Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup bij oude hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

pup bij oude hond

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Dushi is nu bijna 15. Hoort slecht en is nagenoeg blind maar alles behalve zielig. Ze is sneller bij een stukje vlees daar ik laat vallen dan Lizzie. Ze is gewoon echt nog best fit.

Lizzie is nu 6,5. En ik denk dat zij echt heel blij zou zijn met een maatje.

Voor mij zou het ook leuk zijn. Ik wandel nu altijd klein rondje met Dushi en daarna flink stuk met Lizzie. Voor mij zou het dus geen extra werk zijn.

Aan de ene kant denk ik nu heeft Lizzie nog echt wat aan een. maatje. Dushi en Lizzie zijn compleet onverschillig naar elkaar.
Aan dé andere kant denk ik, ik kan het Dushi niet meer aandoen al die drukte.

Wat vinden jullie?
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Re: pup bij oude hond

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Mijn eerste ingeving:
Nee, absoluut niet doen. Grote kans dat pup je ouwetje lastig gaat vallen, met gedoe tot gevolg. Ik zou het de oude hond niet meer aan doen zo uit dhet normale ritme te gaan.

Suzanne
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje

Ongelezen bericht door annnie »

Jij kent je bejaarde het beste. Vind ze pups leuk? Geeft ze haar grenzen aan? De drukte zou dan toch vooral opgevangen worden door Lizzie?
Miezemuis
Zeer actief

cooperv schreef:Jij kent je bejaarde het beste. Vind ze pups leuk? Geeft ze haar grenzen aan? De drukte zou dan toch vooral opgevangen worden door Lizzie?
Dushi vindt niemand leuk behalve mijn man. Voor haar plezier hoef ik het niet te doen. Ze corrigeert niet, maar Lizzie liet haar als pup eigenlijk best wel met rust. Toen was ze eigenlijk hetzelfde (alleen niet blind). Wij hebben heel duidelijk gemaakt dat Dushi off limits was. Lizzie begreep dat meteen. En de pup heeft inderdaad Lizzie als speelmaatje.

Ik vind het best lastig
Afbeelding
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Het ligt een beetje aan de honden. Is het oudje klein en kwetsbaar zou ik het niet doen. Maar kan de oudere hond nog wel tegen een stootje dan kan een niet al te lompe pup wel.

Shira (herderkruising) was een voorbeeldig pupje hier bij Buck (herder/poolhond kruising) van bijna 15. Hij heeft haar mee opgevoed en ze had echt respect voor hem. Maar nu hebben we Balou (klein wit hondje) van bijna 16 en Jack. dat is geen goede combi. Jack ( een lompe husky van ruim 5 maanden) geeft haar steeds in het voorbijlopen een duwtje. Gewoon omdat het kan en dan valt ze om. Voor hem is het een spelletje maar voor Balou natuurlijk niet want ze is ook slechtziend en slechthorend.

We nemen Balou nu uiteraard in bescherming en dat gaat prima. Maar als je niet de kans hebt om ze voortdurend in de gaten te houden of te scheiden als je er niet bent dan zou ik het niet doen.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Ik had hetzelfde als dat jij had, Madam is 12 en wil niks vooral dat ze haar met rust laten :wink: Truus deed dat maar wilde spelen en racen, nu is Dirk erbij en dat is een match met Truus en ze laten Madam met rust, ideaal voor hier dus.

Ik zou dan Dushi wel in bescherming nemen mocht ze het vervelend vinden, maar lekker hoor een speelmaatje voor Lizzie :wink:
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief

Dushi is best kwetsbaar en de pup zou groter worden dan zij is (Dushi is de kleine witte en we willen weer een poedel). Ik weet ook niet of alle poedels zo braaf zijn als pup, maar Lizzie was dat meestal wel. Dushi gaat sowieso uit zichzelf in de garage liggen als het haar te druk is (als er bijvoorbeeld kinderen spelen die veel gillen) en daar mag lizzie ook niet komen.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Miezemuis schreef:Dushi is best kwetsbaar en de pup zou groter worden dan zij is (Dushi is de kleine witte en we willen weer een poedel). Ik weet ook niet of alle poedels zo braaf zijn als pup, maar Lizzie was dat meestal wel. Dushi gaat sowieso uit zichzelf in de garage liggen als het haar te druk is (als er bijvoorbeeld kinderen spelen die veel gillen) en daar mag lizzie ook niet komen.
Elmo was (is!) echt een engeltje, die zou je dat gerust kunnen leren als je direct grenzen aangeeft. Ik zou het wel durven, mits jullie Dushi echt altijd kunnen beschermen als dat nodig is.
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief

Hilde schreef:
Miezemuis schreef:Dushi is best kwetsbaar en de pup zou groter worden dan zij is (Dushi is de kleine witte en we willen weer een poedel). Ik weet ook niet of alle poedels zo braaf zijn als pup, maar Lizzie was dat meestal wel. Dushi gaat sowieso uit zichzelf in de garage liggen als het haar te druk is (als er bijvoorbeeld kinderen spelen die veel gillen) en daar mag lizzie ook niet komen.
Elmo was (is!) echt een engeltje, die zou je dat gerust kunnen leren als je direct grenzen aangeeft. Ik zou het wel durven, mits jullie Dushi echt altijd kunnen beschermen als dat nodig is.

100% kan ik nooit garanderen, ik moet ook el eens naar de wc enzo en dan heb ik geen zin om krampachtig te scheiden. Maar ik kan wel gemakkelijk scheiden als het nodig is. De honden zitten hier ook niet zo vaak en lang alleen, maar ik heb ook nog de bench van Lizzie ergens staan. Daar kan ik de pup ook aan wennen. Al heeft dat niet perse min voorkeur. En zowel mijn kinderen (die later kwamen als Dushi) als Lizzie hadden gewoon heel snel door dat ze Dushi gewoon met rust moeten laten.
Maar ik weet dus niet of ik geluk heb gehad met Lizzie of dat de meeste poedels zo zijn.

Ik wil iig niet dat Dushi har laatste jaren köt zin voor haar.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

100% is altijd lastig, maar ik denk dat je zoals je het nu bekijkt gewoon een prima basis kan bieden? Het scheelt veel dat je Lizzie in huis hebt en de pup dus niet alleen maar hoeft af te leiden van een andere hond. En ook met een hond die wel wil/kan spelen moet een pupje ook rust leren, dus ach... :D
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief

Hilde schreef:100% is altijd lastig, maar ik denk dat je zoals je het nu bekijkt gewoon een prima basis kan bieden? Het scheelt veel dat je Lizzie in huis hebt en de pup dus niet alleen maar hoeft af te leiden van een andere hond. En ook met een hond die wel wil/kan spelen moet een pupje ook rust leren, dus ach... :D
Lizzie houdt van spelen maar ik verwacht dat ze ook heel duidelijk klaar aangeeft. Zij spreekt de hondentaal uitstekend. Ze maakt nergens echt een punt van maar laat ook niet over zich heenlopen. En ik vind klaar ook écht klaar. Alleen de kinderen zijn een risico op drukker dan druk doen. Vooral mijn zoon maakt Lizzie soms echt door het dolle heen. Ze wordt dan compleet gek en hij ook. Samen vinden ze het geweldig. ik wat minder ;)
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief

Cleva schreef:Ik vind dat je een bejaarde hond sowieso moet beschermen. Dat gaat echt van mand naar voerbak en een rondje wandelen. Dat moet gewoon ongestoord kunnen.
Als je dat kunt realiseren terwijl er ook een pup in huis is, prima. Zo niet, dan niet. De oudste rechten tellen het zwaarst.

Bij een hond van 11 of 12 zou ik nee zeggen maar 15 is zo oud dat de hond het verdient om gewoon beschermd te leven. Ook zonder pup.
Absoluut mee eens hoor. Dushi is degene die de zwaarste stem heeft.
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

hier een pup bij twee oudere honden. Wel is de pup van een kleiner ras.
Ik heb alles verkeerd ingeschat. Zo dacht ik dat ons pupje wel met Spikey zou kunnen want zij is een teef. nou fout gedacht. Ook dacht ik dat laika meer met haar zou spelen. Nu daagde ze, voor de pup kwam, Spikey veel uit voor spel waar hij niet op in ging en het soms tot mopperen kwam.

Tja Laika wil wel met de pup spelen maar veel minder dan ik ingeschat had. Ik heb de energie die een pupje heeft een beetje onderschat zullen we maar zeggen.

Ik zou er in jou situatie ook wel een pup bij durven nemen als je wel alles goed kunt blijven regelen ook als het niet zo gaat zoals je dat van te voren hebt bedacht. En dat laatste kun alleen jijzelf beoordelen.
Afbeelding
gevni havanezers
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

hier een pup bij twee oudere honden. Wel is de pup van een kleiner ras.
Ik heb alles verkeerd ingeschat. Zo dacht ik dat ons pupje wel met Spikey zou kunnen want zij is een teef. nou fout gedacht. Ook dacht ik dat laika meer met haar zou spelen. Nu daagde ze, voor de pup kwam, Spikey veel uit voor spel waar hij niet op in ging en het soms tot mopperen kwam.

Tja Laika wil wel met de pup spelen maar veel minder dan ik ingeschat had. Ik heb de energie die een pupje heeft een beetje onderschat zullen we maar zeggen.

Ik zou er in jou situatie ook wel een pup bij durven nemen als je wel alles goed kunt blijven regelen ook als het niet zo gaat zoals je dat van te voren hebt bedacht. En dat laatste kun alleen jijzelf beoordelen.
Afbeelding
gevni havanezers
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”