Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Help, ik kan mijn vinger er niet opleggen.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Help, ik kan mijn vinger er niet opleggen.

Ongelezen bericht door Suuz! »

Gister ochtend toen ik beneden kwam heb ik de honden eten gegeven en daarna gingen ze naar buiten. Ondanks dat Lune goed gegeten had zag ik toen ineens dat ze langzaam loopt en niet wil rennen.

Ok mijn eerste conclusie: misschien buikpijn. Ik twijfelde zelfs of ik haar misschien d'Artagnan zn bak voer had gegeven. Die krijgt 50 gram meer per maaltijd en misschien daar dan wel buikpijn van.

Gisteravond wilde ze niet poepen. Toch heb ik dr omdat ze wel wilde eten de helft van haar normale portie gegeven
Vanochtend wilde mevr in de eerste instantie alleen plassen maar toen ik verder liep met haar alleen heeft ze toch gepoept. Vrij snel ook dus ze moest wel.

Maar op de terugweg weer heel sloom naar huis lopen, ze gaat binnen liggen en als het aan haar ligt beweegt ze niet meer.

Gisteravond dacht ik even dat ze wat verhoging had door hoe ze aan voelde maar kon mijn thermometer niet zo snel vinden. Ze plast wel goed, poept dus ook ( en stevig) braakt niet maar ze lijkt toch ergens last van te hebben. Als ik op dr buik druk geen reactie alhoewel ik vind dat die wat gespannen is. Verder geeft ze helemaal geen pijn reacties.

Iemand enig idee wat het kan zijn? Zoals ik zei, ik kan mijn vinger er niet op leggen. En wat is logisch: ga ik vandaag een spoed afspraak maken bij de dierenarts of toch nog aankijken tot na het weeekend om te zien of ze op knapt.....het voelt niet als bloedspoed omdat ze eet drinkt en poept
..maar ja...voor het zelfde geld zie ik iets over het hoofd.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Help, ik kan mijn vinger er niet opleggen.

Ongelezen bericht door gonnie »

beterschap voor Lune, ik zou het niet weten of je naar een dierenarts moet.

Hoop dat ze opknapt.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Hakkene
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hakkene »

Je leest overal dat als ze goed eten, drinken, levendig zijn en niet kotsen, je het wel even aan kan zien. Maar als je hond sloom is en een gespannen buik heeft.... als het je niet lekker zit mss even de dierenarts bellen voor overleg?

Beterschap!
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

En haar rug?
Ik heb er hier een met rug/heupklachten en in slechtere periodes loopt hij vooral heeel traag.
Als ik een lichte druk uitvoer op zijn ruggengraat begint hij bijv. te smakken/wegkijken als ik op pijnplek druk

Gistermorgen voor het laatst gepoept? Als ze dat vandaag alsnog niet doet zou ik bellen naar dierenarts en overleggen en anders zou ik haar in de gaten houden en morgen gaan.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

In alle gevallen: bij twijfel niet aarzelen en naar de DA.
Sloom.. niet kunnen/willen poepen, vind ik geen dingen om mee af te wachten tot morgen eerlijk gezegd, maar jij ziet de hond, ik niet.

Suzanne
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Hijgt ze meer dan normaal?
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik zou het een paar dagen aankijken. Zolang ze nog eet/drinkt en plast/poept, ik zou in ieder geval niet meteen mee naar de dierenarts gaan.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Neeltje schreef:Ik zou het een paar dagen aankijken. Zolang ze nog eet/drinkt en plast/poept, ik zou in ieder geval niet meteen mee naar de dierenarts gaan.
Dat doet ze dus niet ;-) en kennelijk twijfelt TS. In dat geval is altijd mijn advies: ga wel naar de DA.
Niet zozeer vanwege de klacht maar omdat TS nu zelf twijfelt en dan kun je beter geen risico nemen.

Suzanne
Suuz!
Zeer actief

Suzanne, dat doet ze dus wel.
Ze heeft gisteravond niet gepoept maar vanochtend wel weer en dat was een mooie stevige drol. Probleem is nu ik zeker weet dat dat het goed doet, net als plassen en niet braken dat ik haar gedrag niet goed kan verklaren.

Lucia thnx voor de tip die ga ik navoelen maar ik denk dat het uit haar buik komt.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
Suuz!
Zeer actief

Heavy schreef:Heeft ze ook vieze ogen ? Hier heerst een iets waarbij honden vieze ogen hebben en sloom zijn .
Nog niet opgevallen. Ga zo nog eens goed kijken.
Waar is "hier" btw? :)
Suuz!
Zeer actief

Gollum schreef:Hijgt ze meer dan normaal?
Nope. Wel heel veel slapen.
Suuz!
Zeer actief

Ze is rustig dus ik kijk het nog maar een dagje aan.
Op dr rug reageert ze wel iets maar minimaal. Ga straks dezelfde plek weer testen en kijken of ze dezelfde reactie daar geeft of toeval. En anders morgen maar naar de da als ze niet opknapt.
Suuz!
Zeer actief

Op dr nek trouwens geen reactie en kan ik goed bewegen.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”