Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Toch artrose

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Toch artrose

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Nee geen vlooien ;)

Wij zijn een tijdje geleden bij de da geweest ervoor, het bultje zelf zit er al jaren dus dat zag ik niet als oorzaak en de da ook niet van de jeuk omdat de jeuk plek er meer boven zat waar die beet en likken deed hij de omliggende plek ook. Heb toen vetaderm mee gekeken en het jeuken leek verholpen nu sinds afgelopen week vrijdag heeft hij weer jeuk, ben weer met vetaderm begonnen, maar ik ben nu toch een beetje bang dat het bultje er mee te maken heeft. Wij gaan straks een afspraak maken bij de da, omdat het me gewoon niet lekker zit. Het bultje zelf de huid ervan lijkt uitgedroogd waardoor de huid een beetje ruw is bijna schilferig ook. Maar dat is best lastig uitleggen.

Toots is alleen altijd zo'n drama queen en met het pootje in het bijzonder afgelopen keer wilde de alleen kijken, meneer gilde als een speenvarken, dus dat wordt wat, kort geleden heeft hij zijn enting gehad, had het toen terug geweest hadden we het mooi kunnen combineren, binnen twee weken zitten we er weer voor ontworming ivm de vakantie, maar ik wil dit graag nu laten bekijken.

Het is niet zo dat Toots een hele kale plek heeft maar een vochtige plek. Zit ineens te denken dat ik een foto heb van zijn jeuk plek denk ik . Die zoek ik even.

de plek op zijn linkerpoot is nattig beetje van boven naar beneden het bultje zelf is niet te zien ;) te klein.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 25 aug 2017 07:20, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Re: Tootsje vreemde jeuk plek met bultje

Nanna schreef:is het geen hotspot?

Nee het wordt ook niet heel rood of kaal. Noujah 100 procent zeker is het natuurlijk niet maar ik ga er zelf vanuit dat het iets anders is, ik denk meer aan schimmel ofzo, vetaderm zou gewoon ook voldoende moeten zijn bij een hotspot maar dat is het niet. Op de foto is een combi te zien van vuil en een beetje vocht hij had daar dus net staan likken, maar ook in de eendenstrond gerold dus best lastig.

12:15 uur hebben we een afspraak

Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Heb je groene klei in huis dan zou ik dat er op doen.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Ik heb pilletjes apoquel mee gekregen daarmee moet de jeuk binnen 3 dagen iig verminderen tot weg zijn daarna nog een week en dan stoppen, maar wel een voorraadje in huis hebben zodat als het terug komt ik dat weer tijdelijk kan geven. Het bultje is helemaal rustig en omdat de bijt erboven is verwacht de da nog steeds dat het bultje zelf niet de oorzaak is. Vorrige keer dacht ik dat het een reactie was op de tekenbanden seresto, en nu denkt ze dat dat wel zou kunnen maar dat het iets in de huid getriggerd heeft waardoor het jeuken hem een goed gevoel geeft. Dat schijnt te kunnen gebeuren. Dat hij dus een soort verslaaft is aan likken. Nou is het weg geweest en weer terug dus niet tussentijds gelikt. Maar toch is dat een mogelijkheid volgens de da. Iig zouden de pilletjes geen kwaad kunnen een veilig middel volgens de da. Dus mocht het dit zijn dan zullen we vaker de pilletjes moeten gebruiken.

Chihuahua-paws
Zeer actief

Trouwens na wat speurwerk op Google. Want ik kon heel dat middel niet.
Blijkt dat het helemaal niet zo,n veilig middel is. Voor eventjes zal het niet zo,n probleem zijn maar als het blijvende jeuk is zou ik dit toch niet willen behouden.

Chihuahua-paws
Zeer actief

Nou omdat de jeuk welgeteld een dag weg is geweest heb ik gebeld met de da. En die heeft me gevraagd het weekend iig aan te zien maar wel met het pootje thuis afgedekt of elders waar hij in rust is en we niet op kunnen letten want het advies is nu dus zorgen dat hij niet likt. Dus meneer is zielig want hij heeft een verband om zijn pootje, die heb ik heel zacht eromheen gebonden en op zijn rug vast geknoopt, een sok schud hij af en de andere optie was een kraag maar ik probeer het nu eerst even zo. Hij is wel pissed nu op me lol.

Zonder verband kan ik wel zeggen klaar en dan blijft hij ervan af maar echt zodra ik even niet meer kijk of me omdraai zit meneer er aan, dat was dus van de week nog niet. Maargoed.

Ik spray nu ook weer met vetaderm erop naast de pilletjes zodat onder het verband ook iets zit.

Chihuahua-paws
Zeer actief

Hoe zielig is die nu dan ;) Ik ben niet meer aardig gelijk haha.

Afbeelding

EllaBellaah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door EllaBellaah »

Hij kijkt alsof hij een wraakplannetje aan het bedenken is haha. Kan het niet zijn dat hij ergens stress van heeft gehad en daarom likt?
Groetjes Ella & Cooper :D
Chihuahua-paws
Zeer actief

Dat zou kunnen, ik zou alleen niet weten wat, het is wel een zeer stress gevoelig hondje.
Het zou ook kunnen dat hij een vlo gehad heeft het hoeft er maar eentje geweest te zijn ;)
Het zou van alles kunnen zijn maar het likken doet hij om het likken momenteel.

DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

toots schreef:Dat zou kunnen, ik zou alleen niet weten wat, het is wel een zeer stress gevoelig hondje.
Het zou ook kunnen dat hij een vlo gehad heeft het hoeft er maar eentje geweest te zijn ;)
Het zou van alles kunnen zijn maar het likken doet hij om het likken momenteel.
Izzy heeft ook 2 plekken die er steeds aan moeten geloven. Soms wordt het uiteindelijk een hotspot maar ze likt dus echt alleen om het likken. Zelfs bij Droef doet ze het als ze de kans krijgt. Gewoon dwangmatig soppen noem ik het als ze weer zo bezig is.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Chihuahua-paws
Zeer actief

Dat is nu dus ook het geval bij Toots.
Het zit tussen zijn ooren.

DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Is net de eene plek eindelijk weg begint ze weer op een andere. (zie vieze plek rechtsvoor) :ugh:
Afbeelding
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Chihuahua-paws
Zeer actief

O ja precies dezelfde natte plek ook.

pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Diem heeft ook tijden getobd met een paar likplekken op zijn poot. Hij is een paar keer weer gaan likken nadat het genezen leek maar uiteindelijk is het wel weggebleven, inmiddels al een jaar of 3.

Hij heeft er nooit pillen voor gehad. Wel een spray die erg goor smaakte, de jeuk verminderde (werkte echt verdovend) en hielp het wondje te genezen. Werkte heel goed. Alleen is hij na genezing dus een paar keer opnieuw begonnen maar nu nooit meer.

Ik deed hem trouwens wel een kap om als ik niet op hem kon letten. Het likken moet echt doorbroken worden zodat het kan genezen en de aantrekkingskracht weg is.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Die spray zal vetaderm geweest zijn, mocht het met het verband niet doorbroken kunnen worden, de da raadde een sok aan, maar dan gaan ook wij helaas over op een kap.

ruygemoor
Zeer actief
Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.

Ongelezen bericht door ruygemoor »

ik vind zijn [pols] gewrichten van zijn voorpoten er niet mooi uitzien. als honden artrose hebben en pijn, kunnen ze ook chronisch aan het likken gaan vanwege de pijn.
je zou eens een tijdje een nsaid [pijnstillend/ontstekingsremmer] kunnen geven. dat heeft bij mijn oudje toen ook goed geholpen.
als pijn de oorzaak is, kun je het gedrag zo onderbreken. als blijven sommige neuroten gewoon dwangmatig door likken als het gedrag al lang bestaat.
veel van die kleine witte hondjes en die boomertjes zijn dwangmatige likkers. weinig beweging [verveling] , rare beenstanden bij die verdwergde hondjes geven ook veel ongemak.
hoe ouder ze worden, hoe meer die radius curves pootjes krom gaan staan. vaak raken de polsgewrichten elkaar zelfs bij bewegen [schuren langs elkaar heen]. ik zie er erg veel zo rondlopen. vaak ook nog met flinke pl achter. niet fijn voor die beestjes. de bazen zien het vaak geeneens meer dat die beestjes zo beroerd lopen.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Zo oud is Toots nog niet ;) zijn bouw is zo.
Mocht de da hem op pijn stilling willen dan gaan we dat doen.

Artrose heeft hij iig nog niet ;)

Tootsje loopt ook gewoon erg veel.en heeft zo'n plek nooit eerder gehad. Maar Tootsje loopt gewoon bij een da. Dus dat we iets niet zien daar is natuurlijk geen sprake van. Maar bedankt voor je verhelderende inbreng.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 15 jul 2017 07:48, 1 keer totaal gewijzigd.

wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Ik moest ook denken aan gewrichtspijn. Ook omdat het aan de andere kant ook zo lijkt te beginnen? Zijn voorpootjes staan vrij krom en hij zou last van zijn schouders kunnen hebben.
Als dat het geval is heeft aan de buitenkant symptoom bestrijden niet zoveel nut, maar zoals ruygemoor al zegt zou je kunnen vragen om een pijnstiller als Rimadyl ofzo voor een week of twee. Eens zien wat dat doet.
Chihuahua-paws
Zeer actief

wolvster schreef:Ik moest ook denken aan gewrichtspijn. Ook omdat het aan de andere kant ook zo lijkt te beginnen? Zijn voorpootjes staan vrij krom en hij zou last van zijn schouders kunnen hebben.
Als dat het geval is heeft aan de buitenkant symptoom bestrijden niet zoveel nut, maar zoals ruygemoor al zegt zou je kunnen vragen om een pijnstiller als Rimadyl ofzo voor een week of twee. Eens zien wat dat doet.
Da da heeft de gewrichten bekeken en volgens haar zit dat wel goed.
natuurlijk zouden we nog naar een andere da kunnen en ik zou het kunnen vragen maar ik denk dat afdekken eerst afwachten opzich niet zo gek is. want ik denk zelf eerder aan een stress symptoom.

Toots loopt niet moeilijk en heeft verder geen klachten als in 0,0, aan het andere pootje heeft hij geen lik plek, o jij bedoeld de binnenkant van dat pootje. De binnenkant van beide pootjes van Toots kwa beharing is kaal en dat is altijd al zo geweest. hij is ook kaal op het buikje.en ik zit de foto te bekijken en zie een vreemde lichtval denk ik? maar daar zit echt geen lik plek ;) maar snap wel dat dat zo lijkt zeg maar ;)

Chihuahua-paws
Zeer actief

Nou in de vakantie ging het heel goed met Toots. Had snachts gewoon het verbandje om en overdag kon ik het natuurlijk goed in de gaten houden.
Ik ben thuis nu weer een keer zijn verband vergeten snachts en overdag kan ik niet steeds opletten, en meneer is weer begonnen opzich wel goed dat ik het vergeten ben want moest toch een keer proberen hem weer af te laten. Hij heeft nu ook weer de hele dag op het wandelen na zijn verband om. Maar nu is hij dus wel echt begonnen aan zijn andere pootje.

Ook al loopt hij gewoon goed zonder stram te zijn of pijn aan te geven, ook niet tijdens onderzoek da. Ga ik het toch maar overleggen met da om pijnstilling te proberen om te zien of dat het is.

Omdat hij nu wel aan het andere pootje begonnen is op bijna dezelfde plek alleen iets meer naar binnen zou ik het wel geloven.

Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

wat krijgt toots te eten??

mijn dakkas was ook zo erg,beet en likte hele wonden aan zijn poten of kreeg spontaan van die hotspot achtige plekken waar hij hele dagen aan lag te slobberen,die kreeg voornamelijk smuldier te eten( oud hondje ,slechte tanden) ik ben als proef gestopt met smuldier en hij bijt echt helemaal niet meer aan zijn poten,ook geen natte plekken meer...
Chihuahua-paws
Zeer actief

We hebben hele tijd degomeat gehad en dat ging altijd goed.
Maar hij wil geen rauw meer. Daar hebben we heel erg mee lopen tobben afgelopen jaar.
Toen hermanns vind Toots heel lekker was daar heel blij mee omdat ze daar ook veel keus in hebben.
Maar het zou zeker kunnen konen konen door die verandering dus heb ik nou weer eens iets anders. Naturo van ah. Gewoon om te kijken. Ik zou dit denk niet altijd willen geven itt Hermans. Maar ik ga straks even naar binnen weer bij da en overleggen en ook zeggen gewoon over de tip van de pijnstilling.
Hij geeft echt nergens pijn aan. Maar ik kan het gewoon niet meer uitsluiten en ik wil ook niet dat ik het negeer zeg maar omdat ik niks zie aan hem. Tijdelijk pijnstilling proberen kan niet zo heel veel kwaad en als dat ook niks uithaald dan weet ik het geloof ik echt niet meer.
Dan zou ik wel kunnen kijken nog naar een samengesteld dieet misschien?

Chihuahua-paws
Zeer actief

O ja nog ėėn dingetje. Het is allemaal begonnen na het omdoen ceresto band. Toots heeft hier een extreme reactie op gehad, heb de band binnen twee dagen afgedaan. Helaas werd aangeraden hem om te houden. Maar de reactie werd zo heftig dat ik dat ding heb afgedaan zag dat ook niet meer goedkomen. En alle reacties of die band verdwenen op het pootje bal in het begin dacht ik dat het daardoor kwam.

Chihuahua-paws
Zeer actief

Ik krijg er een beetje een punthoofd van. Vanmorgen even langsgefietst bij de da. Maar de da was er niet wel een assistente die ging overleggen. Ik had aangegeven dat ik wilde kijken of er toch niet iets van artrose of mogelijk andere pijnklachten zijn en dat ik dat zou willen uitsluiten en evt ook wel pijnstilling zou willen geven, maar ook wel een afspraak wilde maken zodat ze konden kijken weer.
Wordt ik vanmiddag terug gebeld dat ze Toots weer op apoquel wil 3 dagen en dan als dat niet werkt dat ik langs mag komen, dan wil ze hem waarschijnlijk ab voorschrijven. Ik snap dat niet.
De apoquel heeft niets maar dan ook niets gedaan de vorrige keer ik heb de andere pilletjes die ik nog had weg gekwakt. En dus moet ik morgen nieuwe komen halen. Maar antibiotica snap ik ook niet.
Ik zit er nu aan te denken om morgen voor de kat zijn medicatie te halen en dan te zeggen dat ik met Toots naar een andere da ga. Ik heb het gevoel dat ze maar wat aan modderen. Maar misschien is het gewoon niks en is hij gewoon echt neurotisch aan het likken. Ik wil gewoon weten wat het is en waar het vandaan komt.

Chihuahua-paws
Zeer actief

Wij hebben morgen een afspraak bij een andere da.
Die gaan wat grondiger kijken morgen.

Ik voelde me wel wat rot om bij die ander vanmiddag te vertellen dat we voor seconden opinieonderzoek zouden gaan bij de ander. Het zijn leuke artsen alleen zo blijven we aanmodderen.

Chihuahua-paws
Zeer actief

Nou wij zijn bij de andere da geweest.
Ik moet mijn excuus maken voor mijn eerdere reactie.
Er zit sowieso iets bij beide ellebogen . Hij heeft overponatie en artrose is eigenlijk zeker. Maar nog niet vastgesteld natuurlijk. We hebben nu 5 dagen Metatam om te kijken of dat iets uithaald en volgende week hebben we contact met de da. Dan hebben we bepaalde opties waar ik over moet denken een van de opties daar ging in eerste instantie mijn voorkeur naar uit om mee te beginnen. Röntgenfoto's de dierenarts heeft me echter gevraagd dat nog te overdenken. Toots moet onder narcose omdat hij echt een drama queen is en ze een beetje bang is dat hij er dan in blijft. En de andere optie is dan iig over op supplementen icm pijnstilling of zonder eerst kijken wat het beste werkt natuurlijk. Ze heeft wel laten weten dat er eigenlijk zelden iets gedaan kan worden aan artrose dus eigenlijk daar naartoe gestuurd. Maar wel ook dat ze bij andere honden die niet onder narcose moeten wel aanraden om de rontgen te doen duss dat is natuurlijk een beetje dubbel.

runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

toots schreef:Nou wij zijn bij de andere da geweest.
Ik moet mijn excuus maken voor mijn eerdere reactie.
Er zit sowieso iets bij beide ellebogen . Hij heeft overponatie en artrose is eigenlijk zeker. Maar nog niet vastgesteld natuurlijk. We hebben nu 5 dagen Metatam om te kijken of dat iets uithaald en volgende week hebben we contact met de da. Dan hebben we bepaalde opties waar ik over moet denken een van de opties daar ging in eerste instantie mijn voorkeur naar uit om mee te beginnen. Röntgenfoto's de dierenarts heeft me echter gevraagd dat nog te overdenken. Toots moet onder narcose omdat hij echt een drama queen is en ze een beetje bang is dat hij er dan in blijft. En de andere optie is dan iig over op supplementen icm pijnstilling of zonder eerst kijken wat het beste werkt natuurlijk. Ze heeft wel laten weten dat er eigenlijk zelden iets gedaan kan worden aan artrose dus eigenlijk daar naartoe gestuurd. Maar wel ook dat ze bij andere honden die niet onder narcose moeten wel aanraden om de rontgen te doen duss dat is natuurlijk een beetje dubbel.
Ik hoop dat Toots baat heeft bij Metacam. Bij Jura zat er ondertussen een ontsteking in haar knie door de artrose, pas met een lichte kuur prednison is dat nu weg. Maar dat is misschien ook nog een optie voor jullie?
Ook raadde onze d.a. (praktijk Hopmans) aan om dagelijks Omega 3 te geven, daarmee kan je dan met minder pijnstillers/ontstekingsremmers af. Beterschap voor Toots!
Chihuahua-paws
Zeer actief

Re: Toch artrose

Dank je.
De pijnstilling is nu eerst om te zien of de pijnstilling iets doet. We mogen het 5 dagen geven daarna moeten we of het nou wel of niet werkt terug om te bespreken hoe verder. Als het goed uitpakt meteen zou fijn zijn maar er kan bij Toots natuurlijk ook een ontsteking zijn. Dan zal ik waarschijnlijk ook prednison mee krijgen. Onze da raad ook supplementen aan. Maar ze wilde nu eerst 5 dagen alleen Metatam. Ik mocht ook geen Glucosamine, chondroine en vsm geven. Als dit helemaal niets doet dan moet er gekeken worden of er naast de artrose niet nog iets anders is namelijk. Iig ben ik blij dat ik niet nog langer, want dat heeft al te lang geduurd ben blijven kwakkelen met vetaderm en apoquel. En dat ik toch voor de second opinieonderzoek gegaan ben. Nu gewoon kijken hoe verder. De da waar ik geweest ben is altijd vaste da geweest van Toots en mijn katten. Alleen die ander zit twee deuren naast ons dus met kleine dingen ging ik sinds januari daarheen. Maarja als iets kleins iets groots blijkt te zijn ondanks dat ze ook een grote kliniek hebben en redelijk goed bekend staan kom je er toch achter. Dat een dorp verder bij je vertrouwde top dierenarts je toch echt beter geholpen wordt. Kan mezelf wel voor de kop slaan dat ik niet de week voor onze vakantie waarbij ik al twijfelde omdat de apoquel niks deed en neurotisch likken. Tja dan had gad hij dat al eerder gedaan. Toch niet meteen gezegd heb wij gaan elders. Maarja dat is achteraf.

Plaats reactie

Terug naar “Medisch”