch de laatste dagen ondanks de kou en nattigheid verbeteren. Vooralsnog dus tevreden.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Even nagekeken. Sinds 6-11. M’n dierenarts had geen 60 stuks verpakking dus 2x30 meegenomen. 38,43 incl btw voor 1 maand. Niet goedkoop maar goed als ze het nodig heeft en het werkt. Haar pijnstilling kost ook 32,96 per maand ;)
Tring
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:Even nagekeken. Sinds 6-11. M’n dierenarts had geen 60 stuks verpakking dus 2x30 meegenomen. 38,43 incl btw voor 1 maand. Niet goedkoop maar goed als ze het nodig heeft en het werkt. Haar pijnstilling kost ook 32,96 per maand ;)
Dat is ook best prijzig dan ^_^ Ik heb hier nog een flesje meloxidyl, daar doen we best lang mee en is geloof ik 16 euro. Ik weet niet precies hoe lang, maar meer dan een maand in ieder geval. Hondje weegt ook maar 2,5kg dus heeft niet veel nodig :) De Flexadin is voor elke hond hetzelfde, ongeacht gewicht. Dan vind ik het toch best duur voor zo'n kleintje.
xx Marr en Keeff
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Tring schreef:
crutz schreef:Even nagekeken. Sinds 6-11. M’n dierenarts had geen 60 stuks verpakking dus 2x30 meegenomen. 38,43 incl btw voor 1 maand. Niet goedkoop maar goed als ze het nodig heeft en het werkt. Haar pijnstilling kost ook 32,96 per maand ;)
Dat is ook best prijzig dan ^_^ Ik heb hier nog een flesje meloxidyl, daar doen we best lang mee en is geloof ik 16 euro. Ik weet niet precies hoe lang, maar meer dan een maand in ieder geval. Hondje weegt ook maar 2,5kg dus heeft niet veel nodig :) De Flexadin is voor elke hond hetzelfde, ongeacht gewicht. Dan vind ik het toch best duur voor zo'n kleintje.
Meloxidyl is een NSAID (pijnstiller en ontstekingsremmer), een heel ander type middel dan Flexadin (supplement, collageen type 2).

Overigens zag ik op de site van een DA, dat hij UC II, collageen van Now adviseert. Online verkrijgbaar voor zo'n €44,- voor 60 stuks (2 maanden).
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Liesbeth schreef:
Tring schreef:
Meloxidyl is een NSAID (pijnstiller en ontstekingsremmer), een heel ander type middel dan Flexadin (supplement, collageen type 2).

Overigens zag ik op de site van een DA, dat hij UC II, collageen van Now adviseert. Online verkrijgbaar voor zo'n €44,- voor 60 stuks (2 maanden).
Hier nog een stuk goedkoper, voor 28,50 https://www.bodyenfitshop.nl/andere-pro ... ods/uc-ii/
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Liesbeth schreef:
Tring schreef:

Idd krijgt Umi een NSAID achtige (geloof ik) er naast, trocoxil.
De 60 stuks flexadin verpakking is vast ook voordeliger. Ach als het werkt. Ze vind ze lekker dus dat scheelt al veel ellende mbt pillen geven. De trocoxil eet ze ook zo op. Verplicht pillen geven is niet echt leuk bij haar ;)
Tring
Zeer actief
Contacteer:

runninggirl schreef:
Liesbeth schreef:

Hier nog een stuk goedkoper, voor 28,50 https://www.bodyenfitshop.nl/andere-pro ... ods/uc-ii/
Ik had ook een link gekregen van Body en Fit, is daar idd stuk goedkoper. Ik kreeg deze doorgestuurd: https://www.bodyenfitshop.nl/andere-pro ... -collagen/
Dat zijn dan wel 30 capsules dus de helft, maar toch weer net wat goedkoper. Wil dat nog gaan overleggen met de dierenarts, de hoeveelheid collageen type 2 in de capsules is volgens mij hetzelfde als in de snoepjes maar het scheelt echt veel in de prijs.
xx Marr en Keeff
Afbeelding
Tring
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef: Idd krijgt Umi een NSAID achtige (geloof ik) er naast, trocoxil.
De 60 stuks flexadin verpakking is vast ook voordeliger. Ach als het werkt. Ze vind ze lekker dus dat scheelt al veel ellende mbt pillen geven. De trocoxil eet ze ook zo op. Verplicht pillen geven is niet echt leuk bij haar ;)
Ik kreeg sowieso het advies om de eerste tijd pijnstilling te geven naast de Flexadin omdat het pas na 6 tot 8 weken echt resultaat geeft. Wel fijn dat ze de snoepjes zo lekker vindt :) Hoe groot zijn ze ongeveer? Mijn kleintje krijgt sowieso al minimaal 4 pilletjes per dag voor z'n hartje, dus hij is wel wat gewend :engel: Doe op de meeste pilletjes een klein beetje paté en dan gaat het zo naar binnen. Pilletjes geven zonder wat lekkers is nogal een gevecht, dus dat doen we maar niet. Wat dat betreft zijn snoepjes wel ideaal.
xx Marr en Keeff
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

mijn oudste toller heeft het 2 jaar geslikt en ik was heel tevreden over de werking.
als je het geeft vraag dan bij je dierenarts een spaarkaart aan. na zoveel stickertjes te hebben geplakt krijg je een verpakking gratis.

ellen
Afbeelding
Tring
Zeer actief
Contacteer:

ellen en de birmanen schreef:mijn oudste toller heeft het 2 jaar geslikt en ik was heel tevreden over de werking.
als je het geeft vraag dan bij je dierenarts een spaarkaart aan. na zoveel stickertjes te hebben geplakt krijg je een verpakking gratis.

ellen
Dankjewel voor de tip :)
xx Marr en Keeff
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Tegen vergoeding heb ik hier nog een volle, ongeopende verpakking Flexadin staan.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Hippo schreef:Tegen vergoeding heb ik hier nog een volle, ongeopende verpakking Flexadin staan.
Interesse ;)
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

crutz schreef:
Hippo schreef:Tegen vergoeding heb ik hier nog een volle, ongeopende verpakking Flexadin staan.
Interesse ;)
Je hebt bericht
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Tring schreef:
crutz schreef: Idd krijgt Umi een NSAID achtige (geloof ik) er naast, trocoxil.
Ik kreeg sowieso het advies om de eerste tijd pijnstilling te geven naast de Flexadin omdat het pas na 6 tot 8 weken echt resultaat geeft. Wel fijn dat ze de snoepjes zo lekker vindt :) Hoe groot zijn ze ongeveer? Mijn kleintje krijgt sowieso al minimaal 4 pilletjes per dag voor z'n hartje, dus hij is wel wat gewend :engel: Doe op de meeste pilletjes een klein beetje paté en dan gaat het zo naar binnen. Pilletjes geven zonder wat lekkers is nogal een gevecht, dus dat doen we maar niet. Wat dat betreft zijn snoepjes wel ideaal.
Foto op draaidop van wijnfles voor formaat ;)

Afbeelding

Afbeelding
Doke
Actief

Ongelezen bericht door Doke »

LongFields schreef:Ik heb het een flinke tijd aan Tapas gegeven ivm artrose in haar knie. Ben er een paar maanden terug mee gestopt om te kijken of ik verschil zou merken na het stoppen, maar dit bleek bij haar niet het geval dus ik ben niet meer begonnen.
Dit dus. Ira heeft het ook een hele tijd gekregen.
Dan is het een tijdje niet meer leverbaar geweest en dus kon ik het niet meer geven, maar geen verschil gemerkt.
Ik merk wel verschil (en de fysio ook) nu ze flexilife platinum krijgt.
Afbeelding
Tring
Zeer actief
Contacteer:

Uiteindelijk toch maar de Flexadin Advanced besteld, maar de "snoepjes" zijn net zo groot als zijn bekje :goeie: En vrij hard en stug. Ik gaf hem een hele want er stond dat het zachte brokjes zijn, maar hij kwam er echt niet doorheen. Heb het maar in stukjes gesneden. Denk dat ik dat maar blijf doen en door de dag geef ipv in 1x, want het is best veel voor zo'n minihondje.
xx Marr en Keeff
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Tring schreef:Uiteindelijk toch maar de Flexadin Advanced besteld, maar de "snoepjes" zijn net zo groot als zijn bekje :goeie: En vrij hard en stug. Ik gaf hem een hele want er stond dat het zachte brokjes zijn, maar hij kwam er echt niet doorheen. Heb het maar in stukjes gesneden. Denk dat ik dat maar blijf doen en door de dag geef ipv in 1x, want het is best veel voor zo'n minihondje.
Vreemd dat ze zo hard zijn. Wel gesloten verpakking? Kan ze hier inknijpen met m’n vingers
Tring
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
Tring schreef:Uiteindelijk toch maar de Flexadin Advanced besteld, maar de "snoepjes" zijn net zo groot als zijn bekje :goeie: En vrij hard en stug. Ik gaf hem een hele want er stond dat het zachte brokjes zijn, maar hij kwam er echt niet doorheen. Heb het maar in stukjes gesneden. Denk dat ik dat maar blijf doen en door de dag geef ipv in 1x, want het is best veel voor zo'n minihondje.
Vreemd dat ze zo hard zijn. Wel gesloten verpakking? Kan ze hier inknijpen met m’n vingers
En dat lukt makkelijk? Ik heb net getest maar zet best wat kracht maar er gebeurt bijzonder weinig. De verpakking was echt goed dicht. Ik kan het wel afbreken met wat moeite, in stukjes snijden gaat wel makkelijk.
xx Marr en Keeff
Afbeelding
jome
Zeer actief

Ze horen niet zo hard te zijn, klinkt alsof de verpakking niet goed vacuüm is geweest
Tring
Zeer actief
Contacteer:

jome schreef:Ze horen niet zo hard te zijn, klinkt alsof de verpakking niet goed vacuüm is geweest
:scratch: Denk dat ik dan maar mailtje stuur naar fabrikant of verkoper.
xx Marr en Keeff
Afbeelding
jome
Zeer actief

Zou ik idd even doen, misschien iets mis met de verpakking of ergens onder verkeerde omstandigheden bewaard.
Ik was een keer vergeten dat er nog een zak open lag, die zijn uiteindelijk ook verhard
Tring
Zeer actief
Contacteer:

Nou de brokjes schijnen toch écht zo stevig te moeten zijn, dus geen echt zachte brokjes. Ik heb ze gisteren in 18 stukjes staan snijden, gewoon zodat ze klein genoeg waren om zonder veel moeite op te eten voor die kleine man. :80: Heb natuurlijk helaas ook meteen de 60 stuks besteld en hij heeft ze wel nodig. Dierenarts gebeld of ik hierna niet gewoon de capsules voor mensen kan gaan geven want daar zit als 't goed is gewoon dezelfde hoeveelheid in en een andere dierenartspraktijk adviseert gewoon die capsules. Assistentes zeggen nee natuurlijk, dus heb maar gevraagd of de arts zelf ernaar kan kijken en me kan terugbellen. Langer dan 60 dagen brokjes in ministukjes snijden, zie ik eigenlijk niet zo zitten :schrik:
xx Marr en Keeff
Afbeelding
Tring
Zeer actief
Contacteer:

De dierenarts keek wel even met me mee en heeft een capsule gevonden speciaal voor honden. En is ook nog eens te verkrijgen bij de dierenwinkel hier om de hoek, wat een geluk. Nou, binnenkort dus lekker poedertje door het eten ipv de brokjes :cheer:
xx Marr en Keeff
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Tring schreef:Nou de brokjes schijnen toch écht zo stevig te moeten zijn, dus geen echt zachte brokjes. Ik heb ze gisteren in 18 stukjes staan snijden, gewoon zodat ze klein genoeg waren om zonder veel moeite op te eten voor die kleine man. :80: Heb natuurlijk helaas ook meteen de 60 stuks besteld en hij heeft ze wel nodig. Dierenarts gebeld of ik hierna niet gewoon de capsules voor mensen kan gaan geven want daar zit als 't goed is gewoon dezelfde hoeveelheid in en een andere dierenartspraktijk adviseert gewoon die capsules. Assistentes zeggen nee natuurlijk, dus heb maar gevraagd of de arts zelf ernaar kan kijken en me kan terugbellen. Langer dan 60 dagen brokjes in ministukjes snijden, zie ik eigenlijk niet zo zitten :schrik:
Vandaag een nieuwe zak opengemaakt en kon nu dus filmpje maken van hoe “zacht” ze zijn (vorige zak zelf per ongeluk open laten staan dan worden ze wel hard)

https://youtu.be/P87XbNoN7-k
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”