Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenjas
Moderator: moderatorteam
-
GigiLana
- Vaste gebruiker
Hondenjas
Mijn Franse bulldog reu heeft het buiten snel koud en ik zou graag een jasje aanschaffen.
Wat zouden jullie aanraden fleece of waterdicht?
Welke merken zijn goed?
Welke maat heeft een doorsnee Franse bulldog nodig, weegt 11 kg?
Alvast bedankt
Wat zouden jullie aanraden fleece of waterdicht?
Welke merken zijn goed?
Welke maat heeft een doorsnee Franse bulldog nodig, weegt 11 kg?
Alvast bedankt
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Re: Hondenjas
Ik zou waterdicht doen, dan heb je er bij regen ook nog iets aan.
Even de rug opmeten van de schoft ( begin van de nek) tot begin van de staart.
Even de rug opmeten van de schoft ( begin van de nek) tot begin van de staart.

- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
- Aantal honden: 2
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
- Aantal honden: 1
Kai heeft voor droog, koud weer fleece, en voor regen een waxjasje.
- Feather__
- Zeer actief
Zivanomi hier op t forum maakt jasjes. Je zou haar topic huispak voor koukleumen (iets in die trant) eens kunnen zoeken. Daar stond een foto van een jasje die ze heeft gemaakt. Ziet er echt prima uit en ze maakt hem op maat 

- Adjani & Tyson
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull terrier
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Waterdicht jasje van Hurtta ben ik zeker tevreden over
gewoon voor de kou en als het droog is het ik een goedkope versie van de Zooplus, al jaren tevreden mee
gewoon voor de kou en als het droog is het ik een goedkope versie van de Zooplus, al jaren tevreden mee

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Ik heb 2 jassen laten maken door Hillies hier op het forum
Een regenjas en een badjas
Prima gemaakt , snelle service en heel fijn in gebruik
Ook al denkt buster er anders over
Een regenjas en een badjas
Prima gemaakt , snelle service en heel fijn in gebruik
Ook al denkt buster er anders over
Fenneke en Baloe

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Jassen van pomppa hier, de lichte regenjasjes.
Ik heb er ook van Back on track, maar ze dragen precies liever de pomppa's. Die van bot zijn wel erg bewegingsbeperkend doordat de staart ook 'vast' zit.
Ik heb er ook van Back on track, maar ze dragen precies liever de pomppa's. Die van bot zijn wel erg bewegingsbeperkend doordat de staart ook 'vast' zit.
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik heb BoT maar doe de staart nooit vast (wel elastieken om de achterpoten). Kan gelukkig bij Kenji die z'n staart altijd laag draagt prima. Bij een Franse Bull wordt dat lastiger.maart schreef:Jassen van pomppa hier, de lichte regenjasjes.
Ik zou idd even naar de nieuwe collectie van Hurtta kijken omdat veel bullen niet in de standaard jasjes passen (door andere verhoudingen) en hurtta nu een lijn speciaal voor bullen heeft
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
-
maart
- Zeer actief
Je kan niet anders dan de staart vast doen of je moet de jas dubbel vouwen over de rug heen, maar dat staat ook zo stom 
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Doel je nou op jouw honden of op alle honden in het algemeen? Want Kenji's staart hoeft echt niet vastmaart schreef:Je kan niet anders dan de staart vast doen of je moet de jas dubbel vouwen over de rug heen, maar dat staat ook zo stom
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
-
maart
- Zeer actief
Alle honden want alle jasjes zijn dezelfde
Als ze ze aan hebben, zit hun staart vast en kunnen ze die niet omhoog doen. En dat is een nadeel vind ik. Wat bij de pomppa dan weer niet is, want daar is de staart vrij.
Als ze ze aan hebben, zit hun staart vast en kunnen ze die niet omhoog doen. En dat is een nadeel vind ik. Wat bij de pomppa dan weer niet is, want daar is de staart vrij.
-
-Saskia-
- Zeer actief
Hé bedankt! Ik zocht jasjes om de artrosebotjes van de borders op koude/vochtige dagen wat te ontzien en die Pomppa jassen zien er leuk uit.maart schreef:Jassen van pomppa hier, de lichte regenjasjes.
Zweten je honden er niet teveel in? (met de waterdichte toplaag)
-
maart
- Zeer actief
Ze zijn leuk he, alleen wat saaie kleuren
Ik vind ze erg licht, ik heb wel enkel ervaring met het lichte regenjasje (de kevyt is dat geloof ik). Mijn teef verdraagt die ook erg goed, met de bot liep ze altijd wat onwennig, die pomppa doet haar totaal niets.
Als je wil kan ik je wel de naam bezorgen van de persoon die ze besteld voor België, als dat makkelijker zou zijn om aan te geraken, zij bestelt ze altijd per groep, zo zijn er ook geen verzendkosten aan gebonden.
Ik vind ze erg licht, ik heb wel enkel ervaring met het lichte regenjasje (de kevyt is dat geloof ik). Mijn teef verdraagt die ook erg goed, met de bot liep ze altijd wat onwennig, die pomppa doet haar totaal niets.
Als je wil kan ik je wel de naam bezorgen van de persoon die ze besteld voor België, als dat makkelijker zou zijn om aan te geraken, zij bestelt ze altijd per groep, zo zijn er ook geen verzendkosten aan gebonden.
-
Brigitte
- Zeer actief
Ik heb de 50gr jas van Buccas en ben er heel tevreden over
ik zocht een dunne jas die ook onder haar tuigje paste. Ze hebben ook meer grams jassen.

-
-Saskia-
- Zeer actief
Oh, dat mag zeker, bedankt!maart schreef:Als je wil kan ik je wel de naam bezorgen van de persoon die ze besteld voor België, als dat makkelijker zou zijn om aan te geraken, zij bestelt ze altijd per groep, zo zijn er ook geen verzendkosten aan gebonden.
-
GigiLana
- Vaste gebruiker
Bedankt voor al tips.
Maart, die jasjes van Pomppa waar kan je die bestellen want vind die op internet nergens terug?
Hurrta ziet er goed uit, ga is kijken of er een verkooppunt in de buurt is om te passen.
Maart, die jasjes van Pomppa waar kan je die bestellen want vind die op internet nergens terug?
Hurrta ziet er goed uit, ga is kijken of er een verkooppunt in de buurt is om te passen.
-
-Saskia-
- Zeer actief
Ze staan aan -20% momenteel hier: Klik.GigiLana schreef:Maart, die jasjes van Pomppa waar kan je die bestellen want vind die op internet nergens terug?
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Finn draagt zijn staart nog steeds in krul met de maasdeken aan. Ik heb ook de regenjas van BoT, daar gaat het wat lastiger bij en daar ontbreekt een staartgat.maart schreef:Alle honden want alle jasjes zijn dezelfde![]()
@TS: veel dierenwinkels hebben ook wel wat keus aan jassen. Zou gewoon eens langsgaan om te passen. Mocht je hond het niks vinden, zit je niet met een dure jas
-
wilma23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
Brigitte van hier op het forum Had voor haar kleine Bull een prachtig jasje van het merk bucas, en die heb ik ook besteld en besteld en dat bevalt prima.
Verder heb ik een t shirt voor mijn Franse Bull die ik via zooplus heb besteld en dat werkt ook goed.
Voor mijn mastiff en Boerboel ik een mark Todd deken/jas die is van fleece en echt heel fijn voor als ze in huis koud zijn of voor een korte wandeling als het droog is
Verder heb ik een t shirt voor mijn Franse Bull die ik via zooplus heb besteld en dat werkt ook goed.
Voor mijn mastiff en Boerboel ik een mark Todd deken/jas die is van fleece en echt heel fijn voor als ze in huis koud zijn of voor een korte wandeling als het droog is
-
maart
- Zeer actief
Ik heb ze rechtstreeks uit Finland, via Inge Dillen van Nimble-k9. Zij koopt ze in groep op aanvraag.GigiLana schreef:Bedankt voor al tips.
Maar hierboven staat er ook al een link zie ik, met momenteel nog korting erop.

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15