Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoeveel wandelen jullie?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

GigiLana
Vaste gebruiker

hoeveel wandelen jullie?

Ongelezen bericht door GigiLana »

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor rassen/ soort honden jullie en hoeveel jullie wandelen per dag?
Ik heb een Franse bulldog van 6 jaar en loop gemiddeld 4 maal daags 2*15 min en 2* 1 uur. Helaas loopt hij meestal vast vanwege gebrek aan losloop mogelijkheden hier in de buurt. In het weekend probeer ik regelmatig op verplaatsing te gaan voor losloopwandelingen.
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Re: hoeveel wandelen jullie?

Ongelezen bericht door *Skye* »

Hier 2 border collies. Normaal lopen we 1xpd lang. 1x pd half uur en 2x pd 10/15 min. Nu is dat iets minder omdat ik zelf tegen wat dingen aan loop. Maar wel altijd iedere dag de mogelijkheid om even lekker los te rennen. Mijn man gaat 2x pw hardlopen met ze.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Drie of vier korte, aangelijnde rondes van een kwartiertje. Dan minimaal 1 ronde van 1-1.5 uur waarbij ze loslopen en op sommige dagen dan nog een individuele ronde van een half uur tot een uur met wat training.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

2x per dag 10-15min
1x per dag 25-35min of kort rondje fietsen
1x per dag lang meestal 1-1,5u en in het weekend soms langer

Ze lopen eigenlijk altijd los. Tussendoor stoeien ze nog met elkaar en gooien we nog wel eens balletje
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Dat hangt helemaal van de dag af. Op een gemiddelde werkdag zonder cursus loop ik 3x waarvan 1x een half uurtje, 1x een kwartier/half uur en 1x een uur tot anderhalf. In het weekend gaan we misschien maar 2x wandelen, maar dan doen we weer andere dingen.

Zo was het voorheen in ieder geval met Finn (kleine kruising). Nu met Tess (groenendaeler pup) erbij is het schema een beetje overhoop en passen we het aan waar het nodig gaat zijn in de toekomst.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Hollandse Herders, tussen de 1.5 uur en 2.5 uur. 3 keer wat korter en 1 keer lang.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Meestal 1 lange wandeling 's ochtends (variërend van een half uur tot 3,5 uur; tussen de 2,5 en 10 km, soms hardlopend, soms heel rustig en steeds stoppen voor foto's bijvoorbeeld), rest van de dag op verzoek voor een plas en voor het slapen gaan nog verplicht voor een plas. Verder doen we spelletjes in en om het huis. Soms als we 's ochtends maar kort gelopen hebben en ik er nog zin in heb, gaan we 's middags nog een stuk wandelen. Kortom, het wisselt nogal, wel met 2 vaste momenten van lopen
Oh ja, ik heb 2 markiesjes, van 3,5 jaar en van 10 maanden
Laatst gewijzigd door Fotogravinnetje op 23 aug 2017 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Op een gemiddelde dag 3x 20 minuten en 1x minimaal 1 uur. Daarnaast train ik er nog met 2, dus die doen soms wat meer.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

Op het moment 1x 1.5-2 uur, 1x 15-20 minuten en 1 a 2x tot het gras en terug. Toen ik nog op de boerderij zat 2x20 minuten en nog 1x 10 minuten maar konden ze veel meer los en liepen ze 12/7 in de grote tuin rond. Ik probeerde eens per week naar een gebied te gaan waar het leuker wandelen was.

Gaat om 2 middenslagpoedels.
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kayltje »

1 keer per dag uur/anderhalf uur rennen, zwemmen en graven, en 1 keer per dag 20 minuutjes aangelijnd snuffelen en muisjes jagen. Dat is standaard.
Als ik zin heb nog een uurtje wandelen, of een stuk fietsen, dat is een aantal keer in de week.
Verder over de dag verspreidt zo'n 4 uur op het erf en in de tuin. Apporteren en trainen. En gewoon in de zon liggen.
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik ben op dieet en daarvoor moet ik per dag 10.000 stappen lopen, das iets meer dan 7 kilometer. De meeste dagen haal ik dat wel, soms iets minder. Dus zo veel wandel ik :mrgreen: Bij elkaar (ik zit vaak op de lange wandeling ook nog ff op een bankje om Oor de krant te laten lezen en van de natuur te genieten) ben ik per dag ongeveer 2 uur kwijt. En vaak nog wel langer als er wordt gezwommen of met een bal gegooid of gefotografeerd of met andere honden gewandeld of gewoon lekker rondgelummeld in de zon.
elskeadrianne
Actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder

Ongelezen bericht door elskeadrianne »

Oudduitse herder, 5 maand. Ik wandel 4 à 5 keer per dag, waarvan één ronde vaak in het bos of op losloopveld waar ze mag/kan loslopen, ongeveer 30 minuten. De overige rondjes zijn 15 à 20 minuten een blok om, meestal aangelijnd.
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

zondagsmiddags gaan we een uurtje het natuurgebied in, daar mag ze los mits er niemand is.
voor de rest is Lana een erf hond, die van s'morgens vroeg tot s'avonds laat in en uit kan lopen zo als het haar blieft,
en veel ruimte tot beschikking heeft, om te spelen en te ravotten, en natuurlijk wordt er samen gespeeld.
ze is van pup af aan niet anders gewend, en weet niet anders,
t is een vrolijke relaxte blije sociale hond, heb niet het idee dat ze wat mist.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

We hebben vier honden maar een van de vier is vijftien jaar en kan niet meer mee op lange wandelingen. Ik ga regelmatig voor haar (en ook mijn) plezier wel naar het bos met nog een of twee andere honden en we lopen dan heel langzaam een kort rondje. Dus dan zijn we ook wel een half uur onderweg maar op haar tempo.

Met Laila loop ik 1 grotere ronde, soms los en soms aangelijnd, ligt eraan of ze los kan in die omgeving, en de rest kwartiertjes in de buurt. In de buurt altijd aangelijnd.

Met Shira en soms Nola van zoon er ook bij, loop ik bij voorkeur twee keer per dag een grote wandeling, we gaan dan naar strand of naar het bos. En verder rondjes in de buurt. Ook ga ik vaak met Shira eventjes voor de deur op een grasveld met de bal gooien.

Jack, een huskypup van bijna 3 maanden, gaat een grote ronde mee met Shira en eventueel Nola als ze er is. Hij loopt prima mee, en is niet bijzonder moe na zo'n wandeling. Tussendoor spelen dan meestal dan even aan het water. Het is een erg actieve pup dus ik denk dat als hij groter is we flinke wandelingen kunnen gaan maken. Wat ik erg leuk vind om te doen dus dat is geen straf. Hij moet ook heel vaak tussendoor even plassen buiten want hij is nog niet goed zindelijk. Dan pak ik hem op en zet hem op het grasveld voor de deur en daarna weer naar binnen. Hij loopt wel drie keer per dag een rondje in de buurt mee maar hij moet wel tien keer per dag naar buiten dus die extra keren is even op het gras zetten en weer naar binnen. Hij loopt altijd los behalve langs de straat.

Het klinkt alsof ik de hele dag met de honden bezig ben maar meestal doet Ed de rondjes in de buurt en ik de langere losloopwandelingen en het buitenspelen met de bal.

En soms doen we wel eens een dag niks zoals vandaag. Ik ben pas uit de nachtdienst en heb nergens zin in :wink: en bovendien kwam er een monteur voor de verwarming waar ik de hele middag op zat te wachten. Misschien vanavond nog even. Wel loop ik de korte rondes uiteraard en buiten even met de bal maar verder niks. En dat gaat prima maar dat moet geen dagen achter elkaar duren dan worden ze onrustig en druk.
Laatst gewijzigd door Jackira op 23 aug 2017 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

2 of 3 keer per dag lopen we een 20 min p&p rondje door de wijk. Deze zijn voor Diem en dus het aantal is ook afhankelijk van wat hij nodig heeft. Mies mag kiezen of ze meegaat want ze kan ook in de tuin. Tenzij ik weg moet, dan wil ik zeker weten dat ze plast.
Daarnaast doen we 1 per dag een grotere activiteit: een langere wandeling, weg met de auto en ergens anders wandelen, op bezoek of een training. In ieder geval iets wat geen dagelijkse routine is. We zijn dan minimaal 1 uur van huis, meestal anderhalf tot 2 uur en 2 keer per week een dagdeel ivm speurtraining.
Laatst gewijzigd door pioenroos op 23 aug 2017 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Onze honden krijgen twee maal daags een langere wandeling, tenminste de meiden want Micron gaat regelmatig met mij mee naar werk.
In de ochtend lopen we een langere ronde, gemiddeld zo'n anderhalf uur en soms wat langer als dat zo uitkomt.
In de middag gaan ze voor een tweede langere ronde ongeveer een uur, Sien wil dan niet altijd meer mee maar gezien haar leeftijd vinden we dat wel begrijpelijk. Ze mag thuis blijven als ze wilt.
Een plasronde hier door de buurt is altijd kort , en helemaal de laatste avondronde , dat is plassen en naar binnen toe.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

standaard is iedere dag 1-2 uur (herders van 9 en windhond van 14), hoe meer hoe beter wat hen betreft.
De rest van de dag zijn ze vrij om te gaan en staan waar ze willen (woon vrijgelegen in het bos); de herders zijn waar ik ben en schuifelen dus de hele dag zo'n beetje achter me aan. Verder balletjes gooien, speur/denk spelletjes en soms mogen ze mee met fietsen en paardrijden of bv mee naar de markt.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Het verschilt hier heel erg, afhankelijk van de samenstelling per wandeling.
Ik loop per dag twee keer een lange wandeling: één keer van ca. een uur en één keer van ca. 1,5 uur, maar als ik genoeg tijd heb, is het ook vaak 2 uur of langer. Welke honden er dan meegaan, verschilt per wandeling. Meestal neem ik ze twee aan twee mee, maar ook vaak Amy alleen en dan de rest met z'n drieën en soms alle vier.
In het weekend maak ik vaak maar één lange wandeling en dan ga ik heel vroeg 's ochtends of in de zomer 's avonds en neem ik ze allemaal tegelijk mee.
Met Amy en Amoz ga ik daarnaast nog 1 of 2 keer in de week fietsen en met Mila en Amy train ik (agility en speuren).
Het kan dus zo zijn dat een hond de ene dag net een uurtje loopt en de volgende dag drie uur.
Amy loopt veel aan de lijn en is behoorlijk energiek, dus die loopt meestal het meest op een dag. Mila en Amoz lopen grotendeels los en Taartje is altijd aangelijnd, behalve in omheinde gebieden.
Mila (6 jaar) is een collie, Taartje (11 jaar) is een podenco en Amy (3 jaar) en Amoz (8 jaar) zijn middelgrote kruisingen.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

In de zomer met ruim vrijetijd wandel ik 1x per dag ongeveer 2 uur. Dat vind ik ronduit het leukst, en de rest van de dag doen ze nog 2x een blokje om. Of een keer een uurtje wandelen en een half uurtje hardlopen. De honden lopen altijd los, alleen t blokje om gaat Mayke aan de lijn en Kiwi onder appel.
Als de dagen korter worden wordt t wat minder.

Het gaat hier om een stabij en een working kelpie
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

In de ochtend 1 grote ronde van 1 a 2 uur (soms langer als ik vrij ben), altijd los. En dan in de middag nog een half uurtje, deels los, deels aangelijnd. Dat is het zo'n beetje, haha. Soms ga ik met Lou nog even een boodschapje doen, vindt ie leuk. Millie speelt vaak in de tuin en zij gaat een keer per week naar de hondenschool.

Edit: Oh ja, het zijn een Toller en een Markiesje.
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Met het huidige gespuis (drie jarige x coonhound en x harrier) minimaal een uur in het bos vrij, gemiddeld zitten we rond de 2 uur en vaker veel langer. Dan nog wat pp rondes, of een boodschap, park of duinen, op bezoek, ik sleur ze eigenlijk overal wel mee naartoe. Tenzij ze echt exit gaan op de bank, maar dat is alleen na hele lange wandelingen onder bijzondere omstandigheden. Of als het regent, mij maakt het niets uit maar de tere zieltjes wel.

Met mijn vorige dame deed ik in de laatste fase tot 8 kleine rondjes buiten.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik heb geen exacte tijden of een super standaard schema.
Minimaal 3 rondjes in ieder geval, waarvan 1 lang en twee wat korter normaliter, soms extra. In het weekend gaan we altijd naar het bos en gaat ze mee op bezoek her en der. Binnenkort zal ze als alles goed gaat twee dagen naar de opvang gaan dus dan zullen het ook minder rondes zijn op die dagen.
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila

Ongelezen bericht door schelsey »

Ik wandel maar 2 keer per dag, s'morgens meestal losse wandeling en dat varieert van 1 tot 1.5 uur, namiddag 30 a 40 min aan de flexi of los.

Honden zijn beide berner teven, halfzusjes, van 1 en 3 jaar en spelen heel veel samen, hebben een grote tuin waar ze in kunnen rennen en spelen en eigenlijk geen behoefte om een 3 de wandeling, al geprobeerd maar ze blijven dan staan en willen liever terug naar huis
Wildflower
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies

Ongelezen bericht door Wildflower »

2 Border Collies. 1x per dag een lange wandeling, 1x een half uurtje en 1 keer een P&P rondje.
Ook spelen we tussendoor nog met de bal of de voetbal en ga ik met allebei 1x per week naar hondenschool. Ook gaan ze overal mee naartoe dus ze zijn bijna nooit een hele dag thuis.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Geen peil op te trekken. Doordeweekse dagen zijn het meest voorspelbaar omdat ik fulltime werk. Ik sta midden in de nacht op (zo voelt het na 20 jaar werken nog steeds :mrgreen:) en dan gaan we ongeveer 3 kwartier het park in waar Izzie fijn kan rennen. Tussen de middag wordt ze opgehaald door vrienden en rent ze nog een uurtje. 's Avonds moet ze het doen met ergens tussen 10 minuten en een half uur, en ff piesen voor we te bedde gaan. De 2 thuiswerkdagen verlopen onvoorspelbaarder maar dan denk ik dat ze het moet doen met 2 keer drie kwartier en het luchten voor het slapen gaan.

In het weekend varieert het van 2 lange wandelingen tot 1 heul lange. Dan neem ik de boterhammen en wat brokjes mee en zijn we zo 6 uur van huis. Maar als ik geen zin heb slapen we langgg uit. Vindt Izzie ook helemaal prima.

Ik heb nooit aan Izzie gemerkt dat ze problemen heeft met het gebrek aan ritme. Bij mijn vorige hond ook niet trouwens.

Izzie is iets Turkse herderigs.
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Ik loop tegenwoordig nog maar 1 x per dag, minimaal een uur los. Helaas geen energie om 2x per dag de berg op te lopen om in het veld te komen. Ik doe niet aan P & P rondjes, dat kunnen ze in de tuin doen. 'S avonds gooien we nog met de bal in de wei achter onze tuin.
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

2x per dag een uur of langer ( vaak 1x 1,5 uur) 1x een half uur en 1x plassen aan de overkant en weer naar binnen en dat is voor het slapen gaan.
Als het heel slecht weer is dan minder, Bowie heeft een hekel aan harde wind en regen tegelijk dus dan heb ik een makkie :-)
Als het warm is dus 22 graden of meer met zon dan lopen we in de ochtend een uur, overdag 2x 20 minuten en in de avond later weer een uur...

Bowie is een kruising galgo/podenco/herder en 10.5 jaar.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hier net zo. Een van de redenen dat ik honden heb, is juist dat ik graag (lang) wandel en dat vind ik met honden erbij nog leuker. Dat is mijn ontspanning en mijn opkikker als ik 's middags of 's avonds inkak. Poep- en plasrondjes vind ik niets aan en die doen we hier dan ook nauwelijks; als we gaan wandelen gaan we lekker de natuur in, naar het water of ergens waar we veel kunnen spelen en zoeken we mooie plekjes op.
Ik heb er trouwens ook helemaal geen hekel aan om in de regen te lopen.
Ik vind het ook een verschil maken of je honden grotendeels los lopen, of zoals Amy ook veel aangelijnd. Voor Taartje maakt dat aangelijnd lopen niets uit, want die gaat los ook niet ineens rennen of gek doen. Maar Amy is een jonge hond met veel energie, die het bovendien net als ik heerlijk vindt om echt kilometers te maken.
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Wij lopen meestal zo'n 1,5 á 2 uur per dag waarvan 1 lange wandeling tussen de middag en de rest wat korte ommetjes door de wijk, altijd los waar mogelijk.
Tommy is een jack russell.
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Ik word al moe als ik dit allemaal lees. :engel:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”