Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vakantie Stadkyll, Duitsland.

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Leonie&Evi
Actief
Aantal honden: 1

Vakantie Stadkyll, Duitsland.

Ongelezen bericht door Leonie&Evi »

Zijn er mensen die weleens deze kant op geweest zijn?? En die nog tips hebben voor de omgeving? Wij zitten in het landal park Wirfftal. Alle tips zijn welkom, leuke wandelingen, plaatsjes of andere bezienswaardigheden!
Het park zelf zal ook wel tips hebben, maar ik bereid me altijd graag voor...
Cusco en ik
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Re: Vakantie Stadkyll, Duitsland.

Ongelezen bericht door Cusco en ik »

Daar zijn wel lang geleden, najaar 2006, geweest met de hond die we toen hadden. Heerlijk gewandeld, wel veel hoogteverschil. Wat ik me zo kan herinneren waren er verschillende routes goed uitgezet, direct vanaf het vakantiepark.
We zijn ook een dag met de auto op pad geweest naar de 'maren'. Een mooie rondrit en bij de 'maren' kun je telkens een rondje lopen met de hond.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Wij zijn er 2 jaar geleden geweest. In de referenties staat regelmatig dat die weg vanaf de receptie het park in zo stijl is. Ik dacht wat een zeikerds, maar kan je vertellen, het is inderdaad stijl :LOL: .

Je kunt er mooi wandelen. Gewoon zo'n app als Endomundo installeren en dan op GPS lopen. Veel uitgezette routes bevatten van die soort landweggetjes van asfalt. Als je naar boven wandelt (de berg op) kan je mooi lopen en heb je niet veel hoogtemeters. Wij zaten er in december en hadden een prachtige laag sneeuw :lol1:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

in stadtkyll zelf nooit geweest. wel heel veel in die omgeving en je hoeft je niet te vervelen!
Afbeelding
Leonie&Evi
Actief

Bedankt voor de reacties! Was al een beetje bang dat er wat hoogte verschil zou zijn... maar goed, dat overleven we ook wel weer hihi
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Leonie&Evi schreef:Bedankt voor de reacties! Was al een beetje bang dat er wat hoogte verschil zou zijn... maar goed, dat overleven we ook wel weer hihi
ja, dat is niet zo gek he als je naar de eifel gaat :engel:
Afbeelding
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Wij zijn er afgelopen zomer geweest, in hetzelfde park. :D We hebben ons er prima vermaakt, je kunt vanaf het park al mooie wandelingen maken. En in de omgeving zitten allemaal meertjes waar je ook leuk kunt wandelen. Het Adler- en Wolfpark Kesselburg werd ons enorm aangeraden trouwens, dat zit ook in de buurt, maar honden mogen niet mee dus wij zijn daar zelf niet geweest. Als tip: zet de app van Maps.me op je telefoon en download de juiste regio's. Die app werkt offline en zelfs de kleinste wandelpaadjes staan erop aangegeven, dat is heel handig.
Afbeelding
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Jaren terug als tiener met familie naar Stadkyll op vakantie geweest, was best leuk. Hebben wat toffe dingen bezocht, weet alleen de details al lang niet meer natuurlijk. :P

Heb ff gezocht en ik meen dat we de historische molen in Birgel bezocht hebben: https://www.moulin.de/
Oh en een dieren/natuurpark, denk dat dat Adler- und Wolfspark Kasselburg was. :mrgreen:

Verder weet ik het echt niet meer, ik was 15 of zo. :mann:
Leonie&Evi
Actief

DaniBanani schreef:Wij zijn er afgelopen zomer geweest, in hetzelfde park. :D We hebben ons er prima vermaakt, je kunt vanaf het park al mooie wandelingen maken. En in de omgeving zitten allemaal meertjes waar je ook leuk kunt wandelen. Het Adler- en Wolfpark Kesselburg werd ons enorm aangeraden trouwens, dat zit ook in de buurt, maar honden mogen niet mee dus wij zijn daar zelf niet geweest. Als tip: zet de app van Maps.me op je telefoon en download de juiste regio's. Die app werkt offline en zelfs de kleinste wandelpaadjes staan erop aangegeven, dat is heel handig.

Bedankt voor je reactie! De hond moet sowieso mee, die kan niet alleen blijven, maar zoals ik het hoor, zijn er genoeg opties! Fijn dat je ook gelijk vanaf het park kan wandelen!
Leonie&Evi
Actief

Tenmashi schreef:Jaren terug als tiener met familie naar Stadkyll op vakantie geweest, was best leuk. Hebben wat toffe dingen bezocht, weet alleen de details al lang niet meer natuurlijk. :P

Heb ff gezocht en ik meen dat we de historische molen in Birgel bezocht hebben: https://www.moulin.de/
Oh en een dieren/natuurpark, denk dat dat Adler- und Wolfspark Kasselburg was. :mrgreen:

Verder weet ik het echt niet meer, ik was 15 of zo. :mann:

Bedankt! Ik ga eens op de site van de molen kijken!
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”