Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dr. John Robb en over-vaccineren
Moderator: moderatorteam
- Crescent
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Dr. John Robb en over-vaccineren
Jullie hebben dit filmpje vast voorbij zien komen;
Wat achtergrond;
Hebben jullie hier meer over gehoord, en wat zeggen jullie dierenartsen? Ik vraag me af of dit ook voor andere vaccinaties geldt of alleen rabiës.
Wat achtergrond;
Hebben jullie hier meer over gehoord, en wat zeggen jullie dierenartsen? Ik vraag me af of dit ook voor andere vaccinaties geldt of alleen rabiës.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
-
Flossie
- Vaste gebruiker
Re: Dr. John Robb en over-vaccineren
Ik heb gelezen over titeren bij verschillende dierenartsen hier in de regio, dus hier wordt het wel gedaan. Alleen juist niet bij rabies omdat die verplicht is als je naar het buitenland gaat. Maar dit is echt alleen wat ik gelezen heb, want ik heb zelf nog geen hond.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Over-vaccineren is voor mij gewoon een feit. "We" jassen er maar van alles in en dat kan niet goed zijn, in geen enkel opzicht. Ik ben heel blij dat titeren steeds meer mogelijk is, dat steeds meer DA's zich erin verdiepen, dat je vaak al voor meerdere jaren afgetekend kunt krijgen.
Bewust met de materie omgaan is belangrijk voor mij. Teveel DA's willen er nog niet aan, maar ook veel te veel eigenaren weten nog van niets.
Ik vind het wel jammer dat dit filmpje niet ondertiteld is. Lang niet iedereen is het Engels machtig.
In Nederland is voor mij Tannetje Koning 1 van de autoriteiten op dit gebied.
Suzanne
Bewust met de materie omgaan is belangrijk voor mij. Teveel DA's willen er nog niet aan, maar ook veel te veel eigenaren weten nog van niets.
Ik vind het wel jammer dat dit filmpje niet ondertiteld is. Lang niet iedereen is het Engels machtig.
In Nederland is voor mij Tannetje Koning 1 van de autoriteiten op dit gebied.
Suzanne
-
80564M
Gisteren met mijn 10 weken oude pup naar Dieren gereden, om te laten titeren. Met als resultaat dat ze vandaag de cocktail gaat krijgen, want de antilichamen tegen distemper en hepatitis zijn te laag (dat laatste zat ook niet in de 1e pupenting).
En over 4 weken ga ik weer eerst titeren, en dan alleen enten wat nodig is.
-
natalie
- Zeer actief
Toen onze hond 14 maanden oud was, heeft hij opnieuw de volledige cocktail gekregen met daarbij het advies (van de dierenarts zelf dus) om in de toekomst te laten titeren. Ik had er via onze hondenschool al over gehoord, maar had mij er nog niet goed in verdiept. Gelukkig kon onze dierenarts daar alles over vertellen. Nu moet ik wel erbij zeggen dat ik 45 km rij voor onze dierenarts, omdat ik zoveel positieve verhalen gehoord had. De dierenarts die we daarvoor hadden, zou dit (denk ik) nooit besproken hebben. Ik kreeg bij hen een heel naar gevoel toen ze mij de vraag stelde of ik al over castratie had nagedacht... op het moment dat onze reu net 4,5 maanden oud wasFlossie schreef:Ik heb gelezen over titeren bij verschillende dierenartsen hier in de regio, dus hier wordt het wel gedaan. Alleen juist niet bij rabies omdat die verplicht is als je naar het buitenland gaat. Maar dit is echt alleen wat ik gelezen heb, want ik heb zelf nog geen hond.
Rabiës is inderdaad verplicht als je naar het buitenland gaat. De "invoereisen" verschillen per land, maar volgens mij gaat nog geen enkel land akkoord met aan aantekening op basis van een titerbepaling.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
enten wat nodig is valt tegen hoor alleen Parvo kan alleen gegeven worden zitten ze laag op één van de andere dan betekend dit toch gewoon een cocktail.Marion. schreef:Gisteren met mijn 10 weken oude pup naar Dieren gereden, om te laten titeren. Met als resultaat dat ze vandaag de cocktail gaat krijgen, want de antilichamen tegen distemper en hepatitis zijn te laag (dat laatste zat ook niet in de 1e pupenting).
-
Manuma
- Zeer actief
Ik wil dus laten titeren en ik heb al 5 dierenartsen gesproken maar niemand wil het doen omdat ze het een momentopname vinden. En dat de antistoffen bij wijze van volgende week uitgewerkt kunnen zijn. Nu ben ik toch gaan twijfelen. Ik kom die dierenartsen niet tegen die er voorstander van zijn.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Manuma, zoek een lijst van dierenartsen die de Vacci-check gebruiken (https://www.nmlhealth.com/verkooppunten ... _value[]=1) of kijk op FB in de groep: Bewust vaccineren, ontwormen en parasietbehandeling huisdieren. Daar staan regelmatig dagen waarop er ergens een titersessie is.
De dierenartsen die jij hebt gesproken zijn duidelijk niet op de hoogte van het titeren. Het is inmiddels gewoon erkend door de dierenartsenvereniging en toegestaan bij officiele evenementen in NL.
De dierenartsen die jij hebt gesproken zijn duidelijk niet op de hoogte van het titeren. Het is inmiddels gewoon erkend door de dierenartsenvereniging en toegestaan bij officiele evenementen in NL.
-
Manuma
- Zeer actief
Dankjewel!
Er werd ook al gezucht voordat ik mijn zin af had. Je gaat dan toch twijfelen waar je nu goed aan doet.
Er werd ook al gezucht voordat ik mijn zin af had. Je gaat dan toch twijfelen waar je nu goed aan doet.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Die dierenartsen mogen hun kennis over de werking van het immuunsysteem weleens opfrissen...
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
in den haag zit brenda ooms die titert. zij titert sinds 2015 mijn nesten en volwassen honden.Manuma schreef:Ik wil dus laten titeren en ik heb al 5 dierenartsen gesproken maar niemand wil het doen omdat ze het een momentopname vinden. En dat de antistoffen bij wijze van volgende week uitgewerkt kunnen zijn. Nu ben ik toch gaan twijfelen. Ik kom die dierenartsen niet tegen die er voorstander van zijn.
ellen
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik heb niet alles gelezen maar in Oegstgeest Noord zit een DA die ook titert (of is het titerdManuma schreef:Ik wil dus laten titeren en ik heb al 5 dierenartsen gesproken maar niemand wil het doen omdat ze het een momentopname vinden. En dat de antistoffen bij wijze van volgende week uitgewerkt kunnen zijn. Nu ben ik toch gaan twijfelen. Ik kom die dierenartsen niet tegen die er voorstander van zijn.

Groetjes Marja
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb geen goede ervaring met Brenda Ooms....heel veel gedoe gehad.
Ik laat de honden tm 1 jaar gewoon enten, daarna titeren. Voor mij werkt dat prima. De meeste honden moeten in 2019 getiterd worden, Ravi meot zijn 1 jaars vaccinatie nog en zal dan in 2019 mee getiterd worden
Ik laat de honden tm 1 jaar gewoon enten, daarna titeren. Voor mij werkt dat prima. De meeste honden moeten in 2019 getiterd worden, Ravi meot zijn 1 jaars vaccinatie nog en zal dan in 2019 mee getiterd worden
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Het is de persoonsvorm, dus stam+ttycha schreef:Ik heb niet alles gelezen maar in Oegstgeest Noord zit een DA die ook titert (of is het titerdManuma schreef:Ik wil dus laten titeren en ik heb al 5 dierenartsen gesproken maar niemand wil het doen omdat ze het een momentopname vinden. En dat de antistoffen bij wijze van volgende week uitgewerkt kunnen zijn. Nu ben ik toch gaan twijfelen. Ik kom die dierenartsen niet tegen die er voorstander van zijn.)
-
Manuma
- Zeer actief
Ja dat was altijd mijn dierenarts, geweldige man! Maaaar ik woon nu een heel stuk verder weg dan toen.tycha schreef:Ik heb niet alles gelezen maar in Oegstgeest Noord zit een DA die ook titert (of is het titerdManuma schreef:Ik wil dus laten titeren en ik heb al 5 dierenartsen gesproken maar niemand wil het doen omdat ze het een momentopname vinden. En dat de antistoffen bij wijze van volgende week uitgewerkt kunnen zijn. Nu ben ik toch gaan twijfelen. Ik kom die dierenartsen niet tegen die er voorstander van zijn.)
Ik ga eens de lijst af
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
brenda ooms zit in den haag en titertManuma schreef:Ja dat was altijd mijn dierenarts, geweldige man! Maaaar ik woon nu een heel stuk verder weg dan toen.tycha schreef:Ik heb niet alles gelezen maar in Oegstgeest Noord zit een DA die ook titert (of is het titerdManuma schreef:Ik wil dus laten titeren en ik heb al 5 dierenartsen gesproken maar niemand wil het doen omdat ze het een momentopname vinden. En dat de antistoffen bij wijze van volgende week uitgewerkt kunnen zijn. Nu ben ik toch gaan twijfelen. Ik kom die dierenartsen niet tegen die er voorstander van zijn.)
Ik ga eens de lijst afDankjulliewel!
ellen
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
En anders naar een titersessie? Dat doe ik de volgende keer ook weer... beviel uitstekend

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Nou, je kunt dan heel bewust kijken wat je nodig vindt.blacky schreef:enten wat nodig is valt tegen hoor alleen Parvo kan alleen gegeven worden zitten ze laag op één van de andere dan betekend dit toch gewoon een cocktail.Marion. schreef:Gisteren met mijn 10 weken oude pup naar Dieren gereden, om te laten titeren. Met als resultaat dat ze vandaag de cocktail gaat krijgen, want de antilichamen tegen distemper en hepatitis zijn te laag (dat laatste zat ook niet in de 1e pupenting).
Ik heb Beau ook getiterd en die is vanaf zijn 10e goed gekeurd voor 6 jaar, maar die 6 jaar heeft hij niet mogen halen. Elmo heb ik pas leren kennen toen de 9-weken enting er al in zat

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Vanmiddag laat ik Gait titeren. Ik ga er eigenlijk vanuit dat hij nu zo'n beetje maximaal beschermd is, maar we gaan het zien. Bij Gait was met 7 weken de bescherming tegen hepatitis vrijwel weg, maar Parvo en distemper nog te hoog om al te enten. Met 10 weken stond alles op 0 en is hij gevaccineerd. Helaas is hij drie weken later nogmaals gevaccineerd met dhp ipv na 4 weken een controle. Maar goed, hij zal nu dus waarschijnlijk gewoon hoge titers hebben. Dan kan hij mooi voor enkele jaren afgetekend worden en hoeft hij hopelijk nooit meer de dhp te hebben
Laatst gewijzigd door Fotogravinnetje op 22 sep 2017 08:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
- Aantal honden: 1
ik hoorde hetzelfde van mijn dierenartsManuma schreef:Ik wil dus laten titeren en ik heb al 5 dierenartsen gesproken maar niemand wil het doen omdat ze het een momentopname vinden. En dat de antistoffen bij wijze van volgende week uitgewerkt kunnen zijn. Nu ben ik toch gaan twijfelen. Ik kom die dierenartsen niet tegen die er voorstander van zijn.
In de Facebook groep die eerder genoemd word, worden ook titersessies georganiseerd. Wij hebben laten titeren bij een dierenpension op een paar kilometer afstand.
De locatie was alleen niet zo relaxed vanwege de vele blaffende honden waar Fred erg gestressed van werd, maar dat terzijde. Er werd van tevoren een tijdschema gemaakt.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Vanmiddag is inderdaad ook een titersessie. Haar of twee geleden met Elco ook naar zo'n sessie geweest, bij iemand thuis, en wachten in de tuin met heerlijk weer. Dit keer is het bij een dierenwinkel en voor mij iets makkelijker te bereiken. Vandaag doen we het met fiets + waterbus (sowieso m'n voorkeur boven de auto in dit geval), twee jaar geleden was ik blij dat ik een auto tot m'n beschikking had.
- Crescent
- Zeer actief
Vanochtend is Loulou getiterd en ze is voldoende beschermd. Rabies ontkomen we niet aan als ze meegaat naar het buitenland en over lepto twijfel ik, mede doordat ze een uitgesproken hekel heeft aan water.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- runninggirl
- Zeer actief
Hier titeren we ook.
Jura, heeft een cocktail gehad op 9 maanden voor ze naar NL kwam. Sindsdien getiterd, een paar maand geleden weer: nog steeds optimaal beschermd voor in ieder geval nog eens 3 jaar. (ze is nu 6 dus met die ene cocktail 8 jaar bescherming).
Mahru gaat binnenkort weer voor controle, die had vorig jaar een wat lage waarde voor hondenziekte. Niet heel laag, maar toch vind ik het dan wel prettig dit elk jaar te controleren.
Jura, heeft een cocktail gehad op 9 maanden voor ze naar NL kwam. Sindsdien getiterd, een paar maand geleden weer: nog steeds optimaal beschermd voor in ieder geval nog eens 3 jaar. (ze is nu 6 dus met die ene cocktail 8 jaar bescherming).
Mahru gaat binnenkort weer voor controle, die had vorig jaar een wat lage waarde voor hondenziekte. Niet heel laag, maar toch vind ik het dan wel prettig dit elk jaar te controleren.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Ga je wel controle-titer laten doen over zo'n vier weken? Aangezien je nu geen idee hebt of de antistoffen daadwerkelijk weg waren en je dus ook niet weet of de vaccinatie nu überhaupt iets gedaan zal hebben.Boutje schreef:Vanmorgen ook laten titeren gewoon hier in het dorp bij de dierenarts (en wat beterkoop dan de titersessie van vorig jaar ook nog).
1 hond rabiëns geënt, 1 hond toch gewoon geënt want had alleen pupvaccins gehad en zat vorig jaar op titer randje te laag dus volgend de dierenarts was eerst nog eens titeren geld weg gooien.
En 2 getitert. De rest was vorig jaar gedaan en is nog 3 tot 5 jaar goed.
Ik heb Gait met tien weken gewoon laten titeren, ook al waren zowel de dierenarts als ik ervan overtuigd dat alle maternale antistoffen weg zouden zijn, gezien de eerste uitslag drie weken eerder. En dat klopte. Toch zie ik het niet als weggegooid geld
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Maar ze kunnen antistoffen ook buiten op doen... dus van bijna nieta naar ruim voldoende kan wel degelijk. En dan heb je niets aan t vaccin dusBoutje schreef:Vanmorgen ook laten titeren gewoon hier in het dorp bij de dierenarts (en wat beterkoop dan de titersessie van vorig jaar ook nog).
1 hond rabiëns geënt, 1 hond toch gewoon geënt want had alleen pupvaccins gehad en zat vorig jaar op titer randje te laag dus volgend de dierenarts was eerst nog eens titeren geld weg gooien.
En 2 getitert. De rest was vorig jaar gedaan en is nog 3 tot 5 jaar goed.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi