Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bijtincidenten
Moderator: moderatorteam
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Bijtincidenten
Ja Budkes

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6

Gelukkig ging het na een eerste keer nerveus gebrabbel, de tweede keer meteen goed. Godzijdank, ik ambieer geen televisie carrière, niks voor mij.
Maar het was voor een goed doel, als het wat mensen aan het denken zet ben ik een tevreden mens.
Gr. Aniek

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Heel goed gedaan ondanks dat het (ongetwijfeld) spannend was! Goed uitgelegdBudkes schreef:Dankjewel, ik vond het doodeng om te doen, volgens de heren makers had ik duidelijk last van angst voor de camera
maar het was recht uit mijn hart.
Gelukkig ging het na een eerste keer nerveus gebrabbel, de tweede keer meteen goed. Godzijdank, ik ambieer geen televisie carrière, niks voor mij.
Maar het was voor een goed doel, als het wat mensen aan het denken zet ben ik een tevreden mens.

- Tineke
- Zeer actief
Dat zei Wendy ook die ook een tod stukje met hetzelfde doel had gemaakt, ze vond het ook best eng.Budkes schreef:Dankjulliewel, ik vond het doodeng om te doen, volgens de heren makers had ik duidelijk last van angst voor de camera
maar het was recht uit mijn hart.
Ik doe het je niet na in ieder geval , prima gedaan

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Goed gedaan en gesproken, Aniek! Nou ben ik het zo en zo wel eens met de hondenbescherming.
- Rebble
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Ten minutes on dogs
Ik zag m vanmiddag op twitter langskomen. Staat me iets bij dat Budkes ook Aniek heet?ellen en de birmanen schreef:https://www.youtube.com/watch?v=nLmhzL5Wjg0
Mooi uitgelegd dat we allemaal verantwoordelijk zijn voor onze eigen honden en niet de schuld aan andere mensen moeten geven
ellen
Ik vind het in ieder geval een goed filmpje, al had de verantwoordelijkheid van de eigenaar van een mogelijk agressieve hond wel iets meer benadrukt mogen worden van mij.
Edit wilde dit in het andere topic plaatsen maar dat zat inmiddels op slot maar inderdaad Budkes dus

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Je kon wel een beetje zien dat je het spannend vond ( logisch) maar petje af hoor, je hebt je verhaal rustig en duidelijk verteld

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Goed verteld Aniek! Ik ben een beelddenker, dus af en toe moest ik wel slikken bij de situaties die je benoemde bij de mensen thuis.
Fijne uitstraling heb je
goed gedaan in ieder geval 
Fijne uitstraling heb je

- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Goed verhaal
Maar ik vind het vooral leuk te zien wie er achter Budkes schuilgaat. Wat ben je een leuke verschijning en wat hebt je prachtig haar

Maar ik vind het vooral leuk te zien wie er achter Budkes schuilgaat. Wat ben je een leuke verschijning en wat hebt je prachtig haar

-
- Zeer actief
budkes
En al vond je het misschien eng, je hebt wel een prettige stem! Goed gedaan.

En al vond je het misschien eng, je hebt wel een prettige stem! Goed gedaan.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Leuk 

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Hij opent bij mij gewoon YouTube op de beginpagina. Hoe heet het filmpje?
- *Skye*
- Zeer actief
Hij opent bij mij gewoon YouTube op de beginpagina. Hoe heet het filmpje?
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Nou dit idd, ik heb ook veel respect voor het werk dat jullie doen.blondie schreef:Goed verteld Aniek! Ik ben een beelddenker, dus af en toe moest ik wel slikken bij de situaties die je benoemde bij de mensen thuis.
Fijne uitstraling heb jegoed gedaan in ieder geval
Ik zou het beslist niet kunnen, al dat verdriet zou ik niet verwerkt krijgen.
Je doet het heel goed trouwens, ik doe het je niet na Budkes.
Goed en helder verhaal.

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Nanna schreef:Zometeen moet je naar Jinek![]()

Gr. Aniek

- Gimmick
- Zeer actief
Mooi stuk...
Ik heb 'm even gedeeld op Facebook.
Heel helder en invoelbaar verteld!
Ik heb 'm even gedeeld op Facebook.
Heel helder en invoelbaar verteld!
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Budkes
- Zeer actief
Dankjewel allemaal. Filmpje is vanmorgen online gegaan bij de Koninklijke Nederlandse Hondenbescherming, krijg best veel positieve reacties. Dat is wel fijn. Ik hoop dat hij veel gedeeld wordt en dat het wat doet bij mensen. Zodat mensen bewust worden van alle kanten van een bijtincident. Je komt echt veel verdriet tegen bij mensen, aan alle kanten van die medaille.
En inderdaad @Leanne het raakt mij enorm. Zoals dat hondje wat ik benoemde bij de DA, ik heb echt dikke tranen gehuild daar in de spreekkamer. En dat zijn OA de dingen die je altijd bij blijven.
Vandaar ook dat ik, ondanks dat ik niet graag in het middelpunt sta, toch graag mee heb gewerkt aan het verzoek van de Hondenbescherming. Ik blijf hopen dat het een keer ophoudt, of dat het in ieder geval minder wordt.
En inderdaad @Leanne het raakt mij enorm. Zoals dat hondje wat ik benoemde bij de DA, ik heb echt dikke tranen gehuild daar in de spreekkamer. En dat zijn OA de dingen die je altijd bij blijven.
Vandaar ook dat ik, ondanks dat ik niet graag in het middelpunt sta, toch graag mee heb gewerkt aan het verzoek van de Hondenbescherming. Ik blijf hopen dat het een keer ophoudt, of dat het in ieder geval minder wordt.
Gr. Aniek

- *Skye*
- Zeer actief
Wat een goed en duidelijk filmpje. Ik heb hem meteen gedeeld op Facebook, hopelijk gaat hij een groot bereik krijgen. Echt knap gedaan Budkes, heel duidelijk vanuit alle kanten vertelt. Ik hoop zo dat ooit alle mensen hun veranwoordelijkheid gaan nemen, dit geldt idd niet alleen voor de hoog risico honden eigenaren, maar voor alle honden eigenaren. Bedankt voor het helpen maken van het filmpje ik hoop dat dit weer bij heel wat mensen hun ogen gaat openen.
Zelf kreeg ik gewoon een brok ik mijn keel bij het horen van je verhaal. Petje af voor de hondengeleiders.
Zelf kreeg ik gewoon een brok ik mijn keel bij het horen van je verhaal. Petje af voor de hondengeleiders.
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Ik heb hem ook gedeeld op fb. Goed verhaal.
-
- Zeer actief
Wat een lap tekst zeg, knap geformuleerd ook. Je kan alleen maar trots zijn op jezelf. Tuurlijk zie je dat je gespannen bent maar juist dat zorgt er bij mij voor dat het recht in mijn hard binnen komt. Niet zomaar een gelikt persoon die het even verteld maar een krachtige persoonlijkheid die dit ook lastig vind
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ten (minutes) on Dogs – Bijtincidenten – enkel verliezers*Skye* schreef:Hij opent bij mij gewoon YouTube op de beginpagina. Hoe heet het filmpje?
Heel duidelijk verhaal.

- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Wat een ontzettend goed verhaal!
Heb het direct op facebook gedeeld.
Goed gedaan Budkes, je brengt het krachtig over, standpunt is helder en ben het er ook zooooo mee eens. Top
Heb het direct op facebook gedeeld.
Goed gedaan Budkes, je brengt het krachtig over, standpunt is helder en ben het er ook zooooo mee eens. Top

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Heb ook via Facebook gedeeld. Paar dagen geleden zag ik een paar mensen met twee honden aankomen, losloopgebied, dus ik lijn Elco eerst aan, daarna Gait. Ene hond van de anderen was aangelijnd, de andere, een bulletje, had even geen zin om te luisteren. Ik heb Elco opgetild en de lijn van Gait laten vallen. Kreeg prompt excuses aangeboden. En ondertussen hadden bulletje en Gait grote lol samen. Eind van het liedje was dat ik Gait op kom gaan halen. We hadden allebei 1 echt sociale hond (met wat luister-problemen, al was dit nog maar de tweede keer dat Gait geen zin had een speelmaatje in de steek te laten) en 1 hond die niet altijd even leuk op andere honden reageert. Maar we zorgden allebei dat er geen probleem ontstond. Dan is het geen echt probleem als je even een wat minder goed luisterde hond hebt. Als de minder sociale hond maar geen problemen veroorzaakt. En daar zijn we dus wel in geslaagd. Ja, het was fijn geweest als dat bulletje gewoon geluisterd had. En in het vervolg was het fijn geweest als Gait zoals normaal netjes meegenomen was op mijn roepen. Maar dat dat niet zo ging, was geen probleem, omdat we verder de risico's zo klein wisten te houden en er was ook geen sprake van 'laat maar gaan' ofzo. Dan is er voor heel veel ruimte, is mijn ervaring
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Lijkt me trouwens een heel zware baan wat je hebt, Budkes.
Petje af trouwens, om zo je verhaal te doen voor de camera.
Petje af trouwens, om zo je verhaal te doen voor de camera.

- Lynnepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
Duidelijk verhaal
Wat goed dat je je over je angst heen hebt gezet om zo'n helder verhaal te vertellen.

Dit, ja!Stapper schreef:Tuurlijk zie je dat je gespannen bent maar juist dat zorgt er bij mij voor dat het recht in mijn hard binnen komt. Niet zomaar een gelikt persoon die het even verteld maar een krachtige persoonlijkheid die dit ook lastig vind