Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

CBD olie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

CBD olie

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Wie gebruikt die voor zijn hond en werkt het ook echt? Hoe dienen jullie dat dan toe?
Ik heb vandaag een flesje bij de drogist gehaald en daar legden ze uit dat je de druppeltjes het beste onder de tong kunt innemen.
Klinkt logisch want dan wordt het snel opgenomen. Maar ik zie dat bij een hond nog niet zo zitten :wink:
Tomas heeft nu Loxicom maar dat mag hij niet al te lang gebruiken. Vandaar mijn idee om die hennepolie te proberen.
naomi12
Zeer actief
Mijn ras(sen): bobtail
Spaanse galgo kruising
Spaanse border collie kruising
Aantal honden: 3

Re: CBD olie

Ongelezen bericht door naomi12 »

Ik gebruik het voor puck tegen de jeuk voor haar allergieën. Js moet wel opletten waar je het koopt, want niet alles schijnt even goed te zijn.
Ik geef puck cbd raw 5%. Voordat ik het gaf had ze 2x p.d. Een halve pil apoquel nodig. Een dag nadat ik cbd gaf 1x p.d. En na een week om de dag. Dus het helpt wel, maar niet goed genoeg om de apoquel volledig af te bouwen.

Ik geef 3x per dag 2 druppels op wat vlees.
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

ik geef 2x dags 3 druppels ivm jeuk artrose
Zie nog geen verschil.
Ze likt het zo van mijn vingers af
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Ik heb het langzaam opgebouwd bij mijn honden maar het had niet echt de superwerking die ik er van had verwacht.
Eerst en vooral vonden mijn honden het heel erg goor maar in de bek druppelen ging prima.
Aiko werd er wat warrig van. Héél miniem hoor, maar hij was niet 100% zijn scherpe zelf zeg maar. Ook zijn coördinatie was wat minder dan normaal. Gaf ik minder druppels dan zag je weer helemaal geen verandering.
Frank sliep er iets dieper van en bij Nanuq deed het helemaal niets.
Nu hebben mijn honden het sowieso al niet echt nodig, misschien dat ik daardoor amper wat merkte. Het is in ieder geval bij dat ene flesje gebleven hier.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

-Saskia- schreef:Ik heb het langzaam opgebouwd bij mijn honden maar het had niet echt de superwerking die ik er van had verwacht.
Eerst en vooral vonden mijn honden het heel erg goor maar in de bek druppelen ging prima.
Aiko werd er wat warrig van. Héél miniem hoor, maar hij was niet 100% zijn scherpe zelf zeg maar. Ook zijn coördinatie was wat minder dan normaal. Gaf ik minder druppels dan zag je weer helemaal geen verandering.
Frank sliep er iets dieper van en bij Nanuq deed het helemaal niets.
Nu hebben mijn honden het sowieso al niet echt nodig, misschien dat ik daardoor amper wat merkte. Het is in ieder geval bij dat ene flesje gebleven hier.
Misschien snap ik het niet hoor maar als je honden het niet nodig hebben wat had je er dan van verwacht?
Afbeelding
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Ik geef het aan onze oudste dame met lymfklierkanker. Geen idee of het te danken is aan de CBD-olie maar de diagnose werd begin dit jaar gesteld en ze is nog steeds bij ons. En ik geef het aan twee artroseklanten. 2 druppels per dag op het voer, 7%.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Interessant onderwerp MJ. Het toeval wil dat ik gisteren een flesje besteld heb met een CBD percentage van 5. Het is niet voor mijn honden maar voor mezelf. Vandaar dat ik mee lees.
naomi12 schreef: Js moet wel opletten waar je het koopt, want niet alles schijnt even goed te zijn.
Waar moet ik als leek dan op letten?
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Kai krijgt het na zijn nekhernia.
Waar tramadol niks deed, verrichte de CBD olie wonderen.
Hij ging weer lopen, was zichzelf weer.

Hij krijgt net nu nog steeds, maar 3 druppeltjes per dag ipv 6.
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Marie-Josée
Erelid

Tomas weegt nu nog bijna 29 kg. Ik ben begonnen met 2 druppels, zou dat genoeg zijn?
Wolfsblut schreef:Interessant onderwerp MJ. Het toeval wil dat ik gisteren een flesje besteld heb met een CBD percentage van 5. Het is niet voor mijn honden maar voor mezelf. Vandaar dat ik mee lees.
naomi12 schreef: Js moet wel opletten waar je het koopt, want niet alles schijnt even goed te zijn.
Dat vond ik ook een lastige. Als de prijs de indicatie is heb ik vast de goede. Voor 10 ml betaalde ik € 36,- Hij is van MSS en bevat 4 %.
Wolfsblut
Zeer actief

Marie-Josée schreef:Tomas weegt nu nog bijna 29 kg. Ik ben begonnen met 2 druppels, zou dat genoeg zijn?
Wolfsblut schreef:Interessant onderwerp MJ. Het toeval wil dat ik gisteren een flesje besteld heb met een CBD percentage van 5. Het is niet voor mijn honden maar voor mezelf. Vandaar dat ik mee lees.
Dat vond ik ook een lastige. Als de prijs de indicatie is heb ik vast de goede. Voor 10 ml betaalde ik € 36,- Hij is van MSS en bevat 4 %.
Ik zou die 2 druppels aanhouden en na een week verdubbelen als je nog geen resultaten merkt.

Ik betaalde ongeveer dezelfde prijs, 29,95 exclusief verzendkosten. Schandalig duur. Zeker als je weet dat deze olie van de niet verboden en spotgoedkope industriële hennepplant gemaakt word.

De prijs is zeker met dit soort middeltjes geen indicatie. In dit wereldje zijn namelijk veel "hobbyisten" aanwezig die graag een graantje meepikken. Daarom koop ik dit soort producten dan ook liever iets duurder bij gerenommeerde zaken in de hoop dat het percentage werkzame stof van de inhoud op juistheid is gecontroleerd door een onafhankelijk laboratorium.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Malou krijgt sinds een paar weken cbdolie voor haar allergieën en angstige gedrag van de laatste tijd. Ik koop het bij cbdvoorhonden.nl van Runninggirl hier van het forum. 3% en 2 keer per dag 4 druppels op een stukje eten of plakje kaas. Malou vindt het nog lekker ook :mrgreen:

De Apoquel is inmiddels gehalveerd van 1.8mg per dag naar om de dag. En het lijkt erop dat we het over een tijdje nog wat verder af kunnen bouwen, maar ik doe het graag heel rustig ;)
Qua gedrag is ze enthousiaster, vrolijker en vooral meer open geworden. Laatst kwam ik bij mijn ouders aan en toen ging ze vol enthousiasme naar een volstrekt onbekende man die daar op bezoek was om een paar knuffels te halen. Mensen zijn leuker geworden en de onvoorspelbare dingen in de wereld minder eng.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco heeft gisteren en vandaag voor het eerst cbd-olie gehad. Hij likt het zo op. Lijkt wat vrolijker en meer zelfverzekerd. Leverde vanmiddag nog een knokpartijtje op omdat Gait een speeltje wilde hebben dat ik voor Elco gooide. Elco heeft me toen ik wilde ingrijpen nog gebeten in m'n been ook (gelukkig spijkerbroek aan, dus alleen een blauwe plek). We deden 2x1 druppel per dag, maar de tweede hebben we vanavond niet gegeven. Voorlopig dus even 1 druppel per dag doen, want ik zie wel dat Elco er baat bij heeft, het heeft alleen nog wat minder gewenste bijeffecten ;)
Wij hebben de 2,75% van het Kruidvat
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik zou in geen geval een mensenvariant inzetten omdat die kennelijk een heel andere samenstelling heeft dan die voor dieren. Er zijn wat verschillen aan te wijzen. Je er goed op inlezen lijkt me in dit geval erg belangrlijk. Ik heb er wel wat over gelezen maar daarbij al gauw besloten dat het te ingewikkeld is... het kan snel "omslaan" .. dat je dus teveel geeft of van een te hoog percentage.

ik denk dat het zeker effect kan hebben maar wel als je er eerst onderzoek naar doet.

Suzanne
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

alm@ schreef:Misschien snap ik het niet hoor maar als je honden het niet nodig hebben wat had je er dan van verwacht?
Sorry, klinkt inderdaad wat onduidelijk.
Ik bedoel dat het ze wel had kunnen helpen (ze hebben artrose, Aiko heeft wat jeuk en is van nature wat onzeker) maar dat het niet bedoeld was als vervanger van medicatie bijvoorbeeld.
Ik ging dus geen moeite doen om na dat ene flesje over te gaan op andere percentages of merken omdat ze ook prima zonder kunnen. Dus ik kan ook niet afleiden dat cbd olie op zich niet werkt bij hen want ik heb gelezen dat eenzelfde percentages van andere merken ook verschil kunnen maken.
Marie-Josée
Erelid

Uiteraard heb ik me zo goed mogelijk ingelezen. Maar Loxicom heeft ook bijwerkingen en daarom mocht hij die niet te lang gebruiken dus zocht ik een alternatief wat minder belastend is voor zijn oude lijf. Ik weet niet of hij pijn heeft en ook niet of deze tumor wel de enige is; dat kan ik me niet voorstellen namelijk want hij zit vol vreemde groeisels.Hij likte ook erg vaak langdurig aan zijn poten wat ik geen goed teken vond. Dat is veel minder geworden sinds de Loxicom.
Ik heb wel gelezen over verschillen tussen de diverse aangeboden olie maar niet dat die voor dieren anders is. Ik heb liever niet dat zijn oude hersenen gaan hallucineren dus leek mij de meest zuivere vorm de beste.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Vaak werkt wat je bij de drogist haalt niet lekker want het wordt gewonnen door middel van gamma stralen en dat komt de werkzame stof niet ten goede :wink: ik zou bij de face book groepen gaan kijken en het daar bestellen en verder geef ik het de honden gewoon over het voer heen. en zelf druppel ik het op de achterkant van mijn hand en lebber het dan op :O: :LOL: ..... voor de betere dosering.
moon-C
Zeer actief

Ongelezen bericht door moon-C »

Op Facebook de site, Wietolie ofwel Thc & Cbd Vs Kanker en alle andere ziektes en aandoeningen, veel informatie van gebruikers en heel
veel tips, deze pagina is voor mensen.

Voor de hond heb ik veel informatie gekregen bij CBDoggy en www.cannaz.nl.

Voor Daantje gebruik ik het voor haar angst en onrust. Geen wondermiddel maar de scherpe randjes gaan
er vanaf.
Afbeelding
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

In sommige gevallen, zoals bij kanker, werkt CBD-THC-olie beter. Dat mag helaas niet vrij worden verkocht. Maar als je denkt dat je hond er baat bij kan hebben, is er wel aan te komen. Ik kocht het via mijn dierenarts. Heb er zelf trouwens ook baat bij want het is een perfect slaapmiddel, wat CBD-olie niets deed op dat gebied.

Mijn kreupele hond ging met CBD-olie trouwens een heel stuk beter lopen, maar nog niet als vanouds. Ik deed een of twee druppeltjes op mijn vinger en wreef dat in haar wang.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Als het voor jezelf is WB heb ik wel een goed en betrouwbaar adres om aan cbd olie te komen met 10%(min). Heb in de tijd dat bij moeders longkanker werd geconstateerd mezelf op internet begeven op gebied van cbd en thc en een beetje het "kaf van het koren gescheiden" en uiteindelijk bij de juiste mensen terecht gekomen mbt de aanschaf van cbd en thc olie (en zalf) waar (o.a.) zij (maar ik ook) zeer veel baat bij heeft gehad :wink:

Voor wat betreft honden zijn de flesjes cbd bij o.a. de Tuinen goed genoeg. Die hebben een percentage van doorgaans krap 2-2,5% waardoor je het voor de honden eigenlijk niet eens hoeft te verdunnen.

Voor mensen zou ik zeggen gooi je geld niet over de balk want 2-2,5% zal niks doen. Althans, "niks' is misschien ook niet waar. Als je er maar genoeg in gelooft zal 2% voor velen al werken. Maar of dat door de olie komt is dan nog maar de vraag :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Toppie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): 2 herder mixen en een labrador mix

Ongelezen bericht door Toppie »

Ik bestel het bij: www.cbd-producten.com
Goede verhoudingen plus diegene die het runt is homeopaat voor zowel mens als dier, je kan bij haar altijd terecht voor advies /verhoudingen die je het beste kan gebruiken.
S@ndr@
Zeer actief

Toppie schreef:Ik bestel het bij: http://www.cbd-producten.com
Goede verhoudingen plus diegene die het runt is homeopaat voor zowel mens als dier, je kan bij haar altijd terecht voor advies /verhoudingen die je het beste kan gebruiken.
zoiets is natuurlijk ook goed, want welk percentage voor jou werkt kan even zoeken zijn het is niet perse zo dat hoe hoger hoe beter, mensen zijn nu eenmaal allemaal anders :wink: en als je wel hoger moet kun je ook pasta overwegen
smoekie
Zeer actief

Pendrag schreef:
Cleva schreef:Cannabis is een van de krachtigste kruiden.
Het is geen wondermiddel maar het is er niet voor niets, zeg maar. Net als koffie en thee is dit er een van de bovenste plank.

CBD werkt vooral op microbiologisch niveau tegen onder anderen schimmels (en ja dat is wel degelijke belangrijk. Daar heeft in feite iedereen baat bij.) en het versterkt de darmperistaltiek en de hartfunctie als het om de zenuwknopen gaat.
Daarnaast remt een verhoogd CBD-gehalte in de hersenen de afbraak van de lichaamseigen cannabinoiden af. Dat kan bij sommige mensen een groot voordeel zijn. Voor honden zou het ook kunnen werken. Of niet, daar is geloof ik erg weinig over bekend.
voor welke mensen kan dat een groot voordeel zijn? heb je daar toevallig ook linkjes van? en nee, ik ben niet te lui om te zoeken maar mijn hoofd doet het niet goed en ik kan het zelf niet vinden.
Voor mensen met een tekort aan(lichaamseigen) cannabinoïden. Door middel van verschillende onderzoeken wordt aangenomen dat een tekort hieraan 1 vd oorzaken van Alzheimer is/kan zijn.

THC daarentegen breekt een of ander "stofje" af waardoor de ziekte (alzheimer) minder snel ontwikkelt. CBD/THC al dan niet in combinatie met elkaar heeft met alles wat ik er in de afgelopen jaren over gelezen alleen maar voordelen en dat beperkt zich zeker niet tot alzheimer. Epilepsie, parkinson, (bors) kanker e.d.

Hier iig enkele linkjes waar je misschien wat aan hebt.

https://www.mediwietsite.nl/5-voordelen ... alzheimer/
https://www.researchgate.net/publicatio ... 7s_Disease
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1 ... 12492/full
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1 ... 327.x/full
https://cqrcengage.com/efa/file/8QD3tuw ... s_2017.pdf
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24614667
http://www.dtic.mil/dtic/tr/fulltext/u2/a550908.pdf
http://exp-oncology.com.ua/wp/wp-conten ... df?upload=
http://www.beyondthc.com/wp-content/upl ... reader.pdf
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Fotogravinnetje schreef:Elco heeft gisteren en vandaag voor het eerst cbd-olie gehad. Hij likt het zo op. Lijkt wat vrolijker en meer zelfverzekerd. Leverde vanmiddag nog een knokpartijtje op omdat Gait een speeltje wilde hebben dat ik voor Elco gooide. Elco heeft me toen ik wilde ingrijpen nog gebeten in m'n been ook (gelukkig spijkerbroek aan, dus alleen een blauwe plek). We deden 2x1 druppel per dag, maar de tweede hebben we vanavond niet gegeven. Voorlopig dus even 1 druppel per dag doen, want ik zie wel dat Elco er baat bij heeft, het heeft alleen nog wat minder gewenste bijeffecten ;)
Dat is echt bijzonder snel
Word gezegd dat het iets is dat zich moet opbouwen en niet na een dag al kan werken
Wolfsblut
Zeer actief

smoekie schreef:?
Laatst gewijzigd door Wolfsblut op 01 nov 2017 11:12, 2 keer totaal gewijzigd.
S@ndr@
Zeer actief

jome schreef:
Fotogravinnetje schreef:Elco heeft gisteren en vandaag voor het eerst cbd-olie gehad. Hij likt het zo op. Lijkt wat vrolijker en meer zelfverzekerd. Leverde vanmiddag nog een knokpartijtje op omdat Gait een speeltje wilde hebben dat ik voor Elco gooide. Elco heeft me toen ik wilde ingrijpen nog gebeten in m'n been ook (gelukkig spijkerbroek aan, dus alleen een blauwe plek). We deden 2x1 druppel per dag, maar de tweede hebben we vanavond niet gegeven. Voorlopig dus even 1 druppel per dag doen, want ik zie wel dat Elco er baat bij heeft, het heeft alleen nog wat minder gewenste bijeffecten ;)
Dat is echt bijzonder snel
Word gezegd dat het iets is dat zich moet opbouwen en niet na een dag al kan werken
Ook dat is per persoon of levend wezen in dit geval verschillend, ik merk t ook gelijk als ik een dosis oversla en ik merk t bij Zuri ook gelijk . :-)
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Marie-Josée schreef:Dat vond ik ook een lastige. Als de prijs de indicatie is heb ik vast de goede. Voor 10 ml betaalde ik € 36,- Hij is van MSS en bevat 4 %.
Ik heb deze, 50 ml voor 71,95 euro. En ook nog eens een hogere dosering. Voor honden wordt doorgaans de 2% dosering aanbevolen en dan 1 druppel per 5 kg lichaamsgewicht. Voor onze tollers zou dat 4 druppels per dag zijn. Van deze variant geef ik 2 druppels per dag en dat gaat prima.

https://cbdolie-shop.nl/shop/cbd-olie-e ... cent-50ml/
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Ik gebruik dezelfde CBD-olie als Shibby. Sira krijgt het hier voor artrose in haar knie (na kapotte kruisband) en spondylose.
Ik ben de Novacam heel langzaam aan het afbouwen en de CBD langzaam aan het opbouwen, Runninggirl kan je daar heel goed in adviseren. Daarnaast krijgt ze van dezelfde webwinkel capsules glucosamine en curcumine en gewrichtskruiden.
Tot nu toe vind ik supertevreden en doet ze het momenteel zelfs beter dan op een volle dosering pijnstillers. Zelfs mijn man was het opgevallen dat ze weer zo vrolijk is en die merkt echt nooit iets wat de honden betreft. :roll:
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
smoekie
Zeer actief

under the red sky schreef:
Marie-Josée schreef:Dat vond ik ook een lastige. Als de prijs de indicatie is heb ik vast de goede. Voor 10 ml betaalde ik € 36,- Hij is van MSS en bevat 4 %.
Ik heb deze, 50 ml voor 71,95 euro. En ook nog eens een hogere dosering. Voor honden wordt doorgaans de 2% dosering aanbevolen en dan 1 druppel per 5 kg lichaamsgewicht. Voor onze tollers zou dat 4 druppels per dag zijn. Van deze variant geef ik 2 druppels per dag en dat gaat prima.

https://cbdolie-shop.nl/shop/cbd-olie-e ... cent-50ml/

Ik wil geen "zeikerd" zijn hoor, maar ben er persoonlijk nogal flink ingedoken de afgelopen jaren en behalve dat de prijs (MJ) zéker geen garantie is voor een goede olie is de olie van egis (die van 50 ml voor bijna 72 euro) helemaal beroerd.

Die voldoet in de verste verte niet aan de door hun gestelde "hoeveelheid" cbd :schrik: Integendeel zelfs. De testrapporten waar zij (minimaal) mee "showen" zijn niet van hunzelf maar "gepikt" van internet. Eerder zelfs van iemand waar ik mijn olie altijd vandaan haal. Bij hen zie je naam/adres e.d. dan ook nooit op hun testrapporten staan.

Verder moet men het uiteraard voor zichzelf weten. Als jij (hond) baat heeft helemaal prima maar dit is in ieder geval geen olie die ik zou aanraden :schrik: Zélfs niet voor honden aangezien zij daar vwb het percentage cbd vér onder zitten. Vraag gewoon 1x in de zoveel tijd om een testrapport. Er is teveel "troep" (tis inmiddels goed handel geworden) te koop dat je er door de "mooie teksten" al gauw instinkt.

Ik ga even "zoeken" want van egis is dat gewoon "bekend'......

edit"

Afbeelding
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Ik gebruikte die van Natural People. CBD-olie 4%

Prettig geprijsd. 10 ml voor 19,95. 30 ml voor 29,95. De werking heeft zich al bewezen.
smoekie
Zeer actief

*Wolf* schreef:Ik gebruikte die van Natural People. CBD-olie 4%

Prettig geprijsd. 10 ml voor 19,95. 30 ml voor 29,95. De werking heeft zich al bewezen.
Voor jou of voor de hond?
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”