Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voorstellen!

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Olivededingo
nieuw lid
Aantal honden: 1

Voorstellen!

Ongelezen bericht door Olivededingo »

Hoi!

Ik ben Steff en compleet nieuw op dit forum. Na 4 jaar in het buitenland gewoond te hebben ben ik twee maanden geleden samen met mijn hond Olive en man Will terug verhuisd naar Nederland.

Olive heb ik als 5 weken oud frummeltje in de modder gevonden, zij is een Indochina Dingo en inmiddels alweer ruim een jaar oud. Wij willen heel graag binnenkort rally-o en agility gaan doen, ik denk dat ze dat helemaal geweldig gaat vinden, wij doen thuis ook aan heel veel trick training al is madam momenteel wel een beeeeetje in de pubertijd!

Kan niet wachten om met likeminded people te kunnen praten en meer bij te leren ☺

Meet Olive!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Re: Voorstellen!

Ongelezen bericht door Ptje »

Welkom hier, wat een apart Ras, toevallig had ik er ooit iets over gehoord op animal planet, het waren zeer primitieve rassen heb ik nog onthouden maar verder weet ik het niet meer.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Zo hé, heeft er één hondje geluk gehad :D

Een vraagje: hoe weet je zo zeker dat het om een Indochina dingo gaat? Als ik daarop google kom ik heel diverse types tegen. Is de kans dat het om een onherleidbare kruising gaat niet veel groter?
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Welkom, wat een geluk voor Olive dat je haar gevonden hebt.

veel plezier hier op het forum.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Olivededingo
nieuw lid

Thanks!

@wolf er zijn letterlijk geen kruisingen op het platte land van Cambodja, er zijn namelijk geen rashonden daar, behalve een heel heel heel klein deel geïmporteerde honden in de grote steden. Deze honden zien er allemaal hetzelfde uit, in deze kleur ofwel zwart of black/tan, het is een puur ras. Daarnaast heb ik deze honden over een jaar research naar gedaan en zit ze in een genetisch programma waar 220.000 genen in kaart worden gebracht om de "reis" van de Australische dingo beter weer te geven.

Deze honden hebben zich over 1000en jaren ontwikkeld in volle vrijheid, zoek maar eens op pariah honden (en dan niet alleen de indog maar de algemene term pariah), het is hoe een hond zou zijn als wij mensen er niet mee hadden geknoeid.
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

Welkom op het forum! :ok: Wat een prachtige hond is Olive.
*Wolf*
Zeer actief

Wat interessant zeg! Maar zo te lezen is ze, los van de puberteit, best een ‘normale’ huishond? Niet zoals bijvoorbeeld de Australische dingo?
Olivededingo
nieuw lid

@Wolf, ze heeft eigenlijk ongelofelijk veel gemeen met de karakteristieken van een dingo, voornamelijk het sociale gedeelte (heel schuw, moet niks van vreemden weten, mijn man moest drie maanden negeren en op de grond liggen voor ze dichterbij kwam), maar ook ongelofelijk slim, atletisch, bizar goede klimmer (klimt bijna 90 graden rotswanden/watervallen op zonder probleem), blaft niet (piept daarentegen vreselijk veel)

Op zich, met heel veel clickertraining, mentaal werk, positiviteit en rustige ontmoetingen is het allemaal goed te behappen en is ze vrij normaal :wink:
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Welkom!

Je bent goed bezig zo te lezen :D
*Wolf*
Zeer actief

Olivededingo schreef:@Wolf, ze heeft eigenlijk ongelofelijk veel gemeen met de karakteristieken van een dingo, voornamelijk het sociale gedeelte (heel schuw, moet niks van vreemden weten, mijn man moest drie maanden negeren en op de grond liggen voor ze dichterbij kwam), maar ook ongelofelijk slim, atletisch, bizar goede klimmer (klimt bijna 90 graden rotswanden/watervallen op zonder probleem), blaft niet (piept daarentegen vreselijk veel)

Op zich, met heel veel clickertraining, mentaal werk, positiviteit en rustige ontmoetingen is het allemaal goed te behappen en is ze vrij normaal :wink:
Zo zullen ze in Combodja niet snel worden gehouden :lol1:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heet je welkom namens de moderators! Je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier!
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Olivededingo schreef:@Wolf, ze heeft eigenlijk ongelofelijk veel gemeen met de karakteristieken van een dingo, voornamelijk het sociale gedeelte (heel schuw, moet niks van vreemden weten, mijn man moest drie maanden negeren en op de grond liggen voor ze dichterbij kwam), maar ook ongelofelijk slim, atletisch, bizar goede klimmer (klimt bijna 90 graden rotswanden/watervallen op zonder probleem), blaft niet (piept daarentegen vreselijk veel)

3 Maanden negeren en op de grond liggen? Heeft hij geen baan? :mrgreen:

Maar welkom! Wat een ontzettend mooie, aparte hond, prachtig hoor. Klinkt alsof jullie heel leuk bezig zijn :ok:
Alex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder

Ongelezen bericht door Alex »

Sandra&co schreef:

3 Maanden negeren en op de grond liggen? Heeft hij geen baan? :mrgreen:

Maar welkom! Wat een ontzettend mooie, aparte hond, prachtig hoor. Klinkt alsof jullie heel leuk bezig zijn :ok:
Haha, ik zie het helemaal voor me :mrgreen: Hij daar maar liggen, zij af en toe een bordje eten brengen. En dan na drie maanden een beetje stijfjes opstaan 'zo hè hè'

Maar inderdaad, prachtige hond met een bijzonder verhaal. En jullie bank :I:
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Mooie hond! Welkom.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Volgens mij ben ik Olive weleens tegen gekomen op Instagram, kan dat? Zo'n aparte kop vergeet ik niet.
Prachtige hond. Welkom!
Plaats reactie

Terug naar “Voorsteltopics”