Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden op terras

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Re: Honden op terras

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik denk dat de eigenaar van het terras zelf maar moet bepalen in samenspraak met jullie als personeel. Ikzelf zou wel een terras overslaan als ik mijn hond niet bij mn tafel mag hebben, maar ik snap jullie probleem best.

Ik zie om me heen eigenlijk nooit problemen. Mijn honden kunnen de gedachtegang ook niet volgen dat je iemand zou bijten die nota bene eten komt brengen :engel:
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik heb al wel een paar keer met hond(en) op het terras gezeten. Bij risico op bijten zou ik dat sowieso niet doen. En verder let je als eigenaar goed op. Volgens mij kan er gewoon aangifte gedaan worden als een hond bijt terwijl ie met z'n baasje op het terras zit
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik zit heel vaak op t terras, maar dit valt gewoon onder de noemer 'zeer asociaal'. Net zo asociaal als t fotograferen onder rokjes, en hopelijk ook net zo zeldzaam. Ik zou dan ook aangifte overwegen, en dit niet afreageren op de hele honden-goegemeente (want die kant zal t wel opgaan...)
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ja je kunt overal en nergens gebeten worden door een hond , ga mijn hond/en niet meenemen naar een terras . Snap de gein er niet van.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Als wij gaan wandelen of op vakantie gaan nemen wij onze honden ook wel eens mee naar een terras. Ik probeer het dan altijd zo voor elkaar te krijgen dat we in een hoekje of zijkant zitten en de honden leg ik op de rustigste plek. Als ik de honden bij heb en ze zijn niet welkom op het terras zou ik niet naar dat terras gaan. En na of tijdens een wandeling gaan wij regelmatig met de honden naar een terras.
Dat neemt niet weg dat het gewoon niet kan dat je je honden de kans geeft de serveerster te bijten. Misschien bordjes ophangen dat honden niet mogen bijten, want blijkbaar snappen de klanten dat niet vanzelf. Nee dat is natuurlijk maar gekheid. Geen idee hoe je dit op kan lossen.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

bouvierpoedel schreef:Ja je kunt overal en nergens gebeten worden door een hond , ga mijn hond/en niet meenemen naar een terras . Snap de gein er niet van.
maar dat maakt het niet meteen stom toch?

bijten mag gewoon niet en ik zou een hond die zo kan reageren dus ook nooit meenemen naar het terras.

willem ziet heel veel terrasjes. we gaan namelijk als het goed weer is na het wandelen op het terras zitten. en zeker op vakantie.

nu gaat dat goed. in het begin wilde willem elke serveerster uitgebreid begroeten... ook niet handig met een vol dienblad. wij als baasjes zijn ervoor om te zorgen dat we een fijne tijd met onze hond hebben en dat niemand daar last van heeft
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

speciale plekken voor honden? Zodat ze met elkaar kunnen matten?

Ga maar gewoon met je bijter niet op een terras zitten als je hem/haar niet dusdanig "in bedwang" hebt dat je bijten kunt voorkomen!

Nell hebben we er nooit een plezier mee gedaan maar Cheff daarentegen wél. Nu zijn het weliswaar geen grote honden, maar op het moment dat het zo klein als ze zijn "valse etterbakken" blijken te zijn (lees uitvallers naar serveersters e.d.) is het schluss! Je gaat toch niet met een bijter op een terras zitten.

Heb vaak zag "excuses" voorbij zien komen als "de hond schrok/de hond sliep" etc als hij/zij uitviel. Ja en dus? Als de hond bijt als het "schrikt" ook dan heb je niks op een terras te zoeken. Dan breng je eerst je hond maar thuis óf je gaat in een dusdanige hoek van het terras zitten dat de hond gewoon totaal geen "kans" krijgt wie dan ook te bijten. Pleur er van mijn part dan maar een muilkorf om. Maar je (algemeen gesproken) zorgt er maar voor dat je hond niet uitvalt/bijt!

Eigenaren van zorgen op deze manier wel steeds meer en meer voor verboden terrein voor de hond :roll:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

M@scha schreef:
bouvierpoedel schreef:Ja je kunt overal en nergens gebeten worden door een hond , ga mijn hond/en niet meenemen naar een terras . Snap de gein er niet van.
maar dat maakt het niet meteen stom toch?

bijten mag gewoon niet en ik zou een hond die zo kan reageren dus ook nooit meenemen naar het terras.

willem ziet heel veel terrasjes. we gaan namelijk als het goed weer is na het wandelen op het terras zitten. en zeker op vakantie.

nu gaat dat goed. in het begin wilde willem elke serveerster uitgebreid begroeten... ook niet handig met een vol dienblad. wij als baasjes zijn ervoor om te zorgen dat we een fijne tijd met onze hond hebben en dat niemand daar last van heeft
Nee tuurlijk niet , zeg ik dat dan.?
Snap alleen de gein er niet van al dat gesleep met honden naar terrasjes, winkels en eet/drinkgelegenheden. Net als al dat gesleep met kinderen overal naar toe.
En dan de nadruk op honden die bijten of kinderen die er een zooitje van maken. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

bouvierpoedel schreef:Nee tuurlijk niet , zeg ik dat dan.?
Snap alleen de gein er niet van al dat gesleep met honden naar terrasjes, winkels en eet/drinkgelegenheden. Net als al dat gesleep met kinderen overal naar toe.
En dan de nadruk op honden die bijten of kinderen die er een zooitje van maken. :engel:
Overal mee naartoe slepen is ook weer overdreven, maar als we een dag weg gaan naar het strand (Zandvoort/Scheveningen/Kijkduin etc) vinden de kinderen én Cheff dat heerlijk. Kinderen zijn gelukkig nooit vervelend geweest. Kregen ze de kans ook niet voor. Ook niet als we naar kindvriendelijke restaurants gingen waar andere ouders kun kinderen "los" lieten lopen.

Die van ons zaten gewoon bij ons aan tafel met kleurplaat/kleurtjes en geen "overlast" niks. Dat is met de hond niet anders. Ik snap niet waarom dat schijnbaar zo moeilijk is.

Als je kinderen hebt die strontvervelend zijn blijf je maar lekker thuis en als je een bijter hebt idem! Niet zo moeilijk hoor.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Misschien een bordje bij de ingang dat honden welkom zijn mits kort aangelijnd, uit looproutes liggen en niet voor overlast zorgen.
Niemand leest dat natuurlijk maar dan kan je er als personeel wel op wijzen als een eigenaar een hond niet onder controle lijkt te hebben.

Hier gaan de honden ook wel eens mee, strandtent is favoriet. Ik vind het inderdaad soms gedoe maar de honden niet hoor. Mies is wel eens stiekem via de keuken de tent ingegaan toen we voorbij de ingang liepen. Die konden we van de schoot van een wildvreemde plukken :oeps:
Bijten heb ik nog nooit gezien of van gehoord. Wel honden die niet onder appèl staan en daardoor overlast veroorzaken zoals blaffen, uitvallen of in de weg liggen/lopen. Maar dat doen kinderen evengoed natuurlijk, hoort er allemaal bij als je je onder de mensen begeeft :wink:
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

pioenroos schreef:Misschien een bordje bij de ingang dat honden welkom zijn mits kort aangelijnd, uit looproutes liggen en niet voor overlast zorgen.
Niemand leest dat natuurlijk maar dan kan je er als personeel wel op wijzen als een eigenaar een hond niet onder controle lijkt te hebben.

Hier gaan de honden ook wel eens mee, strandtent is favoriet. Ik vind het inderdaad soms gedoe maar de honden niet hoor. Mies is wel eens stiekem via de keuken de tent ingegaan toen we voorbij de ingang liepen. Die konden we van de schoot van een wildvreemde plukken :oeps:
Bijten heb ik nog nooit gezien of van gehoord. Wel honden die niet onder appèl staan en daardoor overlast veroorzaken zoals blaffen, uitvallen of in de weg liggen/lopen. Maar dat doen kinderen evengoed natuurlijk, hoort er allemaal bij als je je onder de mensen begeeft :wink:
Ja dit een beetje inderdaad. Een superhandige oplossing is er niet, je kunt óf honden weren en klandizie missen, óf niet en dan kun je hooguit mensen vragen of ze netjes op hun hond willen letten. Maar ik denk eigenlijk niet dat dat veel invloed heeft op zo'n bijtincident zoals je beschrijft. En ik denk dat je dat ook het best kunt beschouwen als een incident, ook al is het 2x gebeurd, want je kunt er verder niks mee als je de klandizie niet wilt missen. Of zoiets gebeurt is toch afhankelijk van de inschatting van de eigenaar of ie wel of niet met zn hond op jouw terrasje kan zitten.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik neem mijn honden niet mee naar een terrasje in de stad, daar doe ik ze geen plezier mee. Maar gewoon na een wandeling ff wat drinken op een terras wel hoor. Stilliggen en je kop houden is dan het devies, en dat lukt meestal vrij aardig. Karel is sowieso heel makkelijk, Pom wil nog weleens opstaan om iemand te begroeten maar bijten zullen ze nooit doen, want waarom? Als je een hond hebt die dat wel doet, moet je OF daar niet gaan zitten OF zorgen dat ie niet kan bijten. Ik kan me er echt niets bij voorstellen gewoon, zo bijzonder dat je met zo'n hond dan toch gewoon op het terras gaat zitten en dat de hond dan ook nog kans krijgt om te bijten.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik kan me serieus indenken dat de eigenaar dit niet aan zag komen. Misschien is ze in het voorbij lopen op een staart gaan staan?

Ik zou het met de eigenaar afhandelen en verder denk ik niet dat je er iets mee moet voor wat maatregelen op het terras betreft. Een hoekje voor honden lijkt me 10x niks, ik ga juist aan de andere kant zitten als er al ergens mensen met een hond zitten. Dit om de rust te bewaren voor iedereen op het terras. En als jullie in een wandelgebied zitten denk ik dat je behoorlijk wat inkomsten misloopt als honden niet meer welkom zijn.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Wat enorm vervelend!
ik heb zelf een niet makkelijke hond en die leg ik dus altijd zo weg dat ze bij niemand kan komen. Als ons drinken komt heb ik haar altijd kort. Wij zitten dus altijd ergens in een hoekje.

Ik zou dit opnemen met de eigenaar van de hond en niet je terras afsluiten voor honden.
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

veertje schreef:Ik kan me serieus indenken dat de eigenaar dit niet aan zag komen. Misschien is ze in het voorbij lopen op een staart gaan staan?

Ik zou het met de eigenaar afhandelen en verder denk ik niet dat je er iets mee moet voor wat maatregelen op het terras betreft. Een hoekje voor honden lijkt me 10x niks, ik ga juist aan de andere kant zitten als er al ergens mensen met een hond zitten. Dit om de rust te bewaren voor iedereen op het terras. En als jullie in een wandelgebied zitten denk ik dat je behoorlijk wat inkomsten misloopt als honden niet meer welkom zijn.
ja maar als je hond zo reageert op dat soort dingen moet je ook zorgen dat er geen staart in de loop ligt. Snauwen vind ik acceptabel (voor andermans honden, niet voor de mijne) maar 'flink gebeten' vind ik toch wat anders. Dan heb je gewoon een heel reactieve hond imo, en die moet je dus in zulke situaties extra in de gaten houden. Vind ik hoor.
veertje
Zeer actief

sbientje schreef:
veertje schreef:Ik kan me serieus indenken dat de eigenaar dit niet aan zag komen. Misschien is ze in het voorbij lopen op een staart gaan staan?

ja maar als je hond zo reageert op dat soort dingen moet je ook zorgen dat er geen staart in de loop ligt. Snauwen vind ik acceptabel (voor andermans honden, niet voor de mijne) maar 'flink gebeten' vind ik toch wat anders. Dan heb je gewoon een heel reactieve hond imo, en die moet je dus in zulke situaties extra in de gaten houden. Vind ik hoor.

Dan moet je het wel weten :wink:
En ik vind de info hier te summier om te zeggen dat het een fout is van hond of eigenaar door op een terras te gaan zitten met een bijter. Misschien hadden ze het aan kunnen zien komen, misschien niet. Ik wilde alleen even de andere kant belichten na de andere reacties :wink:
Natuurlijk vind ik ook dat je niet met een reactieve hond op een terras gaat zitten.
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
sbientje schreef: Snauwen vind ik acceptabel (voor andermans honden, niet voor de mijne) maar 'flink gebeten' vind ik toch wat anders. Dan heb je gewoon een heel reactieve hond imo, en die moet je dus in zulke situaties extra in de gaten houden.
Snauwen naar personeel vind ik ook niet acceptabel. En al helemaal niet op een terras. Dan laat je je reactyfushond maar mooi thuis. Op een terras horen alleen honden die sociaal zijn en zich normaal kunnen gedragen.
Snauwen als reactie op iemand die op een staart staat, vind ik op zich als reactie acceptabel, maar dan moet je wel zorgen dat er dus niet op een staart gestaan wordt, bedoelde ik. Want op een terras is dat idd niet acceptabel nee. Al weet de hond niet dat het normaal wel kan en op een terras niet. Ikzelf moet dat overigens sowieso niet van mijn honden. We gaan niet snauwen naar mensen, gewoon niet. Dan had je maar geen Labrador moeten worden :P
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

Ik snap ook niet wat je met je bijtende hond op terras moet, of je moet als eigenaar erg goed weten wat je doet en dit voorkomen. Wanneer jullie in een wandelgebied zitten zou ik ook niet alle honden gaan verbieden, maar met de persoon in kwestie oplossen.
Nanna schreef:
sbientje schreef: Snauwen vind ik acceptabel (voor andermans honden, niet voor de mijne) maar 'flink gebeten' vind ik toch wat anders. Dan heb je gewoon een heel reactieve hond imo, en die moet je dus in zulke situaties extra in de gaten houden.
Snauwen naar personeel vind ik ook niet acceptabel. En al helemaal niet op een terras. Dan laat je je reactyfushond maar mooi thuis. Op een terras horen alleen honden die sociaal zijn en zich normaal kunnen gedragen.
Ik heb 1x gehad dat een boom van een ober echt bovenop Fenja met haar spondyloserug ging staan :ugh: En dan zo op de zijkant op haar heup, dus niks staartje. Hij had ons zien aankomen en gegroet, dus wist dat de hond erbij was en had alle mogelijkheden aan de andere kant van de ronde tafel te bedienen. Fenja kafferde hem flink de huid vol, want ze was goed pissig, maar heeft hem met geen haar aangeraakt. Ik zat er ook bovenop en was ook te verbouwereerd voor woorden zo wat. Zo lomp. Ik had de ober bijna gebeten.
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Kun je doormiddel van plantenbakken / lage "schuttinkjes" hoekjes creeren waar mensen met honden kunnen zitten waarbij dan de hond zeg maar "klem gezet" kan worden in een hoekje? Desnoods aan een paaltje of haak? Dat je dus ook daarin voorziet?
Een stuk terras afzetten alleen voor mensen met honden is niet heel handig. Ik zou juist namelijk postie kiezen zover mogelijk bij andere honden vandaan om over en weer onverhoopt uitvallen te voorkomen. Zelf zoek ik ook naar zo'n "vastleghoekje" zodat ze wel rustig kunnen liggen maar niet direct bij personeel kunnen komen.
Als personeel kun je dan eventueel voorzien in een waterbak voor de honden (daar scoor je punten mee ;-) en dan meteen aangeven "graag kort houden dat de honden niet overlopen kunnen worden en ook geen last voor anderen kunnen veroorzaken" met als richtlijn dat de honden niet voorbij de tafel-stoelgrens moeten kunnen komen. Ze gaan maar lekker ff gewoon onder tafel liggen dan, of in dat hoekje.

Dan kom je tegemoet aan beiden.

Mensen die overlast veroorzaken (en dus ook de mensen van overlast veroorzakende honden) mag je natuurlijk vragen te vertrekken.

Suzanne
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

~Suzanne~ schreef:Kun je doormiddel van plantenbakken / lage "schuttinkjes" hoekjes creeren waar mensen met honden kunnen zitten waarbij dan de hond zeg maar "klem gezet" kan worden in een hoekje? Desnoods aan een paaltje of haak? Dat je dus ook daarin voorziet?
Een stuk terras afzetten alleen voor mensen met honden is niet heel handig. Ik zou juist namelijk postie kiezen zover mogelijk bij andere honden vandaan om over en weer onverhoopt uitvallen te voorkomen. Zelf zoek ik ook naar zo'n "vastleghoekje" zodat ze wel rustig kunnen liggen maar niet direct bij personeel kunnen komen.
Als personeel kun je dan eventueel voorzien in een waterbak voor de honden (daar scoor je punten mee ;-) en dan meteen aangeven "graag kort houden dat de honden niet overlopen kunnen worden en ook geen last voor anderen kunnen veroorzaken" met als richtlijn dat de honden niet voorbij de tafel-stoelgrens moeten kunnen komen. Ze gaan maar lekker ff gewoon onder tafel liggen dan, of in dat hoekje.

Mensen die overlast veroorzaken (en dus ook de mensen van overlast veroorzakende honden) mag je natuurlijk vragen te vertrekken.

Suzanne
Hé kom op. Het is niet het probleem van de uitbater. Kunnen mensen helemaal niet meer zelf nadenken? Je zorgt gewoon dat je hond geen overlast geeft, dus niet in de weg ligt en niemand lastig valt. Èn, dat je je hond in de gaten houdt.
Neeltje

Heavy schreef:Maar wat vinden jullie van de manier van bijten ? Vasthouden en niet willen loslaten dus . Wat zegt dat? Het was in haar bovenbeen dus de hond is ook opgesprongen . Het was dus geen kwestie van hielenbijten wat ik verwacht had van een acd.
Je moet niet alles proberen te verklaren. Hoe wat waar, het had niet mogen gebeuren. Achteraf neuzelen heeft weinig zin, want zonder beeld, kun je er van alles van maken.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Heavy schreef:
~Suzanne~ schreef:Kun je doormiddel van plantenbakken / lage "schuttinkjes" hoekjes creeren waar mensen met honden kunnen zitten waarbij dan de hond zeg maar "klem gezet" kan worden in een hoekje? Desnoods aan een paaltje of haak? Dat je dus ook daarin voorziet?

Suzanne
Hoekjes maken lijkt leuk maar is ontzettend onhandig . Er is nu een looproute . Waterbakken zijn er altijd . Ik denk dat we maar gewoon mensen moeten aanspreken hun honden niet in de looproute te laten liggen .
Kun je die hoekjes niet maken uit de looproute? En met die waterbakken bedoel ik dat het een idee is ze per tafel te gaan brengen en dan meteen de terrasregels voorleggen ;-) Dus eerst iets liefs doen (van mijn part een hondenkoekje erbij, eerst vragen of ze het mogen) en dan dus het "en gedraag u" erachteraan ;-) Dan breng je de boodschap toch positief.

Suzanne
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Hier heb ik de honden eigenlijk alleen maar mee naar een terras als we op vakantie zijn en de honden niet thuis willen/kunnen laten, of als we naar het strand gaan. Mojo is heel gemakkelijk en sociaal dus dat is sowieso geen probleem, Tapas leg ik altijd ergens waar ze niet in de loop ligt en het liefst ergens in een hoekje achter een windscherm of iets dergelijks. Dat is ze gewend en ze is dan ook gewoon rustig, hoewel ze lang niet zo sociaal en gemakkelijk is als Mojo. Maar als ik mijn taak om haar en de omgeving gewoon veilig te houden niet verzaak, zal er ook niets gebeuren. Als ik niet zeker was dat ik dat zou kunnen, zou ze niet op het terras zijn.
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

na uren in het bos heb ik wel zin in een bakkie pleur.
ff op het terras mensen kijken.
maar ik leg de hond wel op een veilige plek.
zo ver mogelijk onder tafel en ingebouwd met stoelen.
en nee er word niet geaaid, geroepen en water neem ik zelf mee.
meestal zien ze pas dat ik een hond bij me heb als ik opsta en wegloop. :wink:
veertje
Zeer actief

Als een hond op een niet zo handige plek ligt zou ik het gewoon aangeven aan de betreffende baasjes. Onder het mom "anders bezeert hij zich misschien". Laatst van Jo Frost, de Nanny, geleerd :mrgreen: Dat ging dan over rennende kinderen in een restaurant. Ze adviseerde ook de 'het beste voor uw kind' aanpak. Je wilt geen hete soep over je kinderen hebben (ook al is het hun eigen stomme schuld, moeten ze maar niet je restaurant als speeltuin beschouwen).
Dus niet zeggen dat hij je in de weg ligt en je er niet langs kan, maar doen alsof je het beste met het beestje voor hebt :wink:
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik kom met mijn honden niet meer op terrassen. Aangezien Lut een waakhond is gaat die zodra ik ga zitten, waken. Af leren is heel moeilijk, daarbij bestaat de kans dat ze dan thuis ook niet meer gaat waken. En dat wil ik nou net niet hebben. Mijn teckel gilt ook tegen iedereen en luistert niet zo goed als ik vraag om stil te zijn. Na een wandeling van een of meerdere uren ben ik echt nog niet uitgehongerd of uitgedroogd. Dus wachten we even tien minuten tot we weer thuis zijn.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

met mijn hond [half jaar] op een terras gaan zitten, zie ik het nut niet van in.
en ik doe haar er absoluut geen plezier mee,
a is ze te groot om onder de tafel te stoppen, loopt ze met tafel en al weg,
b is ze gek op mensen, wil ze iedereen begroeten en moet ik haar constant op haar plek leggen en corrigeren.
en c denk ik dat heel veel mensen liever geen grote Rottweiler in de buurt van zichzelf of hun kinderen/hondjes willen hebben,
dus begin ik er niet aan, zit liever thuis voor de blokhut met een vuurkorfje en wat te drinken en de hond aan mijn voeten.
Neeltje

Heavy schreef:
Cleva schreef:
pioenroos schreef:Misschien een bordje bij de ingang dat honden welkom zijn mits kort aangelijnd, uit looproutes liggen en niet voor overlast zorgen.
Dan ben ik al geweest. Dat bedillerige gedoe.

Ik word er zo onderhand doodmoe van dat iedereen maar wat op die honden te kafferen heeft terwijl het over- óvergrote deel nooit voor narigheid zorgt. Zet gewoon een bordje "verboden voor bijtende kuthonden" neer maar laat mij met rust.

En nee, ik ga niet op een winderige hoek zitten om daar vervolgens voor 3,75 een kop thee te mogen ontvangen.
Zo denkt de eigenaar er ook over . Iedereen moet gewoon overal kunnen gaan zitten op een zelf uitgekozen plek en honden zijn gewoon welkom . En bordjes met regels zijn ook verboden :wink: op zich kan ik daar wel mee leven en vind ik het ook geen probleem om met een dienblad tussen rennende kinderen te balanceren .

Maar ik had ook nooit vol op die hond van achter ingelopen . En aan de andere kant had ik mijn hond daar nooit neergelegd . Beetje dubbel allemaal .
Wat is er zo moeilijk aan om aan de eigenaar te vragen de hond uit de loop te leggen? Als je dat normaal vraagt, lijkt me dat geen probleem.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik vind dat er allemaal vooral heel moeilijk over word gedaan. Ik kan me best voorstellen dat Oor een snauw zou uitdelen als iemand pontificaal en pijnlijk bovenop haar gaat staan. Maar ik zorg er gewoon voor dat ze niet in de weg ligt óf dat ze zo duidelijk aanwezig is dat ze niet te missen is. En als de serveerster gewoon uitkijkt waar ze loopt - wat ze sowieso moet want mensen zetten ook kinderen en tassen met lange hengsels en van alles op de grond waar je ook rekening mee moet houden - dan is er dus gewoon simpelweg niks aan de hand. En van die terrasjes die zó krap zijn opgesteld (lekker bij de buren op schoot zitten, alles voor de winst) dat dat niet kan, die loop ik dus voorbij. Het leven is zo makkelijk.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Als wij dagwandelingen maken, doen we altijd tussendoor een terrasje. Dus als wij op een terras zitten, zijn altijd de honden mee. Wij zorgen zelf dat we ergens achteraf zitten. Niet omdat de honden gaan bijten, maar wel om de honden de rust te gunnen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”