Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nederlander kiest steeds vaker voor zwerfhond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Cairo_
Zeer actief

Nederlander kiest steeds vaker voor zwerfhond

Ongelezen bericht door Cairo_ »

25 november 2017 om 11:55 door Rosan de Vos

Nederlanders kiezen steeds vaker voor een buitenlandse zwerfhond.
In 2016 zijn in totaal 12.608 honden geïmporteerd via zwerfdierstichtingen, een stijging van ruim 11 procent ten opzichte van 2015.
Dit blijkt uit cijfers van Stray Animal Foundation Platform (SAFP), een belangenorganisatie voor zwerfdieren.

Grote vraag naar honden 
Jaarlijks worden in Nederland 150.000 honden aangeschaft.
Maar Nederlandse asiels kunnen de vraag niet aan, zij krijgen jaarlijks ongeveer 5.000 honden binnen.
De buitenlandse zwerfhond is de ideale oplossing voor dit probleem.
 „Hoe meer zwerfhonden uit het buitenland, hoe minder illegale fokhandel", zegt een woordvoerder van SAFP tegen de NOS. 

SAFP heeft 188 stichtingen onder hun hoede, die de zwerfhonden uit het buitenland halen.
De zwerfhonden worden allemaal gecontroleerd op eventuele ziekten door de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit, maar toch gebeurt er veel buiten de regels om. 

„We zijn in Nederland verslaafd aan honden.
Daarom willen wij de import van zwerfhonden de komende tijd weer onder de loep nemen.
Ze kunnen geschikt zijn om de grote vraag te ondervangen, maar dan moet je wel met elkaar verzinnen hoe je dat goed kunt reguleren."
https://www.metronieuws.nl/nieuws/binne ... -zwerfhond
iones
Zeer actief

Re: Nederlander kiest steeds vaker voor zwerfhond

Ongelezen bericht door iones »

Ik heb het net ook op het nieuws gezien.

Oorspronkelijk waren er dus stichtingen die bestonden uit mensen die er waren voor de daar al aanwezige zwerfhonden.
Maar de broodfokpups die ze in die Oostbloklanden fokken, daar schijnen ze ook 'stichtingen" voor op te richten, om ze op die manier aan de man te brengen. En dan hou je dus broodfok alsnog in stand. Dat is heel erg.

want je moet je hier al inlezen en informeren eerdat je een pup bij welke fokker haalt, maar dit geldt dus meer dan ooit óók voor stichtingen in het buitenland.

Het verslag van de dierenbescherming op het nieuws, was erg eenzijdig en beperkt. Zij vinden de import van honden uit het buitenland maar niets. "eigen volk eerst" kennelijk "want het lost het probleem met zwerfhonden daar niet op". Ze noemen niet het feit dat er veel stichtingen wel degelijk aan werken om het overschot aan zwerfhonden tegen te gaan.
En er zouden steeds meer honden uit het buitenland in het nederlandse asiel terecht komen. Wat zou het percentage daarvan zijn? En als er zoveel mensen een hond verpesten, of impulsief aan kopen bij fokkers in Nederland, en die naar het asiel brengen, waarom zou het bij een buitenlandse hond dan wél altijd goed gaan? Dat kan toch niet?

Dat asiel in Balkbrug gaat goed te werk. Zij kiest honden uit die geschikt zijn voor het leven in Nederland.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

Nanna schreef:Paar oorzaken.
De rashond ligt onder vuur door de slechtere gezondheid. En het is helemaal niet meer zo hip en happening om een rashond te hebben; je profileert je veel meer met een bastaard.
En het asiel zit vol met vechthonden tegenwoordig. En tsja, dat willen gewone mensen niet. Die wilen gewoon een leuke en liefst probleemloze hond.
KLopt. Nog een punt waar de dierenbescherming aan voorbij gaat.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

"We hebben een hondje gered uit het buitenland." Dat is een fíkse doelgroep :lol1: En dat is prima, als je er maar niet de lokale broodfok daar mee steunt.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

De rashond ligt onder vuur door de slechtere gezondheid. En het is helemaal niet meer zo hip en happening om een rashond te hebben; je profileert je veel meer met een bastaard.
En het asiel zit vol met vechthonden tegenwoordig. En tsja, dat willen gewone mensen niet. Die wilen gewoon een leuke en liefst probleemloze hond.
:roll: niet meer hip om een rashond te hebben? Je neemt de hond toch voor jezelf?
En goed, wellicht denken mensen een makkelijke hond uit het buitenland te krijgen, maar als ik hier soms lees over bepaalde angsten, niet makkelijk in aanvang loslopen, en de vele berichten over honden die uit angst uit de riem geschoten zijn en nauwelijks nog te vangen zijn dan denk ik... pff.. zo gemakkelijk vind ik de omgang of inpassen van een zwerfhond in onze drukke samenleving niet.

En ik zit ook wel te kijken op een bepaalde site trouwens hoor, dus ik zou ook zo maar over een paar jaar een hond uit het buitenland kunnen aanschaffen. Maar veel makkelijker dan het aanbod in Nederland vind ik het niet eerlijk gezegd. Ligt er ook aan wat voor type hond je naar kijkt ook denk ik dan maar.
Andersom denk ik wel eens dat er iets te gemakkelijk een hond uit het buitenland wordt aangeschaft. Kan me ook nog mensen herinneren die het best frustrerend vonden dat hun hond ook na een jaar nog steeds van bepaalde dingen niet kon herstellen, en ze dus echt rekening moesten houden met drukte, met kinderen die druk deden rondom een uitlaatgebied etc..
Maar anderzijds moet ik ook lachen om mensen die een Rintintin aanschaffen en van een koude kermis thuis komen omdat ze niet hebben nagedacht dat Rintintin wel een hele goede opvoeding had genoten :engel:
Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Rebble »

Ik krijg heel vaak de opmerking 'oooh, je hebt haar gered' en 'die honden zijn zo dankbaar'. Nou nee, ze is een onnozel blij ei maar dankbaar niet en ik heb haar niet gered. Ik wilde gewoon een leuke, jong volwassen hond waar ik ook het bos mee in kan op zondagmiddag als ik dat wil. In Nederland vind je in asiels bijna alleen maar SPA's en die hoef ik niet. Op mp idem maar daar heb je iets meer keus door de chihuahuakruisingen waar je mee doodgegooid wordt. En ook die hoef ik niet.
Gewoon een doodnormale herplaatser vind je niet zo makkelijk meer.
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Nanna schreef:En tsja, dat willen gewone mensen niet. Die willen gewoon een leuke en liefst probleemloze hond.
Probleemloos is niet het eerste wat in me opkomt als ik aan de buitenlandse honden die ik ken denk.
Ik zie heel, heel veel angst. En de adoptanten die ik ken hebben dat bijna allemaal onderschat, mede dankzij de rooskleurige (of ontbrekende) informatie die ze vanuit de stichting kregen.
Dubbel gezekerd uitlaten, deuren goed gesloten houden, honden die een jaar na adoptie nog steeds niet wennen aan de aanwezigheid van de man des huizes, Middellandse zeeziektes die plots de kop op steken, dat kan moeilijk te verteren zijn als je hoopt op probleemloos.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

-Saskia- schreef:
Nanna schreef:En tsja, dat willen gewone mensen niet. Die willen gewoon een leuke en liefst probleemloze hond.
Probleemloos is niet het eerste wat in me opkomt als ik aan de buitenlandse honden die ik ken denk.
Ik zie heel, heel veel angst. En de adoptanten die ik ken hebben dat bijna allemaal onderschat, mede dankzij de rooskleurige (of ontbrekende) informatie die ze vanuit de stichting kregen.
Dubbel gezekerd uitlaten, deuren goed gesloten houden, honden die een jaar na adoptie nog steeds niet wennen aan de aanwezigheid van de man des huizes, Middellandse zeeziektes die plots de kop op steken, dat kan moeilijk te verteren zijn als je hoopt op probleemloos.
:ok:
lang niet allemaal probleemloos .
Fenneke en Baloe
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

-Saskia- schreef:
Ik vind ze ook alles behalve probleemloos. Zeker die angst, t weglooprisico wat daarbij komt en de ziektes zijn echt een grote nee voor mij. Ik zie hier net regelmaat best leuke koppies voorbij komen maar ik zou dat dus echt veel te grote risicos vinden. Dan koop ik nog liever een herder(pup) van mp dan weet ik nog enigzins wat ik kan verwachten.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

-Saskia- schreef:
dat soort problemen kun je (de mzz uitgesloten) ook hebben bij iedere willekeurige herplaatser uit nederland.
mensen herplaatsen normaal gesproken geen honden die lekker meelopen in een gezinnetje, het zullen toch het vaakst de probleemgevallen zijn waaarvoor een ander huis gezocht wordt.
en ja, natuurlijk zijn er daarop ook uitzonderingen, maar die zullen vast en zeker niet de overhand hebben.
bijna elke herplaatser heeft wel een rugzak, de een een wat grotere dan de ander, afhankelijk van het karakter van de hond en wat er allemaal met hem/haar gebeurd is voor de herplaatsing.
Laatst gewijzigd door renee-uk op 25 nov 2017 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
iones
Zeer actief

Honden die uit een stal of hok van een broodfokker komen, die zijn net zo goed angstig. Want die hebben tijdens de imprintfase 0 ervaring op gedaan. En ik zie ze hier in de buurt volop zo gefokt worden. En mensen kopen ze massaal. Zijn zeker diezelfde mensen die wijzen naar anderen die gaan voor een herplaatser uit het buitenland.

Ik kom wel eens buitenlandertjes tegen, en zelf heb ik er ook een. Ja, ze is schrikachtig. Maar het is een heel ongecompliceerd hondje. Past zich heel gemakkelijk aan, en loopt niet weg.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door iones op 25 nov 2017 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Ik herken dat echt helemaal niet, dat honden uit het buitenland zoveel problemen hebben. Ik heb door stichtingwerk toch heel veel honden uit vooral Spanje en Griekenland leren kennen, maar allemaal tophonden die perfect zijn terechtgekomen en het ontzettend goed doen. Ook mijn vele eigen opvangers hadden geen noemenswaardige problemen.

En als ik naar dit forum kijk zijn er volgens mij toch veeeel meer probleemloze buitenlandse honden dan probleemgevallen. Ik heb zelfs het idee dat honden die als gevolg van problemen herplaatst moesten vaker uit NL (zelfs bij eerste eigenaar) dan uit het buitenland komen.

Wil natuurlijk niet zeggen dat ze er niet zijn, bange honden of honden met andere problemen, uit het buitenland, maar het is toch echt niet de hoofdmoot. En vooral is het belangrijk goed voorwerk te doen, want alles staat of valt ook met de stichting. Maar met een eerlijke, betrouwbare stichting is de kans dat je een fijne, leuke hond krijgt echt heel heel groot. Misschien nog wel groter dan dat je een pup neemt, met een nog ongevormd karakter.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Er worden per jaar ongeveer 5000 dieren via het asiel herplaatst, maar er komen er ondertussen al meer dan 6500 per jaar via stichtingen naar Nederland. Dat er steeds vaker honden uit het buitenland in Nederlandse asiels terecht komen is dus niet zo raar (nog los van de importerende asiels inderdaad). Toch gaat het volgens mij toch maar om een zeer kleine groep. Met 1% zit je op 65-70 dieren. Ik denk niet dat je dat haalt per jaar (dat gaat dus om de dieren in hun eerste jaar in Nederland in het asiel komen).
*Wolf*
Zeer actief

-Saskia- schreef:
Dan ben ik bang dat de adoptanten die jij kent met heel foute stichtingen in zee zijn gegaan. Want dat is echt echt echt heel slecht hoor, te rooskleurige of ontbrekende info! Een goede stichting geeft in de eerste plaats eerlijke info en houdt niets achter.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Dat ligt natuurlijk ook voor een groot deel aan hoe de nieuwe eigenaar erin staat. Als die de hond neemt en vervolgens behandelt als een zielig, verwaarloosd hondje dat alle liefde en begrip nodig heeft, maar vervolgens weer 40 uur gaat werken, is het niet gek dat een dergelijke hond ontspoort. Wat als gevolg heeft dat de hond de uitersten van het gedrag gaat opzoeken en het oordeel bevestigt is dat het inderdaad een zielig, verwaarloosd hondje is. Maar gaat de nieuwe eigenaar ermee aan de bak, dan kan het zomaar goed komen. In mijn omgeving zie ik meer succesverhalen dan ellende.
*Wolf*
Zeer actief

Cleva schreef:
*Wolf* schreef: En als ik naar dit forum kijk zijn er volgens mij toch veeeel meer probleemloze buitenlandse honden dan probleemgevallen.
Op mijn persoonlijke lijstje is het tegendeel waar. Doffe ellende met zieke honden die relatief grote problemen hebben gehad bij het aanpassen aan het huislijk leven.
Ik vind het ook altijd een beetje onnozel om te doen alsof het niet uitmaakt dat een hond voor galg en rad is opgegroeid.
Hoeveel uit het buitenland geadopteerde honden heb jij gehad dan? Eentje toch maar?

En niet elke hond uit Spanje is voor galg en rad opgegroeid hoor. Zoals ik zei ken ik van de vele honden die ik heb leren kennen door werk en als opvangadres slechts een enkel geval dat echt bang was voor mannen. En hun achtergrond was vaak onbekend, was dus betekend dat ze net zo goed huishond konden zijn geweest. Ze komen echt niet allemaal van de straat, zijn echt niet allemaal voor galg en ras opgegroeid, sterker nog, de meeste honden die op straat worden gevonden hebben ooit een baasje gehad.
*Wolf*
Zeer actief

_Tiny_ schreef:Ik denk alleen al aan arme kleine Tom van laeken. Wat een zorgen :ugh:
Ook zo typisch. Tom is zo'n beetje de enige hond uit het buitenland die erg ziek is, en dat al was bij adoptie, dus geen verrassing. Van de vele, leuke, gezonde, probleemloze honden uit het buitenland die er ook zijn. Maar hij is dan wel weer de enige die herinnerd wordt :hmmm:
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

iones schreef:Ik kom wel eens buitenlandertjes tegen, en zelf heb ik er ook een. Ja, ze is schrikachtig. Maar het is een heel ongecompliceerd hondje. Past zich heel gemakkelijk aan, en loopt niet weg.
Het is maar net waar je als persoon goed mee om kan.
Ik wil liever niet angstvallig moeten letten op open deuren, mannelijk bezoek of mijn hond dubbel moeten zekeren omdat ie er bij het passeren van een vrachtwagen plots vandoor kan gaan.
Ik trek angst slecht en dat is net wat ik zie bij de meerderheid aan buitenlandse honden in mijn directe omgeving.
Meer dan prima dat anderen er wel mee om kunnen, ik gun het de honden van harte.
Er zijn ook tal van rassen die ik om dezelfde redenen niet zou willen aanschaffen, al zullen zich ook daar honden tussen bevinden die prima bij me passen.
Laatst gewijzigd door -Saskia- op 25 nov 2017 20:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

*Wolf* schreef:
_Tiny_ schreef:Ik denk alleen al aan arme kleine Tom van laeken. Wat een zorgen :ugh:
Ook zo typisch. Tom is zo'n beetje de enige hond uit het buitenland die erg ziek is, en dat al was bij adoptie, dus geen verrassing. Van de vele, leuke, gezonde, probleemloze honden uit het buitenland die er ook zijn. Maar hij is dan wel weer de enige die herinnerd wordt :hmmm:
Ja, zo gaat dat :mrgreen: De rashonden die fluitend 14 worden heeft toch ook niemand het over?

Ach weet je, het heeft allemaal haken en ogen. Er zijn hondenrassen die ik niet zou durven aanschaffen en ook niemand zou aanraden en ook fokkers waar ik nooit iemand heen zou sturen. En toch is, als een rashond bij je past, er ook genoeg keuze uit wel leuke rashondenpups. En zo zijn er ook herplaatsers uit het buitenland die ik zo zou nemen of een ander aan zou raden, en een aantal waarvan ik vind dat ze niet naar Nederland gehaald hadden moeten worden voor herplaatsing. Het ligt nog altijd bij de verwachting van de mens. Een pup van een fokker wordt niet kant en klaar geboren met de garantie op gezondheid en een fijn karakter en een buitenlander is je niet vanzelfsprekend dankbaar en daarom een engelachtig hondje.
iones
Zeer actief

-Saskia- schreef:
iones schreef:Ik kom wel eens buitenlandertjes tegen, en zelf heb ik er ook een. Ja, ze is schrikachtig. Maar het is een heel ongecompliceerd hondje. Past zich heel gemakkelijk aan, en loopt niet weg.
Het is maar net waar je als persoon goed mee om kan.
Ik wil liever niet angstvallig moeten letten op open deuren, mannelijk bezoek of mijn hond dubbel moeten zekeren omdat ie er bij het passeren van een vrachtwagen plots vandoor kan gaan.
Ik trek angst slecht en dat is net wat ik zie bij de meerderheid aan buitenlandse honden in mijn directe omgeving.
Meer dan prima dat anderen er wel mee om kunnen, ik gun het de honden van harte.
Een wegloper kan ik hier ook niet hebben. Ik heb een man die altijd deuren open laat. En mijn honden zijn ook vaak bij mij als ik buiten bezig ben met de paarden of andere dieren. Ze kunnen heel gemakkelijk weglopen. Maar ze doen het niet.

Maar ik heb het wel gemakkelijk. Want als je al een hond hebt die goed bij je blijft, dan zal de hond die daarna komt ook gemakkelijker bij je blijven. En dat was hier het geval. Toen Sokkie kwam, hadden we Bobbes al. En die bleef netjes bij ons. En Bobbes had dit weer geleerd van Polleke.
En dat scheelt echt een hoop.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Mijn beide honden zijn niet dapper, ondanks nederlandse hondjes en ruim voldoende gesocialiseerd. Ik kom voornamelijk buitenlandse hondjes tegen die veel zekerder zijn dan zij.

Als ik een buitenlands hondje zou nemen die niet 100% oogt, zou ik waarschijnlijk hetzelfde doen als wat ik met Ninthe gedaan heb toen ze terug kwam en ik ook met Nederlandse herplaatsers zou doen. Medisch zorgvuldig laten controleren. Een hond bij de MMZ hoef ik inderdaad niet, want niet goed te testen, maar hartworm e.d. is prima te onderzoeken, net als meerdere afwijkingen. Ja, dan komt er nog eens 250-300€ bij de aanschafprijs. Maar dat heb ik liever dan er naderhand achter komen dat het ernstig mis is.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

_Tiny_ schreef:
*Wolf* schreef:
De enige :scratch: Jij moet echt effe je roze bril afzetten dame. Ik begrijp dat jij van de stichtinghonden bent maar in wie zijn belang is het precies om te doen alsof een zieke spaanse hond die hier naartoe wordt gehaald de enige is? :scratch:
Idd Moritz van Caro vergeten we maar voor t gemak? En in de jaren heb ik er veel meer hier voorbij zien komen.

Dubbel gezekerd anders kun je er niet mee over straat nou geef mijn portie maar aan fikkie.

Oh mijn stamboomdame is op een paar weken na fluitend 15 geworden.
Overigens ben ik absoluut niet pro boomhond hoor zit ook ellende in. De huidige zijn mh kruisingen oh lookalikes is t modewoord er nu voor geloof ik.

En angst is iets waar ik totaal niet mee overweg kan in de zin van niet... ik ken mijn beperkingen wat dat betreft prima.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
iones
Zeer actief

Maar hier worden er toch óok zoveel pups gekocht die ziek zijn? Daar hoeven ze niet voor uit het buitenland te komen.

Ik denk dat tegenwoordig de risico's voor een buitenland niet minder zijn als voor een hond van hier, maar zeer zeker niet méér. Je komt er hoe dan ook niet onder uit om van te voren eerst GOED te informeren alvorens je aan een hond begint en waar je deze aanschaft.
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Onze opvangers

Afbeelding

Goofy: Prachtige en hele lieve herderkruising, viel aan de lijn een enkele keer uit naar een grote hond maar dat was goed te handelen
Marquesa: Jong probleemloos Labrador mixje
Orion: Geweldige pup, had ik hem maar gehouden
Balu: Probleemloos leuk hondje
Tristan: Deed het uitstekend bij mij. Bleek de eerste maanden bij zijn nieuwe vrouwtje wat angstig, maar dat is helemaal goed gekomen. Toevallig kwam ik ze pas tegen, hij kende me nog!
Macho: Vrolijke en makkelijke hond, kwam al als pup naar Nederland maar moest herplaatst worden
Balto: Viel soms uit naar mijn zoon. Verder was het een vreselijk leuke hond. Is met een advies van een gedragsdeskundige naar zijn nieuwe baas die daar prima mee kon dealen.

Afbeelding

Bombon: Zo'n makkelijk hondje, het was bijna saai!
Naranjito: Aanhankelijk podencootje, heeft bij zijn nieuwe baasjes als hondje alleen even aan het alleen zijn moeten wennen, maar dat is helemaal goed gekomen.
Maiko: Een heel, heel erg lieve hond. Zijn baasjes zijn zo gelukkig met hem, ik krijg wekelijks leuke berichtjes
Alpi: Nog zo'n leuk en makkelijk hondje, ik kan er niets negatiefs over bedenken
Rico: De leukste opvanger tot nu toe. Heeft erg aan drukte moeten wennen en viel aan de riem uit naar andere honden. Maar oh wat was hij leuk
Dali: Jonge pientere druktemaker. Als hij niet zo achter mijn kat aan had gezeten was hij gebleven
Drako: Werd druk als je te lang met hem wandelde, aanhankelijke en vrolijke hond
Bobby: Zachtaardig.. onbegrijpelijk dat hij 4,5 jaar in het asiel heeft gezeten
Rulo: Makkelijk hondje die het liefste de hele dag bij mijn man op schoot zat

Een grote gemene deler van deze honden is hun aanhankelijkheid. Ze zijn allemaal goed terecht gekomen. Van de meeste krijg ik regelmatig een update. Geen ziektes, niet bang voor mannen, geen probleemgedrag.
En dan hebben we zelf ook twee buitenlandertjes, mijn soulmate Digger en Mastin Noa die al bijna tien jaar oud is.
Laatst gewijzigd door Johnny Jones op 25 nov 2017 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:Maar hier worden er toch óok zoveel pups gekocht die ziek zijn? Daar hoeven ze niet voor uit het buitenland te komen.

Ik denk dat tegenwoordig de risico's voor een buitenland niet minder zijn als voor een hond van hier, maar zeer zeker niet méér. Je komt er hoe dan ook niet onder uit om van te voren eerst GOED te informeren alvorens je aan een hond begint en waar je deze aanschaft.
De mz ziektes heb je hier niet. Daar wel.
Afbeelding
*Wolf*
Zeer actief

_Tiny_ schreef:
*Wolf* schreef:
De enige :scratch: Jij moet echt effe je roze bril afzetten dame. Ik begrijp dat jij van de stichtinghonden bent maar in wie zijn belang is het precies om te doen alsof een zieke spaanse hond die hier naartoe wordt gehaald de enige is? :scratch:
Ik vergat erbij te zeggen: op dit forum is hij (momenteel, voor zover ik weet) de enige :wink:

Meer in het algemeen ken ik geen enkele buitenlandse hond die ziek is. Of jawel, mijn eigen teef heeft leishmania, is in Spanje behandeld en nooit symptomen gehad. Verder is het tuurlijk iets om rekening mee te houden, maar een betrouwbare stichting test de honden voordat ze naar NL komen. En sommige stichingen raden aan de hond na een paar maanden opnieuw te laten testen, en daarna elk jaar. Wat je daarmee doet, moet je zelf weten, maar op deze manier kun je wel een heleboel ellende voor zijn. En blijken ze in het buitenland positief te testen, dan is het aan jou om er alsnog voor te gaan of de adoptie af te blazen.
*Wolf*
Zeer actief

Cleva schreef:
*Wolf* schreef:
Cleva schreef:
*Wolf* schreef: En als ik naar dit forum kijk zijn er volgens mij toch veeeel meer probleemloze buitenlandse honden dan probleemgevallen.
Op mijn persoonlijke lijstje is het tegendeel waar. Doffe ellende met zieke honden die relatief grote problemen hebben gehad bij het aanpassen aan het huislijk leven.
Ik vind het ook altijd een beetje onnozel om te doen alsof het niet uitmaakt dat een hond voor galg en rad is opgegroeid.
Hoeveel uit het buitenland geadopteerde honden heb jij gehad dan? Eentje toch maar?
Wat doet dat er toe?
Moet ik eerst een hond zelf hebben om te weten hoe het er mee gaat?
ja
iones
Zeer actief

malinois schreef:
iones schreef:Maar hier worden er toch óok zoveel pups gekocht die ziek zijn? Daar hoeven ze niet voor uit het buitenland te komen.

De mz ziektes heb je hier niet. Daar wel.
ja en parvo bloeit daar ook nog steeds.

Daarom is het zo belangrijk dat een hond de nodige entingen heeft gehad, en goed nagekeken is.
En heel veel ziektes rukken op naar het noorden vanwege de verwarming van het klimaat.

Dit zie je bij de paarden bijvoorbeeld met het west nile virus waardoor paarden afgemaakt worden. Allemaal door die rot muggen, die ook steeds langer in leven blijven met die zachte winters hier.
*Wolf*
Zeer actief

Johnny Jones schreef:Onze opvangers

Afbeelding

Goofy: Prachtige en hele lieve herderkruising, viel aan de lijn een enkele keer uit naar een grote hond maar dat was goed te handelen
Marquesa: Jong probleemloos Labrador mixje
Orion: Geweldige pup, had ik hem maar gehouden
Balu: Probleemloos leuk hondje
Tristan: Deed het uitstekend bij mij. Bleek de eerste maanden bij zijn nieuwe vrouwtje wat angstig, maar dat is helemaal goed gekomen. Toevallig kwam ik ze pas tegen, hij kende me nog!
Macho: Vrolijke en makkelijke hond, kwam al als pup naar Nederland maar moest herplaatst worden
Balto: Viel soms uit naar mijn zoon. Verder was het een vreselijk leuke hond. Is met een advies van een gedragsdeskundige naar zijn nieuwe baas die daar prima mee kon dealen.

Afbeelding

Bombon: Zo'n makkelijk hondje, het was bijna saai!
Naranjito: Aanhankelijk podencootje, heeft bij zijn nieuwe baasjes als hondje alleen even aan het alleen zijn moeten wennen, maar dat is helemaal goed gekomen.
Maiko: Een heel, heel erg lieve hond. Zijn baasjes zijn zo gelukkig met hem, ik krijg wekelijks leuke berichtjes
Alpi: Nog zo'n leuk en makkelijk hondje, ik kan er niets negatiefs over bedenken
Rico: De leukste opvanger tot nu toe. Heeft erg aan drukte moeten wennen en viel aan de riem uit naar andere honden. Maar oh wat was hij leuk
Dali: Jonge pientere druktemaker. Als hij niet zo achter mijn kat aan had gezeten was hij gebleven
Drako: Werd druk als je te lang met hem wandelde, aanhankelijke en vrolijke hond
Bobby: Zachtaardig.. onbegrijpelijk dat hij 4,5 jaar in het asiel heeft gezeten
Rulo: Makkelijk hondje die het liefste de hele dag bij mijn man op schoot zat

Een grote gemene deler van deze honden is hun aanhankelijkheid. Ze zijn allemaal goed terecht gekomen. Van de meeste krijg ik regelmatig een update. Geen ziektes, niet bang voor mannen, geen probleemgedrag.
En dan hebben we zelf ook twee buitenlandertjes, mijn soulmate Digger en Mastin Noa die al bijna tien jaar oud is.
En hier zou je een sticky van moeten maken :lol1:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

*Wolf* schreef: En hier zou je een sticky van moeten maken :lol1:
Want? Anekdotisch bewijs zegt alles? :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”