Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kalkgebrek of sloopgedrag???

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

zoe
Zeer actief
Aantal honden: 1

Kalkgebrek of sloopgedrag???

Ongelezen bericht door zoe »

Indi heeft sinds een week de gewoonte om aan de muur te knagen/ likken. Ze heeft er een stukje behang af getrokken en zit dan aan de kalk te likken of te knagen. Ik vraag me af of het een (kalk) gebrek zou kunnen zijn, of dat het met gedrag te maken heeft?? Ze eet 700 gram vers vlees (duck ) per dag en krijgt verder eigenlijk niets. Behalve natuurlijk af en toe een hondenkoekje en de beloning bij de clickertraining.
Wat het gedrag betreft moet ik erbij vertellen dat de honden de laatste paar weken best veel alleen zijn geweest, omdat mijn beide ouders in het ziekenhuis gelegen hebben. Mijn vader heeft een week op IC gelegen, dus ben ik heel veel daar geweest. En nog rijd ik veel heen en weer want m'n vader ligt er nog( gelukkig niet meer op IC) Normaal ben ik eigenlijk altijd thuis.
Ze zijn in die tijd niets tekort gekomen maar wel aandacht natuurlijk :cry2: Indi heeft eigenlijk nooit gesloopt, ook niet als pup. Ze heeft ook nooit echt in de bench gezeten. De bench is wel een poos haar plekje geweest maar we hebben haar er nooit in opgesloten. Indi is inmiddels 20 maanden oud!!
Wie heeft hier ervaring mee???
Het stukje muur waar ze aan vreet zit naast de voordeur!

Ik had dit ook bij gedrag kunnen zetten maar ik moest kiezen :mrgreen:
groetjes van Joke
poot van Tender
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

aandacht trekken, uit kalkgebrek dit soort dingen doen, dat geloof ik niet, hond is niet zo slim denk ik dat ie zegt heb nu een gebrek aan kalk, zal de kalkmuur eens opeten.

zorg voor voldoende speeltjes en als je weg gaat zorg dat ie daar niet bij kan.
Yari
Zeer actief

Ongelezen bericht door Yari »

Ik geloof ook nooit dat het uit kalkgebrek komt en dat de hond dan zo slim zou zijn aan een kalkmuur te beginnen... Nee hoor en Duck is naar mijn idee prima eten!
Het zal toch komen uit verveling of aandacht te kort. Ik zou inderdaad voorlopig even zorgen dat als je weggaat dat ze in ieder geval niet bij die muur kan en bijvoorbeeld een flostouw achterlaten. Het beste is het ook als de hond al een beetje moe is om haar daarna pas alleen te laten.
Afbeelding

Groetjes: Mariëlle & Yari :voet:
Einda
Actief

Ongelezen bericht door Einda »

Mijn hond Lothar deed precies hetzelfde; stuk behang eraf en dan stukken uit de muur knagen. Mijn gang ziet er dus ook niet meer uit! En in de woonkamer heeft hij ook al hele lappen behang eraf gescheurd.
En weet je wat zo leuk was? Dat Sunna het ook ging doen! :?
Ik heb me ook heel lang afgevraagd of het kalkgebrek was; dat had ik ook van verschillende mensen gehoord.
Ik heb hem ook een klein pposje van die kalk-snoepjes gegeven.
Nu doet hij het niet zo veel meer en bij ons was er niks anders of ongewoons zoals dat wij veel weg waren ofzo....
:?
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Je geeft je hond volledige voeding, dus kalkgebrek kan je wat mij betreft gewoon schrappen. Het lijkt meer op stress.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia »

Het kan wel degelijk kalk tekort zijn. Bo-ghy heeft het ook gedaan, sinds ander voer deed hij het niet meer, hij nam dus duidelijk de kalk niet op.
Dus dat het niet kan is onzin 8)
Als een voer volledig is wil dat nog niet zeggen dat de betreffende hond ook daadwerkelijk alle voedingsstoffen eruit haalt. Bo-ghy heeft dat probleem met verschillende voeren gehad dat hij niet de voedingsstoffen eruit haalde.
Maar dat moet je wel kunnen zien aan de ontlasting.
Ik zou mijn boekje erbij moeten pakken om op te zoeken hoe de ontlasting eruit ziet bij welk gebrek. Oftewel wat er dus net zo hard weer uitkomt
Groetjes Sylvia
Afbeelding
Cyntha
Actief

Ongelezen bericht door Cyntha »

Goh, ikzelf geloof ook niet zo in kalkgebrek e.d. ( maar toch als je het verhaal van Sylvia hoort, klinkt ook logisch... ).
Denk dat het niet goed is om allemaal toevoegingen aan het voer te gaan uitproberen, zou dit evt. aan een dierenarts vragen of laten testen.

Zoals je het beschrijft lijkt het me meer aandacht tekort, is voor de beesies zeker raar, nu je er niet de hele tijd voor hun bent...

Sterkte, zowel met de honden als met je familie! :ok:
Groetjes Cyntha..Trotse eigenaresse van mijn newfoundlander Bas, paard Storm, prairiehondjes en slang!Afbeelding
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia »

Ik denk ook wel dat het in de meeste gevallen aandacht trekken is, of verveling / stress.
Maar het kan wel, maar men moet het er niet TE snel op gooien. Bij ons was het toevallig wel het geval.
Groetjes Sylvia
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Verkeerde voeding kan natuurlijk ook weer stress veroorzaken, wat zich kan uiten in bvb. het huis opeten. :p:

Verandering van voeding kan de stress wegnemen, en daardoor ook de symptomen ervan doen verdwijnen.
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

obsessief gedrag, dit kan er slechts met veel geduld uit gaan, door het hem niet te laten doen
zoe
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door zoe »

Het is alweer een tijdje geleden en ik kan melden dat alles weer bij het oude is. Mijn ouders zijn allebei weer beter, ik ben weer gewoon veel thuis en Indi gedraagt zich weer als voorheen. Het zal dus toch wel met stress te maken gehad hebben.
Toch allemaal bedankt voor het meedenken :ok:
groetjes van Joke
poot van Tender
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”