Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
beoordelings systeem van heupen testen in Engeland
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
beoordelings systeem van heupen testen in Engeland
Heb misschien interesse in een poedel uit Engeland . Maar weet niet wat hun beoordelingssysteem is.
Vader heupen 4/7 en moeder 7/7 .
Wie kan mij iets wijzer maken.?
Vader heupen 4/7 en moeder 7/7 .
Wie kan mij iets wijzer maken.?
Wat je zegt ben je zelfffff 

- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: beoordelings systeem van heupen testen in Engeland
Zeg maar B heupen.
Ik moet ff voor je zoeken, heb ergens nog wel een hele uiteenzetting met een vergelijking tussen BVA en FCI beoordelingen maar 7 = zo'n beetje B.
Ik moet ff voor je zoeken, heb ergens nog wel een hele uiteenzetting met een vergelijking tussen BVA en FCI beoordelingen maar 7 = zo'n beetje B.
-
- Zeer actief
Ja maar van beide staan 2 cijfers op papier pa 4/7 en ma 7/7 .grover schreef:Zeg maar B heupen.
Is dat van rechts en links .
Hoe hoger of lager het cijfer slechter of beter.?

- grover
- Zeer actief
- Contacteer:
Haha ja ik was al begonnen aan een toelichting, sorr
In FCI landen worden heupen beoordeeld op de slechtste van de 2. Dus als jij een hond hebt met 1 A heup en een C heup krijgt de hond C mee op het certificaat. In Engeland krijg je 2 cijfertjes mee, waarbij elk cijfer staat voor 1 heup. In het geval van de reu is links dus 4 en rechts 7 (of andersom, dat weet ik ff niet). Hoe lager het cijfer, hoe beter de heup. Perfecte heupen zouden 0/0 scoren.
GEVONDEN!: https://www.bva.co.uk/uploadedFiles/Con ... chemes.pdf

In FCI landen worden heupen beoordeeld op de slechtste van de 2. Dus als jij een hond hebt met 1 A heup en een C heup krijgt de hond C mee op het certificaat. In Engeland krijg je 2 cijfertjes mee, waarbij elk cijfer staat voor 1 heup. In het geval van de reu is links dus 4 en rechts 7 (of andersom, dat weet ik ff niet). Hoe lager het cijfer, hoe beter de heup. Perfecte heupen zouden 0/0 scoren.
-
- Zeer actief
Tot hoe hoog gaat dat cijfer dan want in je link kom ik ook een cijfer 18 tegen , voor mijn gevoel zou dat dan geen heup meer zijn.grover schreef:Haha ja ik was al begonnen aan een toelichting, sorr![]()

- grover
- Zeer actief
- Contacteer:
Volgens die pagina van de BVA is 30+ per heup "severe HD" dus zeg maar E. Heb zelf verder geen vergelijkingsmateriaal (bv een hond die zowel BVA als FCI geröntgend is) maar met 18 per heup zou je op C/D zitten als ik het zo zie.
Ik heb me er vorig jaar (ivm aanschaf Jamie uit de UK) ook erg druk om gemaakt en ik weet dat ik echt nog veel meer leesvoer moet hebben maar kan het nu even zo snel niet vinden.. Als je zoekt op FCI vs BVA Hip scoring oid kom je een heel eind op google iig..
Ik heb me er vorig jaar (ivm aanschaf Jamie uit de UK) ook erg druk om gemaakt en ik weet dat ik echt nog veel meer leesvoer moet hebben maar kan het nu even zo snel niet vinden.. Als je zoekt op FCI vs BVA Hip scoring oid kom je een heel eind op google iig..
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Het gaat tot 53 per kant, dus maximaal 106.
-
- Zeer actief
En waar houd het op dat je er niet mee mag fokken.?under the red sky schreef:Het gaat tot 53 per kant, dus maximaal 106.

- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Dat zal per ras verschillen. De kennelclub adviseert om onder het gemiddelde van het ras te blijven. Die gemiddeldes staan hier: https://www.bva.co.uk/uploadedFiles/Con ... jul-15.pdfbouvierpoedel schreef:En waar houd het op dat je er niet mee mag fokken.?under the red sky schreef:Het gaat tot 53 per kant, dus maximaal 106.