Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Even voorstellen!

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

akselethem
nieuw lid

Even voorstellen!

Ongelezen bericht door akselethem »

Hallo allemaal!

Mijn naam is Aksel en ik ben nieuw op het forum. Ik lees al even mee maar ben nu ook daadwerkelijk geregistreerd, yay! Wat ontzettend leuk om zoveel mensen zo enthousiast over (hun) honden te horen vertellen :). Er zitten echt een paar hele mooie plaatjes tussen!

Ik woon zelf in Amsterdam (alleen, appartement begane grond met minituintje, vlakbij Flevopark) en heb (nog) geen hond. Ik wil echter wel graag een hond nemen en ben me al een tijdje aan het orienteren of het in mijn situatie kan werken. Ik ben 33 en werk op freelance basis waardoor ik regelmatig, maar niet altijd, thuis kan werken. Ik werk wel soms onregelmatig qua tijden. Ik denk dat ik 2 a 3 dagen per week weg van huis niet kan vermijden.

Vroeger hadden we thuis een hond. Een mix van een Schotse terrier en een Westhighland white terrier. Niet een heel groot formaat maar wel ontzettend lief en leuk. Met Beau hebben we ook nog hondencursus gedaan wat erg leerzaam was (maar al wel weer even geleden). Toen Beau overleed kwamen er twee nieuwe hondjes voor in de plaats, Frodo en Lilly, waarvan ik even de rassen ben vergeten. Allebei ook enorm lieve hondjes die m'n ouders nog steeds hebben. Ook niet een groot formaat trouwens deze twee. Zelf overweeg ik nu wel een formaatje groter maar nog steeds niet TE groot.

M'n "shortlist" voor een hond is met stipt op 1 de Noorse Buhund, vanwege z'n vrolijkheid, formaat en meegaande karakter. Verder vind ik een Husky heel mooi, een Akita Inu, een Australian Kelpie, en bijvoorbeeld een Beagle. Op de Noorse Buhund na lijken de andere rassen me niet echt stadshonden dus ik ga er eigenlijk al vanuit dat ze niet erg geschikt zijn voor me (of vergis ik me?). Hebben mensen nog andere tips voor een leuk ras?

Verder lees ik veel over vereiste "hondenervaring", bijvoorbeeld bij het hebben van een Husky. Zou het hebben van de kleinere honden en dingen als hondentraining vroeger genoeg hondenervaring zijn voor een dergelijk ras? Ik zou trouwens wel weer op hondencursus met de hond willen zodat we en goede band hebben en hij goed luistert. Ik woon vlakbij het Flevopark en ik wil een paar keer per week toch goed met de hond spelen daar. Uiteraard kan ik af en toe ook naar het Amsterdamse Bos of strand gaan maar het meeste "uitlaten" gebeurt toch in de buurt en in het park.

Ik vroeg me tot slot nog af hoe het zit met het blafgedrag van honden. Ik woon op de begane grond en je kunt "buiten" aardig horen. Nou lijkt het me daarom niet fijn als de hond bij elk geluidje aanslaat want dat zijn er nogal veel. Bij de deurbel mag ie uiteraard (even) blaffen. Ik neem aan dat het wel af te leren is dat ze om elk geluid blaffen, toch?

Nou dit werd toch niet zo'n beknopt voorstel rondje als ik hoopte. Ik hoop dat deze post hier mag, anders zal ik hem met alle liefde verplaatsen naar het juiste sub-forum. Nogmaals, leuk om hier te zijn!

Groetjes,

Aksel
Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Even voorstellen!

Ongelezen bericht door Crescent »

Welkom! Ik dacht gelijk aan de Ierse terrier maar dat komt omdat er hier een heel markant typje van rondloopt. Als je op Beagle's valt..dit snoepje zoekt nog opvang; https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5A14E92D Hound-achtigen kunnen ontzettend blaffen en jengelen. Echter heb ik er weer eentje die ijzig stil is. Anders, een kruising kees of schipperke? Is ook spits. Er zijn trouwens klauwen vol uitlaatservices te vinden, dus voor de 3 dagen weg lijkt dat me geen probleem.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Welkom hier. Ik ben benieuwd wat voor hond het uiteindelijk gaat worden.
Maar volgens mij zoek je gewoon een Bodi :F: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=320222
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Crescent
Zeer actief

hakunamatata schreef:Welkom hier. Ik ben benieuwd wat voor hond het uiteindelijk gaat worden.
Maar volgens mij zoek je gewoon een Bodi :F: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=320222
Iedereen zoekt een Bodi :I:
-Nothing but the rain…
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Je noemt toch best wel uiteen lopende karakters. Hoewel ik de Buhund niet persoonlijk ken leert wiki mij wel dat het ontzettende keffers zijn. Geen idee of dat handig is op de plek waar je woont (sowieso spits typen kunnen best luidruchtig zijn). Dit gedrag zal tot op zekere hoogte wel te beperken zijn maar echt 100% afleren gaat denk ik niet lukken.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je zelf van plan bent te gaan doen met de hond, moet ie makkelijk alleen kunnen leren zijn, hoe denk je over vachtonderhoud, is sociaal gedrag richting soortgenoten gewenst, is sociaal gedrag richting mensen/kinderen gewenst. Heb je tijd om pak hem beet 2 uur per dag te lopen en ook de hond een mentale uitdaging te bieden of moet de hond ook wel eens met een dagje minder moeten doen, hoe erg zou je het vinden als een hond jachtpassie vertoont (zelf de benen nemen om een spoor uit te werken of achter een haas aan te jakkeren).

Als je richting rashond gaat denken zou ik meer gaan voor iets in de trant van een border terriër of iets groters in de richting van de spaniel of retriever
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
akselethem
nieuw lid

Hallo allemaal! Wat een leuke reacties! Oh Bodi is zo schattig!! Wat leuk! En die beagle is ook heel cute haha.

Laura84, je hebt helemaal gelijk, ik noemde nogal verschillende honden. Die rassen spreken me qua "looks" in ieder geval enorm aan. Maar er waren een aantal zaken die me zorgen baarde. Bij de Husky vroeg ik me af of ik "ervaren genoeg was om hem te kunnen hebben. Bij de Australische Kelpie twijfelde ik of ik hem genoeg "exercise" kon bieden, en bij de Akita twijfelde ik of ik lekker met hem kon wandelen en vrij kon laten rennen. Bij de Buhund vraag ik me af in welke mate het geblaf een "issue" is. Dat is nu moeilijk te zeggen ben ik bang, ik heb hele relaxte buren maar ik weet niet precies hoeveel een hond daadwerkelijk zou blaffen straks. Er komen niet heel veel mensen aan m'n deur maar het is hier wel een tikkeltje gehorig, niet zozeer van de buren maar wel van geluid op straat.

Ik heb niet een heel strikt plan met de hond. Het zou vooral een gezelschapsdier zijn maar ik vind het heel leuk om dingen met hem te doen, bijvoorbeeld hondentraining, lange bos/strandwandelingen, spelletjes (thuis en buiten), of misschien wel schapendrijven (maar ik weet niet of ik dat de komende 10 jaar elke week kan doen). Ik zou het inderdaad ook fijn vinden als ie makkelijk in de omgang is met andere mensen en honden. Ik heb nu geen andere huisdieren of kinderen, maar een kind zou nog wel eens kunnen komen. Als ik naar het park, bos of strand ga denk ik dat het chill is als de hond een tijdje vrij rond kan lopen. Op zich heb ik dan niet echt problemen met een jachtinstinct als ie ff lekker achter iets aan wil hollen prima. Als ie maar niet iemand anders z'n hond of kind ofzo bijt ;)

Verder zou ik liever niet enorm veel borstelen en zou het chill zijn als m'n huis een klein beetje schoon bleef. Maar goed, mocht ik nou een leuke hond vinden dan neem ik dat soort dingen uiteraard voor lief!

Tot slot, als ie alleen kan zijn is dat wel fijn ja. Maar ik wil het alleen zijn zoveel mogelijk beperken. Door m'n werk ben ik nogal eens op locatie en hij zal denk ik vaak wel meekunnen maar niet altijd.

Nogmaals bedankt voor alle tips en suggeties! Ik waardeer het enorm :)!

Groetjes,

Aksel
Laatst gewijzigd door akselethem op 08 sep 2017 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

Husky is prachtig, als je hem fysiek de uitdaging kan geven die ze nodig hebben (en bereid bent enorm veel tijd te stoppen in het alleen zijn) zou het best kunnen maaaaaaaaaaar, als er één ras veel verhaard is het de husky wel (akita trouwens ook, eigenlijk alle honden met dit type vacht).

Het jagen achter wild aan mag officieel niet dus dat jij het prima vindt wil nog niet zeggen dat meneer de boswachter daar ook zo over denkt ;)

Ik zou toch eens gaan kijken naar een border terriër, weinig vachtverzorging (2 keer per jaar naar de trimmer), ik vind ze eigenlijk voor een terriër best sociaal, kunnen wel wat jagen maar hebben niet zo veel instinct (uitzonderingen daargelaten), niet angstig/prikkelgevoelig aangelegd, wat erg fijn is in een stad. Grote hond in een klein formaat.
Als je er meer over wilt weten dan stuur je maar een berichtje :)
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Als je je huis netjes wilt houden zou ik de Husky direct wegstrepen van je lijstje. Dat is echt niet te doen. Reken maar op dagelijks stofzuigen en nog zit alles onder het haar.

Ik heb een Husky(kruising Malamute) als eerste hond. En ik denk dat het kan maar dat je als eigenaar wel heel flexibel moet zijn in je wensen. Het is toch even anders gezien de Husky heel zelfstandig is en dus niet eenvoudig te trainen. Nadeel 1 is het enorme jachtinstinct waardoor vele Husky's niet los kunnen lopen. Je zal altijd veilige gebieden moeten zoeken en 100% alert moeten zijn. Er zal nooit iets leukers voor die hond zijn dan jagen. Houd daar rekening mee. Opvoeden daarin is vrijwel zinloos. Dat is natuurlijk wat overdreven, maar ga er maar wel gewoon vanuit. Je krijgt het er in elk geval nooit uit, je moet ermee om leren gaan.
Nadeel 2 is dat ze slecht alleen kunnen zijn en het dan op een huilen en/of slopen zetten. Huilen maakt meer lawaai dan blaffen.
Nadeel 3 is dat ze dus vreselijk verharen.
En nadeel 4 is hun eindeloze energie. Ze zijn altijd klaar voor actie en gezien ze vaak niet los kunnen lopen resulteert dat in een aantal uur per dag in je hond stoppen om te zorgen dat ze toch hun ei kwijt kunnen. Je kunt heel veel leuke sporten met ze beoefenen en dat vinden ze dan ook geweldig. Maar denk dan aan canicross, fietsen, stepjoring etc.

Natuurlijk hebben ze ook veel voordelen maar de nadelen zijn voor heel wat mensen echt teveel. Daardoor staan ze met een jaar vaak weer op herplaatsingsites. Neem anders eens contact op met Stichting Husky Rescue. Zij hebben heel veel ervaring met het ras en kunnen je misschien wel een advies geven.
akselethem
nieuw lid

Hoi allemaal, dank weer voor de goede tips. Ik leer er veel van!

Bij het jagen had ik inderdaad nog niet nagedacht dat het niet mag haha. Zeker iets om rekening mee te houden dan. Wat betreft loslopen dacht ik dat het fijner voor de hond zou zijn. Ik zou in de stad en hier in de buurt sowieso de hond nooit lost laten lopen. Enkel alleen in het park, bos of strand (maar ook alleen als ik weet dat het kan).

Het borstelen en verharen is inderdaad wel een ding ja. Maar toch zou ik het op de koop toe nemen als de hond en ik een goede match zijn. Ik wil graag die moeite erin steken als het nodig is. Het blijft maar een voorkeur dat er weinig geborsteld moet worden.

Wat is die Chicken trouwens een leuke hond! Ik zou niet zo snel aan een Duitse Pincher denken maar deze is wel heel leuk hoor! Ik heb hem toch maar even gebookmarked bij "leuke honden" ;). Goeie site trouwens de hhin.nl!

De Border Terriers zijn ook leuk zeg! Ze lijken een beetje op de hond van m'n ouders. Het is qua uiterlijk niet m'n eerste keus maar ze zijn wel schattig zeg. En wellicht passen ze qua karakter toch heel goed bij me. Ik houd ze vanaf nu in de gaten in ieder geval! (Volgens mij ga je elke hond de mooiste vinden als het je eigen beestje is ;)).

Tot slot zal ik volgende week eens contact opnemen met Husky Rescue om m'n situatie te bespreken en advies te vragen. Ik sta zeker open voor andere honden maar ik blijf toch echt een zwak voor een Husky hebben.

Bedankt weer allemaal! Super fijn om alle reacties te lezen!
Laatst gewijzigd door akselethem op 08 sep 2017 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

akselethem schreef:

Tot slot zal ik volgende week eens contact opnemen met Husky Rescue om m'n situatie te bespreken en advies te vragen. Ik sta zeker open voor andere honden maar ik blijf toch echt een zwak voor een Husky hebben.
Wat Manuma schrijft is waar, je huis is gewoon nooit haarvrij en je moet flexibel zijn en een achterban hebben voor het geval de hond niet alleen kan zijn. Je krijgt er wel een geweldig maatje voor terug.

Als je van de week belt met SHRN dan wordt je uitgelegd dat er best wel Husky's zijn, de stichting heeft alleen herplaatsers, die wel een paar uur alleen kunnen zijn, los kunnen lopen.
Misschien vindt je het leuk om op onze fb-pagina te kijken https://www.facebook.com/huskyrescuenederland/
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Noorse Buhund, daar wonen er twee van bij mij in de straat. Leuke hondjes, het blaffen valt nog mee, maar de buren hebben wel heel de tuin moeten voorzien van kippengaas gezien het vele graven.
Ik vind het leuke honden, makkelijk met de andere honden in de buurt, speels en aanhankelijk, maar absoluut niet slaafs.
Maar, dat ben ik, en flegmatiek is my middle name.
Voor alles geld in ieder geval, ga eens mee op een of meerdere wandelingen, vraag eigenaren uit en ruik en beleef de genoemde honden. Hoe goed kun je omgaan met de slechte kanten van de genoemde rassen?
Wat doe je als je hond luisteren niet belangrijk vind, de buurt bij elkaar blaft (of huilt) of vindt dat je huis toe is aan een extreme makeover? Denk je : a - met de kerende post naar het asiel, b - ik ga de hond beter trainen, c - hoe kan ik de schade beperken
akselethem
nieuw lid

Dank je wel voor de reacties. Ik denk inderdaad dat een Husky niet helemaal past bij m'n situatie dus ik kijk verder naar een andere mooie hond :)

Ja die Noorse Buhunden zijn zo leuk! Ze lijken een beetje op een Husky maar dan met een karakter dat wat beter bij me lijkt te passen :). Ik zal dit weekend eens een rondje door het park wandelen en "praatjes" maken met verschillende honden haha!
Crescent
Zeer actief

-Nothing but the rain…
Tiny
Zeer actief

Cleva schreef:
Tiny schreef:Als je van de week belt met SHRN dan wordt je uitgelegd dat er best wel Husky's zijn, de stichting heeft alleen herplaatsers, die wel een paar uur alleen kunnen zijn, los kunnen lopen.
Natuurlijk zien die er. Er bestaan zeker huskies die dat allemaal geweldig kunnen.
Maar die zitten gewoon bij hun eigen baas op de bank makkelijk te zijn.

NUL huskies worden herplaatst om naadloos die idylle voort te zetten met de nieuwe eigenaar. Dat moet je mensen niet voorspiegelen want het is gewoon echt niet waar.
Je moet geen herplaatshusky nemen als je er over denkt om aan een eerste hond te beginnen. Dat weet jij net zo goed als ik.
Ja hoor die zijn er echt, ik ga er niet om liegen want daar heb ik alleen maar de honden die geplaatst worden mee. Die komen dan weer terug en daar zit niemand op te wachten.

Het beste voorbeeld heb ik thuis, met acht maanden moest ze herplaatst worden en ik heb nul problemen met haar, ze loopt lekker los en slaapt met de kat.

Husky's zijn ook gewoon honden, met de bij behorende eigenschappen en als je wilt inzetten en je verdiept in wat het ras inhoudt zie ik geen problemen als eerste hond. En natuurlijk geef je als stichting voorlichting, vraag je of ze weten waar ze aan beginnen, ze krijgen ook niet meteen dezelfde dag een hond, eerst de kennismaking en dan bedenktijd of het echt is wat ze willen en zoeken.

Ik doe herplaatsen nu 3 jaar officieel en nog nooit heb ik mensen voorgelogen over het ras, ik overdrijf zelfs liever. De stichting laat mensen ook niet zwemmen of aanmodderen, wij blijven altijd bereikbaar mochten er vragen of problemen zijn. Misschien heb jij andere ervaringen met een stichting maar SHRN is er voor de Husky's, zij alleen horen er alleen beter van te worden als ze herplaats moeten worden.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Ik denk dat SHRN de eerste is om te vertellen over jagen, joelen en ander gezellig gedrag, maar de husky die los kan lopen is geen enorme uitzondering.

Eens begint iedereen aan zijn eerste hond, en laat mijn vroegere 'makkelijke' labrador mij nu totaal niet klaar hebben gemaakt voor mijn Malamutes.
Ik ben gewoon opnieuw moeten beginnen.
Na hoeveel honden ben je eigenlijk 'klaar' voor een lastig ras?
Tiny
Zeer actief

Cleva schreef:Oke, nou ja, jij hebt er natuurlijk meer verstand van dan ik dus ik neem het dan maar van je aan.
Het verbaast me wel want het is echt een sterk ander beeld van de husky dat ik heb maar goed, weer iets geleerd. :wink:
Jij raadt Aksel dus wel een husky aan?
Ik hoor het vaker hoor, en als ik de kans krijg overdrijf ik ook graag, maar het zijn echt gewoon honden :wink: Soms ben ik ook nog verbaasd als een makkelijk hond ter herplaasing wordt aangeboden, stikmakkelijk maar, en dit is echt waar, past niet bij het bankstel :roll:

Ja Aksel zou best een Husky kunnen nemen, zich even goed laten informeren en als hij er dan nog steeds voor wilt gaan dan komt er echt een hond die bij hem past.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Laura84 schreef: Ik zou toch eens gaan kijken naar een border terriër, weinig vachtverzorging (2 keer per jaar naar de trimmer), ik vind ze eigenlijk voor een terriër best sociaal, kunnen wel wat jagen maar hebben niet zo veel instinct (uitzonderingen daargelaten), niet angstig/prikkelgevoelig aangelegd, wat erg fijn is in een stad. Grote hond in een klein formaat.
Helemaal mee eens, ik heb Spetter, nu bijna 2 jaar oud. Ik vind weinig haar van haar in huis, wanneer ik dat ga vinden is ze er vrij snel aan toe om geplukt te worden. Ze is makkelijk in huis en kan altijd los lopen, jaagt niet en luistert gewoon.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

Ramiek schreef:
Laura84 schreef: Ik zou toch eens gaan kijken naar een border terriër, weinig vachtverzorging (2 keer per jaar naar de trimmer), ik vind ze eigenlijk voor een terriër best sociaal, kunnen wel wat jagen maar hebben niet zo veel instinct (uitzonderingen daargelaten), niet angstig/prikkelgevoelig aangelegd, wat erg fijn is in een stad. Grote hond in een klein formaat.
Helemaal mee eens, ik heb Spetter, nu bijna 2 jaar oud. Ik vind weinig haar van haar in huis, wanneer ik dat ga vinden is ze er vrij snel aan toe om geplukt te worden. Ze is makkelijk in huis en kan altijd los lopen, jaagt niet en luistert gewoon.
Spetter is gewoon ook wel ontzettend te gek hoor maar ik ben enorm bevooroordeeld :I:
Afbeelding
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Laura84 schreef:
Ramiek schreef:
Spetter is gewoon ook wel ontzettend te gek hoor maar ik ben enorm bevooroordeeld :I:
Heb ik gelukkig geen last van ;)
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
akselethem
nieuw lid

Thanks voor alle tips :) Echt heel fijn dat iedereen z'n ervaringen deelt, dat helpt me enorm.

Ik heb gelukkig geen haast met het nemen of kiezen van een hond dus ik neem alle tijd om informatie in te winnen over de verschillende honden. Het liefst ga ik ook bij zoveel mogelijk rassen "langs" om echt te ervaren hoe een bepaalde hond is. Het laatste wat ik wil is dat ik een hond moet terugbrengen voor herplaatsing. Dan liever tig cursussen ertegenaan gooien ;) Ik heb gelukkig niet echt dure spullen in mn huis haha.

Ik vind het fijn dat er nog wel een sprankeltje hoop is voor een Husky maar het is echt niet de enige hond die me aanspreekt. De Australische Kelpie, Noorse Buhund en Akita zijn ook zeker favorieten! Ik moet zeggen dat ik na de tip over de schipperke deze ook zeker op m'n lijstje heb. Het hoeft trouwens geen rashond te zijn, maar ik leer wel graag over de verschillende karakters. Trouwens, bij de herdersrassen lees ik veel over dingen als flyball, schapendrijven en andere sporten. Is dat dan iets wat je elke week doet? Of meerdere keren per week? En zijn er ook spellen die ik zelf in het park kan doen met ze (zonder of na een cursus)? Ja met een bal gooien snap ik, maar ik bedoel behendigheidsdingen of meer "uitdagende' spellen.

Nogmaals bedankt alle tijd en reacties!
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ja hoor, je kan heel wat zelf doen maar het ligt denk ik wel aan het soort hond dat je krijgt. Je kunt nog zo goed aan de hand van de rasbeschrijving een hond kiezen maar elke hond is een individu natuurlijk. Zo heb ik een Husky die niet trekt en best wel lui is.
Sommige honden willen echt werken en dan is een apportspel niet genoeg. Die hersenpan moet aan de bak. Maar ook dat kun je zelf wel invullen hoor. Ik ben van mening dat als je als hondeneigenaar flexibel naar je honden bent je vrijwel elke hond kan houden.

Ik heb zelf nooit gekozen voor de Husky en had dat ook nooit gedaan. Ik kreeg mijn hond via mijn toenmalige partner. En toch, ondanks dat ik hem heel vaak achter het behang zou willen plakken, kan ik lezen en schrijven met hem en doe ik nu heel wat waarvan ik van tevoren had durven zweren dat ik dat nooit zou willen doen. En ik heb er lol in want mijn hond heeft het naar zijn zin. Je moet er lleen wel de tijd voor vrij willen maken. Daar ontbreekt het vaak aan denk ik. Beren op de weg willen en durven opruimen om zo een team te kunnen vormen.

En ik denk dat als je voor een type hond valt en je bereid bent die tijd erin te willen steken en soms even op je bek durft te gaan gewoon voor datgene te gaan waar je voor valt. Wat heb je er nu aan een hond te nemen alleen omdat het gemakkelijker is, terwijl je eigenlijk een ander wil? Een hond wordt zo 14 jaar oud. Moet je dan 14 jaar wachten tot je kunt doen wat je wil? YOLO.
M@rcel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door M@rcel »

Welkom!
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Haha, kort maar krachtig M@rcel.
Ook van mij een hartelijk welkom op dit forum.
Als je toegelaten wordt tot de andere subforums zou ik nog ff een topic plaatsen daar want niet iedereen kijkt hier in deze rubriek.
Zo bereik je veel meer mensen .
Veel succes met je zoektocht.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
M@rcel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door M@rcel »

Ptje schreef:Haha, kort maar krachtig M@rcel.
Ach ja, het was nog vroeg in de ochtend he :wink:
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Welkom mede Amsterdammer ;)

Ik denk dat de bezwaren die je per ras noemt heel kloppend zijn. Een stadspark is vooral fijn voor niet al te fanatieke en erg sociale honden. Heb je buiten je werk om veel tijd om naar het bos of strand te gaan? Ik vind het in de parken vooral een sociaal gebeuren en in het bos heb je meer de ruimte om te trainen bijvoorbeeld. Met een Kelpie zou ik zeker een of twee keer per week naar training gaan (de trainster bij mijn hondenschool heeft toevallig een Kelpie, leuke hond). In het park hier heb je veel Border Terriers, die vermaken zich daar dan weer uitstekend en doen voor zover ik weet niets aan training.

Kunnen loslopen is voor mij het allerbelangrijkste. Ik vind aanlijnwandelingen niks aan. Met een hond die jaagt of matig luistert vind ik het in de stad gelijk gevaarlijk, omdat een hond zo het park uit is en op de weg staat (kort geleden is het Teckeltje van iemand die ik ken zelfs overreden in het park). Een Husky aan een lijntje door de stad lijkt me niet zo'n goed plan. En voor 'laten jagen' (dus ook als je hond hem smeert) kun je inderdaad een flinke boete krijgen, los van dat het gevaarlijk kan zijn voor de hond.

Twee tot drie dagen alleen zou weleens lastig kunnen zijn. Je moet dan waarschijnlijk een oppas of uitlaatdienst vinden en dat is soms niet makkelijk, tenzij je een heel makkelijke hond hebt. Het hangt er ook een beetje vanaf of je een pup of volwassen hond wil. Een pup mag tot 6-12 maanden niet met een uitlaat mee, maar kan ook nog niet een dag alleen blijven.

Ik zou inderdaad nog eens lekker in het park rond gaan kijken naar wat er zoal loopt. En dan vooral kijken naar welke hond leuk gedrag vertoont ;)
Plaats reactie

Terug naar “Voorsteltopics”