Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Castreren of niet?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Castreren of niet?

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ik ben aan het overwegen om Droef toch maar te laten castreren.

Droef heeft al zo lang als hij bij ons is(bijna een jaar) een puspiemel. De spetters zitten tegen de muren op. Zelf lijkt hij niet geen last van te hebben en schijnt het wel een reuen kwaal te zijn. Bij bullen zou dit vrij normaal zijn dat ze dit hebben. Tot zo ver nog niet direct een reden om meteen maar te castreren.
Maar Droef heeft ook geregeld een zaadlozing in zijn slaap. En de laatste weken is dit steeds vaker. In het begin was het eens in de 1 a 2 maanden en nu ineens elke paar dagen tot een week wel een keer. Niet heel tof als hij op de bank ligt en het moet dan net gebeuren.

Dus nu begin ik er wel een beetje moedeloos van te worden de spetters tegen de muren etc en de zaadlozingen erbij worden gewoon irritant en dat is voor mij nu wel een beetje een omslag punt aan het worden.
Echter twijfel ik nog.
Droef is bijna 2(over 4 dagen), heeft wel een super fijn en stabiel karakter. Hij is inmiddels wel volwassen qua lichaam en ook zijn karakter is al aardig gevormd. Kan het dan nu wel al of toch beter wachten?
Alleen heeft hij ed en hd. Maak ik dit niet nog erger met castratie?

Eten en gewicht zijn wel mijn minste zorgen, aangezien het nog al een zeikerd is met eten verwacht ik niet dat hij ineens het tegenovergestelde zal worden.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Re: Castreren of niet?

Ongelezen bericht door alm@ »

Misschien kan je hem wennen aan een soort plasbandje voor in huis. Ben jij van de rommel af en kan hij intact blijven.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco had tot vlak voor z'n 2e verjaardag nog regelmatig een puspiemel. Sinds die tijd eigenlijk nooit meer last gehad
Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hylos »

Xavi heeft het nog steeds wel. Laatste tijd weer aanzienelijk minder omdat er met hem gewandeld wordt op nieuwe plekken.. dan plast hij meer (totdat er niks meer uit komt). :roll:
Xavi is vreselijk zinnig over waar hij wil plassen en kan het zo presteren in een half uur 3 mini plasjes te doen waardoor de boel gewoon nog redelijk vol zit. Dan komt die puspiemel ook weer..

Ik weet ook niet wat er aan te doen.. je zou ook chemische castratie kunnen overwegen om te testen.
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”