Alleen bij Plato durf ik dat niet meer te starten (moest noodgedwongen tijd over op metacam maar zelfs met maagbeschermer stopte zijn maag er gewoon mee
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke pijnstillers
Moderator: moderatorteam
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Welke pijnstillers
Geen ervaring met overgevoeligheid op maag en darmen (tenminste niet zo extreem) maar de honden die hier een maagbeschermer nodig hadden bij langdurig metacam doen het super op de trocoxil (maandelijkse nsaid die vooral goed werkt bij artrose pijn)
Alleen bij Plato durf ik dat niet meer te starten (moest noodgedwongen tijd over op metacam maar zelfs met maagbeschermer stopte zijn maag er gewoon mee
) hij draait nu iedere 14 dagen mee in de praktijk met 1x massage (voor z'n gewrichtsproblemen) en 1x DogEssentials voor z'n algemene weerstand. Beide dus 1x per maand. En dat gaat al 3/4 jaar goed zo
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Re: Welke pijnstillers
Ik zie het bij veel oude honden, ook die van mezelf. Het hoeft geen oorzaak te hebben.

- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Jura kan niet tegen Metacam en Rymadyl, dan krijgt ze maagklachten ondanks maagbeschermers.
Met Previcox (ook langdurig) gaat het bij haar wel goed.
Met Previcox (ook langdurig) gaat het bij haar wel goed.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Onze buurhond (herder van 9) trilt ook enorm. Het is erger als wij meelopen want dan is ie dus opgewondener. Ze hebben het volgens mij nooit laten onderzoeken maar hij heeft geen pijn in de zin van dat ie moeilijk opstaat ofzo of andere klachten heeft.Heavy schreef:Ook bij 9 jaar?Pemba schreef:Ik zie het bij veel oude honden, ook die van mezelf. Het hoeft geen oorzaak te hebben.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
9 jaar kan voor de individuele hond al best oud zijn. Ondanks dat we er zelf nog niet aan willen dat ze oud worden of zelfs als het voor het ras nog niks oud is.Heavy schreef:Ook bij 9 jaar?Pemba schreef:Ik zie het bij veel oude honden, ook die van mezelf. Het hoeft geen oorzaak te hebben.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
lijfje mag geen pijnstillers vanwege prednison en die geef ik wietolie, werkt heel goed.

- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
- Aantal honden: 1
Welke pijnstillers
Lola doet hetzelfde, die heeft verder geen beperkingen hierdoor. Zo'n tremor komt vaak voor leerde ik toen ik hier eenmropoc opende met de vraag wat het is en ik merk niks aan Lola verder dus het zal wel. Ik hou er ook geen rekening mee met wandelen eerlijk gezegd. Overigens is Lola (volgens haar paspoort, ahum) net acht, maar aan haar gedrag merk je ook wel dat ze oud wordt dus ik ben hier niet verbaasd over... in elk geval vind ik het getril sneu om te zien, maar we doen er verder niks anders om.
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
onze Jack Russel die we destijds hadden, trilde ook zo, vooral bij opwinding en aandacht,
kon bij je op schoot liggen, en zij trilde van genoegen, bij wijze van.
is in goede gezondheid oud geworden, ruim 15 jaar,
na het spelen en eten, s avonds in haar bench gaan liggen, en in haar slaap overleden.
kon bij je op schoot liggen, en zij trilde van genoegen, bij wijze van.
is in goede gezondheid oud geworden, ruim 15 jaar,
na het spelen en eten, s avonds in haar bench gaan liggen, en in haar slaap overleden.