Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oordruppels
Moderator: moderatorteam
- georges
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
- Aantal honden: 2
Oordruppels
Georges heeft sinds een tijdje laat van oormijt, en ben gisteren eindelijk zijn druppels kunnen gaan halen. De eerste toediening was echter niet zo'n succes
Aangezien we dit nog een week tweemaal daags moeten volhouden: iemand tips om hier niet elke keer een traumatische beleving van te maken? Ben helaas ook alleen om ze toe te dienen...
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Re: Oordruppels
Mijn honden vinden het ook vreselijk. Hier werkt de houdgreep het beste en na het druppelen krijgen ze iets heeeeeel lekkers. Het is niet anders.georges schreef:Georges heeft sinds een tijdje laat van oormijt, en ben gisteren eindelijk zijn druppels kunnen gaan halen. De eerste toediening was echter niet zo'n succesAangezien we dit nog een week tweemaal daags moeten volhouden: iemand tips om hier niet elke keer een traumatische beleving van te maken? Ben helaas ook alleen om ze toe te dienen...
- georges
- Zeer actief
Gollum schreef:Mijn honden vinden het ook vreselijk. Hier werkt de houdgreep het beste en na het druppelen krijgen ze iets heeeeeel lekkers. Het is niet anders.georges schreef:Georges heeft sinds een tijdje laat van oormijt, en ben gisteren eindelijk zijn druppels kunnen gaan halen. De eerste toediening was echter niet zo'n succesAangezien we dit nog een week tweemaal daags moeten volhouden: iemand tips om hier niet elke keer een traumatische beleving van te maken? Ben helaas ook alleen om ze toe te dienen...
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Zelf op een stoel gaan zitten, hond tussen je benen met de rug naar je toe op de grond laten zitten, zo werkt het bij mijn honden het beste.
En inderdaad, het moet gewoon even en daarna iets heel lekkers
En inderdaad, het moet gewoon even en daarna iets heel lekkers

- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Hier ene jaar geleden hetzelfde gehad. Had toen ook een topic geopend. Met geduld kwam ik nergens. Het enige dat ik bereikte was dat Duke me voor geen meter meer vertrouwde.
Ik vroeg de hulp van een ander, want Duke is niet klein. Aangelijnd met "Kom Duke we gaan je oren doen". Ik pakte hem bij de voorpoten, de ander bij de achterpoten en zo legde we hem op zijn zij op zijn mat. Vervolgens hielden we hem samen in de houdgreep. Hup. Spul erin. En vervolgens vol enthousiast naar de koelkast voor iets speciaal lekkers en er een feestje van maken.
De eerste paar keer was het een gevecht, tot hij tot de conclusie kwam dat hij het niet kon winnen en sindsdien geeft hij zich er aan over. Inmiddels heb ik ook gene tweede persoon meer nodig.
Ff stevig doorpakken werkt naar mijn idee het beste.
Ik vroeg de hulp van een ander, want Duke is niet klein. Aangelijnd met "Kom Duke we gaan je oren doen". Ik pakte hem bij de voorpoten, de ander bij de achterpoten en zo legde we hem op zijn zij op zijn mat. Vervolgens hielden we hem samen in de houdgreep. Hup. Spul erin. En vervolgens vol enthousiast naar de koelkast voor iets speciaal lekkers en er een feestje van maken.
De eerste paar keer was het een gevecht, tot hij tot de conclusie kwam dat hij het niet kon winnen en sindsdien geeft hij zich er aan over. Inmiddels heb ik ook gene tweede persoon meer nodig.

- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
voor 3 week terug dacht ik ook dat Lana oormijt had, voor de zekerheid toch maar even naar de DA,
geen oormijt maar wel een fikse oorontsteking,
kreeg voor kuur voor 5 dagen mee,
de 1e keer was ze overrompeld, toen kon ik het alleen, maar de 2e keer had ze het door,
toen toch maar even een paar extra handen erbij gevraagd, gewoon om gewurg en stress te voorkomen,
1 persoon haar in de houdgreep, ik het medicijn toedienen, want het pompje moest recht de gehoorgang in, en dat lukt alleen gewoon niet, daarbij kwam dat haar oren ook erg pijnlijk waren,
op deze manier ging het snel en efficient, zonder al te veel gedoe en natuurlijk iets lekkers nadien.
dus misschien toch proberen om iemand te vinden die even wil helpen?
geen oormijt maar wel een fikse oorontsteking,
kreeg voor kuur voor 5 dagen mee,
de 1e keer was ze overrompeld, toen kon ik het alleen, maar de 2e keer had ze het door,
toen toch maar even een paar extra handen erbij gevraagd, gewoon om gewurg en stress te voorkomen,
1 persoon haar in de houdgreep, ik het medicijn toedienen, want het pompje moest recht de gehoorgang in, en dat lukt alleen gewoon niet, daarbij kwam dat haar oren ook erg pijnlijk waren,
op deze manier ging het snel en efficient, zonder al te veel gedoe en natuurlijk iets lekkers nadien.
dus misschien toch proberen om iemand te vinden die even wil helpen?
-
Pino01
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Dit werkt inderdaad goed. Niet leuk voor de hond maar het is niet andersShiloh86 schreef:Hier ene jaar geleden hetzelfde gehad. Had toen ook een topic geopend. Met geduld kwam ik nergens. Het enige dat ik bereikte was dat Duke me voor geen meter meer vertrouwde.
- Gollum
- Zeer actief
Er zijn trouwens ook medicijnen die maar 1 keer toegediend hoeven te worden en dan een hele week werken. Misschien kun je daarnaar vragen?
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat wilde ik ook voorstellen maar ik was in de war met oorontstekingen. Osurnia moet 1x per week dat is tegen oorontstekingen. Tegen oormijt ken ik het niet. Ben benieuwd of die er zijn?Gollum schreef:Er zijn trouwens ook medicijnen die maar 1 keer toegediend hoeven te worden en dan een hele week werken. Misschien kun je daarnaar vragen?
- Gollum
- Zeer actief
Ik weet het niet, had het hier ergens op het forum gelezen. Ik kan het dus best mis hebben.sirene schreef:Dat wilde ik ook voorstellen maar ik was in de war met oorontstekingen. Osurnia moet 1x per week dat is tegen oorontstekingen. Tegen oormijt ken ik het niet. Ben benieuwd of die er zijn?Gollum schreef:Er zijn trouwens ook medicijnen die maar 1 keer toegediend hoeven te worden en dan een hele week werken. Misschien kun je daarnaar vragen?
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
willem heeft dat nu maar dat is voor oorontsteking. geen idee of het er ook voor oormijt is.Gollum schreef:Ik weet het niet, had het hier ergens op het forum gelezen. Ik kan het dus best mis hebben.sirene schreef:Dat wilde ik ook voorstellen maar ik was in de war met oorontstekingen. Osurnia moet 1x per week dat is tegen oorontstekingen. Tegen oormijt ken ik het niet. Ben benieuwd of die er zijn?Gollum schreef:Er zijn trouwens ook medicijnen die maar 1 keer toegediend hoeven te worden en dan een hele week werken. Misschien kun je daarnaar vragen?

- georges
- Zeer actief
Bedankt allemaal voor de tips! De "harde" aanpak lijkt wel oké te werken, ik denk dat hij er zich ondertussen al wat bij heeft neergelegd
Het ging in elk geval oké deze ochtend.
Ach, ondertussen heb ik de normale druppels ook al gekocht en zal 'ie het daar maar even mee moeten doen... Maar goed om te onthouden voor volgende keer!
Dat zou nog eens wat zijn! Weet enkel niet of ik dat hier uitgelegd krijg in mijn gebrekkig ItaliaansGollum schreef:Er zijn trouwens ook medicijnen die maar 1 keer toegediend hoeven te worden en dan een hele week werken. Misschien kun je daarnaar vragen?
- Ody
- Zeer actief
Mijn tip bij oormijt: gooi er een strongholdpipet tegenaan. Die krengen zijn gelijk allemaal dood en je hoeft niet meer iedere dag te zalven. Het was hier ook een hel.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Until you meet again one day......