Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zeer pijnlijke poten, allergie ontwikkeld?
Moderator: moderatorteam
-
DeniseCB
Zeer pijnlijke poten, allergie ontwikkeld?
Hallo, mijn naam is Denise en ik heb een Engelse Stafford van bijna 9 jaar genaamd chicko. Sinds juni dit jaar heeft chicko last van zeer pijnlijke poten. Het begon met blaasjes tussen de voorpoten, heel opvallend op beide voorpoten op dezelfde plek hetzelfde blaasje. Tevens vond ik regelmatig kleine bloedverlies op de vloer. Na DA geweest waar ze heeft gekeken, de blaasjes heeft opengemaakt en gevoeld ze kon niks vinden. Ik kreeg een antibiotica mee en advies was om de poten gedurende 10 dagen 2 maal per dag te weken in badedas. Zo gezegd zo gedaan echter werden de klachten alleen maar erger, de blaasjes zaten er nog steeds en chicko begon steeds slechter te lopen, ook zijn voetzolen zagen geïrriteerd uit en zaten kleine wondjes op. Wederom na de DA gegaan waar een andere dierenarts de blaasjes weer open heeft gemaakt, mijn vermoeden van grasaren neergelegd bij de DA. De DA heeft zonder verdoving 20 minuten in beide blaasjes gekeken en haalde inderdaad stukjes van grasaren eruit. Na 20 minuten begon chicko zich te verzetten, aangezien wij allen dachten dat dit de oorzaak was is de DA opgehouden met frunniken. Wederom een antibioticaspuit. Eenmaal thuisgekomen bleef chicko mank lopen, wandelen met hem was bijna niet meer mogelijk. In eerste insta tie dacht ik dat dit kon komen door het openmaken van de blaasjes. Na een paar dagen wederom na de DA, ik had gelezen dat de grasaren zo diep konden zitten dat het zonder narcose niet mogelijk was om deze te verwijderen. De volgende dag is chicko onder narcose gebracht en hebben ze wederom gekeken echter alleen dieper. De DA vertelde mij na afloop dat ze niets hadden gevonden. Wederom een antibioticakuur gekregen ( deze ben ik nog steeds aan het geven) de DA gaf aan dat ze het weefsel van de blaasjes na het laboratorium hadden opgestuurd om uit te sluiten dat het om tumoren ging, natuurlijk enorm geschrokken. Herhaal afspraak voor over 2 weken gemaakt. Aangezien de oorzaak van het mank lopen nog steeds niet was gevonden advies gekregen om chicko sokken aan te doen wanneer ik ga wandelen, dit doe ik momenteel, echter is het opvallend dat chicko maar op bepaalde stukken buiten loopt, zelfs in de tuin blijft hij mank lopen. Afgelopen vrijdag wederom de DA gebeld. De DA gaf aan dat hij niet meer weet wat hij moet doen en heeft me doorverwezen na een andere DA. Voor second opinion naar een andere DA gegaan, hij vond de voorpoten ernstig uitzien, de achterpoten zagen er iets rustiger uit maar ook daar zaten op de kussentjes kleine wondjes. Hij gaf aan dat ik een allergietest kon laten doen om te onderzoeken of hij een allergie heeft ontwikkeld ( chicko wordt volgende maand 9 en heeft buiten zijn poten nergens wondjes, hij heeft geen jeuk, 2 keer in zijn leven een oorontsteking gehad en 2 keer een hotspot. Tevens krijgt hij brokken voor honden die gevoelig zijn voor allergie, waar hij het al jaren goed op doet) om de pijn te verlichten heb ik van de DA Apoquel 16 Mg gekregen deze krijgt chicko sinds vrijdag 1,5 tablet per dag voor 2 weken. De DA gaf aan dat hij mogelijk in aanmerking komt voor hyposensibilisatie kuur. Sinds vanmorgen lijkt het alsof de medicatie aanslaat, hij loopt in ieder geval niet meer zo mank als voorheen wat een enorme opluchting is! Echter welke stappen moet ik nu gaan zetten? Ik twijfel over alles nadat ik mij goed heb ingelezen over de medicatie/ kuur enz. Wie heeft ervaring met bovenstaande en welke stappen hebben jullie vervolgens gezet? Ik heb tevens geen hondenverzekering, de kosten lopen op ( wat ik er uiteraard voor over heb echter zijn we na 300 euro lichter nog geen stap verder)
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Zeer pijnlijke poten, allergie ontwikkeld?
Misschien kan je schoentjes voor hem halen. Dat is dichter dan sokken en dan komt er geen troep bij zijn poten.
Verder heb ik geen tips eigenlijk.
-
DeniseCB
Schoentjes had ik gehaald echter bleven deze niet zitten. Ik maak nu de sokjes vast met tape om de sokjes. Wel weer nieuwe schoentjes besteld.Dees en Maylo schreef:Misschien kan je schoentjes voor hem halen. Dat is dichter dan sokken en dan komt er geen troep bij zijn poten.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Als de medicatie aan lijkt te slaan, zou ik daar mee doorgaan en het voorlopig nog even afwachten. Je hebt ook nog kans dat er nog stukjes grasaar zitten waar hij op reageert.

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Als het echt alleen de poten zijn klinkt het wel als een contact allergie. Is hij niet allergisch voor gras bv?
Enige remedie daarbij zou zijn altijd schoentjes aan doen.
Enige remedie daarbij zou zijn altijd schoentjes aan doen.