Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
op zoek naar dat onderzoek naar voor- nadelen castreren
Moderator: moderatorteam
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
op zoek naar dat onderzoek naar voor- nadelen castreren
Er was laatst, of nouja ergens tussen nu en anderhalf jaar geleden denk ik, ergens een topic waarin iemand een onderzoek deelde met heel precies de gezondheids voor- en nadelen van castreren zowel bij reutjes als bij teefjes en bij jonge alswel latere leeftijd. Maar ik kan het niet meer vinden, weet iemand nog waar dat staat?
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: op zoek naar dat onderzoek naar voor- nadelen castreren
Kijk hier eens: https://schotseherdervrienden.nl/wp-co ... delen.pdfmijke schreef:Er was laatst, of nouja ergens tussen nu en anderhalf jaar geleden denk ik, ergens een topic waarin iemand een onderzoek deelde met heel precies de gezondheids voor- en nadelen van castreren zowel bij reutjes als bij teefjes en bij jonge alswel latere leeftijd. Maar ik kan het niet meer vinden, weet iemand nog waar dat staat?
https://schotseherdervrienden.nl/wp-con ... honden.pdf

- mijke
- Zeer actief
Is niet wat ik bedoelde maar al wel behulpzaam. Dat onderzoek waar ik op doel had echt een tabelletje met verschillende percentages er achter meen ik, of in ieder geval iets van 'baarmoederhalskanker: bij leeftijd tot zo oud castreren zoveel % minder kans en bij zo oud castreren juist zoveel % meer kans" etc.lieke schreef:Kijk hier eens: https://schotseherdervrienden.nl/wp-co ... delen.pdfmijke schreef:Er was laatst, of nouja ergens tussen nu en anderhalf jaar geleden denk ik, ergens een topic waarin iemand een onderzoek deelde met heel precies de gezondheids voor- en nadelen van castreren zowel bij reutjes als bij teefjes en bij jonge alswel latere leeftijd. Maar ik kan het niet meer vinden, weet iemand nog waar dat staat?
https://schotseherdervrienden.nl/wp-con ... honden.pdf
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
lieke schreef:Ik denk dat je het rapport van dr. Laura Sanborn uit 2007 bedoelt: http://www.naiaonline.org/pdfs/LongTerm ... InDogs.pdfmijke schreef:Onze buurman naast ons past een ruime week op een stafford. Nu heeft hij al eerder een stafford gehad zelf, maar onze buurman is veel te lief, die heeft 0 overwicht op honden, en bovendien ook totaal geen lichamelijk overwicht, hij is zo mager en slap als wat. Met als resultaat dat die vorige stafford van hem subiet het hondje van de ex-buurvrouw net niet helemaal over de regenboogbrug beet hier in het trappenhuis. Nou, zojuist kwam logeerstafford aan. Het leek wel of dat beest game staat joh, dik in de spieren en zo sterk als wat! Ik zag ze "lopen", stafford zwaar hijgend in de riem hangend, stram, trillend op de poten van de stress, tongelend en schuimbekkend gewoon tegen niks in het bijzonder. En Henk er als een vaantje achteraan wapperend. Ik heb maar gevraagd of hij echt eerst heel goed wil checken voor hij met die hond het portiek in stapt want ik wil dat dier hier echt niet tegenkomenGelukkig was ie welwillend, maar dat hij de beste bedoelingen heeft betekent bij hem helaas nooit dat het hem ook lukt ze waar te maken. Godzijdank gaan we donderdagochtend op vakantie.
De tabel staat op pagina 5.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
sbientje schreef:lieke schreef:Ik denk dat je het rapport van dr. Laura Sanborn uit 2007 bedoelt: http://www.naiaonline.org/pdfs/LongTerm ... InDogs.pdfmijke schreef:Onze buurman naast ons past een ruime week op een stafford. Nu heeft hij al eerder een stafford gehad zelf, maar onze buurman is veel te lief, die heeft 0 overwicht op honden, en bovendien ook totaal geen lichamelijk overwicht, hij is zo mager en slap als wat. Met als resultaat dat die vorige stafford van hem subiet het hondje van de ex-buurvrouw net niet helemaal over de regenboogbrug beet hier in het trappenhuis. Nou, zojuist kwam logeerstafford aan. Het leek wel of dat beest game staat joh, dik in de spieren en zo sterk als wat! Ik zag ze "lopen", stafford zwaar hijgend in de riem hangend, stram, trillend op de poten van de stress, tongelend en schuimbekkend gewoon tegen niks in het bijzonder. En Henk er als een vaantje achteraan wapperend. Ik heb maar gevraagd of hij echt eerst heel goed wil checken voor hij met die hond het portiek in stapt want ik wil dat dier hier echt niet tegenkomenGelukkig was ie welwillend, maar dat hij de beste bedoelingen heeft betekent bij hem helaas nooit dat het hem ook lukt ze waar te maken. Godzijdank gaan we donderdagochtend op vakantie.
De tabel staat op pagina 5.
Postte in het verkeerde topic. Thanks.

- mijke
- Zeer actief