Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Halsband met verlichting
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Halsband met verlichting
Ik ben op zoek naar een degelijke halsband met verlichting of een lampje die je aan een halsband kunt bevestigen.
Het moet veel water en zand kunnen hebben, van ver zichtbaar zijn en graag ook met een batterij die even meegaat.
Hebben jullie tips?
Het moet veel water en zand kunnen hebben, van ver zichtbaar zijn en graag ook met een batterij die even meegaat.
Hebben jullie tips?
-
- Zeer actief
Re: Halsband met verlichting
Dank voor de tip, maar ik heb zelf nu ook zoiets dergelijks (van zooplus). Maar ik ben echt op zoek naar een goede halsband die een tijd mee kan gaan in (dagelijks) omstandigheden met zand en water. Mag dus ook wel wat meer kosten.Kells schreef:De Aldi heeft die dingen weer in de folder staan. Eerder kocht ik daar 3 van die licht slangetjes voor 6 euro per stuk en die zijn oplaadbaar via een usb kabel. Ze doen het nog steeds.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Ik heb bij de Aldi 2 halsbanden met ledverlichting gekocht, oplaadbaar. Maar ze waren allebei na de eerste keer leeg gaan niet meer op te laden. Nutteloos.
- Feather__
- Zeer actief
Ik heb ook die van de aldi. Een stevige halsband die licht geeft. Ze gaan al een aantal jaar mee en doen het nog steeds 
Deze: https://www.google.nl/search?q=leuchtha ... oxRbvBvM5M:

Deze: https://www.google.nl/search?q=leuchtha ... oxRbvBvM5M:

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik heb een lichthalsband van leuchtie. Waterdicht en zeer goede lichtsterkte. Jip draagt 'm sinds vorige winter. Oftwel: hij is zo'n 5 maanden lang dagelijks gebruikt. De batterij heb ik nu pas hoeven vervangen. Ik weet niet wat voor hond je hebt, maar ik heb er één over in maat 45 (turquoise) omdat Jip daar uit is gegroeid.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Wij hebben ze ook ,ik bestel ze via alie expres en ben er best tevreden over. Het fijne vind ik dat je verschillende kleuren kunt bestellen zodat je weet wie waar is(als je meerdere honden hebt uiteraard)Kells schreef:Die dingen gaan hier al 3 jaar mee en ik heb 3 raggende Ierse setters.Brindlecardi schreef:Dank voor de tip, maar ik heb zelf nu ook zoiets dergelijks (van zooplus). Maar ik ben echt op zoek naar een goede halsband die een tijd mee kan gaan in (dagelijks) omstandigheden met zand en water. Mag dus ook wel wat meer kosten.Kells schreef:De Aldi heeft die dingen weer in de folder staan. Eerder kocht ik daar 3 van die licht slangetjes voor 6 euro per stuk en die zijn oplaadbaar via een usb kabel. Ze doen het nog steeds.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Hoe zoek je ze daar op? Ik heb ze nl ook maar moet er even een reserve bij hebben maar geen idee hoe ik ze op ebay of alie moet zoekenTineke schreef:Wij hebben ze ook ,ik bestel ze via alie expres en ben er best tevreden over. Het fijne vind ik dat je verschillende kleuren kunt bestellen zodat je weet wie waar is(als je meerdere honden hebt uiteraard)Kells schreef:Die dingen gaan hier al 3 jaar mee en ik heb 3 raggende Ierse setters.Brindlecardi schreef:Dank voor de tip, maar ik heb zelf nu ook zoiets dergelijks (van zooplus). Maar ik ben echt op zoek naar een goede halsband die een tijd mee kan gaan in (dagelijks) omstandigheden met zand en water. Mag dus ook wel wat meer kosten.Kells schreef:De Aldi heeft die dingen weer in de folder staan. Eerder kocht ik daar 3 van die licht slangetjes voor 6 euro per stuk en die zijn oplaadbaar via een usb kabel. Ze doen het nog steeds.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- dre
- Zeer actief
Ik heb een aantal jaren geleden deze halsbanden gekocht en ze doen het nog steeds prima.
Ik heb wel dezelfde kleuren voor de honden (een blauwe thuis en roze in de auto), maar ik zet de 1 op stilstaand en de andere op knipperen, dan weet ik ook wie waar is
Ik heb wel dezelfde kleuren voor de honden (een blauwe thuis en roze in de auto), maar ik zet de 1 op stilstaand en de andere op knipperen, dan weet ik ook wie waar is

-
- Zeer actief
Deze is echt fantastisch!Tara schreef:Orbilocs, niet goedkoop, maar wel hufterproof, twee dorpen verder nog zichtbaar en gaan lang mee.
Ik had eens dat een van mijn honden op het strand een sprint inzette, nog steeds geen idee waar achteraan?

Die ledhalsbanden van Aliexpress doen het hier 3x goed en daarna wordt het licht al zwakker. Of dat kastje valt eruit tijdens de wandeling en ze kunnen ook niet tegen water.
En die goedkope lampjes zijn al helemaal 3x niks. Dat breekt af en strandzand houden ze al helemaal niet. Bovendien is het bereik maar slecht, de Orbiloc kun je in een grote hoek zien. Als het lampje aan de andere kant van de halsband vast zit zie je toch goed het licht. Hunter heeft ook nog redelijk goede trouwens. Maar voor mij niets anders meer dan die Orbiloc.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Die Oriblocs heb ik gekocht omdat ik goede verhalen op het forum hoorde, maar ben er niet kapot van.
Ten eerste was 1 van de 3 die ik besteld had al stuk toen ik m kreeg. Hij knippert af en toe. Ik kon hem terugsturen maar ik heb het verzaakt. Want de 2 goede gebruik ik eigenlijk ook niet zo graag.
Ik vind de prijs belachelijk. Het is gewoon een ledlampje.
En ik zie de honden wel maar automobilisten blijven me over het hoofd zien.
Ten eerste was 1 van de 3 die ik besteld had al stuk toen ik m kreeg. Hij knippert af en toe. Ik kon hem terugsturen maar ik heb het verzaakt. Want de 2 goede gebruik ik eigenlijk ook niet zo graag.
Ik vind de prijs belachelijk. Het is gewoon een ledlampje.
En ik zie de honden wel maar automobilisten blijven me over het hoofd zien.

- dre
- Zeer actief
Ik gebruik de halsbanden "los" alleen als ze ergens lopen zonder wegen.Paisley schreef:En ik zie de honden wel maar automobilisten blijven me over het hoofd zien.
Als we gaan fietsen/steppen en dus ook het verkeer in moeten, dan krijgen ze de halsband om en zo'n honden veiligheidsvestje, gewoon omdat ik wil dat de automobilist ze ook goed kan zien en automobilisten niet echt rekenen op honden in verkeer (ga ik van uit dan).
Heeft mij ook een keer geholpen om geen bekeuring voor fietsen zonder achterlicht te krijgen (lamp was halverwege blijkbaar stuk gegaan), agent kijkt naar de honden en zegt "als ik hun zo zie ben je 1 van de weinige die ik zo geloof dat hij het echt deed toen je van huis weg ging"

wij hebben deze:

wordt geleverd met 2 reserve batterijen,maar daar zijn we nog niet aan toe gekomen,,batterijtjes doen het heel lang,lampjes zijn echt heel fel,beste band die we tot nog toe gehad hebben.
omdat wij maar 1 band gebruiken heb ik een die nog nieuw was aan de buurman gegeven,die houdt hem eigenlijk altijd om bij een van zijn honden en zij zwemt er ook mee:

banden kosten 6 euro , ik heb het via duitse ebay gekocht,geen idee of bv aliexpress ook zoiets verkoopt.

wordt geleverd met 2 reserve batterijen,maar daar zijn we nog niet aan toe gekomen,,batterijtjes doen het heel lang,lampjes zijn echt heel fel,beste band die we tot nog toe gehad hebben.
omdat wij maar 1 band gebruiken heb ik een die nog nieuw was aan de buurman gegeven,die houdt hem eigenlijk altijd om bij een van zijn honden en zij zwemt er ook mee:

banden kosten 6 euro , ik heb het via duitse ebay gekocht,geen idee of bv aliexpress ook zoiets verkoopt.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ik heb al verschillende lichthalsbanden versleten. Ook van die speciale lampjes, maar dat vind ik niet handig, omdat je ze vaak maar vanaf 1 kant ziet.
Ik heb sinds vorig jaar oktober deze -> https://www.renmamaren.com/2016/01/run- ... ction.html . Van de Action. Hebben diverse stortregenbuien probleemloos overleefd, in 4 verschillende kleuren te krijgen en de batterijen gaan best lang mee. Ik heb losse batterijtjes gekocht om te wisselen. Bij de 2 Actions hier in de regio zijn ze nog steeds te verkrijgen.
Ik laat vaak voor of na mijn werk de honden lang uit in het donker, andere banden die je moet opladen waren vaak al binnen een 30-60min leeg. Bitu draagt nu een enkele, voor Dico & Hippo heb ik er 2 aan elkaar gemaakt. Door het elastiek kan je ze goed over de kop schuiven en ondanks spelen en rauzen blijven ze uitstekend zitten en zijn 'schokproof'
. Ik vind het licht overigens behoorlijk fel t.o.v. de andere lichthalsbanden.
Ik heb sinds vorig jaar oktober deze -> https://www.renmamaren.com/2016/01/run- ... ction.html . Van de Action. Hebben diverse stortregenbuien probleemloos overleefd, in 4 verschillende kleuren te krijgen en de batterijen gaan best lang mee. Ik heb losse batterijtjes gekocht om te wisselen. Bij de 2 Actions hier in de regio zijn ze nog steeds te verkrijgen.
Ik laat vaak voor of na mijn werk de honden lang uit in het donker, andere banden die je moet opladen waren vaak al binnen een 30-60min leeg. Bitu draagt nu een enkele, voor Dico & Hippo heb ik er 2 aan elkaar gemaakt. Door het elastiek kan je ze goed over de kop schuiven en ondanks spelen en rauzen blijven ze uitstekend zitten en zijn 'schokproof'

- Jackira
- Zeer actief
Ik ben ook erg tevreden over die Orbiloc lampjes. We hebben ze in alle kleuren want veel honden
Alleen als de blauwe knippert vind ik het net een ambulance of politieauto. Als je zoiets naast je fiets hebt lopen stopt iedereen denk ik 

- Maartje
- Zeer actief
Ik heb voor mijn honden drie jaar geleden leuchtie banden in een aanbieding gekocht. Ze zijn heel goed zichtbaar, zwemmen er nu weer dagelijks mee. Zeer tevreden over! Maar normaal wel erg duur in de aanschaf.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Een Leuchtie? Zelf geen ervaring mee, maar ken een aantal mensen die er erg blij mee zijn.Brindlecardi schreef:Dank voor de tip, maar ik heb zelf nu ook zoiets dergelijks (van zooplus). Maar ik ben echt op zoek naar een goede halsband die een tijd mee kan gaan in (dagelijks) omstandigheden met zand en water. Mag dus ook wel wat meer kosten.Kells schreef:De Aldi heeft die dingen weer in de folder staan. Eerder kocht ik daar 3 van die licht slangetjes voor 6 euro per stuk en die zijn oplaadbaar via een usb kabel. Ze doen het nog steeds.
https://www.eko4petz.nl/a-44959835/veil ... escription
Aaaargh, ik reageer weer eens te laat

-
- Zeer actief
Deze is trouwens ook wel fijn: http://www.hondenoutlet.nl/product/nylo ... or-de-hond
Ik moet 'm vaak opladen en dat vind ik vervelend
Maar hij geeft heel goed licht en omdat deze band van nylon is ipv siliconen is het een stuk duurzamer.
Ik moet 'm vaak opladen en dat vind ik vervelend

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Tineke
- Zeer actief
malinois schreef:Hoe zoek je ze daar op? Ik heb ze nl ook maar moet er even een reserve bij hebben maar geen idee hoe ik ze op ebay of alie moet zoeken
https://nl.aliexpress.com/item/USB-Char ... 02fc5333cf
https://nl.aliexpress.com/item/50cmRech ... 02fc5333cf

- Paisley
- Zeer actief
Mijn honden dragen ook hesjes, maar dat geeft alleen goed zicht op de zijkant. Soms lopen ze er daadwerkelijk als kerstboom bij maar zie ik van voren of achteren helemaal niets. Mayke heeft ook best een dikke staart, als ze die op haar rug draagt zie je haar halsbandlichtje ook niet van achteren.dre schreef:Ik gebruik de halsbanden "los" alleen als ze ergens lopen zonder wegen.Paisley schreef:En ik zie de honden wel maar automobilisten blijven me over het hoofd zien.
Als we gaan fietsen/steppen en dus ook het verkeer in moeten, dan krijgen ze de halsband om en zo'n honden veiligheidsvestje, gewoon omdat ik wil dat de automobilist ze ook goed kan zien en automobilisten niet echt rekenen op honden in verkeer (ga ik van uit dan).
Heeft mij ook een keer geholpen om geen bekeuring voor fietsen zonder achterlicht te krijgen (lamp was halverwege blijkbaar stuk gegaan), agent kijkt naar de honden en zegt "als ik hun zo zie ben je 1 van de weinige die ik zo geloof dat hij het echt deed toen je van huis weg ging"

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Da adviseer ik een lichtslang van een meter of 5. paar keer omwikkelen en overal zichtbaarPaisley schreef:Mijn honden dragen ook hesjes, maar dat geeft alleen goed zicht op de zijkant. Soms lopen ze er daadwerkelijk als kerstboom bij maar zie ik van voren of achteren helemaal niets. Mayke heeft ook best een dikke staart, als ze die op haar rug draagt zie je haar halsbandlichtje ook niet van achteren.dre schreef:Ik gebruik de halsbanden "los" alleen als ze ergens lopen zonder wegen.Paisley schreef:En ik zie de honden wel maar automobilisten blijven me over het hoofd zien.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
http://jachthondenwinkel.nl/index.php?a ... 26&lang=nl
Ik heb deze, geen halsband dus. Werkt wel prima
Ik heb deze, geen halsband dus. Werkt wel prima
- Paisley
- Zeer actief
Met een verlengsnoer op een haspel zekerHippo schreef: Da adviseer ik een lichtslang van een meter of 5. paar keer omwikkelen en overal zichtbaar

Nou t klinkt als muggenzifterij misschien maar waar ik woon is het echt een probleem. Het platteland hier is stikdonker. Er zijn een aantal 60 weggetjes waar ik een stukje langs moet lopen die heel rustig zijn. Maar als er toch wel een auto langs komt vrees ik voor mn leven

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Boris heeft een tijdje met 2 rode lampjes naar achter aan de zijkant van zijn tuigje gelopen en aan de voorkant van zijn tuigje een wit lampje, er was altijd wel iets zichtbaar (hij zag er alleen wel uit als een straaljager).
-
- Zeer actief
Misschien is dan toch die Orbiloc wel wat voor jou Paisley. Zelfs door Manu's dikke vacht en vooraan zn halsband zie ik hem van ver, ook door bomen en struiken. Als je in dat lampje kijkt ben je ook verblind 

-
- Zeer actief
Dank voor de tips! Kan je die orbilocs makkelijk aan de halsband bevestigen?
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Ik vind die orbilocs zo groot en zwaar! Of ligt dat gewoon aan dat mijn honden zo klein zijn?
Hoe dan ook, ik ga ze maar weer eens uit het stof halen, want vandaag was de ronde na het werk voor het eerst weer in het donker
Hoe dan ook, ik ga ze maar weer eens uit het stof halen, want vandaag was de ronde na het werk voor het eerst weer in het donker

-
- Zeer actief
Oh ik dacht dat dat siliconen waren.Kells schreef:Dit zijn precies dezelfde bandjes die ik bij de Aldi kocht, maar dan voor de helft van de prijs.Manuma schreef:Deze is trouwens ook wel fijn: http://www.hondenoutlet.nl/product/nylo ... or-de-hond
Ik moet 'm vaak opladen en dat vind ik vervelendMaar hij geeft heel goed licht en omdat deze band van nylon is ipv siliconen is het een stuk duurzamer.
Houden ze het ook met zwemmen? Deze nylon band houdt dat niet. Mijn Orbilocs zijn de enige die daartegen bestand zijn.
- Tineke
- Zeer actief
Dat zijn dezelfde als deze en die bestel ik altijd. Onze honden gaan er wel mee het water in de duinen en Sien zeker dompelt zich lekker onder maar daar heb ik nog geen last van gehad. Haar band gaat het langste mee die van de Fila's gaan wel stuk en doe ik als het meezit een seizoen mee. Dat komt overigens door het spelen en niet door het wandelen en rauzen an sich. Maar tegen spelende Fila's zijn ze niet bestand daar gaan ze wel stuk vanManuma schreef:Oh ik dacht dat dat siliconen waren.Kells schreef:Dit zijn precies dezelfde bandjes die ik bij de Aldi kocht, maar dan voor de helft van de prijs.Manuma schreef:Deze is trouwens ook wel fijn: http://www.hondenoutlet.nl/product/nylo ... or-de-hond
Ik moet 'm vaak opladen en dat vind ik vervelendMaar hij geeft heel goed licht en omdat deze band van nylon is ipv siliconen is het een stuk duurzamer.
Houden ze het ook met zwemmen? Deze nylon band houdt dat niet. Mijn Orbilocs zijn de enige die daartegen bestand zijn.

https://nl.aliexpress.com/item/50cmRech ... 02fc5333cf

-
- Zeer actief
Ah mijne wel, in zee. Althans, "zwemmen".Kells schreef: Dat weet ik niet. Mijn honden zwemmen niet in het donker.
Veel banden kunnen daar niet tegen.
Oh Tineke, die zien er ook best oké uit. Lijkt van harder materiaal?
Voorlopig ben ik heel tevreden met mijn dure ledlampjes van Orbiloc