Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kale kip

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Kale kip

Ongelezen bericht door Paisley »

Kiwi heeft de afgelopen weken veel haar verloren maar ik ging er voor t gemak er maar vanuit dat er een wintervacht voor terug kwam.

Maar kijk t arme schaap nu - ze is gewoon op dr borst bijna kaal geworden :80: t lijkt wel alsof ze in het australische seizoen zit en nu een hete zomer verwacht.
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5A6EBBF4

Herkent iemand dit? Ik heb dit nog niet eerder bij haar gezien. De vacht aan de bovenkant is gewoon gesloten en in goede conditie. Er zijn geen schilfers, geen jeuk, geen gekrab. Alleen gewoon èrg weinig haar.

Ik hoop voor haar dat de boel nog een beetje gaat groeien, anders gaat t een moeilijke winter voor dr worden :blauwoog:
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Re: Kale kip

Ongelezen bericht door mijke »

Ik herken het niet, Oor heeft gewoon altijd zo weinig haar :P Heeft ze soms medicijnen gebruikt de laatste tijd? Bij de hond van mijn moeder verdween de vacht tijdens de rui, zoals normaal, alleen kwam het niet meer terug door toedoen van prednison. Dat is toen vanzelf terug gekomen toen ze is overgestapt op een andere variant.
Paisley
Zeer actief

Oh, echt zo weinig haar altijd? Arme oor :LOL:
Nee Kiwi heeft nooit medicijnen of gezondheidsproblemen gehad. Toen ze bij me kwam was ze ook wat kaal/plukkerig maar dr vacht is best snel opgeknapt daarna.
Dr buik is normaal ook wel dun behaard, maar op dr borst is dr vacht altijd dekkend geweest. Tot nu dus.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Nee ik behandel dr niet tegen vlooien. Mayke loopt met een seresto en dat is blijkbaar genoeg voor heel huize-paisley. Ik heb voor de zekerheid er nog even een vlooienkam overheen gehaald (want ze is reageert wel sterk op vlooien maar krijgt ze niet zo snel) maar heb niets gevonden.
Afbeelding
mijke
Zeer actief

Misschien visolie over haar eten gaan druppelen? Dat heeft bij onze oude kat destijds wonderen gedaan voor de vacht toen die door ouderdom heel dunnig werd.
mijke
Zeer actief

Oh, moet ze loops worden? Dat is ehh was bij Oor ook nog wel eens reden om veel haar te verliezen. Vooral als ze in die periode relatief droog staat en heel actief is.
Paisley
Zeer actief

Ah misschien is dat het wel! Al is het me bij andere loopsheden nog niet echt opgevallen. Ik houd de loopsheden ook niet echt bij, maar t is gevoelsmatig inmiddels wel weer een hele tijd geleden dat ze voor het laatst loops is geweest.
De verwarming zal er weinig mee te maken hebben. Ik heb zelf de voorkeur voor een heel koel huis, het is een uitzondering als het hier warmer is dan 17 graden.
Maar als ze nat en koud is, ligt ze wel het liefst op de vensterbank te bakken als de verwarming aan staat :mrgreen:
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik zie dat je op 1 augustus geschreven hebt dat ze loops was. Denk dan eerder dat het door schijndracht komt. Bij gewone dracht verliezen ze tegen het eind ook de haren op hun buik ;)
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

En het is natuurlijk ook best lang warm gebleven dit jaar ;) Kan allemaal samenhangen natuurlijk.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Fotogravinnetje schreef:Ik zie dat je op 1 augustus geschreven hebt dat ze loops was. Denk dan eerder dat het door schijndracht komt. Bij gewone dracht verliezen ze tegen het eind ook de haren op hun buik ;)
Inderdaad, hier verliezen ze net na de loopsheid ook behoorlijk wat vacht. Ik zou dus ook denken dat het daarmee te maken zou kunnen hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”