Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Heb ik weer

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Heb ik weer

Ongelezen bericht door Leonie. »

We gaan dus overmorgen naar Terschelling tot maandag. Echt lang naar uit gekeken. En nu heeft Millie vanmorgen besloten om loops te worden. Echt 5 maanden na de vorige loopsheid (waarbij ze extreem lekker rook tot in juni). Ze zit me nou onschuldig aan te kijken vanaf de bank :neenee:

En we zitten in een hotel met vloerbedekking :schrik:
En nou moet ze dus in de woonkamer gaan slapen (hier mag ze altijd op bed) met een broekie aan dat ze nog nooit aan heeft gehad.
En nou kunnen we niet rustig op het terras zitten zonder belaagd te worden.
En nou moeten we wandelplekken zien te vinden waar niemand komt (misschien tips, Nanna? We zitten in het bovenste puntje van West-Terschelling, Sportlaan).

En ik maar bang zijn dat ze misschien nog wel loops zou zijn als we 3 november op Texel zouden zitten :mrgreen:
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Re: Heb ik weer

Ongelezen bericht door *Skye* »

Een voordeel is dat ze dan in Texel heel waarschijnlijk niet loops zal worden :engel:

Maar kan me voorstellen dat je er van baalt... Ik heb trouwens geen tips wat betreft rustig wandelen in de ongeving. Ik weet wel dat Nova die ook geen broekje gewend was en echt een muts is, het meteen accepteerde en er verder niet zo een probleem van maakt.

Hopelijk kan je toch nog een beetje genieten en heb je er niet te veel last van.

Ik was zo blij dat ik in Denemarken was toen Nova loops was. Daar hebben we er dus echt 0,0 hinder door gehad. Dus je kan evt ook nog doorrijden naar Denemarken. Romo is ook een waddeneiland en heel mooi ;)
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Oor is nu twee keer loops geweest op vakantie en ik vind het juist wel ideaal. Nouja in een hotel is dat misschien niet zo handig als met kamperen want buiten hoeven ze geen broekje aan. Maar verder, je zit op een eiland met eindeloze stukken strand. Ideaal! Kan ze gewoon los want je hebt duizend kilometer overzicht en je zit ook nog eens buiten het seizoen dus het zal heerlijk rustig zijn op het strand! Toen Oor op schier loops was heeft ze werkelijk niet 1 hond aan dr kont gehad en heeft ze elke dag de hele dag losgelopen op het strand. Behalve snachts in de tent heb ik echt geen seconde iets gemerkt van die hele loopsheid, heerlijk. En ook op de terrasjes zal het best meevallen. Wij zaten in Duitsland dit jaar wel in het hoogseizoen en ondanks de loopsheid van Oor hebben we eigenlijk helemaal geen issues gehad op de terrasjes omdat we gewoon niet zo veel terrasjes tegen kwamen waar het stikte van de honden. Dus ik zou gewoon bij de zeeman een stapel broekjes inslaan, inlegkruisjes mee en gaan met die banaan. Niet zoveel zorgen maken, het wordt vast heerlijk!
Leonie.
Zeer actief

*Skye* schreef:Een voordeel is dat ze dan in Texel heel waarschijnlijk niet loops zal worden :engel:
Nou, daar ben ik oprecht wel blij mee, haha. Dan is het namelijk 3 nachtjes en met zijn achten in een huis.
*Skye* schreef:Maar kan me voorstellen dat je er van baalt... Ik heb trouwens geen tips wat betreft rustig wandelen in de ongeving. Ik weet wel dat Nova die ook geen broekje gewend was en echt een muts is, het meteen accepteerde en er verder niet zo een probleem van maakt.

Hopelijk kan je toch nog een beetje genieten en heb je er niet te veel last van.

Ik was zo blij dat ik in Denemarken was toen Nova loops was. Daar hebben we er dus echt 0,0 hinder door gehad. Dus je kan evt ook nog doorrijden naar Denemarken. Romo is ook een waddeneiland en heel mooi ;)
Haha, ik zou wel willen, maar heb geeneens een auto en maar een weekend de tijd ;)

Millie heeft nu haar broekje aan ter experiment (toevallig eens van iemand gekregen incl 'inlegkruisjes' en hij past perfect. Ze is er niet blij mee, maar laat hem wel om en valt net in slaap.
mijke schreef:Oor is nu twee keer loops geweest op vakantie en ik vind het juist wel ideaal. Nouja in een hotel is dat misschien niet zo handig als met kamperen want buiten hoeven ze geen broekje aan. Maar verder, je zit op een eiland met eindeloze stukken strand. Ideaal! Kan ze gewoon los want je hebt duizend kilometer overzicht en je zit ook nog eens buiten het seizoen dus het zal heerlijk rustig zijn op het strand! Toen Oor op schier loops was heeft ze werkelijk niet 1 hond aan dr kont gehad en heeft ze elke dag de hele dag losgelopen op het strand. Behalve snachts in de tent heb ik echt geen seconde iets gemerkt van die hele loopsheid, heerlijk. En ook op de terrasjes zal het best meevallen. Wij zaten in Duitsland dit jaar wel in het hoogseizoen en ondanks de loopsheid van Oor hebben we eigenlijk helemaal geen issues gehad op de terrasjes omdat we gewoon niet zo veel terrasjes tegen kwamen waar het stikte van de honden. Dus ik zou gewoon bij de zeeman een stapel broekjes inslaan, inlegkruisjes mee en gaan met die banaan. Niet zoveel zorgen maken, het wordt vast heerlijk!
Hier is het nog zomervakantie, dus ik verwacht nog wel enige drukte. Maar je hebt gelijk, er is ruimte zat. Op terras vind ik wel spannend, alhoewel ik toch al gewend ben een beetje in een hoekje te zittenen andere honden op afstand te houden. Mijn angst komt denk ik ook een beetje voort uit het feit dat het hier in Amsterdam blijkbaar heel normaal is om boos op iemand te worden als zijn hond lekker ruikt (loops of niet) en ik daar zoveel gezeik mee kreeg vorige keer.
Nanna schreef:Ga gewoon het strand op en dan 100 meter naar links of rechts. Kom je geen kip meer tegen :ok:
Oh ja, dat zei je inderdaad vorig jaar ook! We zijn toen niet ver gelopen omdat Millie pas 12 weekjes oud was, maar nu kunnen we ook naar heel andere stukken strand.

Maar goed, ik ben enigszins gerustgesteld. Hopelijk laat ze het hotel schoon, alhoewel ik ze best een vieze bende gun, nu ze de prijzen voor honden zo omhoog hebben gegooid.
Leonie.
Zeer actief

Oh ja, Nanna, laat jij je honden altijd loslopen in het duingebied? Officieel mag het geloof ik alleen in bos en op het strand, al was ik daar vorig jaar niet echt van op de hoogte.
Leonie.
Zeer actief

Oh mijn god.

We zijn wezen wandelen in het rustige gebied omdat Millie loops is. Daar zijn ze samen de bosjes in gedoken om een heel palet aan klittebollen in hun vacht te vangen. Totaal onder zaten ze. Dus wij naar huis, ik ben nog iets gaan ophalen een straat verderop en toen ben ik Lou gaan kammen/knippen. Bij hem zitten ze altijd muurvast, echt ellendig. Toen ik aan Millie wilde beginnen zag ik pas dat ze haar halve staart er afgekauwd had. De hele witte mooie punt is eraf. Kan de show alvast wel afbellen. Maar goed, dat was nog niet het ergste. Ze had ook bedacht dat ze de bollen in haar staart moest opeten. En daarna heeft ze tig keer alles ondergekotst. Echt, ben doodop door het dweilen, wassen en ranzigheid uit de bank plukken. En Millie geruststellen, want ze voelde zich een potje ellendig. Ze moest ook nog haar broekje aan, want al kotsend liet ze overal bloedspetters achter. Nou ligt ze op de grond te slapen met een beetje kwijl naast haar bek. Hopelijk was het alles.

Leuk hoor, honden.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Sorry, maar :LOL:

Het is vreselijk, maar la-la-la-later zul je lachen om die dingen ookal zak je nu het liefste door de grond. (en ja dat is van kinderen voor kinderen, nou en :mrgreen: )

Laten we het maar zo zeggen, jij hebt je weekendje weg nu in ieder geval wel verdiend.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Enig hondje, lijkt wel een Toller :LOL:
Er bestaat een spray waardoor reuen de geur van een loopse teef minder goed ruiken, misschien die voor de zekerheid meenemen? Wij hadden in Zweden een loopse teef mee en hebben op het strand gewoon iets meer afstand genomen van andere honden. Nu was het daar ook niet heel druk, maar dat wat er loopt is 9 van de 10 keer wel intact. Hebben welgeteld 1 keer een reu moeten terugbrengen naar z'n eigenaar in een week tijd :wink:
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Jeetje, past wel bij je topic titel; heb jij weer.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Oh leuk zo'n vakantie :schrik:
Maar zeker weten dat ze door die bollen moest kotsen en dat ze niet iets anders gevreten heeft daar in die bosjes?
Leonie.
Zeer actief

Lach jij maar Mijke, ik wacht er nog een maandje mee.
Maeve schreef:Enig hondje, lijkt wel een Toller :LOL:
Er bestaat een spray waardoor reuen de geur van een loopse teef minder goed ruiken, misschien die voor de zekerheid meenemen? Wij hadden in Zweden een loopse teef mee en hebben op het strand gewoon iets meer afstand genomen van andere honden. Nu was het daar ook niet heel druk, maar dat wat er loopt is 9 van de 10 keer wel intact. Hebben welgeteld 1 keer een reu moeten terugbrengen naar z'n eigenaar in een week tijd :wink:
Hoe heet dat? Heb vorige keer (toen duurde de geur van maart tot juni) wat tips uitgevoerd, maar daarvan werkte niks. Een speciale spray had ik nog niet gezien. Ze moeten het dan wel hier in de buurt verkopen, want ik heb alleen nog morgenochtend vroeg.
*Skye* schreef:Jeetje, past wel bij je topic titel; heb jij weer.
Ja, daarom ging ik hier maar verder. Eigenlijk moet ik schrijven 'heeft Millie weer', want ze was echt wel heel zielig. Ze maakte een soort schreeuwgeluid tijdens het kotsen, pffff.
veertje schreef:Oh leuk zo'n vakantie :schrik:
Maar zeker weten dat ze door die bollen moest kotsen en dat ze niet iets anders gevreten heeft daar in die bosjes?
Ik denk dat Lou dan ook had moeten kotsen. En ze was vooral aan het rennen, heeft denk ik geen tijd gehad om te eten. Ik merkte ook dat het haar echt pijn deed, waarschijnlijk dus die klittebollen in haar maag/keel. Ze hadden er ook van die kleine kleefbolletjes bij, maar dit waren echt de hele grote en ze had er zeker vier of vijf in de staart.
Leonie.
Zeer actief

Hier moet ik dus een beetje van huilen, ben ik nu heel ijdel?

Afbeelding

Manon, wat zeg jij: heeft het zin om mee te doen 10 september? Of zeggen ze dan 'muahaha, noem je dat een Toller?'
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”