mijn fr bull dog van 19 mnd heeft al de hele zomer jeuk.
ben bij de da geweest en die vertelde het zal wel voedselallergie zijn en ben ik begonnen met hypoallergeen voer maar dat hielp helemaal niet.
nu ben ik sinds oktober bij een dermataloog en is er een afkrabseltje gemaakt en geconstateerd dat hij last had van gisten.
daar wordt hij ook voor behandeld ik was hem nu nog 1 keer per week.
ook zijn er medicijnen in gezet. neoral en antibiotica
vorige week is er ook een bloedtest gedaan en daar kwam uit atopie gras en pollenallergie.
doordat de jeuk erger werd is ook het middel moderin in gezet.
as zondag is zijn 3e kuur antibiotica afgelopen.
ik mag ook minderen met moderin maar dan krijgt hij zoveel jeuk dat het voorlopig denk ik niet gaat.
maar er moet ook nog een allergietest gedaan worden maar dan mag hij 6 weken geen moderin hebben gebruikt.
wie weet bv een homeopathies middel wat ik in kan zetten voor de jeuk en zo de moderin af kan bouwen.
want voor de zomer wil ik hem toch wel gaan behandelen voor zijn gras en pollenallergie.
hij kan toch niet zijn hele leven op moderin blijven staan.
wie weet raad.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
advies gevraag bij allergie
Moderator: moderatorteam
-
aschra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
-
miranda
In moderin zit ook pretnison... een niet zo'n fijn geneesmiddel daar het o.a. de kalkhuishouding van de botten aantast, dus die zou ik alleen gebruiken als het echt ernstig is.
Ook is het zo dat er snel gewenning aan een geneesmiddel is en bij het te lang doorgeven kan het gebeuren dat het geneesmiddel geen werking meer heeft.
Wat er voor in de plaats is, geen idee.
Bij Rocky wisten ze destijds niet waar de jeuk vandaan kwam dus als die zich echt kaalvrat van de jeuk behandelde ik de plekken met dermovate en gewoon water en wondontsmettingsmiddel.
Je zou grasplekken kunnen vermijden en is het niet te vermijden dan zou ik de hond wassen als hij met gras en pollen in aanraking is geweest.
Je zou ook de vacht (probeer op de huid te komen) in kunnen wrijven met een beetje olie.
Deze olie werkt als een soort van schild op de huid zodat de stoffen niet zo snel de huid in kunnen dringen.
Heel veel succes..
Ook is het zo dat er snel gewenning aan een geneesmiddel is en bij het te lang doorgeven kan het gebeuren dat het geneesmiddel geen werking meer heeft.
Wat er voor in de plaats is, geen idee.
Bij Rocky wisten ze destijds niet waar de jeuk vandaan kwam dus als die zich echt kaalvrat van de jeuk behandelde ik de plekken met dermovate en gewoon water en wondontsmettingsmiddel.
Je zou grasplekken kunnen vermijden en is het niet te vermijden dan zou ik de hond wassen als hij met gras en pollen in aanraking is geweest.
Je zou ook de vacht (probeer op de huid te komen) in kunnen wrijven met een beetje olie.
Deze olie werkt als een soort van schild op de huid zodat de stoffen niet zo snel de huid in kunnen dringen.
Heel veel succes..
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
http://www.puurnatuur.nl/home.htm
Ik heb zelf hier geen ervaring mee maar kwam een link tegen die misschien wel iets oplevert.
Succes met je hond
PS ik heb zelf wel een pollenallergie maar is spontaan verdwenen deze zomer dus er is hoop
Ik heb zelf hier geen ervaring mee maar kwam een link tegen die misschien wel iets oplevert.
Succes met je hond
PS ik heb zelf wel een pollenallergie maar is spontaan verdwenen deze zomer dus er is hoop
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Onze Joep is allergisch voor paarden. Hij heeft een allegietest gehad en daar kwam dus alleen paard uit. Hij krijgt nu iedere 2 weken een injectie waar paardencellen in zitten. In de hoop dat hij ooit zonder injecties kan.
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve