Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Duimen voor Toots, Vandaag narcose!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Duimen voor Toots, Vandaag narcose!

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik ben echt zenuwachtig nu om wat er komen gaat. Net de da gebeld die is net met een spoed klus bezig maar dan belt hij als als dat klaar is zodat wij gelijk kunnen, hij is momenteel alleen dus hij kan ook niet veel anders. Toots heeft een dikke snuit die opgezwollen is waarschijnlijk vanwege een ontsteking in zijn kaak. Wij wisten al dat hij een slecht gebit had en hadden daarvoor toen metacam gekregen waar we na het stoppen daarmee het goed ging met hem. Nu moet ik zeggen dat we metacam kregen ipv behandeling omdat hij een loshangend hartklepje heeft. Hij heeft al bij de gezeten voor een behandeling maar toen hebben ze een hartruis gehoord. En na bezoek aan de cardioloog besloten de behandeling uit te stellen of gewoon niet te doen iig niet als het niet echt nodig is. Hij at ook gewoon en kreeg zijn medicatie binnen dus dat was mij wel even best.
Maar vanmorgen schrok ik me natuurlijk de P en dit valt voor mij helaas onder echt nodig. Helaas hebben ze mij wel heel duidelijk gemaakt wat de consequenties kunnen zijn van een Narcose zelfs een aangepaste narcose wat waarschijnlijk gaat plaatsvinden. Hij de da heeft gevraagd om te kijken of hij wel iets wil eten en hij heeft net zijn hart pilletje wel opgegeten en een klein stukje vlees en zo geef ik hem nog wat. Zelfs met een opgezwollen snuit eet meneer dus gewoon :80:

maargoed ik ben er niet gerust op. ook niet helemaal omdat de arts die beschikbaar is niet zijn behandelend arts is geweest met zijn gebit en hart tot nu toe. Dat dit nou net weer op zondag moet gebeuren :(:
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 04 dec 2017 07:47, 4 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Aantal honden: 1

Re: Duimen voor Toots

Ongelezen bericht door Barkley »

Duimen draaien! Wat een schrik :(
Chihuahua-paws
Zeer actief

Barkley schreef:Duimen draaien! Wat een schrik :(

Dank je

Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Bah wat rottig. Hoop dat je heel snel wat meer duidelijkheid krijgt en dat Toots overal doorheen wandelt.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Sterkte, hopelijk is er behandeling mogelijk zonder narcose.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Marie-Josée schreef:Sterkte, hopelijk is er behandeling mogelijk zonder narcose.

Dat zou ideaal zijn

Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Mijn duimen gaan op turbostand aan het werk voor Toots.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

Ach wat sneu.
Ik duim mee hoor!
Chihuahua-paws
Zeer actief

Dank julliewel allemaal. Ik kan hier geen fotos meer plaatsen ivm photophucket enz. Maar ik heb fotos op de facebookpagina gedeeld van het hondenforum. Van het zielige mannetje.

Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Hier wordt geduimd!
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Die kies zal er uiteindelijk uitmoeten lijkt me. Maar ik hoop dat de dierenarts je met een stevige pijnkiller en antibiotica het weekend kan door helpen, zodat de operatie goed geregeld kan worden - en niet even gauw op zondagmiddag door een arts die hier minder bedreven in is.

Beterschap!!
Chihuahua-paws
Zeer actief

Er vloog gister een mug en die was vervelend maar het lijkt me vrij onwaarschijnlijk omdat hij dit nog nooit heeft gehad. Er was al vermoeden van een ontstoken kaak dus zomaar ineens een zwelling is natuurlijk niet aan de orde ;) maar het zou zomaar kunnen dat hij gestoken is hoor, ik geloof alleen dat dat het niet is.

Wat betreft de arts is niet zomaar een arts, het is de arts die ook zijn pootje PL operatie heeft gedaan. Alleen er is een arts die hem heeft door verwezen voor zijn hart en die ook besluiten heeft genomen over zijn gebit. Zij is heel rustig en heel uhm ja goed juist voor dit denk ik. Omdat Toots een extreem paniek hondje is. En de mannelijke arts is een beetje een boer, heel erg goed en voor een operatie onder narcose echt perfect hij is de beste arts die daar zit.

Ik denk niet dat hij vandaag aan zijn gebit geholpen gaat worden maar dat hij idd ab krijgt en pijnstilling. Anders had ik hem geen eten mogen geven ;)
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 19 nov 2017 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Chihuahua-paws
Zeer actief

Nanna schreef:
toots schreef:Alleen er is een arts die hem heeft door erwten voor zijn hart en die ook besluiten heeft genomen over zijn bezit.
:denken:

I pad ging zijn eigen gang. Kon het ook niet aanpassen dus heb de laptop maar even gepakt.

Chihuahua-paws
Zeer actief

Heavy schreef:Hopelijk valt het mee en kan het met medicijnen worden behandeld

Ik hoop het, maar dat deden we natuurlijk.
Het heeft kennelijk alleen toch niet geholpen, ik ben er toch bang voor dat we er niet onder uit kunnen.

Misschien bestaat er een soort hele sterke goede ab die echt goed werkt? Ik denk dat het wederom uitstel zal zijn als er echt iets zit wat goed verrot is dan moet dat er gewoon uit lijkt me? Als het niet nodig is gebeurd het ook niet. maar ik heb er vrees voor.

Het stinkt trouwens ook gygantisch. Dat was eigenlijk ook weg dat meuren na die 3 weken metacam toen maar het is nog erger nu.

Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Yeufke »

Nog niks gehoord van de da?
De duimen draaien hier voor Toots. Hopelijk is zonder narcose mogelijk.
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Wat naar, maar ik hoop dat er een duurzame oplossing komt. Een hond permanent aan de pijnstillers om een slecht gebit is toch geen leven?
Als er rotte kiezen zijn, moet het gebit gesaneerd worden. Ook met pijnstillers is een sluimerend ontstoken gebit heel naar.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Inmiddels gehoord van de da. Heb nu even op advies metacam gegeven. Dat had ik nog liggen. Had de da dus zelf gebeld omdat het lang duurde. En omdat Toots heeft gegeten en de verdikking minder lijkt te zijn geworden heeft hij gevraagd dit nu even te doen en dat even aan te zien. Als het beter gaat kunnen we hier even mee doorgaan en anders gewoon toch naar de da. Iig kan hij dan geholpen worden door de vrouwlijke arts. Hij heeft gegeten, gedronken, hebben net buiten gelopen. Ik denk dat we alsnog morgen bij de da staan, maar met metacam moet hij de dag iig goed doorkomen als hij gewoon alles doet. Dus ik vind dit voor nu even prima en morgen zien we verder. Of als het natuurlijk ineens wel erger wordt kunnen we vandaag terecht.

Chihuahua-paws
Zeer actief

O ja mijn vriend zei net ook dat we eigenlijk gewoon de keuze moeten maken hem onder narcose te brengen. Maar de risico's zijn echt dusdanig groot dat ik dat niet even een gewone keuze vind. Altijd pijnstilling is ook niks. Maar een goede ab zou ik wel willen proberen. Maar het is nog steeds geen top oplossing zou zijn alles wat rot is eruit. Maar als dat kan betekenen dat hij niet meer wakker wordt is dat toch iets om daar nog eens even heel goed over na te denken, onze da heeft iig aangegeven dat niet te dien als het niet absoluut noodzakelijk is en de cardioloog heeft ook aangegeven hier iig nog mee te wachten.

Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tring »

Ach arme Toots :( Ik snap dat het een rotte keuze is. Hier ook een hondje met slecht hart, deel is vergroot, klepje los, van die strengetjes die ook los zijn dus het klepje klapt zelfs terug... Toch moest hij onder narcose :( Allemaal in overleg met cardioloog en ook kort contact geweest met mcd. Er was idd een verhoogd risico, groter dan bij gezonde hondjes. Maar hij kreeg gasnarcose en werd gemonitord met wat apparaten.Is helemaal goed gegaan en had niet eens een dipje gehad, enige was dat hij wat afgekoeld was maar ook zo weer warm onder de warmtelamp. Ze hadden wel verwacht dat hij er doorheen zou komen, maar waren voorbereid op eventuele bijstellingen die ze moesten maken tijdens de narcose. Maar dat hoefde dus allemaal niet. Maar er is dus wel hoop voor Tootsie. Hoop natuurlijk dat hij niet perse onder narcose hoeft, maar het is niet per definitie afgelopen voor hem.
xx Marr en Keeff
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Tootsje heeft wel eens iets gehad wat lijkt op een epileptische aanval oorzaak daarvan onbekend. Dit is al een tijd geleden maar dat baard me ook zorgen.
De stress die hij al op bouwt in de dierenkliniek icm het hartje baard mij extreem zorgen. En daar heeft de cardioloog nog met mij over gesproken. Normaal geven ze als het moet namelijk gewoon advies dit toch te doen, maar bij Toots durven ze dit gewoon kennelijk niet.

Als hij al onder narcose gaat dan is dat ook op de manier zoals jij omschrijft. Dit is al wel met ons besproken. Dat als het nodig zou zijn dat het alleen op die manier mogelijk is, maar zelfs dat durven ze met Toots niet zomaar aan ;) dusja dat maakt het voor mij ook een hele moeilijke beslissing.

Ik denk dat deze da zijn vingers er ook niet aan durft te branden trouwens. Hij heeft zo iets van hij eet, drinkt en poept dus echte spoed is het niet en vandaag gaat hij toch niks doen. Maar het probleem blijft natuurlijk.

Morgen is het gewone team weer aanwezig en ben ik ook gewoon heel nieuwsgierig wat de vertrouwde arts er nu van vind.

Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tring »

toots schreef:Tootsje heeft wel eens iets gehad wat lijkt op een epileptische aanval oorzaak daarvan onbekend. Dit is al een tijd geleden maar dat baard me ook zorgen.
De stress die hij al op bouwt in de dierenkliniek icm het hartje baard mij extreem zorgen. En daar heeft de cardioloog nog met mij over gesproken. Normaal geven ze als het moet namelijk gewoon advies dit toch te doen, maar bij Toots durven ze dit gewoon kennelijk niet.

Als hij al onder narcose gaat dan is dat ook op de manier zoals jij omschrijft. Dit is al wel met ons besproken. Dat als het nodig zou zijn dat het alleen op die manier mogelijk is, maar zelfs dat durven ze met Toots niet zomaar aan ;) dusja dat maakt het voor mij ook een hele moeilijke beslissing.

Ik denk dat deze da zijn vingers er ook niet aan durft te branden trouwens. Hij heeft zo iets van hij eet, drinkt en poept dus echte spoed is het niet en vandaag gaat hij toch niks doen. Maar het probleem blijft natuurlijk.

Morgen is het gewone team weer aanwezig en ben ik ook gewoon heel nieuwsgierig wat de vertrouwde arts er nu van vind.
Hier ook een keer een epileptische aanval gehad zonder oorzaak. Wat apart dat Toots en mn kleintje daarin best op elkaar lijken :O: Hij was erna ook heel koud, 35,5C dus moest bij de DA blijven om op te warmen. Maar was maar 1x en is daarna niet meer voorgevallen.

Bij mijn hondje zouden ze normaal ook niet opereren hoor, want zijn hart is echt slecht, maar als je een milttumor hebt dan moet dat gewoon eruit. Anders knapt het en is echt een afgrijselijke dood. Ik heb besloten te opereren omdat hij zonder operatie 100% dood zou gaan en met operatie was er kans op leven. Die kans wou ik hem wel geven. Als het om tandjes zou gaan, zou ik ook eerst naar alle non-operatieve mogelijkheden kijken hoor. Maar als het echt, écht moet, dan heeft Tootsie wel een kans!

Mijn hondje is normaal niet zenuwachtig bij de dierenarts, maar we moesten naar de hoofdpraktijk omdat ze daar de juiste apparatuur hebben en moesten nog even wachten. Kwam daar een heel zenuwachtige hond binnen die maar bleef piepen, werd mijn kleintje ook opeens zenuwachtig. Ik dacht dat kunnen we echt niet erbij hebben. Diegene kwam ook voor niks, alleen even de hond laten zien "dit is em die we ingeschreven hebben" en bleef vervolgens in de wachtkamer hangen zonder reden. Vond ik wel wat minder... Daarna nog bloed afnemen, lukte niet echt, dus moest hem daar maar achterlaten en gingen ze het iets later nog eens proberen. Narcose vind ik sowieso altijd eng, maar bij een hondje met een slecht hartje.. Je bereidt je bij voorbaat al voor op afscheid nemen :(:
xx Marr en Keeff
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Jeemig idd ze lijken echt op elkaar, Tootsje was ook erg koud na de aanval. Tootsje liet ten tijden van de aanval alles lopen en keek echt raar eng uit zijn ogen.en na de aanval lag hij doodstil op de grond heel naar.

Bij een leven op dood kwestie zou ik natuurlijk geen keuze hebben en de da ook niet.
maar dit is geen leven of dood kwestie maar wel denk ik een serieuze zaak wat ik toch niet kan negeren.

Tootsje is juist bij hun extreem zenuwachtig daar is alles gebeurd wat pijnlijk is. zijn pl operatie, anaalklier behandeling, Castratie, Inentingen zijn ook nooit leuk en als we daar al voor de deur staan verstijfd hij. en in De behandelkamer krijst hij alls een speenvarken echt niet normaal gekrijs.

Bij de Cardioloog kreeg hij allemaal plakkers op zijn buik en daar heeft hij zich heel groot weten te houden heb me daar over verbaasd.

thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Oh jee, wat een zorgen om Toots. Natuurlijk duim ik hard mee.
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Hier draaien de duimen ook.
Flirt is vorig jaar geweest voor zijn gebit, ik was zo bang voor de narcose,
hij heeft ook een hartruis, maar het moest wel, kon amper meer eten.
Alles is gelukkig goed gegaan, komt bij Tootsje ook vast goed.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

Ongelezen bericht door Soooof »

Ach wat een zorgen! Ik duim voor jullie!
Chihuahua-paws
Zeer actief

Dank je wel hoor.
Ik hoop ook voor Toots dat het goed komt. Het moet gewoon goedkomen.
Dat je eigenlijk voor zo iets onbenulligs zoveel zorgen moet hebben. Want als dat hart probleem niet had was hij er allang van af geweest, Sjitzooi zo.

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

toots schreef:O ja mijn vriend zei net ook dat we eigenlijk gewoon de keuze moeten maken hem onder narcose te brengen. Maar de risico's zijn echt dusdanig groot dat ik dat niet even een gewone keuze vind. Altijd pijnstilling is ook niks. Maar een goede ab zou ik wel willen proberen. Maar het is nog steeds geen top oplossing zou zijn alles wat rot is eruit. Maar als dat kan betekenen dat hij niet meer wakker wordt is dat toch iets om daar nog eens even heel goed over na te denken, onze da heeft iig aangegeven dat niet te dien als het niet absoluut noodzakelijk is en de cardioloog heeft ook aangegeven hier iig nog mee te wachten.
Antibiotica werkt nauwelijks voor gebit, dus die 'droom' kan je laten varen. Het bereikt het gebit slecht en werkt daarom nauwelijks.

Kaya had destijds ook ineens zo'n dikke wang, ook van een kies, en dan is het toch maar opereren, want met pijn door laten lopen is geen optie.
Als ze niet sterk/gezond genoeg zijn voor de narcose, dan is dat heel triest, maar op een gegeven moment houdt het gewoon op.

Sterkte en ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Bah, zorgen om Toots. Wat akelig.
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Vergis je niet wat een slecht gebit met het hart van een hond doet. Ik zou er voor kiezen om hem te laten opereren. Altijd pijn in je mond is ook niet wat en die bacteriën in je lijf doen ook niet veel goeds.

Het kan zijn dat hij het niet redt maar altijd maar pijn lijkt me ook niets.
Afbeelding
gevni havanezers
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

blacky schreef:Vergis je niet wat een slecht gebit met het hart van een hond doet. Ik zou er voor kiezen om hem te laten opereren. Altijd pijn in je mond is ook niet wat en die bacteriën in je lijf doen ook niet veel goeds.

Het kan zijn dat hij het niet redt maar altijd maar pijn lijkt me ook niets.
Dat dus. Humane hartpatiënten moeten ook eerst qua gebit helemaal in orde zijn voor ze geopereerd kunnen worden.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”