Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tom is niet lekker en ik vertrouw het niet zo....
Moderator: moderatorteam
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Tom is niet lekker en ik vertrouw het niet zo....
Tom is niet lekker. Hij eet steeds minder graag en we merken ook dat hij matter wordt. Hij poept droog, drinkt veel en zijn conditie gaat langzaam maar zeker achteruit ipv vooruit. Begint nu op te vallen want vanmorgen at hij helemaal niet meer. Ook geen koekjes....
Laatst stond hij zelfs niet op van de bank toen ik thuis kwam.
Hij eet ook heel veel gras de laatste tijd.
Ben een beetje bezorgd. Nu lijkt het zo dat dit ontstaan is sinds hij kvv eet. Langzaam maar zeker. Dus vanmiddag eens brokjes en blikvoer halen en zien of dat helpt. We moeten volgende week sowieso naar de dierenarts dus een staaltje bloed afnemen kan geen kwaad. Gelukkig komt leishmania niet voor op Grand Canaria. Hartworm wel en nog wat zaken ook.
Hoop erg dat er niks ergs met hem is want dit achteruit gaan gaat heel erg langzaam maar gestaag. Zo langzaam dat het nu pas echt op gaat vallen. Eerst vrat hij, toen at hij, daarna at hij met lange tanden en sinds vandaag eet hij helemaal niks meer smorgens. Bah! Niet fijn. En tijdens het wandelen liep hij altijd te rennen en doen en dat doet hij nu alleen nog de halve wandeling. Daarna sjokt hij....
Laatst stond hij zelfs niet op van de bank toen ik thuis kwam.
Hij eet ook heel veel gras de laatste tijd.
Ben een beetje bezorgd. Nu lijkt het zo dat dit ontstaan is sinds hij kvv eet. Langzaam maar zeker. Dus vanmiddag eens brokjes en blikvoer halen en zien of dat helpt. We moeten volgende week sowieso naar de dierenarts dus een staaltje bloed afnemen kan geen kwaad. Gelukkig komt leishmania niet voor op Grand Canaria. Hartworm wel en nog wat zaken ook.
Hoop erg dat er niks ergs met hem is want dit achteruit gaan gaat heel erg langzaam maar gestaag. Zo langzaam dat het nu pas echt op gaat vallen. Eerst vrat hij, toen at hij, daarna at hij met lange tanden en sinds vandaag eet hij helemaal niks meer smorgens. Bah! Niet fijn. En tijdens het wandelen liep hij altijd te rennen en doen en dat doet hij nu alleen nog de halve wandeling. Daarna sjokt hij....
- Rebble
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Tom is niet lekker en ik vertrouw het niet zo....
Je zei laatst in een ander topic dat zijn gebit ook niet goed is, misschien dat even goed laten bekijken?

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Laat zijn hartje anders eens nakijken bij de da.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Gatdakkie, maar hopen dat het een onschuldig virusje is.
Beterschap met lieve Tom.
Beterschap met lieve Tom.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
Och germ. Inderdaad even helemaal na laten kijken bij de DA, al is het voor je eigen gemoedsrust. Hoewel ik natuurlijk hoop dat ie vlot opknapt!
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Beterschap voor Tom.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
laeken
- Zeer actief
Dank! Hartje is een hele goeie want hij ademt sinds we hem hebben ook 2 x zo snel als Bas.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Nu weet ik niet wanneer "volgende week" is. Maar tenzij dat niet direct maandag is maar pas einde van "volgende week" denk ik toch dat ik met hetgeen jij hier over Tom schrijft niet zou wachten en naar de DA zou gaan.
Sterkte
Sterkte
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
-
laeken
- Zeer actief
smoekie schreef:Nu weet ik niet wanneer "volgende week" is. Maar tenzij dat niet direct maandag is maar pas einde van "volgende week" denk ik toch dat ik met hetgeen jij hier over Tom schrijft niet zou wachten en naar de DA zou gaan.
Sterkte
We kijken het aan zolang het binnen de marge van wat slomerig is. Als hij vanavond weer niet eet gaan we maandag naar de dierenarts. Hij is verder wel levendig en niet heel ziek ofzo. Alleen wel slomer en matter dan we gewend zijn en dat gaat heel langzaam en lijkt steeds een tikje erger te worden. Maar hij wordt scherp in de gaten gehouden
- smoekie
- Zeer actief
Sterkte iig. Ben zelf nooit zo rennerig en paniekerig en kijk doorgaans ook e.e.a. aan vooraleer naar de DA te gaan dus hopelijk heeft ie "gewoon" even een dipje en knapt ie gauw weer oplaeken schreef:We kijken het aan zolang het binnen de marge van wat slomerig is. Als hij vanavond weer niet eet gaan we maandag naar de dierenarts. Hij is verder wel levendig en niet heel ziek ofzo. Alleen wel slomer en matter dan we gewend zijn en dat gaat heel langzaam en lijkt steeds een tikje erger te worden. Maar hij wordt scherp in de gaten gehouden
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
laeken
- Zeer actief
Wil eerst effe kort ander voer proberen. Hij lijkt deze kvv gewoon niet te lusten en niet goed te verdragen. Harde poep, veel drinken en vaak poepen maar dan harde rondjes. Dus ga zo even een stevige goede brok halen en blikvoer. Eens kijken wat hij daarop doet. Als dat allemaal niet wil gaan we maandag even naar DAsmoekie schreef:Sterkte iig. Ben zelf nooit zo rennerig en paniekerig en kijk doorgaans ook e.e.a. aan vooraleer naar de DA te gaan dus hopelijk heeft ie "gewoon" even een dipje en knapt ie gauw weer oplaeken schreef:We kijken het aan zolang het binnen de marge van wat slomerig is. Als hij vanavond weer niet eet gaan we maandag naar de dierenarts. Hij is verder wel levendig en niet heel ziek ofzo. Alleen wel slomer en matter dan we gewend zijn en dat gaat heel langzaam en lijkt steeds een tikje erger te worden. Maar hij wordt scherp in de gaten gehouden
- smoekie
- Zeer actief
Dat zou ik zeker doen. Dat heb ik met Cheff overigens ook gedaan nav haar (oksel/oor) krabben. Heb het "natte" voer achterwege gelaten en alleen het brok laten staan en dat scheelde binnen enkele dagen sowieso al een slok op een borrel. Oor Krabben wat ze bleef doen is nu na 5 dgn behandeling surolan helemaal over en nu krijgt ze samen met Nell zo nu en dan een "half bakje" en dat gaat (klopklop) heel goed.laeken schreef:Wil eerst effe kort ander voer proberen. Hij lijkt deze kvv gewoon niet te lusten en niet goed te verdragen. Harde poep, veel drinken en vaak poepen maar dan harde rondjes. Dus ga zo even een stevige goede brok halen en blikvoer. Eens kijken wat hij daarop doet. Als dat allemaal niet wil gaan we maandag even naar DA
Succes
- Tineke
- Zeer actief
laeken schreef:Dank! Hartje is een hele goeie want hij ademt sinds we hem hebben ook 2 x zo snel als Bas.
Je kunt ene app downloaden Monitorhond en daar kun je de ademhalingsfrequentie mee opmeten.
Kun je overigens ook zelf doen hoor
De normale ademhalingsfrequentie tijdens rust / slaap varieert maar is ongeveer 20/30 ademhalingen per minuut.
Zit het er ver boven kan het wijzen op problemen.
Maar laten we daar niet op rekenen en komt het gewoon door het voer en het warme weer van de laatste dagen.

-
laeken
- Zeer actief
Geloof wel dat hij er ver boven zit. Vanaf dag 1 ademt hij erg snel. Maar hij is nu ook netjes op gewicht, langere tijd geleden gecastreerd en rustiger. Dus kan zijn dat hij niet meer zoveel honger heeft en net als Cleo bv een preciezere eter gaat worden. We houden hem strak in de gaten. Dus als hij gewoon ok blijft gaan we woensdag naar de DA. Blijft hij slecht of gaat hij achteruit dan gaan we eerderTineke schreef:laeken schreef:Dank! Hartje is een hele goeie want hij ademt sinds we hem hebben ook 2 x zo snel als Bas.
Je kunt ene app downloaden Monitorhond en daar kun je de ademhalingsfrequentie mee opmeten.
Kun je overigens ook zelf doen hoor![]()
De normale ademhalingsfrequentie tijdens rust / slaap varieert maar is ongeveer 20/30 ademhalingen per minuut.
Zit het er ver boven kan het wijzen op problemen.
Maar laten we daar niet op rekenen en komt het gewoon door het voer en het warme weer van de laatste dagen.
- Leonie&Evi
- Actief
Dit klinkt ook precies als Evi... die wil de laatste tijd ook nit ontbijten, eet veel gras en is naar mijn idee soms ook misselijk... en ook wat slomer... misschien toch ook maar eens langs de dierenarts gaan....Heavy schreef:Klinkt als Jip een tijdje geledenik dacht ook dat het iets ernstigs was . Niet willen eten in de ochtend , misselijk en veel gras eten . Kon ineens geen Smuldier meer verdragen na jaren . Moe sloom en sjokken tijdens de wandeling .
Bleek het een maagontsteking te zijn en met wat pillen is hij er weer helemaal bovenop .
Het is wel chronisch .Hoop dat het voor Tom ook meevalt
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
heb je zijn slijmvliezen gecontroleerd? temperatuur opgenomen?
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Laat je dan ook even kijken of hij soms suikerziekte heeft....veel beterschap hoor!!
-
Sandra&co
He jakkes, dat zijn geen leuke dingen bij die kleintjes! Ik hoop dat het iets simpels is 
- lotje&famke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel
Beterschap met Tom! Soms zou je willen dat honden konden praten. Dat je gewoon even kon vragen waar ze last van hebben
Hopelijk gaat het snel weer beter!

-
laeken
- Zeer actief
Dat is het. Hij is klein. 5.5 kilo. Was zo ontzettend mager toen hij kwam en dan die oren ineens en nu dan dit. Vind hem een beetje een zorgenkindje. Dat mag hij zijn hoor maar gun hem eindelijk effe een goed gezond lichaam waar we zo voor gestreden hebben. Hij kwam zo lastig aan en daarom ook wat extra zorgen. Is hij wel goed? Of heeft hij toch schade opgelopen toen hij zo vermagerd was daar op Grand Canaria? Hij was nl al 6 weken op opvang en woog een erbarmelijke 3.2 kilo. Dus na 6 weken goed voeren....Sandra&co schreef:He jakkes, dat zijn geen leuke dingen bij die kleintjes! Ik hoop dat het iets simpels is
Al met al geen hele prettige dingen vind ik. Verder vind ik zijn klachten vaag en sluimerend...niet opstaan bij begroeten. Wel wild worden bij wandelen maar na een halve wandeling gaan sjokken etc. Beetje te vaag voor me. Soms heel erg spugen en dan een paar dagen helemaal weer goed. Hij moet denk ik op ander voer en dan duimen dat het dat is.
- Tineke
- Zeer actief
Ja lastig is dat als er klachten zijn maar het zo vaag en sluimerend is dat je er niet echt je vinger op kan leggen. Hopelijk is het inderdaad het eten en is hij snel weer wat actiever 

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Beterschap voor Tom, hoop dat ander voer de oplossing is 
- Lucia
- Zeer actief
Hopelijk gaat hij wat eten.
Algemeen bloedonderzoek zou naar mijn idee ook geen kwaad kunnen.
Tanden en het hart idd ook goed idee om even na te kijken.
Algemeen bloedonderzoek zou naar mijn idee ook geen kwaad kunnen.
Tanden en het hart idd ook goed idee om even na te kijken.
-
Sandra&co
Gaan d'r ook geen satinballs in? Het is een quick patch, maar goed, hij zal toch wat vet op z'n botten moeten hebben om enigszins op krachten te blijven. Desnoods een beetje dwangvoederen zodat er iets in z'n systeem zit, die darmen worden er anders ook niet actiever op. Hij heeft trouwens geen dikke, harde buik (obstipatie)?
-
laeken
- Zeer actief
Vanavond een lekker blikje en eens kijken wat dat doet. Dwangvoeren ed is niet mijn ding. Stel dat hij een reden heeft om niet te eten? Het is de eerste morgen dat hij echt niks aan wil raken. Dus ik wil pas drastisch doen als hij echt gaat hongeren en de dierenarts er ook niet uit komt. Een hond kan prima een paar dagen niet eten. Denk dat Tom letterlijk 4 weken niks gegeten had toen hij gevonden is. Dat is meer de angst. Dat zijn organen niet meer goed zijn door die honger en vermagering 
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Beterschap voor Tom en sterkte voor de baasjes...
Af en toe niet eten en sloom zijn is inderdaad niet vreemd of echt zorgelijk. Yuna heeft regelmatig zo'n dag. Dan eet ze ook graag veel gras en zelfs drinken doet ze dan weleens een dagje niet. Ik hoor haar darmen dan voortdurend borrelen. Is dat bij Tom ook?
Af en toe niet eten en sloom zijn is inderdaad niet vreemd of echt zorgelijk. Yuna heeft regelmatig zo'n dag. Dan eet ze ook graag veel gras en zelfs drinken doet ze dan weleens een dagje niet. Ik hoor haar darmen dan voortdurend borrelen. Is dat bij Tom ook?
-
laeken
- Zeer actief
Nu is hij wel weer kwiek en ok. Hij heeft gegeten want we hebben het voer waar hij op aangekomen was weer gekocht. Dus effe geen kvv denk ik. Wie weet is het dat wel.
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Dat klinkt al wat beter. Ik hoop dat dat het gewoon is!laeken schreef:Nu is hij wel weer kwiek en ok. Hij heeft gegeten want we hebben het voer waar hij op aangekomen was weer gekocht. Dus effe geen kvv denk ik. Wie weet is het dat wel.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Hopelijk is dat het! Mijn honden doen het ook maar matig op kvv, ik ben nu weer definitief aan de brokken en voer af en toe kvv bij.laeken schreef:Nu is hij wel weer kwiek en ok. Hij heeft gegeten want we hebben het voer waar hij op aangekomen was weer gekocht. Dus effe geen kvv denk ik. Wie weet is het dat wel.
En is dit niet jullie eerste zomer samen? Ik merk dat Mayke ook gewoon minder woest is met dit weer. En omdat ik vakantie heb ben ik gewoon onwijs veel buiten. Het viel mij vanmiddag ook op dat Mayke de hele wandeling bij me bleef lopen en niet met Kiwi speelde.
Maar goed, ik ben net met de honden gaan hardlopen en toen deed ze wel weer lekker enthousiast mee. Maar je weet als eigenaar natuurlijk het beste of het onschuldige zomer-loomte is of dat hij echt een ongemakkelijke indruk maakt.