Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kapot gelikte poot
Moderator: moderatorteam
-
Dazzle
- Actief
- Aantal honden: 3
kapot gelikte poot
Al een tijdje heeft Danco problemen met zijn achterpoot. Hij likt het steeds kapot en doordat het kapot is gaat hij nog meer likken. Bij de dierenarts geweest maar die kan er weinig mee. Door het vele likken is de poot dik van het bindweefsel. Ik ben inmiddels ten einde raad. Ik heb een sok geprobeerd, die trekt hij eraf. Teatreaolie maar dat vindt hij wel lekker en durf ik er niet zo goed op de doen als er een wondje open is. Ook dat plakverband geprobeerd maar dat zit te strak. Een kap is ook geen optie, hij heeft lange poten en kan er dan nog bij. Iemand nog tips om het likken tegen te gaan?
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Re: kapot gelikte poot
Hopeloos kun je er van worden, dat gelik dan.
Misschien zoiets? Ik heb in het verleden een ander merk gehad en dat hielp hier wel. Stonk ook wel.
Je mocht het spul dat ik had ook op wonden spuiten.
http://www.sensipharm.nl/paarden/verzor ... QnEALw_wcB
Misschien zoiets? Ik heb in het verleden een ander merk gehad en dat hielp hier wel. Stonk ook wel.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Vreselijk dat probleem, ik heb er hier ook 1 die dat heeft, ben nu een jaar bezig en verschillenden DA hebben er naar gekeken. Van alles geprobeerd maar niks helpt. Die poot heeft al een vermogen gekost, dat is niet erg als het maar helpt, maar helaas nog geen oplossing gevonden. Schijnt een hardnekkig probleem te zijn volgens verschillende DA 

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Ik smeer er dan wel groene klei op
Vlak voor de wandeling zodat het kan intrekken en drogen. Tijdens het wandelen blijven ze er dan van af .
Vlak voor de wandeling zodat het kan intrekken en drogen. Tijdens het wandelen blijven ze er dan van af .
Fenneke en Baloe

-
Dazzle
- Actief
Dank je wel! Ik heb het gelijk besteldYeufke schreef:Hopeloos kun je er van worden, dat gelik dan.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
helaas werkte dat hier juist averechts en ging er nog meer op likken.fenneke schreef:Ik smeer er dan wel groene klei op

-
Dazzle
- Actief
Tijdens het wandelen blijft hij eraf, het is juist als ik niet in de buurt ben. Hij weet dondersgoed dat het niet magfenneke schreef:Ik smeer er dan wel groene klei op
-
Dazzle
- Actief
Ik heb nu besteld wat Yeufke geadviseerd heeft, ik laat het nog weten of het werkt.Lizzie. schreef:Vreselijk dat probleem, ik heb er hier ook 1 die dat heeft, ben nu een jaar bezig en verschillenden DA hebben er naar gekeken. Van alles geprobeerd maar niks helpt. Die poot heeft al een vermogen gekost, dat is niet erg als het maar helpt, maar helaas nog geen oplossing gevonden. Schijnt een hardnekkig probleem te zijn volgens verschillende DA
-
Neeltje
Als het ongeveer hetzelfde is als de Apple bitter die Yeufke denk ik bedoelt, heb je grote kans dat het werkt. Het is ook handig bij puppies als ze bijten op dingen waarop ze niet mogen bijten, tafelpoten en zo.....Dazzle schreef:Ik heb nu besteld wat Yeufke geadviseerd heeft, ik laat het nog weten of het werkt.Lizzie. schreef:Vreselijk dat probleem, ik heb er hier ook 1 die dat heeft, ben nu een jaar bezig en verschillenden DA hebben er naar gekeken. Van alles geprobeerd maar niks helpt. Die poot heeft al een vermogen gekost, dat is niet erg als het maar helpt, maar helaas nog geen oplossing gevonden. Schijnt een hardnekkig probleem te zijn volgens verschillende DA
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik zet het sokje vast met sport-tape van de Action. Dat kan er wel af maar gelukkig doet mijn hond dat niet 
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Pijn?
Pijnstilling geprobeerd?
Jeuk?
Prednison geprobeerd?
Pijnstilling geprobeerd?
Jeuk?
Prednison geprobeerd?

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
-
Dazzle
- Actief
Geen pijn, geen jeuk. Het is psychisch. Hij doet het eigenlijk zijn hele leven al. (hij is nu ca. 10 jaar) Is de ene poot net over, dan begint hij aan de volgende. Maar nu loopt het toch behoorlijk uit de hand en is er echt iets nodig wat het likken doet stoppen.Shibby schreef:Pijn?
Pijnstilling geprobeerd?
Jeuk?
Prednison geprobeerd?
http://www.dierenkliniekduurstede.nl/likgranuloom/
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Gedragsdeskundige en daarnaast die bitterspray of een kap+mooncollar voor de momenten dat je hem niet kunt beletten?Dazzle schreef:Geen pijn, geen jeuk. Het is psychisch. Hij doet het eigenlijk zijn hele leven al. (hij is nu ca. 10 jaar) Is de ene poot net over, dan begint hij aan de volgende. Maar nu loopt het toch behoorlijk uit de hand en is er echt iets nodig wat het likken doet stoppen.Shibby schreef:Pijn?
Pijnstilling geprobeerd?
Jeuk?
Prednison geprobeerd?
http://www.dierenkliniekduurstede.nl/likgranuloom/
- KarinW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Ik gebruik dermacool spray.. dat werkt ook heel goed., spray dan meestal voor het wandelen in, zodat het even in kan trekken
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
No chew plakverband en daaronder evt. wat polstermateriaal zodat het niet te strak kan zitten. Om een plek snel te laten drogen gebruik ik altijd groene leem, bij likkers gewoon poeder (met een poederkwast oid opbrengen).
-
stoffeltje
- Zeer actief
de blonde lab van vrienden heeft dit ook....ten einde raad hebben ze haar nu een muilkorf om gedaan zodat ze niet meer kan likken