Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Loesje lijdt
Moderator: moderatorteam
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
- Aantal honden: 1
Loesje lijdt
Het is nu 5 weken zomer en zo vanaf 15 juli begint het echt warm te worden en in de nacht koelt het weinig tot niets af.
Loesje´s eerste zomer in Spanje valt haar zwaar, heel zwaar en ze heeft het niet makkelijk.
Het uitlaten is aangepast aan de temperatuur, ´s morgens heel vroeg als het in verhouding nog redelijk koel is, een graad of
25. Om 11 en 4 uur een snelle plas en zo tegen half 8 een kort rondje.
Het laatste rondje is om 10 uur en na een warme dag is het dan "gevoelskoel" helemaal als er een briesje staat.
Loesje lijdt ook omdat er een logeetje is en dat wel 6 weken lang. Een kruising van 12 die voornamelijk op de bank bivakeert en slaapt.
Hij loopt stoer mee als we wandelen maar ook hij is blij als we thuis zijn.
Ze hebben allebei het eerst zomerziektetje al gehad en overwonnen. Een bedorven maag heb je zo te pakken en in dit geval hoogstwaarschijnlijk door het drinkwater. Ze weigeren allebei flessenwater dus kook elke dag water voor ze.
Nog een week of 4 en het begint af te koelen, kunnen we weer op normale tijden wandelen, heerlijk.
Loesje´s eerste zomer in Spanje valt haar zwaar, heel zwaar en ze heeft het niet makkelijk.
Het uitlaten is aangepast aan de temperatuur, ´s morgens heel vroeg als het in verhouding nog redelijk koel is, een graad of
25. Om 11 en 4 uur een snelle plas en zo tegen half 8 een kort rondje.
Het laatste rondje is om 10 uur en na een warme dag is het dan "gevoelskoel" helemaal als er een briesje staat.
Loesje lijdt ook omdat er een logeetje is en dat wel 6 weken lang. Een kruising van 12 die voornamelijk op de bank bivakeert en slaapt.
Hij loopt stoer mee als we wandelen maar ook hij is blij als we thuis zijn.
Ze hebben allebei het eerst zomerziektetje al gehad en overwonnen. Een bedorven maag heb je zo te pakken en in dit geval hoogstwaarschijnlijk door het drinkwater. Ze weigeren allebei flessenwater dus kook elke dag water voor ze.
Nog een week of 4 en het begint af te koelen, kunnen we weer op normale tijden wandelen, heerlijk.
Groetjes, Terry
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
Re: Loesje lijdt
Heeft ze binnen wel een voldoende koele plek? Anders zou ik er toch een ventilator oid bijzetten
heb je daar geen airco?
lijkt me met zulke hitte echt wel geen overbodige luxe ...
- Terry
- Zeer actief
Airco staat dag en nacht aan, binnen is het lekker. Maar ja, zo mee en dan moet ze echt naar buiten.Kimmie schreef:heb je daar geen airco?
Ze heeft geen klagen vind ik, zij denkt daar héél anders over

Groetjes, Terry
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
Nou ja geen klagen, ik kan er natuurlijk niet over oordelen en ik ken je hond niet. maar mijn vorige hond is overleden door hartfalen tijdens de hitte en ik merk dat mijn oude Lizzy er ook heel slecht tegen kan. Dan ben ik wel extra voorzichtig...Terry schreef:Airco staat dag en nacht aan, binnen is het lekker. Maar ja, zo mee en dan moet ze echt naar buiten.Kimmie schreef:heb je daar geen airco?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
- Aantal honden: 2
Het is zeker heet, en ik denk bij jullie nog wel wat meer dan bij ons.
Die airco is lekker voor binnen, maar dat maakt de overgang naar het hete buiten dan misschien erg groot voor haar. Heb je water in de buurt? Dat zou fijn zijn.
Wij hebben geen airco, maar ik kan voor en achter schuifdeuren tegen elkaar open zetten wat maakt dat het uit te houden is. Ik ga ook geen lange wandeling maken om 3 uur hoor, sterker nog van 11 tot half 6 zijn de honden binnen. Af en toe laat ik ze even in de tuin voor een plas. Tussen 9 en 11 zijn we er langer op uit, vaak lopen we naar een baaitje waar ze heerlijk kunnen afkoelen, en ik ook. Rond een uur of half 6/6 een kwartiertje voor een snelle plas en poep. En dan om half 9 nog een lange ronde in het bos. Dat is ook zo'n lekker moment. Het is nog licht maar de felle zon is al achter de horizon verdwenen. Ik moet zeggen dat het tot nog toe nog te doen is voor de honden, maar ze zijn natuurlijk ook niet anders gewend.
Even volhouden nog...en uitkijken naar de heerlijke winter.
Die airco is lekker voor binnen, maar dat maakt de overgang naar het hete buiten dan misschien erg groot voor haar. Heb je water in de buurt? Dat zou fijn zijn.
Wij hebben geen airco, maar ik kan voor en achter schuifdeuren tegen elkaar open zetten wat maakt dat het uit te houden is. Ik ga ook geen lange wandeling maken om 3 uur hoor, sterker nog van 11 tot half 6 zijn de honden binnen. Af en toe laat ik ze even in de tuin voor een plas. Tussen 9 en 11 zijn we er langer op uit, vaak lopen we naar een baaitje waar ze heerlijk kunnen afkoelen, en ik ook. Rond een uur of half 6/6 een kwartiertje voor een snelle plas en poep. En dan om half 9 nog een lange ronde in het bos. Dat is ook zo'n lekker moment. Het is nog licht maar de felle zon is al achter de horizon verdwenen. Ik moet zeggen dat het tot nog toe nog te doen is voor de honden, maar ze zijn natuurlijk ook niet anders gewend.
- Terry
- Zeer actief
Airco staat op 27 en in vergelijk met buiten is dat lekker. Het is vooral de luchtvochtigheid van 80% die het zo warm laat voelen.Alfilillo schreef:Het is zeker heet, en ik denk bij jullie nog wel wat meer dan bij ons.
We hebben een zwembad waar ze in kan en mag maar niet wil.
Een meertje waar ze doorheen kan sjokken wat ze niet wil.
Loop om 7 uur met ze een uurtje, dan is het goed te doen. De rest van de dag is het snelle plas in het parkje tegenover ons huis of de tuin. Om 10 uur is het best te doen, half uurtje over de campo.
De loge woont al zijn hele leven in Spanje, die heeft nergens last van. Die wandelt vrolijk in de volle zon.
Loesje heeft er volgend jaar ook minder last van, het is even wennen.
Groetjes, Terry
- Terry
- Zeer actief
We gaan ook geen uren wandelen, dat is voor de winter. Nu is een half uur, drie kwartier lang genoeg.lucie schreef:Nou ja geen klagen, ik kan er natuurlijk niet over oordelen en ik ken je hond niet. maar mijn vorige hond is overleden door hartfalen tijdens de hitte en ik merk dat mijn oude Lizzy er ook heel slecht tegen kan. Dan ben ik wel extra voorzichtig...Terry schreef:Airco staat dag en nacht aan, binnen is het lekker. Maar ja, zo mee en dan moet ze echt naar buiten.Kimmie schreef:heb je daar geen airco?
Zoveel mogelijk in de schaduw en vooral op ons gemak.
Groetjes, Terry
-
- Zeer actief
Nee, 27 is niet bepaald koud inderdaad... En geen waterrat dus? De mijne zijn ook niet echt van het zwemmen, maar pootjebaaien vinden ze heerlijk.Terry schreef:Airco staat op 27 en in vergelijk met buiten is dat lekker. Het is vooral de luchtvochtigheid van 80% die het zo warm laat voelen.Alfilillo schreef:Het is zeker heet, en ik denk bij jullie nog wel wat meer dan bij ons.
We hebben een zwembad waar ze in kan en mag maar niet wil.
Een meertje waar ze doorheen kan sjokken wat ze niet wil.
Loop om 7 uur met ze een uurtje, dan is het goed te doen. De rest van de dag is het snelle plas in het parkje tegenover ons huis of de tuin. Om 10 uur is het best te doen, half uurtje over de campo.
De loge woont al zijn hele leven in Spanje, die heeft nergens last van. Die wandelt vrolijk in de volle zon.
Loesje heeft er volgend jaar ook minder last van, het is even wennen.
Qua water: heb je zo'n filterkan van britta? Daar filter ik het kraanwater in...
- Terry
- Zeer actief
Heb een waterfiltertank ingebouwd in de keuken. Dat water is voor ons lekker maar Loesje wil het niet drinken.
Groetjes, Terry
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ach, Loesje, dat zal wel wennen zijn voor haar ja!
Hoe warm is het daar nu overdag?
Hoe warm is het daar nu overdag?
-
- Zeer actief
Oh, dus eigenlijk is ze gewoon een prinsesjeTerry schreef:Heb een waterfiltertank ingebouwd in de keuken. Dat water is voor ons lekker maar Loesje wil het niet drinken.

- Terry
- Zeer actief
in de morgen als we gaan wandelen kijk ik altijd, vanmorgen 26. Toen we terugkwamen 30 in de schaduw. Luchtvochtigheid was toen 80%, stikbenauwd.
Groetjes, Terry
- sypke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabijhoun
Ik zou ook nooit voor een Stabij kiezen als ik in Zuid-Europa zou wonen. De meeste Stabijs kunnen gewoon niet goed tegen de warmte. In landen als Zweden, Finland en Noorwegen floreren ze daarentegen.