Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ervaringen Flexadin Advanced?
Moderator: moderatorteam
-
Tring
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ervaringen Flexadin Advanced?
Heeft iemand ervaring met Flexadin Advanced? Het is een gewrichtssupplement. Mijn dierenarts heeft me dit zojuist geadviseerd maar ik had er nog nooit van gehoord dus ben eerst op zoek naar ervaringen
Heb al wel wat gelezen online en het klinkt op zich veelbelovend.
xx Marr en Keeff

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Re: Ervaringen Flexadin Advanced?
ja, ik heb het gebruikt voor rita indertijd.
in de eerste maanden zag ik wel wat verschil en omdat ook gezegd werd dat het even zou duren voordat het ging werken, leek het goed aan te slaan, maar verder dan dat eerste verschil is het jammer genoeg nooit gekomen.
uiteindelijk ben ik er weer mee gestopt en heb ik haar toch maar op een halve tablet previcox per dag gezet.
in de eerste maanden zag ik wel wat verschil en omdat ook gezegd werd dat het even zou duren voordat het ging werken, leek het goed aan te slaan, maar verder dan dat eerste verschil is het jammer genoeg nooit gekomen.
uiteindelijk ben ik er weer mee gestopt en heb ik haar toch maar op een halve tablet previcox per dag gezet.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
jome
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Behalve een gat in mijn portemonnee heb ik er niks van gemerkt
Heb het toen uit het buitenland gehaald, dat scheelde een stuk.
Ik dacht dat je het een maand of 3 de tijd moest geven.
Heb het toen uit het buitenland gehaald, dat scheelde een stuk.
Ik dacht dat je het een maand of 3 de tijd moest geven.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik heb het een flinke tijd aan Tapas gegeven ivm artrose in haar knie. Ben er een paar maanden terug mee gestopt om te kijken of ik verschil zou merken na het stoppen, maar dit bleek bij haar niet het geval dus ik ben niet meer begonnen.
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik ken het niet, maar vind het vrij prijzig.
Een aantal maanden geleden heb ik Luuk op een supplement gezet toen hij strammer en zo werd. Hij liep duidelijk niet echt vrij meer en de DA schreef die pijnstiller voor om te zien of dat hielp.
Dus eerst een pijnstiller van de DA en later Dog Mobility Plus erbij. De pijnstiller kon er af door dat supplement. Toen de pot Dog Mobility Plus leeg was overgestapt op Flexi Life Platinum en daar doet Luuk het net iets beter op.
Ik zou eens moeten stoppen om te zien of hij ook zonder nog lekker loopt, maar ik ben bang dat hij weer meer last gaat krijgen als ik dat doe.
Een aantal maanden geleden heb ik Luuk op een supplement gezet toen hij strammer en zo werd. Hij liep duidelijk niet echt vrij meer en de DA schreef die pijnstiller voor om te zien of dat hielp.
Dus eerst een pijnstiller van de DA en later Dog Mobility Plus erbij. De pijnstiller kon er af door dat supplement. Toen de pot Dog Mobility Plus leeg was overgestapt op Flexi Life Platinum en daar doet Luuk het net iets beter op.
Ik zou eens moeten stoppen om te zien of hij ook zonder nog lekker loopt, maar ik ben bang dat hij weer meer last gaat krijgen als ik dat doe.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
Tring
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja ik heb het niet meteen meegenomen, wou eerst even meer info lezen. Schrok van de prijsLiesbeth schreef:Ik ken het niet, maar vind het vrij prijzig.
Mijn hondje heb ik anderhalve week geleden een week lang op pijnstilling gehad want hij liep niet lekker. Met pijnstilling ging het stuk beter en sinds maandag gestopt en het bleef best goed gaan. Tikje minder dan met pijnstilling, maar veel beter dan de week ervoor dus ik dacht dat er vooruitgang in zat. Alleen bij de controle bij de dierenarts bleek hij toch nog behoorlijke last te hebben van z'n heupje, dus moet weer minimaal 2 weken op pijnstilling en dan afbouwen. Wist niet eens dat Chi'tjes het op zo'n late leeftijd nog aan hun heupen konden krijgen...
Ik ga eens kijken naar de supplementen die je hebt genoemd, dankjewel!
xx Marr en Keeff

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Umi krijgt het sinds een kleine maand. Volgens m’n dierenarts moet je het minimaal 2 maanden geven om er wat van te kunnen zeggen of het wat doet.
Ze is 14, heeft artrose in 1 knie en enkel pijnstilling was niet meer voldoende (met supplementen en massage)
Ze krijgt het dus pas een maand maar vind haar toch de laatste dagen ondanks de kou en nattigheid verbeteren. Vooralsnog dus tevreden.
Ze is 14, heeft artrose in 1 knie en enkel pijnstilling was niet meer voldoende (met supplementen en massage)
Ze krijgt het dus pas een maand maar vind haar toch de laatste dagen ondanks de kou en nattigheid verbeteren. Vooralsnog dus tevreden.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Even nagekeken. Sinds 6-11. M’n dierenarts had geen 60 stuks verpakking dus 2x30 meegenomen. 38,43 incl btw voor 1 maand. Niet goedkoop maar goed als ze het nodig heeft en het werkt. Haar pijnstilling kost ook 32,96 per maand 
-
Tring
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is ook best prijzig dan ^_^ Ik heb hier nog een flesje meloxidyl, daar doen we best lang mee en is geloof ik 16 euro. Ik weet niet precies hoe lang, maar meer dan een maand in ieder geval. Hondje weegt ook maar 2,5kg dus heeft niet veel nodigcrutz schreef:Even nagekeken. Sinds 6-11. M’n dierenarts had geen 60 stuks verpakking dus 2x30 meegenomen. 38,43 incl btw voor 1 maand. Niet goedkoop maar goed als ze het nodig heeft en het werkt. Haar pijnstilling kost ook 32,96 per maand
xx Marr en Keeff

- Liesbeth
- Zeer actief
Meloxidyl is een NSAID (pijnstiller en ontstekingsremmer), een heel ander type middel dan Flexadin (supplement, collageen type 2).Tring schreef:Dat is ook best prijzig dan ^_^ Ik heb hier nog een flesje meloxidyl, daar doen we best lang mee en is geloof ik 16 euro. Ik weet niet precies hoe lang, maar meer dan een maand in ieder geval. Hondje weegt ook maar 2,5kg dus heeft niet veel nodigcrutz schreef:Even nagekeken. Sinds 6-11. M’n dierenarts had geen 60 stuks verpakking dus 2x30 meegenomen. 38,43 incl btw voor 1 maand. Niet goedkoop maar goed als ze het nodig heeft en het werkt. Haar pijnstilling kost ook 32,96 per maandDe Flexadin is voor elke hond hetzelfde, ongeacht gewicht. Dan vind ik het toch best duur voor zo'n kleintje.
Overigens zag ik op de site van een DA, dat hij UC II, collageen van Now adviseert. Online verkrijgbaar voor zo'n €44,- voor 60 stuks (2 maanden).
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Hier nog een stuk goedkoper, voor 28,50 https://www.bodyenfitshop.nl/andere-pro ... ods/uc-ii/Liesbeth schreef:Meloxidyl is een NSAID (pijnstiller en ontstekingsremmer), een heel ander type middel dan Flexadin (supplement, collageen type 2).Tring schreef:Dat is ook best prijzig dan ^_^ Ik heb hier nog een flesje meloxidyl, daar doen we best lang mee en is geloof ik 16 euro. Ik weet niet precies hoe lang, maar meer dan een maand in ieder geval. Hondje weegt ook maar 2,5kg dus heeft niet veel nodigcrutz schreef:Even nagekeken. Sinds 6-11. M’n dierenarts had geen 60 stuks verpakking dus 2x30 meegenomen. 38,43 incl btw voor 1 maand. Niet goedkoop maar goed als ze het nodig heeft en het werkt. Haar pijnstilling kost ook 32,96 per maandDe Flexadin is voor elke hond hetzelfde, ongeacht gewicht. Dan vind ik het toch best duur voor zo'n kleintje.
Overigens zag ik op de site van een DA, dat hij UC II, collageen van Now adviseert. Online verkrijgbaar voor zo'n €44,- voor 60 stuks (2 maanden).
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Idd krijgt Umi een NSAID achtige (geloof ik) er naast, trocoxil.Liesbeth schreef:Meloxidyl is een NSAID (pijnstiller en ontstekingsremmer), een heel ander type middel dan Flexadin (supplement, collageen type 2).Tring schreef:Dat is ook best prijzig dan ^_^ Ik heb hier nog een flesje meloxidyl, daar doen we best lang mee en is geloof ik 16 euro. Ik weet niet precies hoe lang, maar meer dan een maand in ieder geval. Hondje weegt ook maar 2,5kg dus heeft niet veel nodigcrutz schreef:Even nagekeken. Sinds 6-11. M’n dierenarts had geen 60 stuks verpakking dus 2x30 meegenomen. 38,43 incl btw voor 1 maand. Niet goedkoop maar goed als ze het nodig heeft en het werkt. Haar pijnstilling kost ook 32,96 per maandDe Flexadin is voor elke hond hetzelfde, ongeacht gewicht. Dan vind ik het toch best duur voor zo'n kleintje.
De 60 stuks flexadin verpakking is vast ook voordeliger. Ach als het werkt. Ze vind ze lekker dus dat scheelt al veel ellende mbt pillen geven. De trocoxil eet ze ook zo op. Verplicht pillen geven is niet echt leuk bij haar
-
Tring
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik had ook een link gekregen van Body en Fit, is daar idd stuk goedkoper. Ik kreeg deze doorgestuurd: https://www.bodyenfitshop.nl/andere-pro ... -collagen/runninggirl schreef:Hier nog een stuk goedkoper, voor 28,50 https://www.bodyenfitshop.nl/andere-pro ... ods/uc-ii/Liesbeth schreef:
Meloxidyl is een NSAID (pijnstiller en ontstekingsremmer), een heel ander type middel dan Flexadin (supplement, collageen type 2).
Dat zijn dan wel 30 capsules dus de helft, maar toch weer net wat goedkoper. Wil dat nog gaan overleggen met de dierenarts, de hoeveelheid collageen type 2 in de capsules is volgens mij hetzelfde als in de snoepjes maar het scheelt echt veel in de prijs.
xx Marr en Keeff

-
Tring
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik kreeg sowieso het advies om de eerste tijd pijnstilling te geven naast de Flexadin omdat het pas na 6 tot 8 weken echt resultaat geeft. Wel fijn dat ze de snoepjes zo lekker vindtcrutz schreef: Idd krijgt Umi een NSAID achtige (geloof ik) er naast, trocoxil.
De 60 stuks flexadin verpakking is vast ook voordeliger. Ach als het werkt. Ze vind ze lekker dus dat scheelt al veel ellende mbt pillen geven. De trocoxil eet ze ook zo op. Verplicht pillen geven is niet echt leuk bij haar
xx Marr en Keeff

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
mijn oudste toller heeft het 2 jaar geslikt en ik was heel tevreden over de werking.
als je het geeft vraag dan bij je dierenarts een spaarkaart aan. na zoveel stickertjes te hebben geplakt krijg je een verpakking gratis.
ellen
als je het geeft vraag dan bij je dierenarts een spaarkaart aan. na zoveel stickertjes te hebben geplakt krijg je een verpakking gratis.
ellen
-
Tring
- Zeer actief
- Contacteer:
Dankjewel voor de tipellen en de birmanen schreef:mijn oudste toller heeft het 2 jaar geslikt en ik was heel tevreden over de werking.
ellen
xx Marr en Keeff

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 2
Tegen vergoeding heb ik hier nog een volle, ongeopende verpakking Flexadin staan.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
InteresseHippo schreef:Tegen vergoeding heb ik hier nog een volle, ongeopende verpakking Flexadin staan.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Je hebt berichtcrutz schreef:InteresseHippo schreef:Tegen vergoeding heb ik hier nog een volle, ongeopende verpakking Flexadin staan.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Foto op draaidop van wijnfles voor formaatTring schreef:Ik kreeg sowieso het advies om de eerste tijd pijnstilling te geven naast de Flexadin omdat het pas na 6 tot 8 weken echt resultaat geeft. Wel fijn dat ze de snoepjes zo lekker vindtcrutz schreef: Idd krijgt Umi een NSAID achtige (geloof ik) er naast, trocoxil.
De 60 stuks flexadin verpakking is vast ook voordeliger. Ach als het werkt. Ze vind ze lekker dus dat scheelt al veel ellende mbt pillen geven. De trocoxil eet ze ook zo op. Verplicht pillen geven is niet echt leuk bij haarHoe groot zijn ze ongeveer? Mijn kleintje krijgt sowieso al minimaal 4 pilletjes per dag voor z'n hartje, dus hij is wel wat gewend
Doe op de meeste pilletjes een klein beetje paté en dan gaat het zo naar binnen. Pilletjes geven zonder wat lekkers is nogal een gevecht, dus dat doen we maar niet. Wat dat betreft zijn snoepjes wel ideaal.

-
Doke
- Actief
Dit dus. Ira heeft het ook een hele tijd gekregen.LongFields schreef:Ik heb het een flinke tijd aan Tapas gegeven ivm artrose in haar knie. Ben er een paar maanden terug mee gestopt om te kijken of ik verschil zou merken na het stoppen, maar dit bleek bij haar niet het geval dus ik ben niet meer begonnen.
Dan is het een tijdje niet meer leverbaar geweest en dus kon ik het niet meer geven, maar geen verschil gemerkt.
Ik merk wel verschil (en de fysio ook) nu ze flexilife platinum krijgt.

-
Tring
- Zeer actief
- Contacteer:
Uiteindelijk toch maar de Flexadin Advanced besteld, maar de "snoepjes" zijn net zo groot als zijn bekje
En vrij hard en stug. Ik gaf hem een hele want er stond dat het zachte brokjes zijn, maar hij kwam er echt niet doorheen. Heb het maar in stukjes gesneden. Denk dat ik dat maar blijf doen en door de dag geef ipv in 1x, want het is best veel voor zo'n minihondje.
xx Marr en Keeff

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Vreemd dat ze zo hard zijn. Wel gesloten verpakking? Kan ze hier inknijpen met m’n vingersTring schreef:Uiteindelijk toch maar de Flexadin Advanced besteld, maar de "snoepjes" zijn net zo groot als zijn bekjeEn vrij hard en stug. Ik gaf hem een hele want er stond dat het zachte brokjes zijn, maar hij kwam er echt niet doorheen. Heb het maar in stukjes gesneden. Denk dat ik dat maar blijf doen en door de dag geef ipv in 1x, want het is best veel voor zo'n minihondje.
-
Tring
- Zeer actief
- Contacteer:
En dat lukt makkelijk? Ik heb net getest maar zet best wat kracht maar er gebeurt bijzonder weinig. De verpakking was echt goed dicht. Ik kan het wel afbreken met wat moeite, in stukjes snijden gaat wel makkelijk.crutz schreef:Vreemd dat ze zo hard zijn. Wel gesloten verpakking? Kan ze hier inknijpen met m’n vingersTring schreef:Uiteindelijk toch maar de Flexadin Advanced besteld, maar de "snoepjes" zijn net zo groot als zijn bekjeEn vrij hard en stug. Ik gaf hem een hele want er stond dat het zachte brokjes zijn, maar hij kwam er echt niet doorheen. Heb het maar in stukjes gesneden. Denk dat ik dat maar blijf doen en door de dag geef ipv in 1x, want het is best veel voor zo'n minihondje.
xx Marr en Keeff

-
jome
- Zeer actief
Ze horen niet zo hard te zijn, klinkt alsof de verpakking niet goed vacuüm is geweest
-
Tring
- Zeer actief
- Contacteer:
jome schreef:Ze horen niet zo hard te zijn, klinkt alsof de verpakking niet goed vacuüm is geweest
xx Marr en Keeff

-
jome
- Zeer actief
Zou ik idd even doen, misschien iets mis met de verpakking of ergens onder verkeerde omstandigheden bewaard.
Ik was een keer vergeten dat er nog een zak open lag, die zijn uiteindelijk ook verhard
Ik was een keer vergeten dat er nog een zak open lag, die zijn uiteindelijk ook verhard
-
Tring
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou de brokjes schijnen toch écht zo stevig te moeten zijn, dus geen echt zachte brokjes. Ik heb ze gisteren in 18 stukjes staan snijden, gewoon zodat ze klein genoeg waren om zonder veel moeite op te eten voor die kleine man.
Heb natuurlijk helaas ook meteen de 60 stuks besteld en hij heeft ze wel nodig. Dierenarts gebeld of ik hierna niet gewoon de capsules voor mensen kan gaan geven want daar zit als 't goed is gewoon dezelfde hoeveelheid in en een andere dierenartspraktijk adviseert gewoon die capsules. Assistentes zeggen nee natuurlijk, dus heb maar gevraagd of de arts zelf ernaar kan kijken en me kan terugbellen. Langer dan 60 dagen brokjes in ministukjes snijden, zie ik eigenlijk niet zo zitten 
xx Marr en Keeff

-
Tring
- Zeer actief
- Contacteer:
De dierenarts keek wel even met me mee en heeft een capsule gevonden speciaal voor honden. En is ook nog eens te verkrijgen bij de dierenwinkel hier om de hoek, wat een geluk. Nou, binnenkort dus lekker poedertje door het eten ipv de brokjes 
xx Marr en Keeff

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Vandaag een nieuwe zak opengemaakt en kon nu dus filmpje maken van hoe “zacht” ze zijn (vorige zak zelf per ongeluk open laten staan dan worden ze wel hard)Tring schreef:Nou de brokjes schijnen toch écht zo stevig te moeten zijn, dus geen echt zachte brokjes. Ik heb ze gisteren in 18 stukjes staan snijden, gewoon zodat ze klein genoeg waren om zonder veel moeite op te eten voor die kleine man.Heb natuurlijk helaas ook meteen de 60 stuks besteld en hij heeft ze wel nodig. Dierenarts gebeld of ik hierna niet gewoon de capsules voor mensen kan gaan geven want daar zit als 't goed is gewoon dezelfde hoeveelheid in en een andere dierenartspraktijk adviseert gewoon die capsules. Assistentes zeggen nee natuurlijk, dus heb maar gevraagd of de arts zelf ernaar kan kijken en me kan terugbellen. Langer dan 60 dagen brokjes in ministukjes snijden, zie ik eigenlijk niet zo zitten
https://youtu.be/P87XbNoN7-k