Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pootproblemen, spannende tijden... | uitslag pagina 2

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Pootproblemen, spannende tijden... | uitslag pagina 2

Ongelezen bericht door Hippo »

In het topic van Lieske, had ik er al wat over geschreven : http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=321057
Hippo werd in februari dit jaar even finaal (en met opzet :hmmm: ) door Dico gebeukt. Een kreet en hij liep mank. Na 2-3 minuten leek het weer goed te gaan en liep hij weer normaal. Dezelfde dag heeft hij iets gegeten waar hij allergisch op reageerde en een aantal dagen dikke poten van had en weinig liep. Lichte kreupelheid bleef. 2 weken op rust en NSAID's gegeven. Geen resultaat.

Toen een second opinion laten doen, klinisch onderzoek en foto's van heupen, ellebogen, rug en de linkervoorpoot waar hij mee kreupelt. Niks te zien. Arts dacht misschien een haarscheurtje in 1 van de teenkootjes. Dus weer rust en NSAID's gekregen. Bij kreupelheid konden we gewoon een aantal weken die pijnstillers geven. Het blijft helaas een gekwakkel. Soms zie je er eigenlijk niks van, dan weer licht kreupele en onlangs ernstig kreupel dwars door de pijnstilling heen. Euro Joe Flexi Life Platinum gaan geven en dat hielp, maar er zit iets in waar hij allergisch voor is :ugh: . Dus gestopt en geven nu glucosamine maar weg gaat het niet. Morgen gaat mijn man naar een andere kliniek voor een 'third opinion'... hopelijk vinden ze eindelijk wat er loos is.
Hippo is 6,5 jr en kan nu niet meer meerennen naast de fiets (wil hij niet want dat doet zeer), balletje gooien is eigenlijk uit den boze en lange wandelingen zorgen ook voor kreupelheid. Dat is gewoon geen leven voor een energieke hond van die leeftijd.
Vrijdag bij de Meemortel geweest in Budel bij Jan Kooken, het is inderdaad een wat vaag beeld, maar de pijn komt volgens hem niet uit zijn poot, maar uit de schouder. Aan beide ellebogen heeft hij lichte artrose, dat zou de pijn veroorzaken. Hebben 'Flexadin Advanced' meegekregen, wat bij de meeste honden binnen 1-3 maanden verlichting geeft van de pijn en de artrosevorming remt. Wat ik wel apart vind is dat hij alleen links zoveel pijn toont en rechts helemaal niet.

Maar toen... gisteravond lieten we de honden uit. Die waren lekker aan het rondhobbelen toen Hippo ineens vreemd mank liep met zijn linkerachterpoot. Alsof hij er niet op kon steunen en erdoor zwikte. Gekke was wel dat hij geen enkele reactie erop gaf qua gedrag, bleef vrolijk doorlopen. Thuis na zo'n 20min in zijn mand te hebben gelegen wilde hij er niet meer op staan en liep op 3 poten, dat is nu nog steeds. Pijnstillers gegeven. Gevoeld en gekeken, het is niet dik of warm.
Vanmorgen de DA gebeld, die gaf eerlijk toe dat ze de foto's doorsturen dus ik heb morgen een afspraak bij DK Sleeuwijk omdat zij veel kruisbandoperaties uitvoeren. Stel dat het een afgescheurde kruisband is, waar het verdacht veel van weg heeft, moet hij geopereerd worden. Alleen is het de vraag of dat kan omdat hij dan zijn pijnlijke voorpoot ook veel meer gaat belasten :blauwoog: . Ik wacht in spanning af, maar houd wel rekening met het ergste :(:
Laatst gewijzigd door Hippo op 18 okt 2017 17:29, 2 keer totaal gewijzigd.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Pootproblemen, spannende tijden...

Ongelezen bericht door crutz »

Heel veel sterkte morgen.
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Ach jee, ook dat nog... Heel veel sterkte, ik hoop dat het meevalt (al klinkt het niet goed :().
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Oh wat een zorgen! Hopelijk valt het mee maar dit klinkt zo inderdaad niet fijn.
Wat is hij dan hard voor zichzelf!

Onze d.a. (praktijk Hopmans) schreef ons Omega 3 voor, dat helpt ook voor een deel tegen ontstekingen bij artrose waardoor pijnstillers vaak een heel stuk minder gegeven hoeven te worden. Dat is misschien nog iets waar je naar kan kijken ook op termijn.

Succes morgen!
Hippo
Zeer actief

Gekke is dat gewone pijnstillers met ontstekingsremmers 0,0 helpen. De glucosamine helpt wel, het is sindsdien van af en toe heel erg kreupel, naar een beetje kreupel gegaan. En hij loopt inderdaad dwars door de pijn heen.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Dat is niet zo fijn, succes morgen
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
runninggirl
Zeer actief

Hippo schreef:Gekke is dat gewone pijnstillers met ontstekingsremmers 0,0 helpen. De glucosamine helpt wel, het is sindsdien van af en toe heel erg kreupel, naar een beetje kreupel gegaan. En hij loopt inderdaad dwars door de pijn heen.
Hier deed de previcox eigenlijk ook maar heel weinig. Wel iets meer dan de metacam en die andere grote kauwtabletten (kom even niet op de naam).
Super dat de glucosamine helpt!
Hippo
Zeer actief

runninggirl schreef:
Hippo schreef:Gekke is dat gewone pijnstillers met ontstekingsremmers 0,0 helpen. De glucosamine helpt wel, het is sindsdien van af en toe heel erg kreupel, naar een beetje kreupel gegaan. En hij loopt inderdaad dwars door de pijn heen.
Hier deed de previcox eigenlijk ook maar heel weinig. Wel iets meer dan de metacam en die andere grote kauwtabletten (kom even niet op de naam).
Super dat de glucosamine helpt!
Alleen niet voldoende ;-) , de rest van zijn leven kreupel lopen is sowieso geen optie. Daar is het 't ras ook niet naar.
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Kan goed een gescheurde kruisband zijn inderdaad :ugh:
Dat hij eerst voor mankte kan best te maken hebben met dat hij al even last had van zijn kruisband (gedeeltelijk ingescheurd) en dat hij daardoor zijn achterpoot is gaan ontlasten en dus meer gewicht op de voorpoot heeft gezet en die kan overbelast zijn geraakt.
mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond

Ongelezen bericht door mirriejj »

Mijn hond is 2 keer aan de kruisband geopereerd. Maar liep eigenlijk de dag na de operatie alweer netjes op 4 poten.
Hippo
Zeer actief

mirriejj schreef:Mijn hond is 2 keer aan de kruisband geopereerd. Maar liep eigenlijk de dag na de operatie alweer netjes op 4 poten.
Dat is snel! Ik hoop natuurlijk op zo'n positieve uitslag
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

jeetje, da's niet mis :blauwoog:
ik moet zeggen dat Kailen met zijn artrose en HD het uitstekend doet op de CBD olie (icm gluco) ; misschien ook nog iets om te proberen?
Afbeelding
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Hippo schreef:
mirriejj schreef:Mijn hond is 2 keer aan de kruisband geopereerd. Maar liep eigenlijk de dag na de operatie alweer netjes op 4 poten.
Dat is snel! Ik hoop natuurlijk op zo'n positieve uitslag
Zorro is 2x aan dezelfde poot geopereerd en liep beide keren op 4 poten de praktijk weer uit. Hij heeft helemaal niet op 3 poten gelopen. Maar dat zal per hond ook wel verschillend zijn denk ik. Maar hij liep voor de operatie ook niet op 3 poten, hij mankte af en toe wat.
Sterkte ermee in ieder geval. Hopelijk valt het mee!
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Maylo had ook een kapotte kruisband en liep daardoor geregeld een keer mank. Meestal na een paar passen of wat rust was het weer over. Maylo heeft een TPLO operatie gehad. Bij hem is het in 1 rit door 2 x gedaan want de arts was na de controle foto's niet tevreden over een scheve schroef, daardoor mocht hij direct weer onder het mes.

Net thuis na de operatie: https://www.youtube.com/watch?v=UCl1Hby ... J&index=13

En na een week:https://www.youtube.com/watch?v=muDDIv3 ... PfXAFvpZSJ
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Jakkes wat naar! :(:
Het is bijzonder hoe hard ze voor zichzelf zijn. En als hij dan de mand niet meer uit wil dan weet je genoeg, das serieuze pijn.
Sterkte!
Afbeelding
Afbeelding
Hippo
Zeer actief

Re: Pootproblemen, spannende tijden... *update*

Vanmiddag langs Sleeuwijk geweest. Overduidelijk een geheel afgescheurde kruisband achter.
Z'n kreupele voorpoot bekeken. Hij heeft inderdaad lichte artrose op z'n ellebogen, maar er zit is anders in z'n voorpoot wat die kreupelheid en pijn veroorzaakt. Waarschijnlijk chronische peesontsteking. De vraag is op welke plek en hoe erg. Dat is alleen te achterhalen met scintygrafie, dat is een soort röntgenfoto met contrastvloeistof waarbij ontstekingen zijn te zien.
Als dat behandelbaar is, dan wordt hij direct geopereerd aan z'n kruisband. Als z'n voorpoot niet of moeilijk te behandelen is, dan is het einde verhaal.
Bij wel behandelen wordt het een lange adem. Eerst 12wkn voor z'n achterpoot en dan nog maandenlange behandeling voor z'n voorpoot. Met de wetenschap dat door z'n kreupelheid de kans zeer groot is dat z'n anders kruisband ook nog gaat afscheuren...
Morgen een belronde doen voor een scintygrafie afspraak...
runninggirl
Zeer actief

Hippo schreef:Vanmiddag langs Sleeuwijk geweest. Overduidelijk een geheel afgescheurde kruisband achter.
Z'n kreupele voorpoot bekeken. Hij heeft inderdaad lichte artrose op z'n ellebogen, maar er zit is anders in z'n voorpoot wat die kreupelheid en pijn veroorzaakt. Waarschijnlijk chronische peesontsteking. De vraag is op welke plek en hoe erg. Dat is alleen te achterhalen met scintygrafie, dat is een soort röntgenfoto met contrastvloeistof waarbij ontstekingen zijn te zien.
Als dat behandelbaar is, dan wordt hij direct geopereerd aan z'n kruisband. Als z'n voorpoot niet of moeilijk te behandelen is, dan is het einde verhaal.
Bij wel behandelen wordt het een lange adem. Eerst 12wkn voor z'n achterpoot en dan nog maandenlange behandeling voor z'n voorpoot. Met de wetenschap dat door z'n kreupelheid de kans zeer groot is dat z'n anders kruisband ook nog gaat afscheuren...
Morgen een belronde doen voor een scintygrafie afspraak...
Ik hoop dat het te behandelen is.
Bij Jura was trouwens een MRI met contrastvloeistof gemaakt van haar rug om eventuele ontstekingen op te sporen. Weet niet of het ene betere is dan het andere maar misschien wel het uitzoeken waard.

Heel veel succes verder.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dat wil je nu net niet horen... sterkte en beterschap. Ik hoop dat er iets aan gedaan kan worden!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

:( ik hoop dat er wat aan gedaan kan worden.. jemig zeg :(
Wildflower
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies

Ongelezen bericht door Wildflower »

Wat een rotnieuws :ugh:
Sterkte.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

jemig, wat een rotsituatie :ugh: duimen voor Hippo!
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

weet je zeker dat het een scinti moet zijn en geen ct?
Afbeelding
Hippo
Zeer actief

Jeannettebo schreef:weet je zeker dat het een scinti moet zijn en geen ct?
Ja zie andere topic, dat wordt aangeraden.

We hebben a.s. dinsdag 17 oktober een afspraak voor een scinti in Utrecht! Waarschijnlijk woensdag de uitslag. We krijgen dan ook te horen of en hoe het te behandelen is.
Als het redelijk tot goed te behandelen is, dan z.s.m. de kruisband operatie en erna de behandeling van z'n voorpoot.

Bij moeilijk te behandelen, dan is het helaas einde verhaal. Want hij moet nog herstellen van zijn kruisband, heeft meer dan 70% kans dat zijn andere kruisband ook gaat van zijn andere poot. Dan is het qua pijn en herstellen niet meer te rijmen.
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Bah, sterkte!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar mijn hond heeft ook heel lang gemankt aan de voorkant, na overbelasting. Zij is op verschillende manieren behandeld maar niets hielp, ze kon tot slot nog geen kilometer lopen, zo kreupel liep ze. Nu loopt ze weer als een kievit, dankzij een fytotherapeutisch middel van Puur.
Lieske_1977
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Dat is al met al niet zo positief :( Ik hoop dat uit het onderzoek blijkt dat behandeling mogelijk is!
Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Nee he, dat zijn nare berichten. En moeilijke keuzes waar je waarschijnlijk voor komt te staan.
Veel sterkte voor jou en Hippo.
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

*Wolf* schreef:Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar mijn hond heeft ook heel lang gemankt aan de voorkant, na overbelasting. Zij is op verschillende manieren behandeld maar niets hielp, ze kon tot slot nog geen kilometer lopen, zo kreupel liep ze. Nu loopt ze weer als een kievit, dankzij een fytotherapeutisch middel van Puur.
Een afgescheurde kruisband ga je niet met wat plantjes fixen.

Ik duim nog steeds voor goed nieuws, dat het te opereren valt...het lijkt me een tophond.
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Sandra&co schreef:
*Wolf* schreef:Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar mijn hond heeft ook heel lang gemankt aan de voorkant, na overbelasting. Zij is op verschillende manieren behandeld maar niets hielp, ze kon tot slot nog geen kilometer lopen, zo kreupel liep ze. Nu loopt ze weer als een kievit, dankzij een fytotherapeutisch middel van Puur.
Een afgescheurde kruisband ga je niet met wat plantjes fixen.

Ik duim nog steeds voor goed nieuws, dat het te opereren valt...het lijkt me een tophond.
Aan de voorkant is het probleem toch waarschijnlijk een chronische peesontsteking? Lees ik nou zo slecht of ben jij het :hmmm:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Poehhh dat is wat, sterkte en ik duim dat het allemaal meevalt en goedkomt :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”