Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waterbestendige muilkorf

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Ody
Zeer actief
Aantal honden: 2

Waterbestendige muilkorf

Ongelezen bericht door Ody »

Sira is een kruising dober uit Spanje en is dus nu ineens een HR-hond. Na lang twijfelen toch besloten om alvast te gaan oefenen met een muilkorf, omdat ik hier in de omgeving nu al ga merken dat er steeds meer anti-hondenmaatregelen komen. Zo is één van mijn favoriete wandelplekjes ineens geheel gesloten voor honden, ook als ze aan de lijn zijn. Een andere wandelplek waar ze altijd los mochten lopen, behalve in het broedseizoen, is nu ineens alleen maar toegankelijk vanaf 1 sept tot 1 april.
Op deze manier word ik eigenlijk gedwongen om naar het (massale) losloopgebied te gaan als ik mijn honden lekker los wil laten spelen en daar heb ik regelmatig gedonder met andere eigenaren. Sira houdt niet van opdringerige types en snauwt deze behoorlijk fysiek weg. Ze heeft nooit gebeten en is geen ruziezoeker, maar staat wel haar mannetje als andere honden komen klieren en dat gebeurt best vaak in het losloopgebied. Maar mocht het ooit op knokken uitlopen, is mijn hond wel de lul en dat risico wil ik niet lopen. Voor diverse vakantielanden trouwens ook handig als ze er aan gewend is.

Door haar dobergenen heeft ze een redelijk lange neus en ik wil dat ze echt goed de ruimte heeft om te hijgen, eten en drinken.
Sira ligt zo'n beetje de hele wandeling in het water, dus een leren muilkorf of iets wat kan gaan roesten is denk ik niet handig. Kom ik dan automatisch uit bij de Baskerville of zijn er nog andere opties?

Even een neuzenfoto erbij :mrgreen:
Afbeelding
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Re: Waterbestendige muilkorf

Ongelezen bericht door Judith »

Ik weet uit ervaring dat honden met een wat langere "smalle" neus geen Baskerville passen.
Dux (de dalmatiër) hebben wij de Baskerville gepast en deze paste niet, hij was te klein. Wij hebben toen gekozen voor zo'n beige kleurige.
Ik denk als ik zo naar de neus kijk, een Baskerville ook niet gaat passen.

Je kan trouwens in de meeste dierenspeciaalzaken muilkorven passen, vaak zijn de Baskerville en die ander aanwezig.
Afbeelding
Ody
Zeer actief

Foto van voren:
Afbeelding

En nog eentje opzij:
Afbeelding
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Ik denk dat een simpele kunststof muilkorf prima zal passen.

Afbeelding
https://www.petspassion.nl/muilkorf/316 ... zwart.html

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Pets_Passion schreef:Ik denk dat een simpele kunststof muilkorf prima zal passen.

Afbeelding
https://www.petspassion.nl/muilkorf/316 ... zwart.html

Karen
Deze heb ik ook voor Vusi, licht, ze kan drinken en het zit "los" rond haar muil.
Het enige nadeel is dat ze hem er af en toe af wil schuren langs de grond. Het plastic aan de rand (waar het zachte stukje zit) was gebroken ik heb om de hele bovenrand een dun ijzerdraadje gewonden daar omheen weer isolatie tape zodat het geen pijn doet. Het werkt goed :ok:
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Loutje heeft een Baskerville muilkorf, maar dan de gewone bruine en niet de bekende ultra.
Die muilkorf zit haar perfect met haar snuit. De ultra was te kort voor haar, dat zal je met Shira ook wel hebben.

Je kunt eens googlen op Baskerville muilkorf. Dan zie je twee verschillende naar boven komen en zie je ook het verschil in lengte. :ok:

Het beste is trouwens, als Shira dat aan kan, om naar een dierenwinkel te gaan en daar te passen. Loutje heeft er wel 5 om gehad voordat we er 1 hadden die goed zat. ;)

Edit: en als tip voor het aanleren. Koop van die traininhstubes met zalmpaté, smeerkaas of weet ik t wat. Loutje moest 'm afgelopen week nogal halsoverkop om zodat ik haar oog zelf kon zalven en dat is prima gegaan doordat ik die hele muilkorf vol zalmpaté heb gesmeerd. Ze komt echt kwispelend naar me toe als ik die muilkorf ak. :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Je kan ook kijken naar een biothane muilkorf, diegene die hier in de winkel worden verkocht zijn althans vrij lang van model.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

De herders en corgi hier passen de baskerville prima. Zou zeggen gewoon passen want het is wel een fijne korf in gebruik.
Ody
Zeer actief

Ik snap niet waar jullie allemaal muilkorven kunnen passen? :denken:
Rond gevraagd bij diverse dierenwinkels hier in de buurt, maar die hebben allemaal geen muilkorven, alleen van die snuitjes. Dus verschillende modellen passen is er al helemaal niet bij.
crutz schreef:De herders en corgi hier passen de baskerville prima. Zou zeggen gewoon passen want het is wel een fijne korf in gebruik.
De gewone bruine/beige of die zwarte?
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Ody schreef:
crutz schreef:De herders en corgi hier passen de baskerville prima. Zou zeggen gewoon passen want het is wel een fijne korf in gebruik.
De gewone bruine/beige of die zwarte?
De zwarte (ultra) de corgi maat 2 en m'n herder reu maat 4
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

puntneus vixen heeft, voor bij de da, ook een zwarte (ultra) baskerville mt4 en die past prima.

hier mag je in de dierenwinkel passen trouwens, mocht er drie meenemen naar mijn auto toen ik er was, omdat passen in de winkel zelf met een stel loslopende honden en idem kinderen niet zo'n strak plan was ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Wij hebben ook de zwarte baskerville, prima muilkorf en hond went er snel aan (word gebruikt voor duitse herder)
Afbeelding
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Ik voor Tommy ook een baskerville, past prima.
Afbeelding
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Hier ook de baskerville voor de herder. Past prima! Maat 4 en heb t bandje aan de onderkant nog iets laten verstellen en nu zit hij als gegoten. Ze draagt hem iedere dag en ook met dit warme weer ondervind ze er geen hinder van. Hijgen, zwemmen, snoepjes aannemen is allemaal geen probleem.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik heb ook de zwarte baskerville maat 4 en voor Amy is die eigenlijk iets te kort. In de wijdte is hij al heel ruim, dus een maat groter is ook geen optie, dan gaat hij echt over haar ogen heen. Bij Amoz zit hij wel perfect. Ik denk dat ik voor Amy de gewone beige baskerville moet hebben, maar die hebben ze hier nergens bij dierenwinkel om te passen. Of een windhondenkorfje, waarschijnlijk past dat nog het beste, want ze heeft een vrij smal hoofd en toch wel een lange neus.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Hier een beige baskerville en die blijft ondanks dat hij ondergekwijld wordt prima. Even naderhand afspoelen en als hij droog is terug de kast in.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”