Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pablo ziek, vage diagnose
Moderator: moderatorteam
- pointer
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Dsk/pointer
Hound - Aantal honden: 2
Pablo ziek, vage diagnose
Ik zal het verhaal zo duidelijk mogelijk vertellen.
Op donderdagavond belt mijn dochter mij op het werk. Pablo ligt buiten op het bankje, hij rilt en haalt raar adem en wil niet naar binnen.
Ik naar huis, pablo inmiddels binnen, erg timide. Hele avond op de bank gelegen, kort uitgelaten. Leek meer slenteren, wel p+p.
Vrijdagmorgen hetzelfde, hij wil niet eten, ook geen brood wat hij normaal heerlijk vind.
Naar dierenarts, bloedafname : laag kalium en natrium. Zieke hond, waarschijnlijk iets met de darmen, spuit gekregen, aan het infuus. Dus blijven op de praktijk. Einde van de dag geen verbetering, wij worden doorverwezen naar de spoedkliniek in Ommen.
Worden opgevangen door de internist, opnieuw bloedafname. Waardes iets verbeterd. Hij vind Pablo een zeer zieke en pijnlijke indruk maken. Pablo wil blijven staan, maar zakt van ellende diverse keren door zijn achterpoten.
Echo: wordt even gedacht aan milttorsie, maar toch niet. Wel overnachten op de praktijk voor infuus en pijnstilling.
Diagose: chronisch darmprobleem ( mw u hebt de signalen gemist: gras eten, winden laten en rommelende darmen en dat al v.a. pup. Pablo is bijna 5), nu geëscaleerd.
Zaterdag is hij iets beter, hij mag gelukkig mee naar huis.
Hij heeft op de praktijk iets gegeten en scharrelde daar wat los onder toezicht van de assistente. Liep wel voorzichtig/ stram.
Rest van de dag op de bank gelegen, wil niet eten. Apatisch. Geen verbetering.
Vanmorgen opnieuw dierenarts gebeld, wanneer morgen geen verbetering moet hij terug voor een scopie.
Gelukkig vandaag iets verbetering, hij heeft wat rijst gegeten en wat in de tuin gescharreld, maar is echt heel timide.
Kortom mijn levendige Pablo is nu een zielig hoopje hond.
En ik weet niet goed hoe ik dit in moet schatten.
In Ommen maken ze een zeer professionele indruk, maar ik kan me niet zo goed vinden in de diagnose.
Hij heeft geen koorts en infectiewaarden in bloed zijn niet abnormaal verhoogd. Bij lichamelijk onderzoek drukpijn buik.
Als hij verder opknapt moet hij over op hypo allergeenvoer.
Morgen eerst maar bellen, voor mijn idee zou het herstel vlotter moeten gaan.
Op donderdagavond belt mijn dochter mij op het werk. Pablo ligt buiten op het bankje, hij rilt en haalt raar adem en wil niet naar binnen.
Ik naar huis, pablo inmiddels binnen, erg timide. Hele avond op de bank gelegen, kort uitgelaten. Leek meer slenteren, wel p+p.
Vrijdagmorgen hetzelfde, hij wil niet eten, ook geen brood wat hij normaal heerlijk vind.
Naar dierenarts, bloedafname : laag kalium en natrium. Zieke hond, waarschijnlijk iets met de darmen, spuit gekregen, aan het infuus. Dus blijven op de praktijk. Einde van de dag geen verbetering, wij worden doorverwezen naar de spoedkliniek in Ommen.
Worden opgevangen door de internist, opnieuw bloedafname. Waardes iets verbeterd. Hij vind Pablo een zeer zieke en pijnlijke indruk maken. Pablo wil blijven staan, maar zakt van ellende diverse keren door zijn achterpoten.
Echo: wordt even gedacht aan milttorsie, maar toch niet. Wel overnachten op de praktijk voor infuus en pijnstilling.
Diagose: chronisch darmprobleem ( mw u hebt de signalen gemist: gras eten, winden laten en rommelende darmen en dat al v.a. pup. Pablo is bijna 5), nu geëscaleerd.
Zaterdag is hij iets beter, hij mag gelukkig mee naar huis.
Hij heeft op de praktijk iets gegeten en scharrelde daar wat los onder toezicht van de assistente. Liep wel voorzichtig/ stram.
Rest van de dag op de bank gelegen, wil niet eten. Apatisch. Geen verbetering.
Vanmorgen opnieuw dierenarts gebeld, wanneer morgen geen verbetering moet hij terug voor een scopie.
Gelukkig vandaag iets verbetering, hij heeft wat rijst gegeten en wat in de tuin gescharreld, maar is echt heel timide.
Kortom mijn levendige Pablo is nu een zielig hoopje hond.
En ik weet niet goed hoe ik dit in moet schatten.
In Ommen maken ze een zeer professionele indruk, maar ik kan me niet zo goed vinden in de diagnose.
Hij heeft geen koorts en infectiewaarden in bloed zijn niet abnormaal verhoogd. Bij lichamelijk onderzoek drukpijn buik.
Als hij verder opknapt moet hij over op hypo allergeenvoer.
Morgen eerst maar bellen, voor mijn idee zou het herstel vlotter moeten gaan.
Groetjes Iris
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: Pablo ziek, vage diagnose
O, wat erg voor jullie. Ik hoop dat hij snel opknapt.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Oh pablo wat flik je nu!
Klinkt als hetzelfde wat Gentle ooit gehad heeft.
3 weken met een idioot zieke hond gezeten maar niks kunnen vinden.
Ook nooit meer gebeurt daarna.
Hopelijk knap die heerlijke stuiterbal snel op!
Klinkt als hetzelfde wat Gentle ooit gehad heeft.
3 weken met een idioot zieke hond gezeten maar niks kunnen vinden.
Ook nooit meer gebeurt daarna.
Hopelijk knap die heerlijke stuiterbal snel op!
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Als je de scopie laat doen krijg je een duidelijkere diagnosis
- pointer
- Zeer actief
Zit ik iid aan te denken, maar misschien ben ik wel te ongeduldig en zadel ik Pablo met een onnodig vervelend onderzoek op.cooperv schreef:Als je de scopie laat doen krijg je een duidelijkere diagnosis
Groetjes Iris
- pointer
- Zeer actief
[quote="Maya en Pluto"]Gatsie, wat rot voor Pablo en voor jullie.
Hebben ze ook gezegd wat voor chronisch darmprobleem ze dan aan denken?
Van de genoemde gemiste signalen denk ik dat het gras eten door elke hond wordt gedaan en winden laten vaak afhankelijk is van het voer wat ze eten. Was zijn ontlasting altijd goed? Normaal gewicht?[/quote
Pablo heeft neiging tot ondergewicht, maar is een zeer actieve hond.
Ontlasting normaal, wel vaak 3x per dag gemiddeld.
De DA had het over een soort van overbelaste darm, hij kon mij niet duidelijk maken waarom het nu dan per acuut is verslechterd. Dat maakt ook dat ik me niet goed kan vinden in die diagnose.
Hebben ze ook gezegd wat voor chronisch darmprobleem ze dan aan denken?
Van de genoemde gemiste signalen denk ik dat het gras eten door elke hond wordt gedaan en winden laten vaak afhankelijk is van het voer wat ze eten. Was zijn ontlasting altijd goed? Normaal gewicht?[/quote
Pablo heeft neiging tot ondergewicht, maar is een zeer actieve hond.
Ontlasting normaal, wel vaak 3x per dag gemiddeld.
De DA had het over een soort van overbelaste darm, hij kon mij niet duidelijk maken waarom het nu dan per acuut is verslechterd. Dat maakt ook dat ik me niet goed kan vinden in die diagnose.
Groetjes Iris
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Klinkt eigenlijk precies als een hond die ik ken die iets verkeerds gegeten had.
Als in iets dat deels in de maag bleef, en deels de darmen verstopte. (dus niet iets giftigs, maar iets dat niet verteerd kon worden)
Bestaat de kans dat hij bijvoorbeeld een stuk plastic of textiel opgegeten heeft?
Als in iets dat deels in de maag bleef, en deels de darmen verstopte. (dus niet iets giftigs, maar iets dat niet verteerd kon worden)
Bestaat de kans dat hij bijvoorbeeld een stuk plastic of textiel opgegeten heeft?

- Moniek B.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
- Contacteer:
Wat vervelend!
Waren zijn natrium en kaliumwaardes bij het tweede bloedonderzoek weer beter?
Bij Ziekte van Addison is er met de natrium en kaliumwaardes iets niet aan de hand. Het wordt vaak gemist door dierenartsen (alhoewel ik wel goede ervaringen heb met Ommen). Ik zou daar eens naar kijken als ik jou was..
Waren zijn natrium en kaliumwaardes bij het tweede bloedonderzoek weer beter?
Bij Ziekte van Addison is er met de natrium en kaliumwaardes iets niet aan de hand. Het wordt vaak gemist door dierenartsen (alhoewel ik wel goede ervaringen heb met Ommen). Ik zou daar eens naar kijken als ik jou was..
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Zijn er foto's gemaakt van de darmen?
Kan hij iets verkeerds/raars opgegeten hebben? Stuk speelgoed ofzo?
Poept hij wel gewoon? Dus geen constipatie?
Slijmvliezen niet bleek? Maar dat zal de dierenarts wel gechecked hebben, neem ik aan.
Hopelijk voelt hij zich snel weer beter
Kan hij iets verkeerds/raars opgegeten hebben? Stuk speelgoed ofzo?
Poept hij wel gewoon? Dus geen constipatie?
Slijmvliezen niet bleek? Maar dat zal de dierenarts wel gechecked hebben, neem ik aan.
Hopelijk voelt hij zich snel weer beter
- pointer
- Zeer actief
Lief dat jullie allemaal nadenken.
Er is geen foto gemaakt, we een uitgebteide echo. 2x zelfser wordt niet gedacht aan een obstructie, omdat hij tot gisteren wel normale ontlasting heeft gehad. Nu niet meer, maar goed zit ik bijna niets in.
Dacht ik zelf ook, dat gras ergens vast was komen te zitten.
Laag kalium en natrium vond men passen bij het feit dat hij zo weinig intake had. Ze hebben ook nog gedacht aan een pancreatitis, maar daar paste het bloedbeeld niet bij.
Er is geen foto gemaakt, we een uitgebteide echo. 2x zelfser wordt niet gedacht aan een obstructie, omdat hij tot gisteren wel normale ontlasting heeft gehad. Nu niet meer, maar goed zit ik bijna niets in.
Dacht ik zelf ook, dat gras ergens vast was komen te zitten.
Laag kalium en natrium vond men passen bij het feit dat hij zo weinig intake had. Ze hebben ook nog gedacht aan een pancreatitis, maar daar paste het bloedbeeld niet bij.
Groetjes Iris
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ik ookMaya en Pluto schreef:Boaz is een nep-pointer en moet ook enorme hoeveelheden eten om op gewicht te blijven door zijn ADHD gedrag buiten.
Hij poept ook meerdere keren per dag.
Ik snap de relatie tussen laag kalium plus laag natrium en het darmprobleem niet. Ik zou eerder aan iets met nieren denken, vandaar mijn vraag wat voor aandoening ze dan in gedachte hebben.
Kan hij iets raars opgegeten hebben wat hem in de weg zit?
Hebben ze bij de echo ook naar de nieren gekeken?
- pointer
- Zeer actief
Nee, er is niet naar de nieren gekeken. Ik heb mee kunnen kijken, beroepshalve kan ik een klein beetje echo lezen, maar ik heb geen nieren gezien.
Ga ik morgen vragen, waarom ze daar niet aan denken.
Ik moet zeggen de internist maakt een zeer gedegen indruk. Dus hij zal er denk ik wel een goede reden voor hebben,
Ga ik morgen vragen, waarom ze daar niet aan denken.
Ik moet zeggen de internist maakt een zeer gedegen indruk. Dus hij zal er denk ik wel een goede reden voor hebben,
Groetjes Iris
-
Natasja 2005
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse en Hollandse Herdershonden.
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje) - Aantal honden: 2
Ik zou ook naar de nieren denken. Want toen onze hond dat had, was ze ook aan het slenteren.
Groetjes,
Sandra
Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop
R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
Sandra
Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop
R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
- pointer
- Zeer actief
Oh dat hoop ik zo. Dat hij me morgen opgewekt begroet en een bakkie rijst eet.Maya en Pluto schreef:Hoe dan ook hoop ik dat Pablo vannacht lekker slaapt en morgenochtend een stuk fitter is.
Groetjes Iris
-
jome
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Wat een zorgen
Hoe is de nacht gegaan?
Hoe is de nacht gegaan?
- pointer
- Zeer actief
Vanmorgen voor mijn werk nog weinig verandering. DA gebeld, vanmiddag lanskomen en nuchter houden voor scopie.
Maar mijn man belde mij eind van de morgen dat Pablo een stuk fitter lijkt en bij zijn bak staat te bedelen.
Hij is nu naar Ommen, maar het lijkt de goede kant op te gaan. Gelukkig!
Maar mijn man belde mij eind van de morgen dat Pablo een stuk fitter lijkt en bij zijn bak staat te bedelen.
Hij is nu naar Ommen, maar het lijkt de goede kant op te gaan. Gelukkig!
Groetjes Iris
- annnie
- Zeer actief
Dat is ook altijd zo. Op het moment dat je naar de dierenarts gaat is dat manke pootje op eens niet meer mank, en de diarree is weer een mooie drol.
Ik hoop dat je toch een duidelijk antwoord krijg en dat het dan ook echt over is. Als je iets niet begrijpt gewoon doorvragen. Deze dierenarts is inderdaad heel kundig, maar heeft zo nu en dan de neiging om nogal 'vlug' in z'n uitleg te zijn omdat het voor hem allemaal heel logisch is
Ik hoop dat je toch een duidelijk antwoord krijg en dat het dan ook echt over is. Als je iets niet begrijpt gewoon doorvragen. Deze dierenarts is inderdaad heel kundig, maar heeft zo nu en dan de neiging om nogal 'vlug' in z'n uitleg te zijn omdat het voor hem allemaal heel logisch is
- Liesbeth
- Zeer actief
Hopelijk zet de stijgende lijn voort.
Ik duim iig voor jullie
.
Ik duim iig voor jullie
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Charlie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Of een maiskolf ???? Dat kunnen ze ook niet verteren.Habibi schreef:Klinkt eigenlijk precies als een hond die ik ken die iets verkeerds gegeten had.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Oy, ik hoop dat hij er snel bovenop komt en dat het gewoon "niks" ernstigs is
Komop Pablo, je moet met het baasje hollen
Komop Pablo, je moet met het baasje hollen
- pointer
- Zeer actief
Ik was er vanmiddag niet bij, maar de DA heeft alles uitgelegd aan mnr. Pointer.
De darmen van pablo zijn eigenlijk al jaren overbelast geweest door voor Pablo verkeerde brokken.Daardoor is de binnenbekleding van de darmen beschadigt, kleine scheurtjes zijn ontstaan. Waardoor hij steeds meer pijn kreeg. De signalen waren er wel, maar zijn door ons gemist. Steeds meer gras eten is 1 ding, maar ook behoedzamer worden in zijn bewegingen. Hij stapt als een oude man op de bank, maar aan de andere is hij wel enthousiast aan het rennen met de baas en als een gek balletjes aan het zoeken
Maar goed, nu langzaamaan beter, vanmorgende hele tijd in de tuin rond gescharreld. Nu weer uitgeteld op de bank.
Laag energieniveau. Hij gaat over op royal canin sensitive.
Dat advies volgen we eerst maar.
De darmen van pablo zijn eigenlijk al jaren overbelast geweest door voor Pablo verkeerde brokken.Daardoor is de binnenbekleding van de darmen beschadigt, kleine scheurtjes zijn ontstaan. Waardoor hij steeds meer pijn kreeg. De signalen waren er wel, maar zijn door ons gemist. Steeds meer gras eten is 1 ding, maar ook behoedzamer worden in zijn bewegingen. Hij stapt als een oude man op de bank, maar aan de andere is hij wel enthousiast aan het rennen met de baas en als een gek balletjes aan het zoeken
Maar goed, nu langzaamaan beter, vanmorgende hele tijd in de tuin rond gescharreld. Nu weer uitgeteld op de bank.
Laag energieniveau. Hij gaat over op royal canin sensitive.
Dat advies volgen we eerst maar.
Groetjes Iris
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik hoop dat hij nu snel opknapt. Beterschap voor hem.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Arme Pablo
De internist zat dus wel goed met zijn vage diagnose. Heeft hij ook een idee op welk bestanddeel Pablo's darmen zo sterk reageerden?
Beterschap voor hem, en sterkte voor jou. Niet fijn om je hond ineens zo ziek te zien.
De internist zat dus wel goed met zijn vage diagnose. Heeft hij ook een idee op welk bestanddeel Pablo's darmen zo sterk reageerden?
Beterschap voor hem, en sterkte voor jou. Niet fijn om je hond ineens zo ziek te zien.
- pointer
- Zeer actief
Pablo kreeg Prins pro active brokken, 500gr per dag. Die brokken hebben wat extra vet en daardoor bleef Pablo's gewicht stabiel.
Maar ws te belastend voor de darmen.
Ik werk als verpleegkundig specialist op de chirurgie en zie dagelijks ziekte om mij heen. Ik ben echt wel wat gewend en ben een nuchter type, maar om Pablo zo ziek te zien, viel me erg zwaar. En rationeel nadenken lukt dan ook niet zo goed.
Normaal is hij in topconditie en nu is 100mtr slenteren al een hele inspanning.
Maar het gaat goedkomen. Dat is het belangrijkste.
Maar ws te belastend voor de darmen.
Ik werk als verpleegkundig specialist op de chirurgie en zie dagelijks ziekte om mij heen. Ik ben echt wel wat gewend en ben een nuchter type, maar om Pablo zo ziek te zien, viel me erg zwaar. En rationeel nadenken lukt dan ook niet zo goed.
Normaal is hij in topconditie en nu is 100mtr slenteren al een hele inspanning.
Maar het gaat goedkomen. Dat is het belangrijkste.
Groetjes Iris
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Sterkte ermee
Hopen dat het voer het allemaal weer goed maakt en hij snel opknapt
Knuffel voor Pablo
Hopen dat het voer het allemaal weer goed maakt en hij snel opknapt
Knuffel voor Pablo
-
jome
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Wat naar, hopen dat jij nu snel opknapt
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Hoe is het vandaag met Pablo? Beterschap!
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- pointer
- Zeer actief
Voor mijn werk even uitgelaten, sjokt rustig mee.
Heeft zijn brokken op en is weer met een diepe zucht op de bank gaan liggen. Kijkt wel wat frisser uit zijn ogen.
Langzaamaan vooruit.
Heeft zijn brokken op en is weer met een diepe zucht op de bank gaan liggen. Kijkt wel wat frisser uit zijn ogen.
Langzaamaan vooruit.
Groetjes Iris
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Beterschap voor Pablo!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- annnie
- Zeer actief
Beterschap! Hopelijk rent ie over een paar dagen weer vrolijk rond