Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Blaffers worden in beslag genomen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Blaffers worden in beslag genomen

Ongelezen bericht door Tineke »

Als de plannen in Zwijndrecht doorgaan :80:

https://nos.nl/artikel/2189335-na-vier- ... veren.html
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Re: Blaffers worden in beslag genomen

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Ik snap dat er maatregelen getroffen moeten worden, maar wat als bv je buren een hekel aan je hebben en zeggen dat je honden blaffen wat niet zo is. Lastig om te bewijzen dat het niet zo is.
Afbeelding
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joyce83 »

Dan zou ik als eigenaar toch echt camera's gaan ophangen. En als de buren een hekel aan je hebben dan ook nog camera's buiten om te kijken of ze niet uitgelokt worden.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

joyce83 schreef:Dan zou ik als eigenaar toch echt camera's gaan ophangen. En als de buren een hekel aan je hebben dan ook nog camera's buiten om te kijken of ze niet uitgelokt worden.
Nou inderdaad. Het zal je gebeuren. Dat je honden bijv 3x per dag alleen even kort aanslaan en dat daarom je honden in beslag worden genomen :80:
Lizzie.
Zeer actief

ZivaNomi schreef:Overdrijven is ook echt een kunst :80:
`Wat bedoel je, wie overdrijft er?
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief

ZivaNomi schreef:
Lizzie. schreef:
ZivaNomi schreef:Overdrijven is ook echt een kunst :80:
`Wat bedoel je, wie overdrijft er?
Nou, ik vind het hartstikke overdreven om een hond in beslag te nemen vanwege blaffen, jij niet?
Nee dat vind ik niet, als de eigenaar het na laat om actie te ondernemen tegen het blaffen dan vind ik in het terecht dat er na 4 waarschuwingen de hond in beslag word genomen. Honden mogen best wel eens blaffen hoor, maar als hond urenlang blaf en zelfs ook snachts dan is dat een behoorlijk overlast voor de buurt. Helaas spreek ik uit ervaring en je word er echt knetter van als je elke dag urenlang naar dat geblaf moet luisteren.
Afbeelding
monique1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaniël en JR met een te groot ego

Ongelezen bericht door monique1963 »

In het AD. van gisteren ( ik woon in Dordrecht) staat een heel stuk en wat uitgebreider dan dit stuk.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Geweldige wereld gaan we heen..... youhee, t wordt steeds een beetje leuker
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Dan hoop ik dat men ook overgaat tot het in beslagnemen van geluidsoverlast veroorzakende kinderen na 4 waarschuwingen... Woon gelukkig niet meer in een rijtjeshuis maar toen dat nog wel het geval was had ik daar meer last van dan van blaffende honden. :wink:
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Beetje overdreven om de honden in beslag te nemen omdat ze blaffen. Een flinke boete elke keer dat de hond overlast veroorzaakt zal ook wel helpen.
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

LongFields schreef:Dan hoop ik dat men ook overgaat tot het in beslagnemen van geluidsoverlast veroorzakende kinderen na 4 waarschuwingen... Woon gelukkig niet meer in een rijtjeshuis maar toen dat nog wel het geval was had ik daar meer last van dan van blaffende honden. :wink:
Nou inderdaad. Constant Blaffende honden is natuurlijk heel ergerlijk.. maar buren met (veel) lawaai makende kinderen net zo. Heb anderhalf jaar in een rijtjeswoning gewoond.. nooit weer! Wat een ellende. Slecht opgevoede krijsende kinderen met drumstellen enzo. :jank:
Afbeelding
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Nou, hier zat vorige week een hond van buren een paar uur per dag te huilen en te blaffen, ik kan er goed tegen. Maar er zit dan ook een huis tussen. De buren naast hen en onder en boven hen zullen misschien wel last hebben. Als ik beneden loop hoor ik de hond ook als hij blaft of huilt. Maar ik kan er goed tegen.
Mijn vorige buurman had weleens een teckel te logeren die zat ook de hele dag te blaffen als hij weg was. Ik kan ook tegen gillende kinderen dus ook tegen gillende honden.

Maar als honden in beslag genomen gaan worden, mogen ze ook de kinderen, of de mensen die vanaf 23:00 uur tot 05:30 uur een feestje houden in beslag gaan nemen. Midden in de nacht hoor ik hier nooit honden alleen mensen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Simone-H
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Simone-H »

Ik sprak met een camping beheerder over het feit waarom er (bijna) geen honden meer op campings worden toegelaten op Terschelling. Voornamelijk vanwege de blaffende overlast. (En poep op de camping). Hij zei toen: Als we de mogelijkheid hadden zouden we ook schreeuwende kinderen weren, die bezorgen net zoveel overlast.
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Hm, ik zie er wel wat in. Maar dan echt als allerlaatste redmiddel he. Als ik het stuk goed begrijp gaat het hier niet om honden die af en toe even blaffen en ook niet om blafferds waar 1 buur last van heeft, maar om honden die al maandenlang de hele tijd lopen te blaffen waar de hele buurt last van heeft. Dan kun je er donder op zeggen dat dat blaffen een symptoom is van een deplorabele staat van verzorging, denk ik eigenlijk. En dan denk ik ook dat allang bewezen is dat het niet gaat om honden die af en toe aanslaan, maar echt om honden die buitensporig veel overlast veroorzaken. En dat dat dus ook allang keer op keer door de politie ter plekke is vastgesteld. En dat er dus al met de eigenaren gepraat is, waarschuwingen zijn gegevens etc. Maar zo'n waarschuwing maakt verder natuurlijk weinig indruk als je daar geen maatregelen op kan laten volgen. Dat kan nu wel. Wie weet is dat alleen al voldoende reden voor die eigenaren om beter voor hun honden te zorgen. Een oppas te regelen, bijvoorbeeld.

Ik denk trouwens dat jullie de bewijslast ook verkeerd inschatten. De eigenaar van de honden moet niet bewijzen dat zijn honden stil zijn, maar de buren moeten bewijzen dat er overlast is. Dat moeten wij ook bij onze buren. Dat gebeurt dan op de manier van dat je de politie belt zodra er overlast is, en dan komen ze eerst bij ons luisteren hoe erg de overlast is. Dat die agenten dan keer op keer de overlast vaststellen geldt dan als bewijs. Als er geen overlast blijkt te zijn, is er dus ook geen bewijs. En 1 keer is daarvoor ook niet voldoende, wij hebben voor onze buren nu al ongeveer 10 keer midden in de nacht de politie gebeld, en pas de laatste keer kregen ze een lullige boete van E100,-. Dus met dat afpakken van die honden zal het ook zo'n vaart wel niet lopen.
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Ik denk ook inderdaad niet zo dat als er 4x gebeld wordt over overlast dat ze dan meteen je hond in beslag komen nemen. Het zal waarschijnlijk meer zo gaan zoals Mijke zegt. Sowieso vind ik ook dat er over het algemeen wel wat strenger opgetreden mag worden tegen overlast, ook van mensen.

Hier in de wijk is een hond die blaft vanaf dat het donker is werkelijk waar altijd. Echt altijd. Nu horen wij het alleen heel zacht en is het ver weg. We horen het alleen als we buiten zijn ook en in huis helemaal niet. Wij hebben er dus geen last van, maar ik moet er niet aan denken als dit mijn buren zouden zijn. En ook nog eens hoe moet dat voor die hond zijn? Die zit dus blijkbaar 's nachts altijd in een situatie waarin hij zich niet prettig voelt. Daar zou deze maatregel dus wel heel goed voor kunnen werken.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Worden de buren daar niet meer gallisch van.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Cleva schreef:Hoe werkt dat eigenlijk met andere bronnen van geluidsoverlast ?
Ik zie opties voor lastige gilkoters :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ik hoop/verwacht dat het de mogelijkheid geeft om mentaal verwaarloosde honden uit hun situatie te halen. Voor de wet is eten, drinken en onderdak al voldoende. Dat de hond gek wordt van verveling is geen verwaarlozing officieel. Maar dat zijn vaak wel de honden die veel lawaai produceren op hun balkon/tuin/bench als de mensen niet thuis zijn (vaak de hele dag werken). Die honden kunnen dan geholpen worden. En zelfs als er daarna bij blijkt dat er niets meer mee te doen valt, dan is inslapen alsnog diervriendelijker dan het geheel nog jaren door laten gaan.
mijke
Zeer actief

Cleva schreef:Hoe werkt dat eigenlijk met andere bronnen van geluidsoverlast ?
mijke schreef:De eigenaar van de honden moet niet bewijzen dat zijn honden stil zijn, maar de buren moeten bewijzen dat er overlast is. Dat moeten wij ook bij onze buren. Dat gebeurt dan op de manier van dat je de politie belt zodra er overlast is, en dan komen ze eerst bij ons luisteren hoe erg de overlast is. Dat die agenten dan keer op keer de overlast vaststellen geldt dan als bewijs. Als er geen overlast blijkt te zijn, is er dus ook geen bewijs. En 1 keer is daarvoor ook niet voldoende, wij hebben voor onze buren nu al ongeveer 10 keer midden in de nacht de politie gebeld, en pas de laatste keer kregen ze een lullige boete van E100,-. Dus met dat afpakken van die honden zal het ook zo'n vaart wel niet lopen.

Als er een woningbouwvereniging is dan kan die, na jarenlang een dossier te hebben opgebouwd, de overlastgever in principe via de rechter het huis uit zetten. Dat gebeurt eigenlijk nooit. Voor die tijd werken ze vaak samen met de wijkagent en gaat het zoals ik hierboven beschrijf. Pressiemiddelen zijn: een boete, en het in beslag nemen van geluidsapperatuur. Meer niet, volgens mij. Vandaar dat het doorgaans ook verdomd weinig effect heeft.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Tsja, we hadden ooit een prachtig project, geïnitieerd door de Hondenbescherming....
Totdat de Nederlandse gemeenten gingen "dereguleren" want dat was toen hot. En uiteraard werd er niet overlegd met politie en justitie, waarom zou je ook als samenwerkende handhavende instanties, dus werd zo'n 80% van de artikelen uit de APV waar wij als politie bijna dagelijks maar zeker wekelijks mee werkten geschrapt.
En daar onder dus ook het artikel hinder door dieren. :ugh:

Dus kon ons project de prullenbak in want hinder door dieren ( in individuele niet bedrijfsmatig e gevallen) was niet meer strafbaar.

Helaas want het was een fantastisch project:

https://www.destentor.nl/zwolle/therapi ... ~a0a8f795/

En vergis je niet, alleen al in ons gebied, lagen toen 76 serieuze klachten gemeten over een half jaar, dat weet ik nog omdat ik dat in kaart had gebracht teneinde de gemeenten via het driehoeksoverleg te bewegen dit artikel weer op te nemen in de APV.....

Uiteraard is dit niet gelukt.... ambtelijke molens draaien nu eenmaal vaak dodelijk traag. En de driehoek werd ingehaald door de Nationale Politie. Etc. Etc.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Mwoh, ik heb er nooit over geklaagd maar mijn achterburen destijds hadden 2 jachthonden die de hele dag van 's ochtends vroeg tot laat in de middag tegen elkaar op huilden. Dat ging je door merg en been. Daar wordt je niet vrolijk van en ik kan me voorstellen dat je daarover klaagt als je niets met honden hebt.
Gr. Aniek

Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Cleva schreef:Ik vind blaffende honden inderdaad vreselijk vervelend. Net als muziek van bierburen met barbecues en dat stomme gedoe met die brommers.
Maar daarom gaat de leefbaarheid er nog niet op vooruit als je alles verboden maakt. Dan heb je er gewoon nog een probleem bij.

De crux zit hem in het gestapelde wonen of in ieder geval strak naast elkaar en ondertussen vinden dat je recht hebt op doodse stilte.

In de meeste gevallen zijn de klagers zelf verreweg de grootse bronnen van overlast.
Die gaan door tot je stilletjes je schoenen uitdoet als je thuis komt en dan op je tenen naar de keuken om thee te zetten waarbij je bij de fluitketel blijft wachten want oh wee als hij daadwerkelijk fluit. Dan heb je meteen die bezemsteel onder je vloer.

Doe mij maar zes gillende bouviers in plaats van één zeikbuur. Herrie is vervelend maar in je eigen huis afgeluisterd worden of het al herrie genoemd mag worden daar word ik moorddadig van.
Inderdaad. Ik heb ooit eens zo'n buurvrouw gehad met zo'n uitzonderlijk goed gehoor, notabene nog in een studentenflat ook, en het is echt eng hoe je je daar vervolgens ook nog aan gaat aanpassen en bijna niet meer vrijuit durft te leven in je eigen huis. Dat is gewoon terreur.
Ik vind het overigens wel zielig voor een hond als ik hem lang hoor blaffen of janken, maar ik stoor me helemaal niet aan geluiden van het leven. Ik kan er ook prima doorheen slapen en als ik overdag thuis aan het werk ben, heb ik er ook helemaal geen last van. Vaak ben ik dan zo geconcentreerd, dat ik het helemaal niet echt hoor. Anders zou ik ook niet in een appartement in een volkswijk van een stad wonen. :engel:
Budkes
Zeer actief

Om overlast te ondervinden hoef je niet intolerant te zijn. Alledaagse onnodige herrie valt ook niet onder overlast maar hoort bij het hebben van buren.
Niet alledaagse onnodige herrie wel.
Gr. Aniek

Afbeelding
mijke
Zeer actief

Budkes schreef:Om overlast te ondervinden hoef je niet intolerant te zijn. Alledaagse onnodige herrie valt ook niet onder overlast maar hoort bij het hebben van buren.
Nou precies. Van Cleva zijn betoog krijg ik bijkans het idee dat het aan mij ligt dat ik van de buren zoveel overlast ondervind. Terwijl ik het toch echt asociaal vind om midden in de nacht, of sowieso na 11 uur 's avonds, door de weeks je muziek op volume 11 te zetten. Ongeacht hoe dicht je op elkaar woont - of eigenlijk juist. Maargoed ik snap de andere kant ook wel want toen wij hier net woonden waren het de onderburen (dezefde die nu zoveel overlast veroorzaken met hun muziek en feesten en bedreigingen) die bij ons (en alle andere buren) klaagen over geluidsoverlast. Want ze hadden een vreselijke huilbaby en dus werd elk leefgeluidje aangewezen als oorzaak van het huilen. Het is bizar hoe erg je je daar aan gaat aanpassen, tot het punt dat we tv keken met een koptelefoon, extra tapijt lieten leggen, nooit meer binnen met de hond speelden, altijd de schoenen uit bij de deur, letterlijk op onze tenen lopen en dat ze dan toch nog in hun voordeur ons op stonden te wachten als we om half 7 smorgens de hond waren gaan uitlaten, want dan hadden ze voetstappen gehoord van de hond. Dat is dus het verschil tussen subjectieve overlast ondervinden van normale leefgeluiden, en objectief vast te stellen geluidsoverlast van niet alledaagse onnodige herrie op een asociaal tijdstip.
Budkes
Zeer actief

Cleva schreef:
Budkes schreef:Om overlast te ondervinden hoef je niet intolerant te zijn. Alledaagse onnodige herrie valt ook niet onder overlast maar hoort bij het hebben van buren.

Ik heb er weinig van meegemaakt maar de paar casussen die ik heb over klagen met politie erbij resulteerden alleen maar in nog grotere burgeroorlog.
Net pinguïns op een rotsrand. Dat duldt sowieso niets van elkaar. Dat is het hele concept; op een krap randje zitten en kankeren over wat de anderen doen. Ik zou me nog eerder verhangen.
Daarom werkte dat project ook zo mooi. Daar werden juist de problemen opgelost. Iedereen blij.
Gr. Aniek

Afbeelding
mijke
Zeer actief

Oh ja, dolgraag. Maar een mens heeft niet altijd iets te willen.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

mijke schreef:Oh ja, dolgraag. Maar een mens heeft niet altijd iets te willen.
Ja je hebt wel wat te willen, maar het kan niet altijd zo makkelijk :mrgreen: :wink:
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

In het verleden toen er nog weinig mensen in Nederland woonden hadden we de beschikking over tientallen opvoedingskampen verspreid door heel het land. Veenhuizen was daar de grootste van met zijn drie gestichten. De onaangepasten dienden daar opgevoed te worden. Door de asocialen te concentreren en te separeren van de buitenwereld had tot voordeel dat deze door aanleg tot wangedrag geïnfecteerden elkaar niet meer verder konden besmetten. De slechte invloed op de buitenwereld kon vanwege de separatie drastisch beperkt worden. Jammer dat deze kampen ergens in de jaren zestig allemaal opgeheven zijn. Om deze in ere te herstellen lijkt me geen overbodige luxe.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Wolfsblut schreef:In het verleden toen er nog weinig mensen in Nederland woonden hadden we de beschikking over tientallen opvoedingskampen verspreid door heel het land. Veenhuizen was daar de grootste van met zijn drie gestichten. De onaangepasten dienden daar opgevoed te worden. Door de asocialen te concentreren en te separeren van de buitenwereld had tot voordeel dat deze door aanleg tot wangedrag geïnfecteerden elkaar niet meer verder konden besmetten. De slechte invloed op de buitenwereld kon vanwege de separatie drastisch beperkt worden. Jammer dat deze kampen ergens in de jaren zestig allemaal opgeheven zijn. Om deze in ere te herstellen lijkt me geen overbodige luxe.
Als je om het nieuwe opvoedingskamp bij Zaanstad wilt fietsen, kun je toch maar beter je broodtrommel meenemen.
Laatst gewijzigd door korthaar op 24 aug 2017 07:49, 2 keer totaal gewijzigd.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Simone-H schreef:Ik sprak met een camping beheerder over het feit waarom er (bijna) geen honden meer op campings worden toegelaten op Terschelling. Voornamelijk vanwege de blaffende overlast. (En poep op de camping). Hij zei toen: Als we de mogelijkheid hadden zouden we ook schreeuwende kinderen weren, die bezorgen net zoveel overlast.
Kan ook hoor , gewoon een kinderloze camping van maken.
:19:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”