Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wanneer laten trimmen?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

miekmiek

wanneer laten trimmen?

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik weet niet meer zo goed wanneer ik tommie nou moet laten trimmen. Hij is nu 6 maanden en ik krijg verschillende adviezen. De 1 zegt dat het niet uitmaakt en vanaf het begin af aan al geplukt kan worden, de ander zegt na drie maanden en weer iemand zegt dat het pas kan als hij "rijp" is. (dus dat zijn haren meer los gaan laten)
Ik weet nou niet meer zo goed welk advies ik op moet volgen, aangezien het alledrie trimmers waren die mij advies gegeven hebben.
Het voelt alsof de vacht van tommie nog heel vast zit, maar ik ben geen trimmer natuurlijk. Heeft er iemand advies voor mij?
Lot
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lot »

Als een hond geplukt moet worden, moet de vacht inderdaad "rijp" zijn, anders trimt het heel moeilijk en is het voor de hond ook niet prettig. Ik deed mijn foxjes ieder half jaar, maar ik heb geen verstand van Westies :mrgreen: Er zijn vast wel trimmers hier die het voor je weten!
Afbeelding
DogDalton
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo Espagnol
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door DogDalton »

Vanaf een maand of 4 kun je je hond laten plukken,de trimster kan je meteen vertellen of het haar goed los zit.Een westie trimmen is iets wat je niet zelf kunt doen omdat bij de westie verschillende trimtechnieken toegepast worden en het gene wat geplukt moet worden daar wordt vaak een r.o.c vacht opgezet dat betekent een stripvacht wat ook wel inhoudt dat er dan 3 vachten opgezet worden in plaats van een ruwe bovenvacht en het onderwolletje,dit is dus het verschil met honden die 2 keer per jaar helemaal afgeplukt worden die honden gaan 2 keer per jaar helemaal kaal terwijl je met een stripvacht de hondt wat voller laat wat dan ook inhoudt dat je vaker naar de trimsalon moet,zo'n 3 keer per jaar.
veel succes :ok:
Afbeelding
Tamara, Jada, Viento, Kid, Tanja, Evita en Rosa
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Maak eens een afspraak met een trimster en laat Tommie eens zien. :mrgreen:
Het is moeilijk te beoordelen als je de hond niet gezien hebt.
Ik vind 6 maanden voor een westie al vrij lang hoor Miek.
En het wil niet zeggen dat des te langer je wacht des te losser het haar gaat zitten.
Ik trim nog altijd een ruwhaar teckel en die mensen kwamen steeds veel te laat en dan zit het haar echt niet losser . ( De ondervacht is dan zo lang dat het moeilijk trimmen is )
Nu komen ze trouwens wel op tijd :mrgreen: :mrgreen:
Groetjes Els
Afbeelding
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

misschien heeft jouw westie wel helemaal geen plukvacht dan kun je wachten tot een jaar of langer maar los komt dit soort vachten nooit te zitten,je ziet tegenwoordig steeds meer westies met een veel te zachte vacht, maar dit kan alleen een trimster beoordelen dus maak een afspraak dan ben je van al die onzekerheid af, westies kunnen al vanaf 14 weken geplukt worden(soms zelfs vroeger) dus 6 maanden is echt niet te vroeg.
Groetjes Patries
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”