Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
verdomme chocolade gegeten
Moderator: moderatorteam
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: verdomme chocolade gegeten
Ik zou het ook even afwachten. Veel meer kan je nu toch niet meer doen. Misschien heb je nog wat aan het onderstaande plaatje.
Overigens heeft mijn eerste hond geregeld chocola binnen gekregen in flinke hoeveelheden, buiten spugen om heeft ze er nooit wat aan over gehouden.
https://dierenziekenhuizen.nl/content/u ... kopie1.jpg
Overigens heeft mijn eerste hond geregeld chocola binnen gekregen in flinke hoeveelheden, buiten spugen om heeft ze er nooit wat aan over gehouden.
https://dierenziekenhuizen.nl/content/u ... kopie1.jpg
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
In truffels zit heel wat minder cacao dan in die pure chocolade van côte d'Or, dus dat kun je niet zo vergelijkenTara schreef:Maak je niet druk, het is niet heel erg gezond nee, maar dood gaan ze er niet van hoor.
Onze hond heeft ooit eens een doosje truffels opgevreten, het mormel, en die bleef nog vele jaren doorlopen hoor.
-
Neeltje
Ik zou een andere bellen.
- Feather__
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik snap dat het eng is maar je kan moeilijk al je honden gaat laten braken toch? Als je geluk hebt heb je precies degene die het gedaan heeft als eerste.. Maar als dat niet zo is dan blijf je aan de gang tot je chocolade ziet?
Ik denk dat daarom je dierenarts wil wachten en ik denk niet dat er veel dierenartsen zijn die je wel laten komen.
Wat rot dit zeg
Ik denk dat daarom je dierenarts wil wachten en ik denk niet dat er veel dierenartsen zijn die je wel laten komen.
Wat rot dit zeg

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Je weet dus niet wie het op gegeten heeft . Voor hetzelfde geld hebben ze allemaal een stukje genomen.
Zou mij er niet al te druk om maken , ze gaan maar zo niet dood. Dan zou ik geen hond meer over hebben.
Zou mij er niet al te druk om maken , ze gaan maar zo niet dood. Dan zou ik geen hond meer over hebben.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Feather__ schreef:Ik snap dat het eng is maar je kan moeilijk al je honden gaat laten braken toch? Als je geluk hebt heb je precies degene die het gedaan heeft als eerste.. Maar als dat niet zo is dan blijf je aan de gang tot je chocolade ziet?
Wat rot dit zeg
Toch zou ik dit WEL laten doen en wel direct en ogenblikkelijk. De tabellen zijn ook maar gemiddelden... om er 1 aan te verliezen vergeef je jezelf ook nooit.
Suzanne
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
3 uur later? En hoe? Zout? "Om er 1 aan te verliezen vergeef je jezelf ook nooit"~Suzanne~ schreef:Feather__ schreef:Ik snap dat het eng is maar je kan moeilijk al je honden gaat laten braken toch? Als je geluk hebt heb je precies degene die het gedaan heeft als eerste.. Maar als dat niet zo is dan blijf je aan de gang tot je chocolade ziet?
Wat rot dit zeg
Toch zou ik dit WEL laten doen en wel direct en ogenblikkelijk. De tabellen zijn ook maar gemiddelden... om er 1 aan te verliezen vergeef je jezelf ook nooit.
Suzanne
Ik zou het idd even aankijken. Zeker nu er al uren verstreken zijn en niet eens zeker is welke hond en hoeveel.
edit: Nell heeft in de loop der jaren toch redelijk wat chocolade naar binnen gekregen. Ook échte chocolade en inmiddels gaat ze richting de 15. Niet dat het "goed" is. Dat allerminst, maar ondanks al het verboden eten is ze er nog steeds. Sterkte iig.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Gelukkig goed afgelopen
En jij je chocola kwijt...
En jij je chocola kwijt...
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
He bah wat naar. Millie heeft ook twee keer chocolade gegeten (best wat, maar geen pure) en ik was ook zo bang dat ze heel ziek zou worden. Die ene keer had ze eenmalig diarree en de andere keer kotste ze het uit als een mooie bruine chocoladeplas. Verder geen last van gehad.
Ik ken eigenlijk heel veel honden die eens of vaker chocolade hebben gegeten, maar ik heb nog nooit gehoord dat een hondje eraan overleed. Heeft iemand hier dat weleens meegemaakt of gehoord?
Ik ken eigenlijk heel veel honden die eens of vaker chocolade hebben gegeten, maar ik heb nog nooit gehoord dat een hondje eraan overleed. Heeft iemand hier dat weleens meegemaakt of gehoord?
- Feather__
- Zeer actief
Nee. Alleen verhalen op internet.
Mijn moeders hond heeft ook echt vaak chocolade gejat. Geen idee hoe die rat het iedere keer weer voor elkaar kreeg maar ik denk dat het toch echt wel 5 of 6x is gebeurt. Maar ze heeft er nooit wat van gehad. Ja beetje buikpijn en gasvorming.
Mijn moeders hond heeft ook echt vaak chocolade gejat. Geen idee hoe die rat het iedere keer weer voor elkaar kreeg maar ik denk dat het toch echt wel 5 of 6x is gebeurt. Maar ze heeft er nooit wat van gehad. Ja beetje buikpijn en gasvorming.

- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Goed dat je hebt laten braken. Al was het maar voor je eigen gemoedsrust. Het braakmiddel is ook geen pretje, maar dat komt wel goed.Boutje schreef:Voila, ben terug.
Alles onder de 5 kg laten braken, die waren het dus niet (sorry hondjes!!!).
Voor de zwaarderen zou het geen kwaad kunnen op misschien een diarheetje na.
Ondertussen hebben de thuisblijvers een stukje kaas gelegd waar de chocolade lag en de boel in de gaten gehoduen, Vivi kan er niet aan, Sher liep in de buurt te snuffelen maar nam het niet, Flora keek of er iemand keek en pikte het toen heel snel.
Dus we vermoeden dat zij het geweest is, of dat ze het "gedeeld" hebben. Maar Flo weegt 8 kilo dus is veilig.
Ben boos op mezelf.
Nooit mee chocolade uit mijn handen leggen, ofwel niet nemen ofwel direct opeten voortaan!!!
Voor alle veiligheid ga ik deze nacht nog wel om de 2 uur de bende nakijken, anders ben ik toch niet gerust...
En je kan jezelf wel 100.000 keer voor de kop slaan, maar het heeft geen nut meer, dus probeer het te laten gaan.
De volgende keer ben je veel alerter.
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Ik weet van een Cavaliertje van een kennis die een pak chocolade hagel van de tafel had gekregen en een groot deel van de inhoud ervan opgegeten had, dat hondje is eraan overleden.
-
sjm
- Zeer actief
Sally heeft al veel paaseitjes gegeten.. is goed gegaan gelukkig! Hopelijk bij jouw hond ook!
-
Pienda
- Zeer actief
Absoluut goed dat je ze hebt laten braken! De ene hond is er gevoeliger voor dan de ander, dus dat is een risico wat je niet hoeft te lopen als je actie onderneemt.
Fijn dat het goed is afgelopen
.
Fijn dat het goed is afgelopen
- mito
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
- Aantal honden: 3
Gelukkig goed afgelopen. Het is me met Barra ook een keer overkomen, chocola die in mijn tas zat en ik vergeten was. En met een kleine dief in huis.... Bij melkchocola is er niet zo snel een probleem, puur wel. Bij mij zei de dierenarts gelijk komen. Ze had zelf ook al overgegeven, bij de dierenarts een prik zodat de hele bende eruit gekotst werd, daarna weer een prik tegen de misselijkheid en ze was weer de oude.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Hier gelukkig niet met chocola, ik ben daar altijd zeer scherp op omdat ik bij voorkeur 90% cacoa of hoger eet. Maar Ninthe is de eerste week nadat ze teruggekomen was ook een keer wat beroerd geweest. Ze had op één dag een doos gerookte kipfilet, een halve zak borrelnootjes en doosje hondensnoep leeggegeten. Noa had samen met de tas waar de kipfilet in zat de hele nacht op de bank geslapen, Ninthe was er een uurtje mee samen omdat boodschappen moest doen en ik vond een lege verpakking terug. De borrelnootjes en het hondensnoep was in de auto. Eerst de borrelnootjes, die lagen aan de bijrijderskant bij de voeten van de achterbank terwijl ze voorin vast zat, daarna de hondensnoepjes die aan de bestuurderskant bij de voeten van de achterbank lagen. Ik snap nog niet hoe ze bij die laatste heeft gekund.
- Kayltje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
- Aantal honden: 4
Braken is niet fijn, maar ik had het risico ook niet genomen met zulke ukken.
Vorig jaar hebben die twee pokkebelgen van mij een strip brufen genuttigd. Uit mijn tas gejat, en netjes uit de strip gedrukt. Geen idee wie wat op had. Dus met gillende haast naar de DA. Op zondagochtend natuurlijk.
Beide gekotst, en ze waren er flink moe en naar van.
Jammer dan
Ik heb ze ook nog een week norit gegeven, om eventuele restjes af te voeren.
Vorig jaar hebben die twee pokkebelgen van mij een strip brufen genuttigd. Uit mijn tas gejat, en netjes uit de strip gedrukt. Geen idee wie wat op had. Dus met gillende haast naar de DA. Op zondagochtend natuurlijk.
Beide gekotst, en ze waren er flink moe en naar van.
Jammer dan
Ik heb ze ook nog een week norit gegeven, om eventuele restjes af te voeren.
-
Manuma
- Zeer actief
Kipfilet een nacht buiten de koeling?Domor schreef:Hier gelukkig niet met chocola, ik ben daar altijd zeer scherp op omdat ik bij voorkeur 90% cacoa of hoger eet. Maar Ninthe is de eerste week nadat ze teruggekomen was ook een keer wat beroerd geweest. Ze had op één dag een doos gerookte kipfilet, een halve zak borrelnootjes en doosje hondensnoep leeggegeten. Noa had samen met de tas waar de kipfilet in zat de hele nacht op de bank geslapen, Ninthe was er een uurtje mee samen omdat boodschappen moest doen en ik vond een lege verpakking terug. De borrelnootjes en het hondensnoep was in de auto. Eerst de borrelnootjes, die lagen aan de bijrijderskant bij de voeten van de achterbank terwijl ze voorin vast zat, daarna de hondensnoepjes die aan de bestuurderskant bij de voeten van de achterbank lagen. Ik snap nog niet hoe ze bij die laatste heeft gekund.
Gelukkig hebben de ukken geen chocolade binnen gekregen!
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Gerookte kipfilet blijft, mits het niet op de datum is, 2 tot 3 dagen goed buiten de koeling. Ik was het vergeten uit mijn tas te halen. Bij rauwe kipfilet is voor mij de grens op ruim 24 uur buiten de koeling en dan moet het niet op de datum zijn. Bij voorkeur niet uiteraard, want gekoeld is toch hygiënischer, maar het kan geen kwaad.