Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bodycam bewijst: ‘vechthond’ onschuldig

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Bodycam bewijst: ‘vechthond’ onschuldig

Ongelezen bericht door Lizzie. »

De radeloze Sabine (22) uit Amstelveen heeft haar hond Boris een camera moeten geven om te bewijzen dat het geen vechtjas is.

https://www.telegraaf.nl/video/1255949/ ... onschuldig
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Bodycam bewijst: ‘vechthond’ onschuldig

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Eigenlijk heeft ze gelijk.
Zou geen reet uit moeten maken wat voor ras het is die je aan de lijn hebt of die los loopt en de vraag krijgt om hem even bij je te houden.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Ik vind het wel goed dat zoiets ook eens in de media getoond wordt eigenlijk :ok:
Alleen: 'om te kunnen laten zien dat Boris niets uitlokt, niet reageert'. Ik denk dat Sabrina eens heel objectief naar de houding van haar hond moet kijken.
Boris zit al hangend in de lijn te fixeren wanneer dat hele poedeltje nog méters ver is.
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:Dat is in een ander topic inmiddels breed uitgemolken.
En als Sabine zo 'wanhopig' is dan neemt ze maar een Cavaliertje en dan heeft ze die problemen niet. :19:
Zat honden die overal op duiken ongeacht ras. Dus je hebt niet speciaal een probleem als je een hond hebt als Sabine .
stoffeltje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door stoffeltje »

En als Sabine zo 'wanhopig' is dan neemt ze maar een Cavaliertje en dan heeft ze die problemen niet. :19:
Jezus mens! jij hebt zelf toch ook het ras van jouw voorkeur? Houd dan eens op om anderen te vertellen welk ras zij moeten nemen! :tong:
stoffeltje
Zeer actief

-Saskia- schreef:Ik vind het wel goed dat zoiets ook eens in de media getoond wordt eigenlijk :ok:
Alleen: 'om te kunnen laten zien dat Boris niets uitlokt, niet reageert'. Ik denk dat Sabrina eens heel objectief naar de houding van haar hond moet kijken.
Boris zit al hangend in de lijn te fixeren wanneer dat hele poedeltje nog méters ver is.
In welk stukje van de video zie jij dat? ik zie hem namelijk pas in de lijn hangen als die kleine witte om hem heen springt....
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Bij 24 sec. staat ie al klaar hoor.
bouvierpoedel
Zeer actief

Kruimel53 schreef:
stoffeltje schreef:
Jezus mens! jij hebt zelf toch ook het ras van jouw voorkeur? Houd dan eens op om anderen te vertellen welk ras zij moeten nemen! :tong:

Zolang dat voorkeursras geen risico voor anderen oplevert gaat men de goddelijke gang maar. Op het moment dat iemands voorkeursras flinke risico's oplevert voor mij, mijn familieleden of mijn honden of andere dieren vind ik daar wat van ja.
Nou deze mevrouw houd juist wel rekening met jou en wat je lief is.
bouvierpoedel
Zeer actief

Manuma schreef:Bij 24 sec. staat ie al klaar hoor.
Ja en.? Ze houd hem toch netjes bij zich en waarschuwd die mevrouw .
Dat willen we toch juist dan mensen zich gedragen en geen ongelukken veroorzaken.
stoffeltje
Zeer actief

bij 24 sec is de verslaggever aan het woord en zie je dat de eigenaresse andere kleren aan heeft...geen wit hondje te bekennen! in het stukje film waarin ze de eigenaresse van die witte verzoekt om aanlijnen draagt ze een spijkerbroek!
Dus ik weet niet wat jij ziet maar het bestaat vooral in je fantasie
Manuma
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Dat willen we toch juist dan mensen zich gedragen en geen ongelukken veroorzaken.
Ik gaf antwoord op Stoffeltjes vraag:
stoffeltje schreef:
-Saskia- schreef: Boris zit al hangend in de lijn te fixeren wanneer dat hele poedeltje nog méters ver is.
In welk stukje van de video zie jij dat? ik zie hem namelijk pas in de lijn hangen als die kleine witte om hem heen springt....
Laatst gewijzigd door Manuma op 16 nov 2017 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef: Nou deze mevrouw houd juist wel rekening met jou en wat je lief is.
Ja, ze houdt Boris braaf vast. Chapeau. Maar ze gaat er wel zelf van over de tief, door al die ontmoetingen met andere mensen met honden die maar wat aanklooien. En zodra het je gaat opvreten en je met een camera op je harses gaat rondlopen lijkt me dat geen gezonde zaak. Zo heb je toch geen plezier van je hond?
Werkt trouwens twee kanten op hoor. Mensen die altijd maar angstig rondlopen met het idee dat Fiefje op iedere straathoek kan worden opgevreten hebben hetzelfde probleem. Neem lekker een binnenkat.
De andere kant is dat die witte hond eigenaar helemaal onverschillig is.
Maar stel nu dat die haar witte kreng aan de riem had en had gevraagd of deze meid even haar Staff bij zich kon houden. Was toch ook een normale reaktie geweest. Beter als nu in dat filmpje.
Ongeacht of het nu een schijtbak is of een sloper , dat wijf met dat witte kreng zat fout .
En daar zeg je niet van dat ze een andere hond moet nemen.
Manuma
Zeer actief

stoffeltje schreef:
bij 24 sec is de verslaggever aan het woord en zie je dat de eigenaresse andere kleren aan heeft...geen wit hondje te bekennen! in het stukje film waarin ze de eigenaresse van die witte verzoekt om aanlijnen draagt ze een spijkerbroek!
Dus ik weet niet wat jij ziet maar het bestaat vooral in je fantasie
Haha jeetje, doe even wat ademhalingsoefeningen. Kalmeer.

Ik had het over het YouTube filmpje uit het andere topic, sorry.
bouvierpoedel
Zeer actief

Manuma schreef:
bouvierpoedel schreef:
Ik gaf antwoord op Stoffeltjes vraag:
stoffeltje schreef:
-Saskia- schreef: Boris zit al hangend in de lijn te fixeren wanneer dat hele poedeltje nog méters ver is.
:denken:
Manuma
Zeer actief

Verder zei ik niks Bouvierpoedel ;)
Wat ik goed of fout vind kun je niet uit mijn post opmaken. Stoffeltje ziet geen fixerende hond, ik geef aan dat die wel te zien is als die andere hond nog ver weg is.

Ik heb in het andere topic uitgebreid aangegeven wat ik ervan vind.
bouvierpoedel
Zeer actief

Manuma schreef:Verder zei ik niks Bouvierpoedel ;)
Wat ik goed of fout vind kun je niet uit mijn post opmaken. Stoffeltje ziet geen fixerende hond, ik geef aan dat die wel te zien is als die andere hond nog ver weg is.

Ik heb in het andere topic uitgebreid aangegeven wat ik ervan vind.
Ja dat maakt het verwarrend .
Ik had het gisteren in een gesprek met iemand anders ook over maar daar weet jij ook niets van af. :engel:
Begreep je manier van reageren niet. :19:
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Kruimel53 schreef:
stoffeltje schreef:

Zolang dat voorkeursras geen risico voor anderen oplevert gaat men de goddelijke gang maar. Op het moment dat iemands voorkeursras flinke risico's oplevert voor mij, mijn familieleden of mijn honden of andere dieren vind ik daar wat van ja.
:ok:
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Dus dit ene voorvalletje geeft aan dat "vechthonden" vals beschuldigd worden. Dat zij er helemaal niks aan kunnen doen en wel moesten reageren. Het hele probleem ligt namelijk bij de witte fluffy hondjes met bijbehorende domme baasjes. Want elke hond bijt zo'n wit fluffietje aan gort natuurlijk als deze zo blaffend aankomt.

Ik dacht het niet. Ik denk zelf niet dat er veel honden zijn die op zo'n hondje reageren en mochten ze wel reageren dan is dat met een snauw. Shira had er laatst een in haar nek hangen en zij keek mij alleen maar meewarig aan van " ik ben wel braaf he baasje". En ik weet zeker dat mijn andere honden ook helemaal niks doen bij zo'n hondje.

Ik erger me echt kapot aan dit slachtoffer gedoe en om daar zo'n voorval voor te gebruiken. Ik blijf erbij dat dit vooropgezet en uitgelokt lijkt.
-Saskia-
Zeer actief

stoffeltje schreef:In welk stukje van de video zie jij dat? ik zie hem namelijk pas in de lijn hangen als die kleine witte om hem heen springt....
In het originele filmpje hoor je haar bijna meteen na het starten van de camera zeggen 'het is goed', waarna je ziet dat hij dan al focust op de andere hond.
Op 23sec zijn mevrouw en poedel nog meters ver en hangt hij al in de lijn.
Mij kan het niet schelen hoor, al draait hij met z'n middelvingers omhoog een radslag is dat nog steeds geen reden om aangevallen te worden maar 'niet reageren' is een beetje optimistisch beschreven.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ri@ schreef:Dus dit ene voorvalletje geeft aan dat "vechthonden" vals beschuldigd worden. Dat zij er helemaal niks aan kunnen doen en wel moesten reageren. Het hele probleem ligt namelijk bij de witte fluffy hondjes met bijbehorende domme baasjes. Want elke hond bijt zo'n wit fluffietje aan gort natuurlijk als deze zo blaffend aankomt.

Ik dacht het niet. Ik denk zelf niet dat er veel honden zijn die op zo'n hondje reageren en mochten ze wel reageren dan is dat met een snauw. Shira had er laatst een in haar nek hangen en zij keek mij alleen maar meewarig aan van " ik ben wel braaf he baasje". En ik weet zeker dat mijn andere honden ook helemaal niks doen bij zo'n hondje.

Ik erger me echt kapot aan dit slachtoffer gedoe en om daar zo'n voorval voor te gebruiken. Ik blijf erbij dat dit vooropgezet en uitgelokt lijkt.
Mee eens, kan er niks anders van maken :19:
Sandra&co

Izzy krijgt/kreeg ook regelmatig klappen van andere honden, daarom mag ze geen contact meer maken met honden die ik niet ken. Je beschermt je eigen honden toch, ook al is het door ze uit de situatie weg te halen.
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Kan me voorstellen super irritant die kleine keffers met die onverschillige baasjes, + 1 voor Sabine den Haan uit Amstelveen dit maal....
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef: Nou deze mevrouw houd juist wel rekening met jou en wat je lief is.
Ja, ze houdt Boris braaf vast. Chapeau. Maar ze gaat er wel zelf van over de tief, door al die ontmoetingen met andere mensen met honden die maar wat aanklooien. En zodra het je gaat opvreten en je met een camera op je harses gaat rondlopen lijkt me dat geen gezonde zaak. Zo heb je toch geen plezier van je hond?
Jij loopt met een sjambok als je je honden uitlaat, daar zou ik eerlijk gezegd absoluut geen zin in hebben.
Zodra ik gewapend mijn honden moet gaan uitlaten is het over en haak ik af, dan zou ik daar totaal geen plezier in kunnen hebben.
Ik liep dus liever met een body cam , wat ik overigens zelf niet doe, dan met een wapen.
Dat is dan weer een van de vele voordelen van mijn honden wellicht dat je het wapen thuis kunt laten :engel: :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Sandra&co

De keren dat ik met Nanna heb gewandeld terwijl ik Izzy bij me heb, heb ik geen sjambok gezien. Ze moet dus maar gewoon aan de Stafford :pffff:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Sandra&co schreef:De keren dat ik met Nanna heb gewandeld terwijl ik Izzy bij me heb, heb ik geen sjambok gezien. Ze moet dus maar gewoon aan de Stafford :pffff:
Toen was er bescherming uiteraard maar alleen loopt ze met sjambok en busje deo :LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Pienda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pienda »

Nanna schreef:
-Saskia- schreef: In het originele filmpje hoor je haar bijna meteen na het starten van de camera zeggen 'het is goed', waarna je ziet dat hij dan al focust op de andere hond.
Dat zou ik als hond ook doen want als ik de eigenares mag geloven wordt ie aan de lopende band aangevallen. De laatste keer zelfs door een Akita.
Toch vraag ik me dan af hoe dat dan komt. Er moet iets in de energie van die hond zelf zitten die dat uitlokt. Waarmee ik het dus niet goedpraat hè.
Voorbeeld. Hier lopen twee flufjes, allebei rasloos. Als ze mijn honden zien komen ze er wel blaffend aan maar zodra ze in het snotje hebben wie dat zijn dooft dat geblaf uit. Loop ik voorts met de bazin op en komt die nijdas van een herder eraan, dan gillen ze huizenhoog en doen net of ze vermoord worden terwijl er niets aan de hand is :19: En dat blijven ze doen totdat die hond uit het zicht is. Irritant? Ja. Maar hoe kan het dan dat ze dat bij wat bozige/dominante honden wel doen en bij totale sufferds niet.
Omdat die honden inderdaad wat uitlokken. Mijn grote zwarte hond wordt ook aan de lopende band aangevallen, terwijl het de grootste ukkel ooit is en nooit wat terug doet. Maar het is wel een jonge, energieke reu met een zelfverzekerde houding en dat lokt reacties uit bij andere honden.
En ik vind écht dat dit type hond geen plek meer heeft in onze samenleving, waar iedereen boven elkaar woont, omdat er gewoon teveel malloten zijn die hun verantwoordelijkheid niet nemen. Maar ik kan me de frustratie wel voorstellen van die eigenaren die dat wel verantwoordelijk doen.
Overigens lopen er nog meer malloten rond met dat soort kleine hondjes, maarja die zijn alleen maar irritant, dus dat ligt gewoon anders.
irmaLeo
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhond

Ongelezen bericht door irmaLeo »

Wordt tijd voor een verbod op zulke honden, als deze dame nou al hier al mee aan de haal gaat, hoe lief ze zijn - zijn ze niet- anders hoefde je niet bang te zijn. Ken trouwens geen eentje die normaal is... het is altijd raak, aan de lijn, omdat Tyron , of Tyson geen andere honden accepteert, ik wil lekker lopen , los met mijn inimienie - die niks van andere honden wil weten- maar omdat Tyson ook ergens wil lopen... wegwezen!!! , als iedereen nou zo'n hond(je) neemt... geen probleem. ( trouwens ook niet met mijn superlarge leo's... onverstoorbaar, als er weer eens zo'n iniminiehondje aan hun keel hing, heerlijk geen hr hond, leven wordt zoveel beter. ) Ik snap deze mensen echt niet, dat je valt op dit soort honden... Je doet jezelf wel erg te kort ;-) Doe eens gewoon...
-Saskia-
Zeer actief

irmaLeo schreef:Ik snap deze mensen echt niet, dat je valt op dit soort honden... Je doet jezelf wel erg te kort.
Waarom tekort?
Bij de juiste bazen zijn het hartstikke leuke honden waar je net ontzettend veel mee kan doen.
Ik snap ook niet waarom iemand twaalf jaar lang tegen het bakkes van een cavalier aan wil kijken maar voor elk wat wils, toch?
irmaLeo
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhond

Ongelezen bericht door irmaLeo »

-Saskia- schreef:
irmaLeo schreef:Ik snap deze mensen echt niet, dat je valt op dit soort honden... Je doet jezelf wel erg te kort.
Waarom tekort?
Bij de juiste bazen zijn het hartstikke leuke honden waar je net ontzettend veel mee kan doen.
Ik snap ook niet waarom iemand twaalf jaar lang tegen het bakkes van een cavalier aan wil kijken maar voor elk wat wils, toch?
Tja elk wat wils.. vreselijk, gedrochten, geestelijk de HR honden en andere rassen lichamelijk. Maar ja inderdaad... wat je lekker vind.... Zo wordt het inderdaad nooit wat met de honden.
Sandra&co

irmaLeo schreef:Wordt tijd voor een verbod op zulke honden, als deze dame nou al hier al mee aan de haal gaat, hoe lief ze zijn - zijn ze niet- anders hoefde je niet bang te zijn. Ken trouwens geen eentje die normaal is... het is altijd raak, aan de lijn, omdat Tyron , of Tyson geen andere honden accepteert, ik wil lekker lopen , los met mijn inimienie - die niks van andere honden wil weten- maar omdat Tyson ook ergens wil lopen... wegwezen!!! , als iedereen nou zo'n hond(je) neemt... geen probleem. ( trouwens ook niet met mijn superlarge leo's... onverstoorbaar, als er weer eens zo'n iniminiehondje aan hun keel hing, heerlijk geen hr hond, leven wordt zoveel beter. ) Ik snap deze mensen echt niet, dat je valt op dit soort honden... Je doet jezelf wel erg te kort ;-) Doe eens gewoon...
Nou, bedankt voor je mening :zwaai
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”