Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nala
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
- Aantal honden: 1
Nala
Hallo allemaal,
Ik ben Anita, het vrouwtje van Nala.
Nala is een Mechelse herder (teefje) en is nu 7 weekjes oud. Sinds afgelopen zondag woont ze bij ons.
Ik denk dat ik hier op het forum veel tips kan vinden ivm de opvoeding e.d. van Nala.
Groetjes,
Anita
Ik ben Anita, het vrouwtje van Nala.
Nala is een Mechelse herder (teefje) en is nu 7 weekjes oud. Sinds afgelopen zondag woont ze bij ons.
Ik denk dat ik hier op het forum veel tips kan vinden ivm de opvoeding e.d. van Nala.
Groetjes,
Anita
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Nala
Welkom. Hopelijk was Nala zondag al 7 weken
Wat voor advies zoek je, wat ga je verder met Nala doen? Waar komt ze vandaan (stamboom of niet)?

Wat voor advies zoek je, wat ga je verder met Nala doen? Waar komt ze vandaan (stamboom of niet)?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
- nieuw lid
- Aantal honden: 1
Nala is dinsdag 7 weken geworden. Scheelt 2 dagen dus...crutz schreef:Welkom. Hopelijk was Nala zondag al 7 weken![]()
Ze is een gezinshond/huishond. We gaan niet naar shows en zullen geen bijzondere dingen gaan doen. We gaan haar wel trainen, maar alleen omdat wij en Nala dat leuk vinden. En omdat zo'n hondje dat wel nodig heeft denken we
Ze komt uit Nestelre en heeft geen stamboom.
Wat ik hier hoop te vinden? Hoe gaan we haar het bijten afleren, hoe gaan we haar leren niet te trekken aan de lijn, hoe krijgen we haar zindelijk, leuke/handige commando's om haar te leren... kortom best veel
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
MH-Nala schreef:Nala is dinsdag 7 weken geworden. Scheelt 2 dagen dus...crutz schreef:Welkom. Hopelijk was Nala zondag al 7 weken![]()
Ze is een gezinshond/huishond. We gaan niet naar shows en zullen geen bijzondere dingen gaan doen. We gaan haar wel trainen, maar alleen omdat wij en Nala dat leuk vinden. En omdat zo'n hondje dat wel nodig heeft denken we
Wat ik hier hoop te vinden? Hoe gaan we haar het bijten afleren, hoe gaan we haar leren niet te trekken aan de lijn, hoe krijgen we haar zindelijk, leuke/handige commando's om haar te leren... kortom best veel
Deze combinatie?

Sterkte alvast

Ze stamt van werk-Mechels (ik zie hier en daar politie/diensthond staan bij d'r voorouders). Zou ook zéker niet mijn keuze zijn voor een gezins/huishondMH-Nala schreef:Ja klopt inderdaad, ze is er een uit dat nestje.
Sterkte? Ojee?

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Sandra&co schreef:Ze stamt van werk-Mechels (ik zie hier en daar politie/diensthond staan bij d'r voorouders). Zou ook zéker niet mijn keuze zijn voor een gezins/huishondMH-Nala schreef:Ja klopt inderdaad, ze is er een uit dat nestje.
Sterkte? Ojee?Maar veel plezier met haar en we willen natuurlijk graag foto's zien
En ook niet de gemakkelijkste lijnen om zo als actieve huishond te houden.
Zeker een hond waar je mee moet trainen om haar zowel mentaal als fysiek bezig te houden.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Omdat ze iets meer kennis heeft over de lijnen dan ts waarschijnlijk. Gezien t feit dat pup als gezinshond/huishond gehaald is?ZivaNomi schreef:Waarom zo passief-agressief?crutz schreef:MH-Nala schreef:Nala is dinsdag 7 weken geworden. Scheelt 2 dagen dus...crutz schreef:Welkom. Hopelijk was Nala zondag al 7 weken![]()
Deze combinatie?
Sterkte alvasten ja trainen zal ze wel nodig hebben.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Vind het ook wel apart dat de fokker daar kennelijk weinig tot geen advies over heeft gegeven.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik ken deze fokker niet hoor dus daar oordeel ik niet over, maar in die wereld zitten ook genoeg fokkers die alleen willen verkopenSandra&co schreef:Vind het ook wel apart dat de fokker daar kennelijk weinig tot geen advies over heeft gegeven.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Deze fokker ken ik niet, maar de pup is ook 2 dagen voor de 7 weken mee gegeven, verwacht weinig betrokkenheidSandra&co schreef:Vind het ook wel apart dat de fokker daar kennelijk weinig tot geen advies over heeft gegeven.

Ja dat de deur opstaat om de pup gratis terug te brengen als deze met een maand of 10 een maatje te groot blijkt.
En nee zeg niet dat deze fokker zo is, maar het gebeurd helaas wel vaak zo.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Een mechel uit werklijnen als huishond kan wel, weet ik uit ervaring.
Maar is pittig en ja, ze zal zeker de nodige uitdaging nodig hebben.
Mijn tip is dan ook op zoek te gaan naar een goede hondenschool waar ze met positieve methodes werken maar wel met grenzen.
(ik ken een clicker hondenschool die alle ongewenste gedragingen negeert en da's voor een pittige mechel gewoon toch iets te soft en lief)
Een mechel heeft grenzen en duidelijkheid nodig. En veel werk. Ze willen wel een taak hebben.
Mijn mechel bleek na vele jaren andere dingen te hebben geprobeerd echt een talent voor het praktijkspeuren. Het opzoeken van de "vermiste" stagiaires en vrijwilligers vond ze echt geweldig.
Mijn lieve beschermengel Tascha was puur huishond en was mijn 1e hond als puber dus als je ervoor gaat dan kan het prima maar je moet er wel ook zelf het nodige aan tijd en energie in steken.
Karen
Maar is pittig en ja, ze zal zeker de nodige uitdaging nodig hebben.
Mijn tip is dan ook op zoek te gaan naar een goede hondenschool waar ze met positieve methodes werken maar wel met grenzen.
(ik ken een clicker hondenschool die alle ongewenste gedragingen negeert en da's voor een pittige mechel gewoon toch iets te soft en lief)
Een mechel heeft grenzen en duidelijkheid nodig. En veel werk. Ze willen wel een taak hebben.
Mijn mechel bleek na vele jaren andere dingen te hebben geprobeerd echt een talent voor het praktijkspeuren. Het opzoeken van de "vermiste" stagiaires en vrijwilligers vond ze echt geweldig.
Mijn lieve beschermengel Tascha was puur huishond en was mijn 1e hond als puber dus als je ervoor gaat dan kan het prima maar je moet er wel ook zelf het nodige aan tijd en energie in steken.
Karen

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn