Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ervaringen allopurinol

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

muppie en co
Actief
Mijn ras(sen): rottweiler, greyhound en mix

ervaringen allopurinol

Ongelezen bericht door muppie en co »

hallo

wie heeft er ervaringen met allopurinol?

we hebben een paar jaar geleden een hondje uit spanje geadopteerd. ze bleek leishmania te hebben, waarvoor ze in Spanje al allopurinol kreeg. We hebben dit na aankomst nog een half jaar gegeven totdat ze zieker werd.

na gestopt te zijn met de allopurinol, werd ze beter.

Maar het rare is dat ze steeds periodes nodig heeft van allopurinol. Te lange tijd met allopurinol wordt ze ziek, maar te lang zonder ook weer.

Nu zijn we weer gestart met allopurinol, maar ze wil niet eten. Kunnen honden misselijk worden van allopurinol??
voordat we starten wilde ze al bijna niet eten, maar nu met allopurinol al helemaal niet meer....
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: ervaringen allopurinol

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ja, ik heb ervaring met Allopurinol. Ik heb twee honden met Leishmania waarvan er één ook Allopurinol krijgt. Zij heeft gelukkig geen bijwerkingen en ik heb ook niet eerder gehoord over honden die er misselijk van werden. Hoe is haar drink- en plasgedrag? Heeft ze verder symptomen van Leishmania momenteel?

Als ze tijdens het gebruik van de Allopurinol zieker werd, is er nooit door je dierenarts geopperd te behandelen met Milteforan of Glucantime?

Wanneer heb je voor het laatst het bloed laten controleren?
muppie en co
Actief
Mijn ras(sen): rottweiler, greyhound en mix

Ongelezen bericht door muppie en co »

bloed is vorige week onderzocht

-bloedarmoede
-nierwaardes niet oke, maar dat was al bekend
-verder nog een paar aanwijzingen dat het om leishmania ging, witte bloedcellen geloof ik

pigment neus is weer minder
extra eelt aan haar kussentjes van de poten
heel veel drinken
bijna niks willen eten
misselijk
braken
ontlasting van pudding tot normaal
jeuk
erg koud hebben
oogjes lichtjes ontstoken

en ik kan nog wel effe doorgaan

volgens de dierenarts aan de hand van de bloeduitslagen en uiterlijke kenmerken toch wel weer een aanval van leishmania

maar met de allopurinol wil ze nu dus helemaal niks meer eten

we hebben dit al een paar keer met haar meegemaakt, steeds van deze fases

ze krabbelt op en stort na een paar maanden weer in elkaar....

het kan natuurlijk ook zo zijn, omdat haar nieren al slechter zijn, de allopurinol er nog een schepje bovenop doet en ze dan dus niet meer wil eten vanuit de nieren en indirect vanuit de allopurinol...

de andere medicatie hebben we besproken, maar die zouden slechter te verdragen zijn voor haar??
heb jij dan ervaringen met die andere medicatie en dan met name bij een hondje dat in een ver stadium van leishmania is, want ik denk dat dat nu aan de hand is met die van ons...
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Dit is duidelijk actieve Leish en dan moet je zo snel mogelijk gaan behandelen met Milteforan. Zeker bij slechte nierwaardes en niet meer willen eten; dat laatste komt door de misselijkheid vanwege de aangetaste nieren en niet door de Allopurinol. Misschien moet ze zelfs een paar dagen naar de dierenarts om de nieren te spoelen. Milteforan kun je gewoon geven bij slechte nieren; Glucantime niet inderdaad.
Heeft je dierenarts wel voldoende ervaring met Leishmania? Want het advies verbaast me en ik vraag me af wat hij dan in dit stadium van de Leish heeft voorgesteld qua behandeling? Bij actieve Leish zit er niets anders op dan behandelen met Milteforan of Glucantime, anders gaat de hond alleen verder achteruit en richt de parasiet steeds meer schade aan in het lichaam.

Mijn hond heeft ook Milteforan gekregen, was er behoorlijk slecht aan toe destijds, maar is ontzettend goed opgeknapt en de Leishmania is sindsdien goed onder controle (nu inmiddels zo'n 2,5 jaar stabiel).
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”