Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verharen door voer

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Verharen door voer

Ongelezen bericht door M@scha »

Honden verharen. dat is normaal. soms verharen ze veel. ook ok.

willem verhaart ongeveer een half blik (van de stoffer en blik) per dag. dat vegen we op uit huiskamer en keuken.

het is geen enorm probleem, maar het is zóveel dat ik niet snap dat hij nog zo mooi in zijn vacht zit.

nu google ik en kom ik al een aantal keer tegen dat mensen op een forum oid een topic openen over hun verharende hond en dat die farmfood krijgt.

niet een supertof onderwerp gok ik juist op dit forum. maar willem eet ook farmfood...

wat is jullie ervaring met verharen en voer?

we zijn weer brokken gaan voeren omdat we vaak weekendjes/weekjes weg zijn en dat is lastig met KVV
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Re: Verharen door voer

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik heb wel gemerkt dat mijn honden op bepaald voer meer haren, maar dat is meestal wel in combinatie met minder mooie vacht of zelfs klachten. Ik heb eigenlijk nog niet meegemaakt dat ze veel haren op voer waar voor de rest alles goed bij is. Daar heb je dus niks aan :schrik: Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat Tay op dit moment al lang aan het haren is(ik denk elke dag dezelfde hoeveelheid als Willem), maar ik denk dat het bij hem een andere oorzaak heeft(zijn allergie, waardoor hij sowieso niet mooi in de vacht zat en nu weer in goede vacht komt langzaam)
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Zuri val momenteel uit elkaar, dus echt de rui, daarna zal ik het in de gaten houde, ze krijg mobilety brokken van RC
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef:Haha! Het lot der stokharige honden ;-)
Een vriendin van me heeft een Duitse herder en sloeg zich op de dijen van de pret toen ik me Glenn aanschafte "wat zul je een hoop haar in je huis hebben". Nou. Degene die kniediep in het hondenhaar staat is zij, en niet ik ;-)
goed verhaal :roll:

wat doe je eraan? :mann:

hij haart echt meer dan de staffies, maar wel "fijner" je veegt het op en het is weg. bij de staffies gingen die prikhaartjes overal!! inzitten. dat doen deze haren niet gelukkig.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef:
M@scha schreef:
Een vriendin van me heeft een Duitse herder en sloeg zich op de dijen van de pret toen ik me Glenn aanschafte "wat zul je een hoop haar in je huis hebben". Nou. Degene die kniediep in het hondenhaar staat is zij, en niet ik ;-)

Hond wegdoen en iets fatsoenlijks kopen :LOL:
Of hem regelmatig naar de trimsalon brengen. Lekker wassen en droogblazen, dat scheelt de helft.
Mijn eigen honden verharen nauwelijks. Ik geef ze zalmolie door het voer, wat kokosnootolie en één keer per dag krijgen ze vers eten. (de andere keer brok)
trimsalon is hij nu 2x geweest. misschien de frequentie een beetje opvoeren

wegdoen. wegdoen! je bent niet wijs. héb ik een fatsoenlijke hond zit je nóg te zeuren! :LOL:

hij eet farmfood met zalmolie maar misschien wat extra visolie toe gaan voegen

hij glimt je ook echt tegemoet dus het is gewoon verharen, geen ellende zover ik kan zien
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Is het vooral niet het wisselen van puppy naar volwassen vacht? Bij langharen begint dat rond de 9 maanden en duurt tot ze ongeveer 2 jaar oud zijn. Hier uit zich dat in enorme klitten maar misschien bij een stokharige hond wel in extra ruien?
Afbeelding
gevni havanezers
M@scha
Zeer actief

blacky schreef:Is het vooral niet het wisselen van puppy naar volwassen vacht? Bij langharen begint dat rond de 9 maanden en duurt tot ze ongeveer 2 jaar oud zijn. Hier uit zich dat in enorme klitten maar misschien bij een stokharige hond wel in extra ruien?
oh zou zomaar kunnen. ik dacht dat hij dat allang gehad had toen hij van zachte haartjes naar echte haren ging toen hij nog heel jong was.

hij is nu 11 maanden
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Zahra haart ook gruwelijk.. En dat beest heeft al zo weinig. Snap niet dat er nog haar op zit.
M@scha
Zeer actief

Heavy schreef:Door te zwemmen gaan ze ook heel erg verharen :wink: Heavy heeft nu een zwemverbod vanwege allergie en ze verhaart nauwelijks meer .
willem heeft in zijn hele leven 2x meer water dan een drup regen gezien :engel:
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

had ie het niet toen je KVV voerde? dan zou ik dat gewoon weer gaan voeren en dan op een weekendje weg gewoon brokken? Je hoeft niet bang te zijn dat ie het nite eet lijkt me, het is een labrador he :P
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Nanna schreef:
M@scha schreef:

Hond wegdoen en iets fatsoenlijks kopen :LOL:
Of hem regelmatig naar de trimsalon brengen. Lekker wassen en droogblazen, dat scheelt de helft.
Mijn eigen honden verharen nauwelijks. Ik geef ze zalmolie door het voer, wat kokosnootolie en één keer per dag krijgen ze vers eten. (de andere keer brok)

Dan heb ik vast neppers want behalve in de rui periode vind ik nooit haar
En ruien ze is t een kwestie van een keer goed wassen , waterblazer en kam erover en klaar

Maar scheelt misschien ook wel dat ze hier heel veel buiten zitten
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

** Angela ** schreef: Dan heb ik vast neppers want behalve in de rui periode vind ik nooit haar
En ruien ze is t een kwestie van een keer goed wassen , waterblazer en kam erover en klaar

Maar scheelt misschien ook wel dat ze hier heel veel buiten zitten
Hier zitten ze ook veel buiten, maar ook tijdens de rui is wassen, droog blazen en kammen niet genoeg. :schrik:
M@scha
Zeer actief

sbientje schreef:had ie het niet toen je KVV voerde? dan zou ik dat gewoon weer gaan voeren en dan op een weekendje weg gewoon brokken? Je hoeft niet bang te zijn dat ie het nite eet lijkt me, het is een labrador he :P
het is geen labradorschrokop. ik ben misschien door sam die zo allergisch was een beetje bang voor 2 dagen diarree bij wisseling van voer.

ik weet niet of hij toen zo verhaarde. toen was hij ook nog veel jonger. ik durf het niet te zeggen
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

M@scha schreef:
sbientje schreef:had ie het niet toen je KVV voerde? dan zou ik dat gewoon weer gaan voeren en dan op een weekendje weg gewoon brokken? Je hoeft niet bang te zijn dat ie het nite eet lijkt me, het is een labrador he :P
het is geen labradorschrokop. ik ben misschien door sam die zo allergisch was een beetje bang voor 2 dagen diarree bij wisseling van voer.

ik weet niet of hij toen zo verhaarde. toen was hij ook nog veel jonger. ik durf het niet te zeggen
Is normaal kvv en tijdens die weekenden een houdbare wordt als barftogo dan niets?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

zou het niet weten of voer invloed heeft,
Lana krijgt van af het begin dezelfde brok [eerst puppy variant, toen de volwassen]
ze verhaard weinig tot niet, 1 x in de week de rubberborstel erover, en vindt nooit haren in huis,
ze kan nu met het mooie weer, deuren staan open, de hele dag buiten lopen,
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Nick verhaart ook verschrikkelijk, en mijn vorige lab Bob ook :schrik:

Overigens heb ik niet het idee dat het voedings gerelateerd is.
Of ik Nick nu KVV, Farmfood, of zoals nu Proplan zalm voer...2 keer per jaar is het zover.
Na een goede borstelbeurt heb ik een emmer vol haar.
En dan nog wat er in huis ligt tijdens de rui.
Mijn Dyson is in deze periode éen van mijn beste vrienden :D
Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Ik zag hem gisteren met Pascal lopen, hij blinkt echt als een spiegel!

Kai verhaart ook verschrikkelijk op het moment!
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
M@scha
Zeer actief

Ri@nne schreef:Ik zag hem gisteren met Pascal lopen, hij blinkt echt als een spiegel!

Kai verhaart ook verschrikkelijk op het moment!
ja dat is het gekke. zijn vacht ziet er super uit ondanks dat vele haarverlies

sinds gisteren krijgt meneer zeewier schapenvetblokjes. ik ben benieuwd of het wat doet.
Afbeelding
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Mijn leo verhaart altijd. Blik vol doe maar gerust.
Vers vlees , verschillende merk, brok, olie,poeders alles ten spijt . Zelfs de waterblazer werkt niet genoeg.
Groetjes Heidi
Afbeelding
Stephan
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Stephan »

Ik weet niet hoelang die al bezig is met verharen maar labradors die hebben meestal 2-3 keer per jaar een hele flinke rui waarbij volgens mij heel de ondervacht los komt.
Wij zien heel het jaar door wel beetje losse haren maar er zijn van die periodes dat het een heel stuk meer is en dan blijft de vacht wel gewoon glimmen.
Ik kam hem dan meestal een aantal keer buiten en borstel hem elke dag en dan is het al een heel stuk minder.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik zou hem als je thuis bent gewoon lekker smuldier geven en als je weggaat brokken. Moet je niet zo'n toestand van maken denk ik als hij het prima vindt en goede ontlasting heeft. Hier krijgen ze s'avonds vers en s'morgens een handje goedkope supermarktbrokjes. Gaat prima. Dat verharen kan met de leeftijd te maken hebben maar ook door het weer. We hebben weer een paar hele warme dagen gehad en dan merk ik dat ze hier ook meer haar verliezen.
Afbeelding
Kiara2013
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Kiara2013 »

Schoonmoeders zet dagelijks de stofzuiger op de golden van me schoonzus. Vind ie nog lekker ook...
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Habibi's vacht is drama momenteel.

Bijna alles is eraf, weinig vacht over en voor haar doen nog doffig ook.
In haar geval wijt ik het aan de op handen zijnde loopsheid.

Maar dat is bij Willem geen optie lijkt me :mrgreen:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nou, ik voer reuze verantwoord kvv. En oké, ook tafelrestjes. Maar Maggie is al sinds half mei aan het verharen en het eind is nog niet in zicht. Bóssen haar. Elke dag opnieuw. Van die stomme zachte plakhaartjes. Dat het stomme beest nog niet kaal is, is mij een raadsel.
Gék word ik er van. Ze is al in bad geweest (meerdere keren), uitgeborsteld en uitgekamd. Met speciale wolkammen. En activetborstels.
Het houdt gewoon niet op. :cry:
Ik heb met mezelf afgesproken dat ik alleen nog maar langhaar collies wil. Of naakthonden. Maar die achterlijke korthaarvachten zijn werkelijk verschrikkelijk. Ik vind die haren overal. Tot in mijn magnetron en mijn mok met koffie toe.
Ik had het al met Bonnie en nu ook met Maggie. Ik heb dus maar één advies: wég met Willem. En neem een langhaar collie. :cheer:
Afbeelding
EllaBellaah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door EllaBellaah »

Hier ook hetzelfde probleem. Ik vond laatst Cooper haren in mijn eten dat ik niet eens thuis had gemaakt en gegeten..
Ook als we op vakantie gaan zonder hond komen we na 2 weken overal haren tegen. :hmmm:
Ik heb er alleen nog geen oplossing gevonden behalve regelmatig borstelen en vegen.
Cooper krijgt Cavom te eten, geen idee of dit voer de oorzaak van het vele verharen zou kunnen zijn. Verder glanst hij netjes maar je kan precies zien waar de losse haren in zijn vacht zitten, daar is het wat doffer.
Groetjes Ella & Cooper :D
M@scha
Zeer actief

Hmmm als hij loops wordt hebben we wel een dingetje denk ik Haha

Nou Lieke. Beiden is geen optie haha
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Ik heb zelf wel het idee dat het per jaar kan verschillen. Sommige jaren is het heel erg, en andere jaren weer wat minder.
voer kan misschien invloed hebben, heb zelf wel gedacht dat zalm olie het wat verminderde, maar ondanks dit jaar ook veel zalm olie gegeven te hebben, lijkt het dit jaar weer erger, dan vorig jaar.

Overigens verhaart Buster het hele jaar door, maar in de zomermaanden is het veel meer, dan in de wintermaanden.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nanna schreef:
lieke schreef: Ik heb met mezelf afgesproken dat ik alleen nog maar langhaar collies wil. Of naakthonden. Maar die achterlijke korthaarvachten zijn werkelijk verschrikkelijk. Ik vind die haren overal. Tot in mijn magnetron en mijn mok met koffie toe.
Het is echt waar. Mensen denken slim te zijn door een 'kortharige' hond te nemen maar komen die even bedrogen uit :LOL:
Mijn schoonmoeder moest met alle geweld een korthaar teckel want 'een langhaar verhaart zo'. En dus zat zij het hele jaar onder de korte zwarte steekhaartjes en lachte ik me hier dood met mijn non-verharende langhaar teckels :mrgreen:
Nou, zo'n langhaar pluizebol (en ja, ook Abby is na haar castratie ontploft en lijkt wel een collie uit de Engelse lijn :hmmm: ) verhaart ook vreselijk. Een vuilniszak vol haar. Maar.... (en nou komt het): ze trekken maar één keer per jaar hun jasje uit en de onderwol blijft heel braaf in de vacht hangen tot ik het eruit kam.
Geen pluis te zien op de grond. Maar die kortharen verharen verdorie máánden lang en is is me een raadsel hoeveel haar er van zo'n korthaar hond af komt. Maggie's haren blijven overal rondzweven/aan vast plakken. Bonnie had van die stugge stokharen die overal in gaan zitten.
Nee, ik blijf erbij Mascha. Doe nou die rare verharende lab weg en neem een echte hond. Een collie dus.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Nee! Ik heb gedaan wat jullie zeiden en nu is het nog niet goed!! Zit ik te koekeloeren met mijn verharende labwatje!

En dan nu zeker zo'n suffe plofcollie? Eg nie. Ik veeg wel! Hahaha
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Herstel. Mensagressieve suffe plofcollie
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”