Ik zie om me heen eigenlijk nooit problemen. Mijn honden kunnen de gedachtegang ook niet volgen dat je iemand zou bijten die nota bene eten komt brengen

Moderator: moderatorteam
maar dat maakt het niet meteen stom toch?bouvierpoedel schreef:Ja je kunt overal en nergens gebeten worden door een hond , ga mijn hond/en niet meenemen naar een terras . Snap de gein er niet van.
Nee tuurlijk niet , zeg ik dat dan.?M@scha schreef:maar dat maakt het niet meteen stom toch?bouvierpoedel schreef:Ja je kunt overal en nergens gebeten worden door een hond , ga mijn hond/en niet meenemen naar een terras . Snap de gein er niet van.
bijten mag gewoon niet en ik zou een hond die zo kan reageren dus ook nooit meenemen naar het terras.
willem ziet heel veel terrasjes. we gaan namelijk als het goed weer is na het wandelen op het terras zitten. en zeker op vakantie.
nu gaat dat goed. in het begin wilde willem elke serveerster uitgebreid begroeten... ook niet handig met een vol dienblad. wij als baasjes zijn ervoor om te zorgen dat we een fijne tijd met onze hond hebben en dat niemand daar last van heeft
Overal mee naartoe slepen is ook weer overdreven, maar als we een dag weg gaan naar het strand (Zandvoort/Scheveningen/Kijkduin etc) vinden de kinderen én Cheff dat heerlijk. Kinderen zijn gelukkig nooit vervelend geweest. Kregen ze de kans ook niet voor. Ook niet als we naar kindvriendelijke restaurants gingen waar andere ouders kun kinderen "los" lieten lopen.bouvierpoedel schreef:Nee tuurlijk niet , zeg ik dat dan.?
Snap alleen de gein er niet van al dat gesleep met honden naar terrasjes, winkels en eet/drinkgelegenheden. Net als al dat gesleep met kinderen overal naar toe.
En dan de nadruk op honden die bijten of kinderen die er een zooitje van maken.
Ja dit een beetje inderdaad. Een superhandige oplossing is er niet, je kunt óf honden weren en klandizie missen, óf niet en dan kun je hooguit mensen vragen of ze netjes op hun hond willen letten. Maar ik denk eigenlijk niet dat dat veel invloed heeft op zo'n bijtincident zoals je beschrijft. En ik denk dat je dat ook het best kunt beschouwen als een incident, ook al is het 2x gebeurd, want je kunt er verder niks mee als je de klandizie niet wilt missen. Of zoiets gebeurt is toch afhankelijk van de inschatting van de eigenaar of ie wel of niet met zn hond op jouw terrasje kan zitten.pioenroos schreef:Misschien een bordje bij de ingang dat honden welkom zijn mits kort aangelijnd, uit looproutes liggen en niet voor overlast zorgen.
Niemand leest dat natuurlijk maar dan kan je er als personeel wel op wijzen als een eigenaar een hond niet onder controle lijkt te hebben.
Hier gaan de honden ook wel eens mee, strandtent is favoriet. Ik vind het inderdaad soms gedoe maar de honden niet hoor. Mies is wel eens stiekem via de keuken de tent ingegaan toen we voorbij de ingang liepen. Die konden we van de schoot van een wildvreemde plukken![]()
Bijten heb ik nog nooit gezien of van gehoord. Wel honden die niet onder appèl staan en daardoor overlast veroorzaken zoals blaffen, uitvallen of in de weg liggen/lopen. Maar dat doen kinderen evengoed natuurlijk, hoort er allemaal bij als je je onder de mensen begeeft
ja maar als je hond zo reageert op dat soort dingen moet je ook zorgen dat er geen staart in de loop ligt. Snauwen vind ik acceptabel (voor andermans honden, niet voor de mijne) maar 'flink gebeten' vind ik toch wat anders. Dan heb je gewoon een heel reactieve hond imo, en die moet je dus in zulke situaties extra in de gaten houden. Vind ik hoor.veertje schreef:Ik kan me serieus indenken dat de eigenaar dit niet aan zag komen. Misschien is ze in het voorbij lopen op een staart gaan staan?
Ik zou het met de eigenaar afhandelen en verder denk ik niet dat je er iets mee moet voor wat maatregelen op het terras betreft. Een hoekje voor honden lijkt me 10x niks, ik ga juist aan de andere kant zitten als er al ergens mensen met een hond zitten. Dit om de rust te bewaren voor iedereen op het terras. En als jullie in een wandelgebied zitten denk ik dat je behoorlijk wat inkomsten misloopt als honden niet meer welkom zijn.
sbientje schreef:ja maar als je hond zo reageert op dat soort dingen moet je ook zorgen dat er geen staart in de loop ligt. Snauwen vind ik acceptabel (voor andermans honden, niet voor de mijne) maar 'flink gebeten' vind ik toch wat anders. Dan heb je gewoon een heel reactieve hond imo, en die moet je dus in zulke situaties extra in de gaten houden. Vind ik hoor.veertje schreef:Ik kan me serieus indenken dat de eigenaar dit niet aan zag komen. Misschien is ze in het voorbij lopen op een staart gaan staan?
Ik zou het met de eigenaar afhandelen en verder denk ik niet dat je er iets mee moet voor wat maatregelen op het terras betreft. Een hoekje voor honden lijkt me 10x niks, ik ga juist aan de andere kant zitten als er al ergens mensen met een hond zitten. Dit om de rust te bewaren voor iedereen op het terras. En als jullie in een wandelgebied zitten denk ik dat je behoorlijk wat inkomsten misloopt als honden niet meer welkom zijn.
Snauwen als reactie op iemand die op een staart staat, vind ik op zich als reactie acceptabel, maar dan moet je wel zorgen dat er dus niet op een staart gestaan wordt, bedoelde ik. Want op een terras is dat idd niet acceptabel nee. Al weet de hond niet dat het normaal wel kan en op een terras niet. Ikzelf moet dat overigens sowieso niet van mijn honden. We gaan niet snauwen naar mensen, gewoon niet. Dan had je maar geen Labrador moeten wordenNanna schreef:Snauwen naar personeel vind ik ook niet acceptabel. En al helemaal niet op een terras. Dan laat je je reactyfushond maar mooi thuis. Op een terras horen alleen honden die sociaal zijn en zich normaal kunnen gedragen.sbientje schreef: Snauwen vind ik acceptabel (voor andermans honden, niet voor de mijne) maar 'flink gebeten' vind ik toch wat anders. Dan heb je gewoon een heel reactieve hond imo, en die moet je dus in zulke situaties extra in de gaten houden.
Ik heb 1x gehad dat een boom van een ober echt bovenop Fenja met haar spondyloserug ging staanNanna schreef:Snauwen naar personeel vind ik ook niet acceptabel. En al helemaal niet op een terras. Dan laat je je reactyfushond maar mooi thuis. Op een terras horen alleen honden die sociaal zijn en zich normaal kunnen gedragen.sbientje schreef: Snauwen vind ik acceptabel (voor andermans honden, niet voor de mijne) maar 'flink gebeten' vind ik toch wat anders. Dan heb je gewoon een heel reactieve hond imo, en die moet je dus in zulke situaties extra in de gaten houden.
Hé kom op. Het is niet het probleem van de uitbater. Kunnen mensen helemaal niet meer zelf nadenken? Je zorgt gewoon dat je hond geen overlast geeft, dus niet in de weg ligt en niemand lastig valt. Èn, dat je je hond in de gaten houdt.~Suzanne~ schreef:Kun je doormiddel van plantenbakken / lage "schuttinkjes" hoekjes creeren waar mensen met honden kunnen zitten waarbij dan de hond zeg maar "klem gezet" kan worden in een hoekje? Desnoods aan een paaltje of haak? Dat je dus ook daarin voorziet?
Een stuk terras afzetten alleen voor mensen met honden is niet heel handig. Ik zou juist namelijk postie kiezen zover mogelijk bij andere honden vandaan om over en weer onverhoopt uitvallen te voorkomen. Zelf zoek ik ook naar zo'n "vastleghoekje" zodat ze wel rustig kunnen liggen maar niet direct bij personeel kunnen komen.
Als personeel kun je dan eventueel voorzien in een waterbak voor de honden (daar scoor je punten meeen dan meteen aangeven "graag kort houden dat de honden niet overlopen kunnen worden en ook geen last voor anderen kunnen veroorzaken" met als richtlijn dat de honden niet voorbij de tafel-stoelgrens moeten kunnen komen. Ze gaan maar lekker ff gewoon onder tafel liggen dan, of in dat hoekje.
Dan kom je tegemoet aan beiden.
Mensen die overlast veroorzaken (en dus ook de mensen van overlast veroorzakende honden) mag je natuurlijk vragen te vertrekken.
Suzanne
Je moet niet alles proberen te verklaren. Hoe wat waar, het had niet mogen gebeuren. Achteraf neuzelen heeft weinig zin, want zonder beeld, kun je er van alles van maken.Heavy schreef:Maar wat vinden jullie van de manier van bijten ? Vasthouden en niet willen loslaten dus . Wat zegt dat? Het was in haar bovenbeen dus de hond is ook opgesprongen . Het was dus geen kwestie van hielenbijten wat ik verwacht had van een acd.
Kun je die hoekjes niet maken uit de looproute? En met die waterbakken bedoel ik dat het een idee is ze per tafel te gaan brengen en dan meteen de terrasregels voorleggenHeavy schreef:Hoekjes maken lijkt leuk maar is ontzettend onhandig . Er is nu een looproute . Waterbakken zijn er altijd . Ik denk dat we maar gewoon mensen moeten aanspreken hun honden niet in de looproute te laten liggen .~Suzanne~ schreef:Kun je doormiddel van plantenbakken / lage "schuttinkjes" hoekjes creeren waar mensen met honden kunnen zitten waarbij dan de hond zeg maar "klem gezet" kan worden in een hoekje? Desnoods aan een paaltje of haak? Dat je dus ook daarin voorziet?
Een stuk terras afzetten alleen voor mensen met honden is niet heel handig. Ik zou juist namelijk postie kiezen zover mogelijk bij andere honden vandaan om over en weer onverhoopt uitvallen te voorkomen. Zelf zoek ik ook naar zo'n "vastleghoekje" zodat ze wel rustig kunnen liggen maar niet direct bij personeel kunnen komen.
Als personeel kun je dan eventueel voorzien in een waterbak voor de honden (daar scoor je punten meeen dan meteen aangeven "graag kort houden dat de honden niet overlopen kunnen worden en ook geen last voor anderen kunnen veroorzaken" met als richtlijn dat de honden niet voorbij de tafel-stoelgrens moeten kunnen komen. Ze gaan maar lekker ff gewoon onder tafel liggen dan, of in dat hoekje.
Dan kom je tegemoet aan beiden.
Mensen die overlast veroorzaken (en dus ook de mensen van overlast veroorzakende honden) mag je natuurlijk vragen te vertrekken.
Suzanne
Wat is er zo moeilijk aan om aan de eigenaar te vragen de hond uit de loop te leggen? Als je dat normaal vraagt, lijkt me dat geen probleem.Heavy schreef:Zo denkt de eigenaar er ook over . Iedereen moet gewoon overal kunnen gaan zitten op een zelf uitgekozen plek en honden zijn gewoon welkom . En bordjes met regels zijn ook verbodenCleva schreef:Dan ben ik al geweest. Dat bedillerige gedoe.pioenroos schreef:Misschien een bordje bij de ingang dat honden welkom zijn mits kort aangelijnd, uit looproutes liggen en niet voor overlast zorgen.
Ik word er zo onderhand doodmoe van dat iedereen maar wat op die honden te kafferen heeft terwijl het over- óvergrote deel nooit voor narigheid zorgt. Zet gewoon een bordje "verboden voor bijtende kuthonden" neer maar laat mij met rust.
En nee, ik ga niet op een winderige hoek zitten om daar vervolgens voor 3,75 een kop thee te mogen ontvangen.op zich kan ik daar wel mee leven en vind ik het ook geen probleem om met een dienblad tussen rennende kinderen te balanceren .
Maar ik had ook nooit vol op die hond van achter ingelopen . En aan de andere kant had ik mijn hond daar nooit neergelegd . Beetje dubbel allemaal .