Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nieuw middel bij vuurwerkangst
Moderator: moderatorteam
-
Neeltje
Re: Nieuw middel bij vuurwerkangst
Lijkt ietwat op wat ik vorig jaar heb gebruikt, No Stress paste, van de dierenarts. Gelukkig kunnen ze dat gewoon opeten. Lijkt me heel moeilijk om je hond niet te laten slikken als je iets in de mond spuit.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Dat is echt wel heel ander spul, google maar eens op de werkzame stof.Neeltje schreef:Lijkt ietwat op wat ik vorig jaar heb gebruikt, No Stress paste, van de dierenarts. Gelukkig kunnen ze dat gewoon opeten. Lijkt me heel moeilijk om je hond niet te laten slikken als je iets in de mond spuit.

- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Wat Pemba zegt, heel ander spul.Neeltje schreef:Lijkt ietwat op wat ik vorig jaar heb gebruikt, No Stress paste, van de dierenarts. Gelukkig kunnen ze dat gewoon opeten. Lijkt me heel moeilijk om je hond niet te laten slikken als je iets in de mond spuit.
Ik ben wat huiverig over die Sileo als ik e.e.a. erover lees.
Maar wat is jouw ervaring met die No Stress paste?
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik heb het er toevallig vanmiddag even met mijn dierenarts over gehad. Zij heeft wel goede ervaringen met de werkzaamheid, maar zegt dat de dosering nogal nauw komt - het is een narcosemiddel, en natuurlijk niet de bedoeling dat je je hond daadwerkelijk onder narcose brengt
Je kunt het maar kort geven (niet meerdere dagen achter elkaar) en het is behoorlijk belastend voor de lever. Voor bijvoorbeeld vuurwerkangst vindt zij Alprazolam een fijner middel omdat het minder belastend is en je het wel een paar dagen kunt geven, en schrijft zij Sileo alleen voor als Alprazolam voor de betreffende hond niet zo goed werkt.
-
Neeltje
Bij Lotje werkt hij heel erg goed, ze wordt rustig en gaat er lekker van slapen. Buiten heb ik hem nog niet echt gebruikt, aangezien ik deze echt vlak voor Oud en Nieuw vorig jaar heb gekocht. Ik heb nu al een nieuwe tube in huis en wil kijken hoe het buiten werkt. Maar ik heb haar op Oudjaarsavond rond 11 uur gegeven en ze is in slaap gevallen en de volgende ochtend weer wakker geworden.Liesbeth schreef:Wat Pemba zegt, heel ander spul.Neeltje schreef:Lijkt ietwat op wat ik vorig jaar heb gebruikt, No Stress paste, van de dierenarts. Gelukkig kunnen ze dat gewoon opeten. Lijkt me heel moeilijk om je hond niet te laten slikken als je iets in de mond spuit.
Ik ben wat huiverig over die Sileo als ik e.e.a. erover lees.
Maar wat is jouw ervaring met die No Stress paste?
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik heb de No stress paste besteld voor Tessa. Hopelijk gaat het werken voor haar.
Ze is niet bang voor vuurwerk, maar raakt wel enorm over haar toeren.
Ze is niet bang voor vuurwerk, maar raakt wel enorm over haar toeren.
-
Blafke
- Actief
Hoe is jullie ervaring met de Adaptil? ik heb informatie ingewonnen bij verschillende dierenartsen en de ene adviseerd de Adaptil pil eventueel in combinatie met de adapter van Adaptil. En een andere dierenarts adviseerd Alprazolam.
-
Pets_Passion
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
Een narcose middel tegen vuurwerkangst..? Arme honden.
Dat klinkt als net zulke rotzooi als de Vetranquil. Dan lijken honden te slapen maar zijn eigenlijk klaarwakker. Alleen alle spieren verlamd.
Als je een hond een trauma wil bezorgen...
Adaptil en natuurlijke middelen werken misschien minder zichtbaar maar zijn voor je dier echt een stuk prettiger.
Laatst op facebook de ervaring van een hondenbaas gelezen die Vetranquil zelf heeft ingenomen. Lees en huiver...
https://www.facebook.com/henriette.vanh ... nref=story
Dat klinkt als net zulke rotzooi als de Vetranquil. Dan lijken honden te slapen maar zijn eigenlijk klaarwakker. Alleen alle spieren verlamd.
Adaptil en natuurlijke middelen werken misschien minder zichtbaar maar zijn voor je dier echt een stuk prettiger.
Laatst op facebook de ervaring van een hondenbaas gelezen die Vetranquil zelf heeft ingenomen. Lees en huiver...

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Dat was volgens de dierenarts niet zo, Sileo is ook wel echt een angstremmer. Maar de dosering komt dus heel nauw, bij te hoge dosering kunnen honden er dus veel te versuft van raken.Pets_Passion schreef:Een narcose middel tegen vuurwerkangst..? Arme honden.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
weet iemand de ingrediënten van die no stress paste?
Op internet staat niks, behalve dat het l-tryptofaan bevat. Maar ik vind het toch wel fijn om te weten wat er verder inzit vanwege Loutjes allergiegedoe.
Op internet staat niks, behalve dat het l-tryptofaan bevat. Maar ik vind het toch wel fijn om te weten wat er verder inzit vanwege Loutjes allergiegedoe.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Liesbeth
- Zeer actief
Verder alleen magnesiumoxide en plantaardige oliën (koolzaad volgens de verpakking).Shibby schreef:weet iemand de ingrediënten van die no stress paste?
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Ik ben sinds 2015 op het forum en heb altijd de vuurwerkangst een beetje "overdreven" gevonden
Ik ben nu voor het eerst in 32 jaar in December....
(lelijk woord) ik woon bij familie in een klein stadje in de Achterhoek, aan een doodlopend straatje. Nu is het 6 Dec en af en toe wil ik zelf de kelder induiken..... de Russen komen
Volgens mij helpt geen enkel medisch drankje of pilletje, je moet gewoon verrrr weg
Ik zou zeggen, kom allemaal maar naar Angola in December... lekker rustig
Ik ben nu voor het eerst in 32 jaar in December....
(lelijk woord) ik woon bij familie in een klein stadje in de Achterhoek, aan een doodlopend straatje. Nu is het 6 Dec en af en toe wil ik zelf de kelder induiken..... de Russen komen
Volgens mij helpt geen enkel medisch drankje of pilletje, je moet gewoon verrrr weg
Ik zou zeggen, kom allemaal maar naar Angola in December... lekker rustig
- kipo
- Zeer actief
Als het hele hf komt, is Angola ook niet zo rustig, denk ik zo.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
- Jeannettebo
- Zeer actief
Zwitserland is ver genoeg hoor
hier is met oud en nieuw nauwelijks iets te horen, zeker niet waar ik woon