Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De vacht maakt de hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Re: De vacht maakt de hond

Ongelezen bericht door Hippo »

Ligt het nou aan mij of heeft die hond een rare hoeking achter?

Wel grappig om dat verschil zo te zien. Jammer dat je de hond niet kunt vragen wat ze fijner vinden :mrgreen:
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

hij is veel leuker zonder dat lange haar...maar ik ben helemaal niet van langharige /wollige honden...
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Maar dat is ook wat show is, zeker voor honden waar veel vacht op zit. Dat is niet alleen maar bouw van de hond maar ook hoe de hond er verder uit ziet en daar hoort een goed verzorgde vacht bij. Dat mensen daar soms wat in doorslaan op show, in de zin dat geen haartje scheef mag zitten, is weer een ander verhaal.

Is het niet ook mede daarom dat rassen met een vacht waar je echt iets mee kan over het algemeen populairder zijn om te showen dan rassen waar nauwelijks haar op zit?
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Ik vind het allebei lelijk, maar zo zonder vacht kun je wel extra goed zien wat voor mormel het eigenijk is.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Nanna schreef:
Eilfy schreef: Is het niet ook mede daarom dat rassen met een vacht waar je echt iets mee kan over het algemeen populairder zijn om te showen dan rassen waar nauwelijks haar op zit?
Zat rassen zonder lang haar die volop geshowd worden. Het voordeel van vacht is wel dat je foutjes kunt verdoezelen, zéker als het een trimras betreft.
En daarom zou je ze beter kunnen showen als ze kort geschoren/ geknipt zijn, omdat je veel beter het exterieur kunt zien.
Komt uiteindelijk het ras eerder ten goede.
En dan na een bepaalde show ervaring (zodat exterieur al gekeurd is) en leeftijd pas met lange haren gaan showen, splits je het gewoon op in twee type shows.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Haha, wat grappig om te zien.
Ik vind beide kapsels niks hoor, doe mij maar halflang haar.
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Ha wat grappig om te zien wat voor hond er nou eigenlijk onder al dat haar zit! Ik hou niet van beide kapsels overigens, dat lange lijkt me vréselijk onpraktisch en dat kortgeschoren vind ik gewoon niet mooi :P

Met vacht kun je idd "optisch" wat foutjes verdoezelen, maar zodra de KM voelt weet ie natuurlijk genoeg. In het geval van mijn oudste reu bijvoorbeeld, die had een iets langere nek mogen hebben. Dus ik zet zijn borsthaar iets lager in, waardoor zijn nek optisch langer is. Als je gaat voelen heb je gauw genoeg door hoe of wat, maar voor het plaatje is het mooier :P
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Ze hebben de heft vergeten te scheren, jeuh wat lillek
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hier dan een helemaal geschoren Tibetaan, Yentle kort geschoren nadat ze haar pootje had gebroken (zat pin in linkervoorpoot):

Afbeelding

Geschoren zoals boven op de foto, is denk ik zo maar halverwege het scheren gemaakt.

Ik vind de lange vacht heerlijk. Ja, na het borstelen ziet ze er prachtig uit, maar na 10 minuten is het alweer een lekkere warboel.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Nanna schreef:
Eilfy schreef: Is het niet ook mede daarom dat rassen met een vacht waar je echt iets mee kan over het algemeen populairder zijn om te showen dan rassen waar nauwelijks haar op zit?
Zat rassen zonder lang haar die volop geshowd worden. Het voordeel van vacht is wel dat je foutjes kunt verdoezelen, zéker als het een trimras betreft.
Ja, dat gebeurt heel veel, ook bij de poedels. Elmo heeft een staart-fout en ik kreeg uit veel verschillende hoeken de tip om hem dan in de vilten te zetten. Dat valt het niet meer op.
Afbeelding
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Soooof »

Ik vind de half geschoren foto geniaal. :LOL: Is er ook een van de voorkant? :mrgreen: (Aangenomen dat ze na de foto de rest ook hebben gedaan trouwens. :tongue: ) Wel leuk om zo eens te zien wat eronder zit inderdaad, het wordt een heel andere hond.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik heb echt niks met honden met zoveel haar. Gewoon netjes knippen of scheren al dat zinloze haar. :mrgreen:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Guitig kopje, maar die bolle...uhh, tonvormige, buik en die rare achterpoothoeking vind ik maar niksnakkes.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Nou, sikkelvormig of niet, ik vind ze d'r kut uitzien :pffff: Alsof ze te vaak in stand getrapt zijn.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

mijke schreef:Ik vind het allebei lelijk, maar zo zonder vacht kun je wel extra goed zien wat voor mormel het eigenijk is.
:LOL: :LOL:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

Nanna schreef:
Emma schreef: En daarom zou je ze beter kunnen showen als ze kort geschoren/ geknipt zijn, omdat je veel beter het exterieur kunt zien.
Komt uiteindelijk het ras eerder ten goede.
En dan na een bepaalde show ervaring (zodat exterieur al gekeurd is) en leeftijd pas met lange haren gaan showen, splits je het gewoon op in twee type shows.
Een goede keurmeester kan de bouw van de hond ook door de vacht heen voelen. Daarvoor hoef je ze niet kaal te zetten. Mensen nemen bovendien een langharige hond omdat ze dat mooi vinden, dan ga je dat toch niet lopen scheren ;-)
Ik wel :mrgreen: Nou ja, niet helemaal kaal, maar ik zie dat soort honden ook nooit op straat met haar tot de grond. Gewoon ertussenin, vind ik meest praktisch.

Het zijn juist de keurmeesters waar ik weinig vertrouwen in heb. :hmmm:

En oké, ik vind het best mooi hoor, dat lange haar :lol1: maar er zou wat mij betreft echt wel meer naar een goed exterieur gekeken mogen worden.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Haha ik vind dit wel echt lachen gedaan! Zo half geschoren even een foto maken, leuk!
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Echt verschrikkelijk zo'n kale tibetaan, knip het dan gewoon wat korter.
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Met het korte haar vind ik hem wel leuk. Ik hou niet van haar wat zo lang is dat je niet meer ziet wat eronder zit.
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Dat Is geen mooi hondje zeg. Het haar verdoezeld idd een hoop als je er naar kijkt maar ik vind het koppie ook gewoon echt niet mooi.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik vind beide lelijk. Maar er zit ook wat tussenin. Met wat meer vacht op de pootjes, staart en kop heb je al een heel ander hondje. Wat ook nog eens 10x praktischer is dan zo'n langharig kapsel.
Zoiets:
[img]https://i.pinimg.com/originals/98/a6/d4 ... 7d15b5.jpg[/img]

Dáár zou ik dan weer even voor omdraaien.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik vind de harige Tibetaan een snoepje. Die van Neeltje in haar onderschrift vind ik om op te eten :I: maar kaal vind ik het geen gezicht :F:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Manuma schreef:Ik vind de harige Tibetaan een snoepje. Die van Neeltje in haar onderschrift vind ik om op te eten :I: maar kaal vind ik het geen gezicht :F:
Dankjewel! :D

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”